nostaminen/kantaminen...
3 posters
nostaminen/kantaminen...
Kuinka nopeesti leikkauksen jälkeen (tähystys) uskaltais ruveta nostelemaan, kantelemaan ja vaihtamaan kakkavaippoja muksuille, ovat 1,5v ja 2,5v. Vanhempi niistä painaa jo 17kg. Ukolla lomaa vielä tämä viikko. Menen perjantaina neuvolaan (oon vielä vauva ) ottamaan nää niitit mahasta pois. Ajattelin et pitäiskö kysyä jos ukko sais vähän sairaslomaa että vois muksuja vielä pari päivää hoitaa kotona?!? Tänään tasan viikko leikkauksesta muuten...
mamma-77- Viestien lukumäärä : 36
Registration date : 19.01.2009
Vs: nostaminen/kantaminen...
Mulle tehtiin operaatio 4.5.09 OYKS:ssa ja sairaslomaa sain 26.7.09 asti. Leikkaava kirurgi sanoi, ellei 3 kg painavampaa saa nostella/kantaa KUUKAUTEEN ettei uudet saumat vaan pääse repeämään.
Irmeli- Viestien lukumäärä : 15
Registration date : 08.05.2009
Voi kääk...SEHÄN ON MAHDOTONTA!!! Oon nyt yrittänyt vaihtaa vaippoja jopa lattialla, mut se vasta tuskallista onkin ollut, lössähtää lattialle tän tikatun mahan kans ja vielä jotenki ylöski päästä..pakko keksii joku parempi keino, mutta mikä
Ota maltilla...
Mä en saanut sektion jälkeen nostella mun reilu 1,5v ollenkaan viiteen viikkoon... Silloin piti vain keksiä uusia ratkaisuja. Syöttötuolin laitoin lattiatasoon (sellainen malli, minkä sai). Poika kiipesi sohvalle ja laitoin vaipat siinä. Kakat huuhdeltiin lattiakaivoon jne. Suurin ongelma oli, et poika keksi karkaamisen ilon leikkikentällä ja oli muuten vikkelä kintuistaan... Leikkaushaava ei kestänyt juoksemista aluksi, joten aika tavalla sai vahtia poikaa. Sit aloin pistämään poikaa rattaisiin istumaan jos se karkas ja se tepsi parhaiten.
Tsemppiä! Kysy kunnalta kotiin perhetyöntekijää. Sehän vois helpottaa arkea...
Tsemppiä! Kysy kunnalta kotiin perhetyöntekijää. Sehän vois helpottaa arkea...
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Nyt tasan 2 viikkoo sit leikkauksesta. Olen kyllä vähän nostellut näitä pienempiä (17kg ja n.14kg) eikä ole mitenkään kipeetä ottanut, en kuitenkaan muuta ku nosta edestakas,en kanniskele niitä. Ukko menee torstaina töihin,että sillon arki taas astuu kuvioihin. Mut kyllä tämä tästä, ne muutamat kerrat päivässä kun joudun niitä nostelemaan on mennyt hyvin niin eiköhän jatkossakin Kakkavaipat vaihtuu ilman konkkaamista lavuaarille kun käyttää puoli paketellista "peppu-pyyhkeitä"
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa