Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

+8
Elämä edessä
Bullero
Piuku
tigertytto
Lyltsy
tiikos
Kimby
Sokerihiiri
12 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja Sokerihiiri Ti Kesä 21, 2011 5:42 pm

Hei kaikki! sunny
Olisiko teillä antaa vinkkejä siitä miten saada täyteen nuo vaaditut 60 g protskuja päivässä?
papu yms., kun ei ainakaan näin alkuvaiheen leikatulle toimi...
Onko jollakulla käytlössä proteiinijauheita tms?
Sokerihiiri
Sokerihiiri

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 06.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja Kimby Ti Kesä 21, 2011 11:59 pm

Kyllä alkuvaiheessa proteiinipirtelöt ovat melkein pakollisia. sitten kun saa syödä ja muutenkin uppoaa olen minä vetänyt yli vuoden ajan yli 100g proteiinia päivässä. Se tulee raejuustosta (salaatin seassa), broilerista (grillattuja koipia), kalkkunasta (nakkeja ja leikkeleitä), kalasta, ja neljästä päivittäisestä kananmunasta. Liikunan jälkeen lisäksi yleensä proteiinipirtelö (24g).

Proteiinin saannin merkitystä ei voi mitenkään tässä asiayhteydessä korostaa liikaa. Jos ei syö proteiinia niin lähtee kaikki lihakset laihdutuksen myötä.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja tiikos Ke Kesä 22, 2011 1:29 am

Käytin alkuun niitä proteiinijuomia,niissä kun oli 50 g prot/plo, nimeä en nyt muista, mutta ihan prisman hyllystä ostin.
Ja jos voit juoda maitoa, niin plusmaidossa on hyvin proteiinia. Sitä käytän vieläkin, että prot. täyttyvät.

tiikos

Viestien lukumäärä : 133
Paikkakunta : turku
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ke Kesä 22, 2011 2:17 am

Juustot (feta, home, tuore, kypsytetyt leivänpäällysjuustot), kananmuna, rahkat, jugurtit, leikkeleet välipaloilla.

Ruualla liha, kala, papu, herne

Maito, piimä.

Joka ruokailulla jotain noista. Siitä se kertyy. Mutta tosiaan mäkin käytin viime kesänä noita 30-50 g proteiinia sisältäviä juomia lisäksi, hoitavat sekä nesteen että proteiinit. Lisäksi jugurttiin esim. voi sekoittaa hera80-proteiinivalmistetta, jos ei muuten meinaa täyttyä proteiinimäärä.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Kesä 22, 2011 2:56 am

Kiitos hyvistä neuvoistanne,minä täällä kirjaan näitä vihkooni ylös Very Happy
tuosta protsku juomasta kysyn vielä sen verran et esim se gainomax onko se sellanen juoma mitä tarkoitatte?kun se on kamalan makeeta niin eikös siitä tule huono olo?
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Kesä 22, 2011 3:14 am

Mä en ole noita törkeän kalliita valmiita juomia edes kokeillut. Sitpaitsi monessa niistä on sokeria lisäksi ja sen myötä aivan turhia kaloreita. Mä olen pirtelöni tehnyt jauheesta, esim. HERA80 suklaanmakuisena on ihan jees ja satsi sisältää 24g proteiinia ja 124 kcal. Monissa valmiissa juomissa on yli 300 kcal.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ke Kesä 22, 2011 3:44 am

En tarkoita tuota, siellä on sellaisia punaisia, vihreitä juomia ym. puolen litran mehupullon kaltaisia pulloja. S-marketista ja Prismasta ainakin löytyy. Ei ole kauhean kalliita eikä makeita ja löytyy keinomakeutettuja ja lo carb - versioita. Olisko ne ollut jotain "PROTEIN 30" tms. Myös kolan makuisena löytyy, ne pitää juoda tosi kylminä ettei proteiini maistu. Nämä joissa on 30 g proteiinia on parempia kuin ne joissa on enemmän.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja Sokerihiiri Ke Kesä 22, 2011 11:15 am

Hei, Kiitos paljon hienoista vinkeistä!!! sunny
Sokerihiiri
Sokerihiiri

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 06.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja Piuku Ke Kesä 22, 2011 3:31 pm

Apteekista hain leikkauspotilaita varten tarkoitettuja Proteiini juomia.
Niitä on liki kymmenen makua, n.3€/2dl. Mun mielestä jotkut niistä tosi hyvän makuisia. Niissä ei ole turhia lihottavia hiilareita. Kai niitä kaupan hyllys oleviakin voi käyttää, mutta niissä tosiaankin on hiilareita ja kaloreita paljon. Mulle ne ei tässä vaiheessa passaa kun en ole urheilija enkä muutenkaan halua ainakaan niillä hidastaa painon laskua. Toisaalta hätä tilanteessa voin sellaisenkin ostaa.

Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 26.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja Bullero Ke Kesä 22, 2011 4:02 pm

Piuku, minkä merkkisiä nämä juomat ovat?
Bullero
Bullero

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 02.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja Piuku Ke Kesä 22, 2011 4:10 pm

Nutricia
Nutridrink Protein. Pyysin varmuuden vuoksi farmaseutin apua ostaessani, kun niitä juomia on monenlaisia. Kerroin että proteiinia pitää olla mahdollisimman paljon ja hiilihydraattia mahdollisimman vähän. Jääkaappikylmänä ihanan raikas maku.


Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 26.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ke Kesä 22, 2011 7:14 pm

Heipä!
Tulin juuri sairaalasta kuulemasta labratuloksia. Ne otettiin minulta tosi pian= jo 3 viikkoa leikkurista. Tosi hyvä, että otettiinkin! Albumiiniarvoni oli aika matala, joka viittaa kuulemma liian vähäiseen proteiinin saantiin. Siispä ravintoterpan ohjeen mukaan lisään vielä lihaa, rasvatonta maitoa, rahkaa, jugurttia ja viiliä!! Näin lähtee läski, eikä lihakset!!! Lisäksi sotken polkupyörällä aina kun sää sallii!!!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Kesä 22, 2011 8:56 pm

Hera80 jauheesta tehty pirtelö tulee maksamaan n. 70c jossa siis on 24g proteiinia. Ei niissä apteekin valmiissa juomissa ole mitään muuta kuin lisää hintaa. Jostain olen ollut ymmärtäväni että yli 25g proteiinia kerralla syötynä on turhaa koska sitä menee silloin hukkaan kun se kaikki ei imyedy kerralla. Parempi siis vetää 2 kpl 25g satsia kuin yhden 50g satsin.

1-vuotistarkastuksessa lekuri oikein erikseen kehui että mun proteiiniarvot ovat erinomaiset. Raju laihtuminen ja liian vähäinen proteiinin saanti voi olla peräti hengenvaarallista. Lihakset hajoaa koko ajan kun niitä käyttä ja niitä pitää rakentaa uudestaan jatkuvasti. Ilman rakennusmateriaalia, siis proteiinia, ei lihaksi pysty ylläpitämään ja esim sydänlihaksen rappeumua on ihan mahdollinen ilman proteiinia. Laihduttavat lisäksi polttaa myöskin lihaksia jolloin niille pitää olla enemmän rakennusmateriaalia kuin normaalille ihmiselle jonka energiansaanti on tasapainossa.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja Sokerihiiri To Kesä 23, 2011 10:27 am

Minkälaisia proteiinimääriä per päivä eri ravitsemusterapeutit ovat teille muuten suositelleet?
Minulle sanottiin min. 60g.
Sokerihiiri
Sokerihiiri

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 06.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja Elämä edessä To Kesä 23, 2011 12:54 pm

Heips!
Minulle Joensuun ravintoterppa ehdotti 70 gr. Minulle ei tuon saamiseksi riitä 6 dl/ pv maitotuotteita, vaan nostettiin ne 8 dl:aan ja kehotuksesta ronskisti kokolihaleikkeleitä ja juustoa näkkileivän päälle. Tätä ei meinaa pieni pää ymmärtää, kun leikkuria edeltävä aikana oli laskettava syömiset minimiin, niin nyt kehotetaan vaan lisäämään syömisiä. Mutta nythän ne ovat vain terveellisiä ruoka-aineita. Roskaruokaa ei tee edes mieli, joskus muutama suklaarusina tai -pähkinä..... Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja Poutapilvi To Kesä 23, 2011 3:26 pm

60gr. ei riitä. Itse olen sitä käyttänyt nyt kevään ja proteiinivarastot romahtaneet. Syksyllä, kun oli reilsusa 100gr/ vrk tilanne oli toinen. Pitää ottaa huomioon myös se, että imeytyminen muuttuu leikkauksen myötä. Paras tulos varmasti saavutetaan pienellä proteiinimäärällä tasaisesti. Syksyllä söin aina jääkaapin ohikulkiessani pari palaa jotain vähärasvaista leikkelettä. Toki happohyökkäyksiä tuli monia, mutta minusta 6-8 krt pienimäärä ruokaa enemmin kuin 4-5 krt.

Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja Piuku To Kesä 23, 2011 3:35 pm

Itselläni taival alussa uuden mahan kanssa, mutta täytyy koko ajan kasvattaa protsku määrää. Toivon saavani sen riittävän ylös, kun ensimmäiset verikokeet otetaan 3 kk leikkkauksesta.

Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 26.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja saimaannorppa Pe Kesä 24, 2011 1:26 am

Miten ihmeessä vastaleikattu maha ottaa vastaan mitään proteiinilisää, kun hyvä kun juuri saaa puolikkaan jugurttia menemäään....sori mut mun maha ei ainakaan vedä, eikä lihaa voi ajatellakaan tähän ähkyyn ja kivistykseen.
Saamani ruoka-ohjeissa ei puhuttu kuin vellistä ja jugurtista ja keitosta,ei mistään prot.lisistä. hetikö leikk.jälkeen niitä pitäs saada menemään? ja miten???

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 06.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja Kimby Pe Kesä 24, 2011 1:33 am

Kunnallisella puolella ei kotiuteta sairaalasta ellei saa 2L nestettä päivässä alas. 2L nestettä voi vallan hyvin sekoittaa hieman proteiinia, 100g jos vain haluaa. Kunnallisella puolella niinikään annetaan ohjeeksi että 60g proteiinia vähintään päivässä pitää syödä. Ei siinä kerrota että sen tarvii syödä vasta 3kk leikkauksesta. Kyllä tuo on ihan oikeasti halusta kiinni. Veden tai minkä tahansa nesteen sijaan voi juoda proteiinipirtelön. Fakta on kuitenkin se että vähintään 1,5L nestettä jokainen juo/syö päivässä, muuten joutuu tiputukseen nestehukan takia. Siihen puolikkaaseen jugurttiin voi myös sekoittaa maustamatonta proteiinijauhetta.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja Keijuli Pe Kesä 24, 2011 1:46 am

Sain sairaalasta monisteen "Ohjeita lihavuusleikauksen jälkeen (gastric bypass)". Kyseisen kopion toiselta sivulta löytyy ohjeita syömiseen. Tosin proteiinivalmisteista ei mainita.
Ellet ole saanut sitä, niin kannataa pyytää maanantaina!

Keijuli

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : riihimäki
Registration date : 27.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja Sokerihiiri Pe Kesä 24, 2011 1:54 am

Elämä Edessä= eikös ole jännä miten sitä vielä ajattelee olevansa jollakin dietillä...tottakai pitää syödä! Nyt vaan totumme normaaliin pikkuhiljaa Smile

Eilen kehuin hoikalle kaverilleni, että söin härän filettä 80g ja tulin AIVAN TÄYSI...hän katsoi minua kummasti ja sanoi, no sehän on hänelle avan tavallinen määrä lihaa...Hän syö aina korkeintaan sen verran... Laughing
Eli...se on kaiketi siis normaalia...no pikkuisen lisukkeita hänellä menee sen kanssa myös,joita minä en siis syönyt...

Sokerihiiri
Sokerihiiri

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 06.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja Lyltsy Pe Kesä 24, 2011 3:10 am

Ne apteekin proteiinijuomat oli mullakin käytössä, mutta ne oli niin makeita että sain niistä aina dumpingin. Että ei kannata ostaa montaa kerralla ( mä ostin 30 tms.) koska ne jäi käyttämättä.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja saimaannorppa Pe Kesä 24, 2011 7:39 pm

Nyt ei oo apteekit auki, mut on mulla vanhaa heraproteiinijauhetta, paljonko on 1 mittalusikan prot.määrä? Mulla ei mene oikein mikään alas, ihan väkisin oon juonu, mutta yritän tuota prot.juomaa nyt. kilo tippunut eilisestä, täytyy ollla nestettä vaan..
jugurttia oon pääosin syöny sen vähän mitä oon, paljonko mahtaa olla protskuja per 1 dl luonnonjugurttia?

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 06.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja Pallokala Pe Kesä 24, 2011 8:07 pm

Mites piimä, pystytkö juomaan? Siitä ees vähän proteiinia ja samalla nestettä.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja Pallokala Pe Kesä 24, 2011 8:14 pm

Sokerihiiri pystyy syömään jo härkää!? Vähän kade! Mulla ei mee alas edes broileri tai kala ilman kauheeta sydämentykytystä. Muutenkin nyt huono olo, huimaa, väsyttää, vähän etoo. Viime yönä koski vatsaan mut meni panadolilla ohi. Ei oo kovin juhannusfiilis.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä? Empty Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa