HEMOGLOBIINISTA/RAUTA-ARVOISTA YLIPÄÄTÄÄN
3 posters
Sivu 1 / 1
HEMOGLOBIINISTA/RAUTA-ARVOISTA YLIPÄÄTÄÄN
Tiedän että tätäkin aihetta on täällä käsitelty mutta jostain syystä en hakusanalla ei muka löytynyt mitään? Mulla on Hb ollut jonkin aikaa alhainen (80-108, nyt 103) eikä se jostain syystä nouse. Lisäksi varastorautaa oli aivan liian vähän ja taas vapaata rautaa ihan liikaa eli raudan kanssa on nyt ongelmia, se ei imeydy ja varastot on ehtyneet. Tk-lääkäri kehotti ottamaan Tyksiin yhteyttä mutta en "uskalla" koska pelkään niin paljon joutuvani gastro-osastolle missä sain TODELLA huonoa hoitoa talvella. Miten teillä muilla; millä keinoilla olette saaneet Hb:tä vähän paremmaksi? Tällä hetkellä syön "tavallista" rautaa eli Obsidania.. Lisäksi oli B12-vitamiiniarvo tosi alhainen (nää kai liittyy jotenkin toisiinsa?) ja siihen hain tietenkin Besolvexia jonka toivon auttavan. Mukavaa hellekesän jatkoa näistäkin ongelmista huolimatta
turkutuulia- Viestien lukumäärä : 154
Registration date : 20.10.2009
Vs: HEMOGLOBIINISTA/RAUTA-ARVOISTA YLIPÄÄTÄÄN
Obsidania ne mullekkin tyrkytti Meilahdesta. Ei tuottanut muuta kuin maha vaivoja. Iron Vital F suosittelen lämpimästi. Se on monista kokeilemistani tuotteista ainoa, jolla hb noussut. Toisessa ketjussa ollaan asiaa paljonkin käsitelty ja ihan viime viikolla viimeksi.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Unohdin lisätä, että tyhjään mahaan. Vähintään tunti ennen ruokailua/ruuan jälkeen eikä maitotuotteita saa nauttia myöskään heti tunnin päästä (heikentää imeytymistä). Lisäksi C-vitamiini auttaa imeytymään eli sitä pitää saada kanssa tarpeeksi.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
En EDELLEENKÄÄN löytänyt hakusanalla hemoglobiini mitään ketjua... Syön noi Obsidanit loppuun ja yritän sitten vaikka sitä Iron Vital F:ää. Tyhjän mahan muistinkin mutta tuo C-vitamiiniasia oli unohunut joten kiitos muistutuksesta
mä syön Elivo rautaa se imeytyy minulla ja on ollut vatsaystävällinen 2tabua päivittäin 9kk leikkuusta anemiaa pukkaa muutoin heti. Piikkinä otan B12 ja sen aloitettuani on ruvennut "rautakin puremaan" paremmin... Toivottavasti saat hempat kuntoon!!
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Päivitystä hemppaan... Rauta-arvot ei vaan parantuneet, Hb ei oo mikään huippuhuono (100) mutta varastorauta on loppu eli se on se vakavampi asia kuulemma. Tiistaina olin tk-lääkärin lähetteellä Tyksissä hematologilla ja sain rautatankkauksen. Pitäisi auttaa pitkäksi aikaa eteenpäin, hoitaja sanoi että jopa vuosiksi?? Sain loppukesästä B12 piikkeinä mutta nekin arvot oli romahtaneet eli alotin taas syömään sitä. Lääkäri sanoi että normaalisti tollanen vitamiinitaso säilyisi 5 vuotta mutta kun on imeytymishäiriöitä; kaikki on tietenkin vähän miten sattuu. Yllättävän hyvin olen anemiasta huolimatta jaksanut- pyörryttäminen on ollut voimakasta mutta töissä olen ollut normaalisti. Mulla on pitkät työpäivät (12h) ja vuorotyö mutta ihminen on sitkeä. En tiedä onko psykologista mutta nyt jo tuntuu että olisin pirteämpi Mukavaa keväänodotusta!
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa