Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mrs. Piggy ekaa kertaa forumilla

+5
paksuleidi
eräpena
Laihduttava
Bulla65
Mrs. Piggy
9 posters

Siirry alas

Mrs. Piggy ekaa kertaa forumilla Empty Mrs. Piggy ekaa kertaa forumilla

Viesti kirjoittaja Mrs. Piggy Ti Kesä 28, 2011 3:10 pm

Hei!

Olen vähän yli viisikymppinen naisihminen Nurmijärveltä. Olen "aina" ollut lihava, välillä enemmän, välillä vähemmän, eli jojoilu on tuttua huttua. Hoikimmillani aikuisiässä olin joskus nuorena poikamiestyttönä, jolloin painoin 63 kg Shocked , pituutta on pari senttiä alta 170 cm:n. Mutta suurimman osan aikaa painoni on huidellut 100 kg:n tietämillä. Vaan nytpä olen sitten saavuttanut ennätykseni, 119,2kg eli BMI on 42,2. Joskus 90-luvun alussa sain Painonvartijoissa pois peräti 25 kg, mutta ne ovat tulleet korkojen kera takaisin. Myöhemminkin olen pisteilyillä keventynyt parhaimmillaan 10 kg, mutta kilojen pitäminen poissa on tuntunut ihan mahdottomalta. Kun lisäksi verenpainetta on lääkitty jo useampi vuosi, polvet huutaa hoosiannaa varsinkin portaissa ja lähisukurasitetta 2-tyypin diabetekseenkin on, olisi keventyminen ihan pakollista. Pari vuotta olen pohdiskellut leikkausvaihtoehtoa ja nyt keväällä, kun jouduin muutenkin käymään työterveyslääkärillä, juttelin hänelle asiasta. Häneltä sain lähetteen konsultointiin sisätautilääkärille, joka laittoikin lähetteen eteenpäin. Noin viikko sitten sain HyASista kutsun tutkimuksiin elokuun lopulla ja nipun täytettäviä lomakkeita. Missään ei tosin kerrottu, mitä tutkimuksia aikovat tehdä, joten mielenkiinnolla odottelen.

Tämä palsta vaikuttaa tosi hyvältä paikalta saada lisää tietoa leikkauksesta. Varsinkin niihin "tyhmiin" kysymyksiin löytyy yleensä vastauksia, kun vähän eri keskusteluja lueskelee. Kiitos siis jo etukäteen! Smile Nyt vain sitten jännitän, kuin ämmän käy eli pääsenkö ihan oikeasti leikkausjonoon vai skippaavatko puolitiessä pois kyydistä...

Mukavaa kesää teille kaikille!
Mrs. Piggy
Mrs. Piggy
Mrs. Piggy

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 21.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Mrs. Piggy ekaa kertaa forumilla Empty Vs: Mrs. Piggy ekaa kertaa forumilla

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ti Kesä 28, 2011 3:22 pm

Tervetuloa mukaan turisemaan! Toivotaan, että asiat sujuvat toivotunlaisesti Smile.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ti Kesä 28, 2011 4:17 pm

Teretulemast mukaan Smile

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja eräpena Ti Kesä 28, 2011 5:36 pm

Tervetuloa.
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010

Viesti kirjoittaja paksuleidi Ti Kesä 28, 2011 8:26 pm

Tervetuloa joukkoon Smile
Tällä palstalla ei ole onneksi niitä tyhmiä kysymyksiä...ainakin itse olen kysymyksiin saanut vastauksia.

paksuleidi

Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 14.11.2010

Viesti kirjoittaja Maiski Ti Kesä 28, 2011 9:03 pm

Tervetuloa mukaan, täältä saa tsemppausta omlle taipaleelle Very Happy
Maiski
Maiski

Viestien lukumäärä : 139
Ikä : 62
Registration date : 15.03.2011

Viesti kirjoittaja FatLady Ke Kesä 29, 2011 4:11 am

Tervetuloa flower
FatLady
FatLady

Viestien lukumäärä : 22
Registration date : 23.06.2009

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Kesä 29, 2011 4:30 am

Teretulemast meitin joukkohon flower
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja Inka Ke Kesä 29, 2011 12:34 pm

Tervetuloa mukaan Mrs Piggy. Minut leikattiin toissapäivänä. Liikunta on hitaanpuoleista, kun varon noita leikkaushaavoja. Olo mitä mainioin.
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Registration date : 10.06.2011

Viesti kirjoittaja Mrs. Piggy Ke Kesä 29, 2011 2:11 pm

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Smile Toivon parasta ja pelkään pahinta eli etten pääsekään leikkaukseen. Lekuri kun jo mainitsi, että jonossa on isompia ja paljon huonommassa kunnossa olevia. Mutta katsotaan, mitä sanovat, kun olen siellä tutkimuksissa elokuussa. Omasta mielestäni nyt olisi juuri oikea hetki vihdoin saada stopattua tämä painon kertyminen ennen kuin on ihan jo romuna...

Teillä jo leikatuilla on upeita pudotuksia jo takana, niitä on rohkaisevaa seurata. Tsemppiä kaikille edelleen ja pitkää pinnaa leikkausta vielä odottaville!
Mrs. Piggy
Mrs. Piggy

Viesti kirjoittaja Inka To Kesä 30, 2011 1:52 pm

Huomenta Mrs. Piggy. Minulla lähtöpaino oli 90 kiloa (160 cm pituutta), Liitännäissairauksista minulla on verenpane, mutta kaikki muut oheissairaudet puhkeamaisilaan. Paino nousi hissukseen kaikista laihdutusyrityksistäni huolimatta. Hakeuduin yksityispuolelle ja olen tosi tyytyväinen että pääsin leikkaukseen. Nyt tarkkailen verenpainemittaria, josko lääkkeitä voisi vähentää ja innolla odotan myös seuraavaa laboratoriokoetta, josta näkee miten arvot ovat laskeneet.
Kyllähän minäkin olisin voinut odottaa vielä viisi vuotta, niin varmasti kaikki kriteerit olisivat täyttyneet. Mutta onko siinä itsen kannalta mitään järkeä? Aurinkoista päivää ja tarmokasta yrittämistä vaan. Kyllä jono liikkuu myös ei-kiireellisten kohdalla.

Viimeinen muokkaaja, Inka pvm To Kesä 30, 2011 11:26 pm, muokattu 1 kertaa
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Registration date : 10.06.2011

Viesti kirjoittaja Mrs. Piggy To Kesä 30, 2011 2:49 pm

Niinpä, Inka, ennaltaehkäisevä hoito olisi tietysti se paras vaihtoehto. Vaan ei taida tuolla kunnallisella puolella kovin hyvin toteutua. Itselläni ei pahemmin ole muuta mahista kuin yrittää kunnalliseen, yksityisesti leikkuuttamiseen kun ei ole varaa. Mutta elän toivossa...
Mrs. Piggy
Mrs. Piggy

Viesti kirjoittaja Mrs. Piggy Ti Elo 23, 2011 3:10 pm

No niin, ensimmäinen käynti HyAsissa on takana. Olikin oikein mukava keskusteluhetki asiallisen mutta silti huumorintajuisen sisätautilääkärin kanssa. Pari kiloa olin saanut painoakin pois sitten työterveyslääkärin vastaanoton, vaikka kesälomaa olen pitänyt myös dieeteistä siinä missä töistäkin. Lekuri oli haastattelun jälkeen sitä mieltä, että leikkauksesta voisi olla kovastikin apua meikäläisenlaiselle jojoilijalle eli hän ainakin puoltaa, jos vielä eri tutkimusten ja pussikuurin jälkeen olen itse sitä mieltä, että leikkaukseen haluan. Nyt sitten odotellaan kutsua ravitsemusterapeutin vetämään ENE-ryhmään ja gastroskopiaan (yh!).

Vaikka tässä nyt ollaan tekemässä isoja asioita tulevaisuuden eteen, niin vähän kuintekin harmittaa, että ajoitus ei ole ihan paras mahdollinen. Marraskuun lopulla olis lähtö Italiaan viettämään yhden ystävän syntymäpäiviä. Kyseinen juhlakalu on vuokrannut hulppean villan jostain Napolin läheltä ja tarkoitus oli nautiskella viikon verran ihanasta italialaisesta ruoasta ja tietysti vähän punaviinistäkin... Ei oikein VLCD-pussikuuri istu tuohon konseptiin! Mutta katsotaan nyt, kuinka hitaasti kunnallisen terveydenhuollon rattaat pyörii. Ja kuten sanoin, terveys tietysti ennen kaikkea.

Mukavaa syyskesää teille kaikille!
Mrs. Piggy
Mrs. Piggy

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics