Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Liikunnan ja ravinnon merkitys laihtumiseen

2 posters

Siirry alas

Liikunnan ja ravinnon merkitys laihtumiseen Empty Liikunnan ja ravinnon merkitys laihtumiseen

Viesti kirjoittaja Leppis To Kesä 23, 2011 9:07 pm

Monilla täällä näyttää olevan ongelmana löysä rasvasolukko löysässä nahassa. Paino on myös herkkä nousemaan sellaisessa kehossa.
Niin ja näyttää lihavammalta kuin oikea paino on. Rasva on vaan poltettava ja lihaksia ylläpidettävä proteiinilla ja liikunnalla. Proteiinivalmisteet edesauttavat myös vatsan toimintaa. Siksi niillä olisi hyvä korvata ainakin yksi ateria päivässä.

Liikunta ja mielellään karppaaminen olisi hyvä aloittaa heti jo ennen leikkausta. Elimmistö menee ketoosiin ja se alka toimimaan rasvanpolttokoneella. Mielestäni liikunnan tärkeimpiä asioita on lihasten hankinta ja ylläpito ja sitten vasta se, että se polttaa kaloreita. Koska lihakset syövät rasvasolua ja palaminen tapahtuu yleensä lepotilassa tarpeeksi kovan liikunnan jälkeen.

Kannattaa lähteä kuntosalille. Jos on ihan surkeassa kunnossa, niin netistä löytyy voimisteluliikkeitä pienillä käsipainoilla ensin ihan kotona harjoitteluun. Itse aloitin kuntoremontin 5 min. kävelyllä ulkona joka päivä ja 10 min. jumpalla kotona. Niin huonossa kunnossa olin.

Myöhemmin laihduttuani ja treenattuani kehtasin mennä salille ja ryhmäliikuntaan. Onnettomuudekseni minulle tuli vatsalihasrevahdus kuntosalilla ja en pystynyt harrastamaan paljon mitään liikuntaa. Masennuin ja lihosin 15 kiloa kovalla työllä liikkumiani läskejä takaisin. Aloitin nyt treenaamisen uudestaan ja olen ottanut uinnin ja vesijuoksun ohjelmaan loukkaantumisen välttämiseksi. Käyn kerran viikossa salilla ja oloen varovainen liikkeiden kanssa. Mielummin tekee pienillä painoilla ja paljon toistoja. Tsemppiä vaan kaikille ja liikkumaan!

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 17.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Liikunnan ja ravinnon merkitys laihtumiseen Empty Vs: Liikunnan ja ravinnon merkitys laihtumiseen

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Pe Kesä 24, 2011 1:32 am

Laihdutusleikkauksen myötä paino putoaa myös ilman liikuntaa. Sen sijaan Leppis on oikeassa siinä, että lihasten ylläpito ja kunnon kohotuksen kannalta liikunta olisi tärkeää. Itse olin kovin liikuntavastainen, mutta painon pudotessa kävelylenkit tuntuivat ok vaihtoehdolta tehostaa laihtumista ja parantaa omaa kuntoa.

Viime kesä ja syksy meni reippaasti kävellessä joka päivä. Talven tultua en uskaltautunut jäiselle tiellemme eikä kylmyyskään houkutellut. Liikunta jäi oikeastaan kokonaan pois. Nyt olen aika ajoin kokeillut mennä kävelylle, mutta ei ole kovasti inspannut, kun saan palkaksi vaan supistuksia. Uiminenkaan ei jaksa kiinnostaa, joten liikunta on osaltani jäänyt hyötyliikunnan tasolle.

Ensi viikolla pitäisi kuskata meidän crosstraineri tänne "uuteen" kotiin vanhan käytyä kaupaksi. Sitten ehkä sillä voisi treenata. On se jotenkin toisenlaista treenata omassa olkkarissa telkkaria katsellen Smile Tai näin minä ainakin itselleni nyt uskottelen.

Tsemppiä kaikille ja hauskaa juhannusta Smile
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Liikunnan ja ravinnon merkitys laihtumiseen Empty Vs: Liikunnan ja ravinnon merkitys laihtumiseen

Viesti kirjoittaja Leppis Pe Kesä 24, 2011 2:14 am

Tiedän Poutapilvi kokemuksesta Wink Kaikki runsaasti ylipainoiset ihmiset inhoavat liikuntaa. Mutta, jos oikeesti haluaa näyttää hyvältä laihtumisen myötä, niin liikunta on enemmän kuin järkevää. Kun paino tippuu laihdutusleikkauksen myötä, niin jaksaa liikkua paremmin. Täytyy vain kokeilla eri lajeja, niin että mikä sopii itselle. Tsumba on kuulemma yksi tälläinen laji, jossa jokainen saa liikkua jaksamisen mukaan.

Olen huomanut täällä palstalla, että jotkut syövät liikaa hiilareita, siksi suosittelen, että tutustutte karppaamiseen. Yksinkertaisinta on syödä voileivästä vain päälliset. Itselleni on ollut ongelmana jo vuosia mieletön jäätelön ja suklaanhimo. Repsahdan välillä totaalisesti huonoille tavoille ja seurauksena on painon jyrkkä nousu. Sitä tuskin pystyyn kokonaan koskaan taltuttamaan, mutta laihdutusleikkaus luultavasti hillitsee repsahdusta. Tuntuu, että sen jälkeen pari palaa riittää suklaalevyn sijaan. Minä olen perehtynyt näihin asioihin, mutta vaikeita ne ovat itsellenikin noudattaa.

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 17.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Liikunnan ja ravinnon merkitys laihtumiseen Empty Vs: Liikunnan ja ravinnon merkitys laihtumiseen

Viesti kirjoittaja Leppis Pe Kesä 24, 2011 2:38 am

Sen verran vielä, että tässä on kyse lihasolujen kasvattamisesta ja rasvojen poistamisesta niiden ympäriltä. Kyse ei ole siis välttämättä laihduttamisesta ollenkaan, koska lihasmassa painaa enemmän kuin rasva, mutta se ei kerää niin paljon nestettä kuin rasvasolu. Basketball

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 17.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Liikunnan ja ravinnon merkitys laihtumiseen Empty Vs: Liikunnan ja ravinnon merkitys laihtumiseen

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa