Ene alkaa Ti 9.8 oisko muita mukaan?
+8
Krisse
Loviisa
tigertytto
kissus nytkö jo
LauraL
eräpena
Elämä edessä
m30/157
12 posters
Ene alkaa Ti 9.8 oisko muita mukaan?
No niin kohta pitäs alkaa eneileen, ikään en ole maistanutkaan moisia ja viimeiset 30v muutenkin syönyt aina mielummin mahdollisimman hyvänmakuisia eväitä. Pelottaa kovasti mitenkähän homma lähtee eteneen... Viimeiset viikot on tullu syötyä ja juotua ihan huolella herkkuja
Olisi kiva jos joku "kohtalo" toveri aloittasi yhtä aikaa??
Olisi kiva jos joku "kohtalo" toveri aloittasi yhtä aikaa??
m30/157- Viestien lukumäärä : 29
Registration date : 27.01.2010
Vs: Ene alkaa Ti 9.8 oisko muita mukaan?
Hei!
Tsemppiä eneilyyn!!! Minulle ei jäänyt inhoa pusseja kohtaan, vaan edelleen syön usein iltaisin yhden makean pussin rasvattoman rahkan kera. Ja joskus, jos en keksi mitään mitä haluaisin syödä, syön lämpimäksi ruuaksi kermaisen kanakeiton vihaksilla höystettynä!! Silloin saan taatusti kaikkia tarpeellisia rakennusaineita!
Tsemppiä eneilyyn!!! Minulle ei jäänyt inhoa pusseja kohtaan, vaan edelleen syön usein iltaisin yhden makean pussin rasvattoman rahkan kera. Ja joskus, jos en keksi mitään mitä haluaisin syödä, syön lämpimäksi ruuaksi kermaisen kanakeiton vihaksilla höystettynä!! Silloin saan taatusti kaikkia tarpeellisia rakennusaineita!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Muutama päivä on mennyt pusseilla, NAM..
eräpena- Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010
Moi,
Mä meen juuri tiistaina ravintoterapeutille ja uskon, että enestä puhutaan. Ja se täytyis varmaan aloittaa, joten täältä saa ainakin kaveria mukaan, jos niikseen on. Mulla ei ole vielä leikkauspäivää tiedossa, joten en ole nyt ihan varma tuosta enen aloituspäivästä.. Mutta mutta.. palaan tiistaina kertoilemaan rt kuulumiset.
Mä meen juuri tiistaina ravintoterapeutille ja uskon, että enestä puhutaan. Ja se täytyis varmaan aloittaa, joten täältä saa ainakin kaveria mukaan, jos niikseen on. Mulla ei ole vielä leikkauspäivää tiedossa, joten en ole nyt ihan varma tuosta enen aloituspäivästä.. Mutta mutta.. palaan tiistaina kertoilemaan rt kuulumiset.
LauraL- Viestien lukumäärä : 61
Registration date : 10.03.2011
Moikkelis!! Ajattele positiivisesti miten iso palkinto odottaa sua ku jaksat
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Kiitos, jummi jammi tänää oli tullu leikkuu aikaki, 14.9!
Muutama päivä jäljellä tätä elämää ennen eneä.. pitääkö nyt herkutella ja mässätä ???
Muutama päivä jäljellä tätä elämää ennen eneä.. pitääkö nyt herkutella ja mässätä ???
En tiiä pitäiskö..mut tänään mulla repsahti ene
Ei muuta ku huomenna ruotuun....Mahtaako tässä vaiheessa repsahdus jotenkin vaarantaa leikkuuta????
Ei muuta ku huomenna ruotuun....Mahtaako tässä vaiheessa repsahdus jotenkin vaarantaa leikkuuta????
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Mä kävin esim heittään hyvästit lempi kiinalaisen seisovalle pöydälle ennen eneä ja sen leikkuun jälkeen en ole seisovassa pöydässä syönyt. Enkä muutoin ole ravintolassakaan ruokaillut kuin murto osan siitä määrästä kuin ennen....
Heitin minäkin hyvästit lempiruoalleni -pizzalle - seurauksena ambulanssikyyti sairaalaan n.6h päästä syömisestä sappikohtauksen vuoksi! Eneily alkoi viime perjantaina, eli 4. päivä menossa. Hyvin on sujunut, vaikka toki tässä itsensä kanssa joutuu "keskustelemaan" moneen otteeseen päivän aikana. Leikkaavan lääkärin kanssa tapaaminen edessä torstaina 11.8.
Loviisa- Viestien lukumäärä : 13
Registration date : 19.08.2010
Eneillä yritetään täälläkin... leikkausaika lähenee eli 29.8. ja pussikeittojen lisäksi menee päivittäin kaalta, tomaatteja, kurkkuja, sipulia, joista teen höystöä. Kasvishöystöä meneekin sitten useampi lautasellinen. Liekö siitä johtuu, että painonpudotus ei ole niin vauhdikasta kuin aikaisemmilla eneilyillä. Pudotusta pitäisi saada kaiken kaikkiaan -15 kg ennen leikkausta, huh! Saas nähdä kuinka käy!
Krisse- Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 29.03.2011
Sanotaanko näin, että ei meinaa tasan millään upota nuo litkut! Ainakaan tuon ns.suklaan makuinen.. oksennus tulee kurkkuun joka kerta kun nielasee... Kait se tästä, kohta on yks päivä taisteltu läpi! Nälkä on mutta olkoon
Mulle maistui erityisesti nutriletin kermainen kanakeitto. Lisämaustin sitä toisinaan vaihtelun vuoksi organolla. Lisäksi vähintään kerran päivässä keiton sekaan keittojuurekisia. Kolmannen päivän jälkeen pitäis nälän helpottaa, kunhan ei ylitä päivittäistä sallittua kalorimäärää.
Piuku- Viestien lukumäärä : 189
Registration date : 26.10.2010
Pikku hiljaa alkaa menee tuo suklaa nutriki alas, kävin apteekissa kyseleen mansikka shakea niin sanoivat että poistunut metsämarjan kanssa valikoimista kokonaan?? Onko tosi?
Kahteen vuorokauteen pudonnu -5.2kg! Eli nestettä on ollu kropassa niinku kuvitella voikin. Nälkä oikeastaan meni ohi jo toisena päivänä. Matka etenee päivä kerrallaan!
Kahteen vuorokauteen pudonnu -5.2kg! Eli nestettä on ollu kropassa niinku kuvitella voikin. Nälkä oikeastaan meni ohi jo toisena päivänä. Matka etenee päivä kerrallaan!
Ainakin Citymarketissa (hyvät valikoimat), Prismassa ja Anttilassa on naturdiet pussikeittoja joista löytyy muistaakseni mansikkaakin, mutta ainakin päärynää, ananasta, mokka juomaa. Niissä on muistaakseni 12pss/pkt. Asiantuntijat eivät tietysti suosittele monen sorttisia sekoituksia käytettäväksi yhtä aikaa, mutta näissä pusseissa on kuitenkin ihan saman suuruiset protskut, vitamiinit ja aineosat kuin nutrilet keitoissa. Ja näin ollen vain päivässä käytettävien pussien määrä toimi ainakin mulla toimi.
miellyttävämpi ene
Itselläni on 5. enepäivä menossa, leikkaus 7.9. edessä. Ainakin vuoden olen kauhulla ajatellut, miten tulen ikinä selviämään enestä mutta ihan hyvin on menny eikä ole edes juuri nälkä - mielitekoja kylläkin. En ole eneillyt koskaan aikaisemmin ja heti ekana päivänä valkeni mulle, että en saa pelkästään pusseilla kyllä tätä läpi vietyä Näin on nyt menty: aamupalaksi nutrin kanakeittopussi, lounasaikaan nutrin pirtelö. Päivä mennään kahvilla ja Ed Green light- energiajuomalla ( 0,5l ) Iltaruoka-aikaan teen itselleni ison salaatin ( salaatti, kurkku, tomaatti ) ja sen kanssa samaa mitä muukin perhe syö ( pieni kanapihvi, jauhelihaa, 2 keitettyä kananmunaa, puolikas makkarapötkö, murekeviipale, kalaa...) Illalla 2 näkkäriä johon päälle Pirkan lihahyytelöä 1/3 paketti ( on 300g ja 100 grammassa on 99 kal. ) Vettä tai Pepsi Maxia kyytipojaksi. Ja tällä on nyt pudonnut 4:ssä päivässä 4 kg! Vitamiineja tulee näistä parista nutrituotteesta sekä lisäksi monivitamiinitabusta päivittäin. Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan, jos meinaa pussit ahistaa! Pääasiahan on, että kroppa on ketoosissa eikä päivän kalorit ylity.
Lyllertäjä- Viestien lukumäärä : 24
Registration date : 01.11.2010
Lyllertäjä, oletko kattonut testiliuskoilla että pysyt todella ketoosissa?
Mulla ainakin liuska näytti tosi helposti ei-ketoosia-tilaa jos kasvisten lisäksi söi muuta. Noin runsaasta illallisesta oli edes turha haaveilla!
Mut onnea painon tiputukselle ja tulevaisuudelle!
Mulla ainakin liuska näytti tosi helposti ei-ketoosia-tilaa jos kasvisten lisäksi söi muuta. Noin runsaasta illallisesta oli edes turha haaveilla!
Mut onnea painon tiputukselle ja tulevaisuudelle!
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Testiliuskoja en ole käyttänyt vaan tähän määrään evästä olen käyttänyt ihan laskutaitoa. 800 kaloria tulee näillä hädin tuskin edes täyteen.
Lyllertäjä- Viestien lukumäärä : 24
Registration date : 01.11.2010
Mie kanssa yritin pysyä pienillä kaloreilla, mutta liuska näytti ei oota.
Onko sillä sit merkitystä mistä ne kalorit tulee?
Onko sillä sit merkitystä mistä ne kalorit tulee?
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Ketoosiinhan pääsee mahdollisimman vähäisillä hiilareilla, eli ei ole ihan sama mistä ne kalorit tulee päivän mittaan. Näin mulle on ainakin selvitetty asiaa joskus...
haicu- Viestien lukumäärä : 34
Registration date : 31.05.2011
Jos tekis illalla paprika,kurkku, jäävuori salattia ja laittaa siihen VÄHÄN arki juustoa ( hiilareita 0%, rasvaa 27%) niin onko se väärin enellä? muuten pelkkiä pusseja koko päivä.
Tänään bongasin Cittarin hyllystä nutriletin mansikkaa ja metsämarjaa. Apteekin valikoimasta on voinut poistua, mutta ei valmistusta ole ilmeisesti lopetettu.
Juu cittarissa oli hyvä valikoima. Tuo metsämarja passasi hyvin tähän suuhun. Eilen illalla tuli herkuteltua salaatilla ( kurkku, tomaatti,paprika ja YKSI siivu juusto+muutama kökkö feta juustoa) kylläpäs nukuttikin heti hyvin kun sai illalla murua rinnan alle
Mä käytin Tepan ohjetta loppu enestä söin 11/2dl neljänviljan puuroa illalla ja kaks hapankorppua meturalla ja suolakurkulla höystettynä sitte oli hyvä mennä omaan kainaloon nukkumaan..... Tein tuon satsin joka toisena iltana ja muuten täysi hönkä päällä 8vkoa ja pudotus ennen leikkausta 19,9kg Lääkäri oli huippuinnoissaan kun minut näki.....
Muuten menee mukavasti, mutta välillä tosi kovia mielitekoja että pitäs saada jotain suolaista, ku pelkillä pirtelöillä ollu+ salattia silloin tällöin. Huomenna olis aamusta vatsan tähystys..saapa nähä kuin yökkäyttää!
Osta Myrttisen suolakurkkuja niissä on oikiaa suolaa ja vie suolan himoja mä söin niitä ihanSimona....
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa