Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?
+8
Elämä edessä
Bullero
Piuku
tigertytto
Lyltsy
tiikos
Kimby
Sokerihiiri
12 posters
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?
Hei kaikki!
Olisiko teillä antaa vinkkejä siitä miten saada täyteen nuo vaaditut 60 g protskuja päivässä?
papu yms., kun ei ainakaan näin alkuvaiheen leikatulle toimi...
Onko jollakulla käytlössä proteiinijauheita tms?
Olisiko teillä antaa vinkkejä siitä miten saada täyteen nuo vaaditut 60 g protskuja päivässä?
papu yms., kun ei ainakaan näin alkuvaiheen leikatulle toimi...
Onko jollakulla käytlössä proteiinijauheita tms?
Sokerihiiri- Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 06.03.2011
Vs: Mistä kokoatte ne 60g proteiinia päivässä?
Kyllä alkuvaiheessa proteiinipirtelöt ovat melkein pakollisia. sitten kun saa syödä ja muutenkin uppoaa olen minä vetänyt yli vuoden ajan yli 100g proteiinia päivässä. Se tulee raejuustosta (salaatin seassa), broilerista (grillattuja koipia), kalkkunasta (nakkeja ja leikkeleitä), kalasta, ja neljästä päivittäisestä kananmunasta. Liikunan jälkeen lisäksi yleensä proteiinipirtelö (24g).
Proteiinin saannin merkitystä ei voi mitenkään tässä asiayhteydessä korostaa liikaa. Jos ei syö proteiinia niin lähtee kaikki lihakset laihdutuksen myötä.
Proteiinin saannin merkitystä ei voi mitenkään tässä asiayhteydessä korostaa liikaa. Jos ei syö proteiinia niin lähtee kaikki lihakset laihdutuksen myötä.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Käytin alkuun niitä proteiinijuomia,niissä kun oli 50 g prot/plo, nimeä en nyt muista, mutta ihan prisman hyllystä ostin.
Ja jos voit juoda maitoa, niin plusmaidossa on hyvin proteiinia. Sitä käytän vieläkin, että prot. täyttyvät.
Ja jos voit juoda maitoa, niin plusmaidossa on hyvin proteiinia. Sitä käytän vieläkin, että prot. täyttyvät.
tiikos- Viestien lukumäärä : 133
Registration date : 09.06.2010
Juustot (feta, home, tuore, kypsytetyt leivänpäällysjuustot), kananmuna, rahkat, jugurtit, leikkeleet välipaloilla.
Ruualla liha, kala, papu, herne
Maito, piimä.
Joka ruokailulla jotain noista. Siitä se kertyy. Mutta tosiaan mäkin käytin viime kesänä noita 30-50 g proteiinia sisältäviä juomia lisäksi, hoitavat sekä nesteen että proteiinit. Lisäksi jugurttiin esim. voi sekoittaa hera80-proteiinivalmistetta, jos ei muuten meinaa täyttyä proteiinimäärä.
Ruualla liha, kala, papu, herne
Maito, piimä.
Joka ruokailulla jotain noista. Siitä se kertyy. Mutta tosiaan mäkin käytin viime kesänä noita 30-50 g proteiinia sisältäviä juomia lisäksi, hoitavat sekä nesteen että proteiinit. Lisäksi jugurttiin esim. voi sekoittaa hera80-proteiinivalmistetta, jos ei muuten meinaa täyttyä proteiinimäärä.
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Kiitos hyvistä neuvoistanne,minä täällä kirjaan näitä vihkooni ylös
tuosta protsku juomasta kysyn vielä sen verran et esim se gainomax onko se sellanen juoma mitä tarkoitatte?kun se on kamalan makeeta niin eikös siitä tule huono olo?
tuosta protsku juomasta kysyn vielä sen verran et esim se gainomax onko se sellanen juoma mitä tarkoitatte?kun se on kamalan makeeta niin eikös siitä tule huono olo?
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Mä en ole noita törkeän kalliita valmiita juomia edes kokeillut. Sitpaitsi monessa niistä on sokeria lisäksi ja sen myötä aivan turhia kaloreita. Mä olen pirtelöni tehnyt jauheesta, esim. HERA80 suklaanmakuisena on ihan jees ja satsi sisältää 24g proteiinia ja 124 kcal. Monissa valmiissa juomissa on yli 300 kcal.
En tarkoita tuota, siellä on sellaisia punaisia, vihreitä juomia ym. puolen litran mehupullon kaltaisia pulloja. S-marketista ja Prismasta ainakin löytyy. Ei ole kauhean kalliita eikä makeita ja löytyy keinomakeutettuja ja lo carb - versioita. Olisko ne ollut jotain "PROTEIN 30" tms. Myös kolan makuisena löytyy, ne pitää juoda tosi kylminä ettei proteiini maistu. Nämä joissa on 30 g proteiinia on parempia kuin ne joissa on enemmän.
Hei, Kiitos paljon hienoista vinkeistä!!!
Apteekista hain leikkauspotilaita varten tarkoitettuja Proteiini juomia.
Niitä on liki kymmenen makua, n.3€/2dl. Mun mielestä jotkut niistä tosi hyvän makuisia. Niissä ei ole turhia lihottavia hiilareita. Kai niitä kaupan hyllys oleviakin voi käyttää, mutta niissä tosiaankin on hiilareita ja kaloreita paljon. Mulle ne ei tässä vaiheessa passaa kun en ole urheilija enkä muutenkaan halua ainakaan niillä hidastaa painon laskua. Toisaalta hätä tilanteessa voin sellaisenkin ostaa.
Niitä on liki kymmenen makua, n.3€/2dl. Mun mielestä jotkut niistä tosi hyvän makuisia. Niissä ei ole turhia lihottavia hiilareita. Kai niitä kaupan hyllys oleviakin voi käyttää, mutta niissä tosiaankin on hiilareita ja kaloreita paljon. Mulle ne ei tässä vaiheessa passaa kun en ole urheilija enkä muutenkaan halua ainakaan niillä hidastaa painon laskua. Toisaalta hätä tilanteessa voin sellaisenkin ostaa.
Piuku- Viestien lukumäärä : 189
Registration date : 26.10.2010
Piuku, minkä merkkisiä nämä juomat ovat?
Bullero- Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 02.05.2011
Nutricia
Nutridrink Protein. Pyysin varmuuden vuoksi farmaseutin apua ostaessani, kun niitä juomia on monenlaisia. Kerroin että proteiinia pitää olla mahdollisimman paljon ja hiilihydraattia mahdollisimman vähän. Jääkaappikylmänä ihanan raikas maku.
Nutridrink Protein. Pyysin varmuuden vuoksi farmaseutin apua ostaessani, kun niitä juomia on monenlaisia. Kerroin että proteiinia pitää olla mahdollisimman paljon ja hiilihydraattia mahdollisimman vähän. Jääkaappikylmänä ihanan raikas maku.
Heipä!
Tulin juuri sairaalasta kuulemasta labratuloksia. Ne otettiin minulta tosi pian= jo 3 viikkoa leikkurista. Tosi hyvä, että otettiinkin! Albumiiniarvoni oli aika matala, joka viittaa kuulemma liian vähäiseen proteiinin saantiin. Siispä ravintoterpan ohjeen mukaan lisään vielä lihaa, rasvatonta maitoa, rahkaa, jugurttia ja viiliä!! Näin lähtee läski, eikä lihakset!!! Lisäksi sotken polkupyörällä aina kun sää sallii!!!!
Tulin juuri sairaalasta kuulemasta labratuloksia. Ne otettiin minulta tosi pian= jo 3 viikkoa leikkurista. Tosi hyvä, että otettiinkin! Albumiiniarvoni oli aika matala, joka viittaa kuulemma liian vähäiseen proteiinin saantiin. Siispä ravintoterpan ohjeen mukaan lisään vielä lihaa, rasvatonta maitoa, rahkaa, jugurttia ja viiliä!! Näin lähtee läski, eikä lihakset!!! Lisäksi sotken polkupyörällä aina kun sää sallii!!!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Hera80 jauheesta tehty pirtelö tulee maksamaan n. 70c jossa siis on 24g proteiinia. Ei niissä apteekin valmiissa juomissa ole mitään muuta kuin lisää hintaa. Jostain olen ollut ymmärtäväni että yli 25g proteiinia kerralla syötynä on turhaa koska sitä menee silloin hukkaan kun se kaikki ei imyedy kerralla. Parempi siis vetää 2 kpl 25g satsia kuin yhden 50g satsin.
1-vuotistarkastuksessa lekuri oikein erikseen kehui että mun proteiiniarvot ovat erinomaiset. Raju laihtuminen ja liian vähäinen proteiinin saanti voi olla peräti hengenvaarallista. Lihakset hajoaa koko ajan kun niitä käyttä ja niitä pitää rakentaa uudestaan jatkuvasti. Ilman rakennusmateriaalia, siis proteiinia, ei lihaksi pysty ylläpitämään ja esim sydänlihaksen rappeumua on ihan mahdollinen ilman proteiinia. Laihduttavat lisäksi polttaa myöskin lihaksia jolloin niille pitää olla enemmän rakennusmateriaalia kuin normaalille ihmiselle jonka energiansaanti on tasapainossa.
1-vuotistarkastuksessa lekuri oikein erikseen kehui että mun proteiiniarvot ovat erinomaiset. Raju laihtuminen ja liian vähäinen proteiinin saanti voi olla peräti hengenvaarallista. Lihakset hajoaa koko ajan kun niitä käyttä ja niitä pitää rakentaa uudestaan jatkuvasti. Ilman rakennusmateriaalia, siis proteiinia, ei lihaksi pysty ylläpitämään ja esim sydänlihaksen rappeumua on ihan mahdollinen ilman proteiinia. Laihduttavat lisäksi polttaa myöskin lihaksia jolloin niille pitää olla enemmän rakennusmateriaalia kuin normaalille ihmiselle jonka energiansaanti on tasapainossa.
Minkälaisia proteiinimääriä per päivä eri ravitsemusterapeutit ovat teille muuten suositelleet?
Minulle sanottiin min. 60g.
Minulle sanottiin min. 60g.
Heips!
Minulle Joensuun ravintoterppa ehdotti 70 gr. Minulle ei tuon saamiseksi riitä 6 dl/ pv maitotuotteita, vaan nostettiin ne 8 dl:aan ja kehotuksesta ronskisti kokolihaleikkeleitä ja juustoa näkkileivän päälle. Tätä ei meinaa pieni pää ymmärtää, kun leikkuria edeltävä aikana oli laskettava syömiset minimiin, niin nyt kehotetaan vaan lisäämään syömisiä. Mutta nythän ne ovat vain terveellisiä ruoka-aineita. Roskaruokaa ei tee edes mieli, joskus muutama suklaarusina tai -pähkinä.....
Minulle Joensuun ravintoterppa ehdotti 70 gr. Minulle ei tuon saamiseksi riitä 6 dl/ pv maitotuotteita, vaan nostettiin ne 8 dl:aan ja kehotuksesta ronskisti kokolihaleikkeleitä ja juustoa näkkileivän päälle. Tätä ei meinaa pieni pää ymmärtää, kun leikkuria edeltävä aikana oli laskettava syömiset minimiin, niin nyt kehotetaan vaan lisäämään syömisiä. Mutta nythän ne ovat vain terveellisiä ruoka-aineita. Roskaruokaa ei tee edes mieli, joskus muutama suklaarusina tai -pähkinä.....
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
60gr. ei riitä. Itse olen sitä käyttänyt nyt kevään ja proteiinivarastot romahtaneet. Syksyllä, kun oli reilsusa 100gr/ vrk tilanne oli toinen. Pitää ottaa huomioon myös se, että imeytyminen muuttuu leikkauksen myötä. Paras tulos varmasti saavutetaan pienellä proteiinimäärällä tasaisesti. Syksyllä söin aina jääkaapin ohikulkiessani pari palaa jotain vähärasvaista leikkelettä. Toki happohyökkäyksiä tuli monia, mutta minusta 6-8 krt pienimäärä ruokaa enemmin kuin 4-5 krt.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Itselläni taival alussa uuden mahan kanssa, mutta täytyy koko ajan kasvattaa protsku määrää. Toivon saavani sen riittävän ylös, kun ensimmäiset verikokeet otetaan 3 kk leikkkauksesta.
Miten ihmeessä vastaleikattu maha ottaa vastaan mitään proteiinilisää, kun hyvä kun juuri saaa puolikkaan jugurttia menemäään....sori mut mun maha ei ainakaan vedä, eikä lihaa voi ajatellakaan tähän ähkyyn ja kivistykseen.
Saamani ruoka-ohjeissa ei puhuttu kuin vellistä ja jugurtista ja keitosta,ei mistään prot.lisistä. hetikö leikk.jälkeen niitä pitäs saada menemään? ja miten???
Saamani ruoka-ohjeissa ei puhuttu kuin vellistä ja jugurtista ja keitosta,ei mistään prot.lisistä. hetikö leikk.jälkeen niitä pitäs saada menemään? ja miten???
saimaannorppa- Viestien lukumäärä : 126
Registration date : 06.01.2011
Kunnallisella puolella ei kotiuteta sairaalasta ellei saa 2L nestettä päivässä alas. 2L nestettä voi vallan hyvin sekoittaa hieman proteiinia, 100g jos vain haluaa. Kunnallisella puolella niinikään annetaan ohjeeksi että 60g proteiinia vähintään päivässä pitää syödä. Ei siinä kerrota että sen tarvii syödä vasta 3kk leikkauksesta. Kyllä tuo on ihan oikeasti halusta kiinni. Veden tai minkä tahansa nesteen sijaan voi juoda proteiinipirtelön. Fakta on kuitenkin se että vähintään 1,5L nestettä jokainen juo/syö päivässä, muuten joutuu tiputukseen nestehukan takia. Siihen puolikkaaseen jugurttiin voi myös sekoittaa maustamatonta proteiinijauhetta.
Sain sairaalasta monisteen "Ohjeita lihavuusleikauksen jälkeen (gastric bypass)". Kyseisen kopion toiselta sivulta löytyy ohjeita syömiseen. Tosin proteiinivalmisteista ei mainita.
Ellet ole saanut sitä, niin kannataa pyytää maanantaina!
Ellet ole saanut sitä, niin kannataa pyytää maanantaina!
Keijuli- Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 27.05.2011
Elämä Edessä= eikös ole jännä miten sitä vielä ajattelee olevansa jollakin dietillä...tottakai pitää syödä! Nyt vaan totumme normaaliin pikkuhiljaa
Eilen kehuin hoikalle kaverilleni, että söin härän filettä 80g ja tulin AIVAN TÄYSI...hän katsoi minua kummasti ja sanoi, no sehän on hänelle avan tavallinen määrä lihaa...Hän syö aina korkeintaan sen verran...
Eli...se on kaiketi siis normaalia...no pikkuisen lisukkeita hänellä menee sen kanssa myös,joita minä en siis syönyt...
Eilen kehuin hoikalle kaverilleni, että söin härän filettä 80g ja tulin AIVAN TÄYSI...hän katsoi minua kummasti ja sanoi, no sehän on hänelle avan tavallinen määrä lihaa...Hän syö aina korkeintaan sen verran...
Eli...se on kaiketi siis normaalia...no pikkuisen lisukkeita hänellä menee sen kanssa myös,joita minä en siis syönyt...
Ne apteekin proteiinijuomat oli mullakin käytössä, mutta ne oli niin makeita että sain niistä aina dumpingin. Että ei kannata ostaa montaa kerralla ( mä ostin 30 tms.) koska ne jäi käyttämättä.
Nyt ei oo apteekit auki, mut on mulla vanhaa heraproteiinijauhetta, paljonko on 1 mittalusikan prot.määrä? Mulla ei mene oikein mikään alas, ihan väkisin oon juonu, mutta yritän tuota prot.juomaa nyt. kilo tippunut eilisestä, täytyy ollla nestettä vaan..
jugurttia oon pääosin syöny sen vähän mitä oon, paljonko mahtaa olla protskuja per 1 dl luonnonjugurttia?
jugurttia oon pääosin syöny sen vähän mitä oon, paljonko mahtaa olla protskuja per 1 dl luonnonjugurttia?
saimaannorppa- Viestien lukumäärä : 126
Registration date : 06.01.2011
Mites piimä, pystytkö juomaan? Siitä ees vähän proteiinia ja samalla nestettä.
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Sokerihiiri pystyy syömään jo härkää!? Vähän kade! Mulla ei mee alas edes broileri tai kala ilman kauheeta sydämentykytystä. Muutenkin nyt huono olo, huimaa, väsyttää, vähän etoo. Viime yönä koski vatsaan mut meni panadolilla ohi. Ei oo kovin juhannusfiilis.
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa