Leikkkaus aikaa odottelen.
5 posters
Leikkkaus aikaa odottelen.
Nyt on enää kaikista pahin edessä ennen leikkausta. Tai ainakin omasta mielestäni. Nimittäin vatsalaukuntähystys. Maanantai aamulla suuntaan kohti Tyksiä. Se tähystys tuntuu näin tosi inhoittavalta ja yökkäämistä riittää.
Toivottavasti edes leikkaus kuukausi olisi jo selvillä. Ja saisisin tietää sen. Ja samalla saisisin kuulla mitä he aikovat tehdä, kun ylävatsan ultrassa sapesta löytyi kivi. Siitä en tiedä mitään muuta kuin sen, että kivi siellä on ja se on myös jonkin verran vaivannut. Tosin jos tuo kivi selittää mun vatsavaivat niin hyvä juttu. Mutta nyt vaan maanantaita odotellessa ja reippaana letkua nielemään sekä kohti leikkausta.
Mukavan aurinkoista päivää kaikille.
Toivottavasti edes leikkaus kuukausi olisi jo selvillä. Ja saisisin tietää sen. Ja samalla saisisin kuulla mitä he aikovat tehdä, kun ylävatsan ultrassa sapesta löytyi kivi. Siitä en tiedä mitään muuta kuin sen, että kivi siellä on ja se on myös jonkin verran vaivannut. Tosin jos tuo kivi selittää mun vatsavaivat niin hyvä juttu. Mutta nyt vaan maanantaita odotellessa ja reippaana letkua nielemään sekä kohti leikkausta.
Tikrustiina75- Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009
Toivotan voimia
Hyvä sinä!!! Olet jo ihanan pitkällä!! Onnitteluja!!!
ja toivotan voimia sulle gastroskopiaan... Itsekin kammoan sitä. Mulle on tehty se pari vuotta sitten. Hyvää siinä on se, että se on pian ohitse. Kyllä sä selviät.
ja toivotan voimia sulle gastroskopiaan... Itsekin kammoan sitä. Mulle on tehty se pari vuotta sitten. Hyvää siinä on se, että se on pian ohitse. Kyllä sä selviät.
äiskä- Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 17.05.2009
Tsemppiä Gastroskopiaan
Ei se niin kauhea ole loppujenlopuksi. Nielun puudutus on kivuton toimenpide eikä letku sen jälkeen tunnu. Mahan sisällä tähystys ei tunnu, koska sielä ei ole tuntohermoja. Koepalan ottoa itse pelkäsin, mutta aivan turhaan.
Inhottavinta oli, kun mahalaukku täytettiin ilmalla ja sitä vaistomaisesti röyhtäisee. Sekin oli onneksi muutamassa hetkessä ohi ja ilmat poistettiin samaa letkua pitkin, jolla sisäänkin pumpattiin.
Eli kyllä se siitä. Itse sain vielä muistoksi kuvasarjan omasta tähystyksestäni muistoksi
Inhottavinta oli, kun mahalaukku täytettiin ilmalla ja sitä vaistomaisesti röyhtäisee. Sekin oli onneksi muutamassa hetkessä ohi ja ilmat poistettiin samaa letkua pitkin, jolla sisäänkin pumpattiin.
Eli kyllä se siitä. Itse sain vielä muistoksi kuvasarjan omasta tähystyksestäni muistoksi
Norsu- Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 16.12.2008
kyllä selviät
Tikrustiina75 kirjoitti:Nyt on enää kaikista pahin edessä ennen leikkausta. Tai ainakin omasta mielestäni. Nimittäin vatsalaukuntähystys. Maanantai aamulla suuntaan kohti Tyksiä. Se tähystys tuntuu näin tosi inhoittavalta ja yökkäämistä riittää.
Kari Hei kyllä se vatsan tähystys hyvin mennee.itselleni tehtiin talvella myös,ajattelin nukutuksessa mutta mukava hoitaja sanoi että kun tehdään ns.kurkkupuudutus (ei pistetä neulalla vaan sumutetaan purkista pitkän pillin avulla cylokainia (puudutusainetta) kurkkuun,)maistuu vinkeeltä on nopea tehoinen
tuntuu toimivan ei tunne ollenkaan että yökkäisi,mullakin on todella herkkä nielu.On tehokas,sitten vaan maataan vasemmalla kyljellä,hengitetään rauhallisesti.Se vaihe kun lääkäri sanoo että nyt nielaise,samalla letku työnnetään nieluun tuntuu täydeltä nielussa,hengittele sitten rauhallisesti,puudutus estää herkät tuntemukset nielussa.Sylkyä tulee herkästi,on normaalia ja kun ilmaa laitetaan röyhtäilyä on .Ei niin paha tutkimus kuin luulisi.
k4071- Viestien lukumäärä : 1
Registration date : 17.05.2009
Vs: Leikkkaus aikaa odottelen.
Heippa!
Itsekkin olin ihan hermona, mutta mun mielestä paljon iisimpi kun mitä oletin. Ajattelin, että nielasen vaikka kilon kak.. jos se auttaa mua kohti laihtumista .Tsemppiä.
"Ihanasti"lihava
Itsekkin olin ihan hermona, mutta mun mielestä paljon iisimpi kun mitä oletin. Ajattelin, että nielasen vaikka kilon kak.. jos se auttaa mua kohti laihtumista .Tsemppiä.
"Ihanasti"lihava
ihanasti lihava- Viestien lukumäärä : 54
Registration date : 19.04.2009
Vs: Leikkkaus aikaa odottelen.
No niin tähystyksestä selvittiin hengissä, vaikka se olikin ihan kamalaa yökkäämistä. Eivät edes puuduttaneet vaan suoraan letku suuhun ja sitten se alkoi.
Kirurgin vastaanotolla selvisi että kohdalleni osui tuo gastric by-pass. Olisin itse toivonut sleeveä mutta pääasia on että leikkaus tehdään.
Nyt sitten odottelen sitä kirjettä joka kertoo sen leikkaus päivän ja sen milloin tämä uusi elämä alkaa.
Kirurgin vastaanotolla selvisi että kohdalleni osui tuo gastric by-pass. Olisin itse toivonut sleeveä mutta pääasia on että leikkaus tehdään.
Nyt sitten odottelen sitä kirjettä joka kertoo sen leikkaus päivän ja sen milloin tämä uusi elämä alkaa.
Tikrustiina75- Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa