Kuulumiskierros, mitäpä teille kuuluu kesäkuussa 2011?
+21
MRA123
sateenkaarenpäässä
huanita
Mix
Onnekas13
pipsafi
Elämä edessä
Kimby
Leppis
Bulla65
Rovatar
dunbar
laihis
Wee2be
Laihduttava
Tes
hansu
Tepa43
Poutapilvi
saimaannorppa
Lyltsy
25 posters
Sivu 2 / 2 • 1, 2
Vs: Kuulumiskierros, mitäpä teille kuuluu kesäkuussa 2011?
Hyvin menee, leikkaus tehtiin 10.5.2010.
Paino on tippunut 39 kg, BMI oli ennen 58 ja nyt 42.
Syömiset sujuu kun muistaa, usein, vähän ja oikeenlaista. Juomista pitää tarkistella, kuumalla on helpompaa muistaa juoda. Kana ei maistu, liha ehkä paremmin. Pasta ja riisi on huonosti sulavaa, peruna on parasta lisuketta.
Proteiinit on vähissä, niitä pitää muistaa aina tankkailla.
Makeanhimo ei jääny leikkaussaliin, pienesti herkkuja syön.
Vuodessa huonona puolena on ollu, että lonkkaan on tullut vaikea nivelrikko, ja tekonivelleikkaus on sitten tulossa loppuvuonna.
Tyytyväinen olen kyllä leikkaukseen ja eipähän ne läsät kokonaan lähde vuodessa, kun ei oo tullukaan siinä ajassa. Eli paino tippuu pikkuhiljaa, nahkakin kerkee kutistella mukana, jonkinverran ainakin.
Kaikille mukavaa oloa itsensä kanssa ja muidenkin
Hyvää juhannusta ja koko kesää
Paino on tippunut 39 kg, BMI oli ennen 58 ja nyt 42.
Syömiset sujuu kun muistaa, usein, vähän ja oikeenlaista. Juomista pitää tarkistella, kuumalla on helpompaa muistaa juoda. Kana ei maistu, liha ehkä paremmin. Pasta ja riisi on huonosti sulavaa, peruna on parasta lisuketta.
Proteiinit on vähissä, niitä pitää muistaa aina tankkailla.
Makeanhimo ei jääny leikkaussaliin, pienesti herkkuja syön.
Vuodessa huonona puolena on ollu, että lonkkaan on tullut vaikea nivelrikko, ja tekonivelleikkaus on sitten tulossa loppuvuonna.
Tyytyväinen olen kyllä leikkaukseen ja eipähän ne läsät kokonaan lähde vuodessa, kun ei oo tullukaan siinä ajassa. Eli paino tippuu pikkuhiljaa, nahkakin kerkee kutistella mukana, jonkinverran ainakin.
Kaikille mukavaa oloa itsensä kanssa ja muidenkin
Hyvää juhannusta ja koko kesää
Onnekas13- Viestien lukumäärä : 91
Registration date : 04.08.2009
Mix voi hyvin mutta en ole juurikaan ehtinyt koneella käydä. En toki teitä ole unohtanut teiltä apua ja tsemppiä on löytynyt tosi paljon!
Siis leikkauksesta 9 kk painoa alas noin 20 kg. Tällä hetkellä päällä superjumi mutta uskon että se on vain jumi kun ruokailua en ole oikein ehtinyt tarkkailemaan. Syön kaikkea ja kaikki maistuu, määrät ovat onneks pienempiä.
Liikun edelleen kohtalaisen paljon vaikka nuo roikot alkavatkin pikkasen jo häiritsemään. Meikeläisen hypyt on hauskaa katsottavaa kun itse on maassa ja keho vielä pomppii, onneks osaan kattoa peilistä vaan tekniikaa en ulkonäköä! Roikkojen poistosta mä tässä uneksin mutta ei vielä jos ongelmia ei tule niin katson ainakin vuoden vielä eteenpäin. Vielä en ole sitä kaksinumeroista painoa saavuttanut joten se on ainakin saatava (tosin ei siihen kyllä vuotta sentään toivottavasti mene).
Kyllä tää leikkaus oli mun elämäni paras päätös koska aion vielä ehtiä vaikka mitä tässä elämässä.
Kaikille hurjasti tsemppiä ja hauskaa kesää!
Siis leikkauksesta 9 kk painoa alas noin 20 kg. Tällä hetkellä päällä superjumi mutta uskon että se on vain jumi kun ruokailua en ole oikein ehtinyt tarkkailemaan. Syön kaikkea ja kaikki maistuu, määrät ovat onneks pienempiä.
Liikun edelleen kohtalaisen paljon vaikka nuo roikot alkavatkin pikkasen jo häiritsemään. Meikeläisen hypyt on hauskaa katsottavaa kun itse on maassa ja keho vielä pomppii, onneks osaan kattoa peilistä vaan tekniikaa en ulkonäköä! Roikkojen poistosta mä tässä uneksin mutta ei vielä jos ongelmia ei tule niin katson ainakin vuoden vielä eteenpäin. Vielä en ole sitä kaksinumeroista painoa saavuttanut joten se on ainakin saatava (tosin ei siihen kyllä vuotta sentään toivottavasti mene).
Kyllä tää leikkaus oli mun elämäni paras päätös koska aion vielä ehtiä vaikka mitä tässä elämässä.
Kaikille hurjasti tsemppiä ja hauskaa kesää!
Mix- Viestien lukumäärä : 19
Registration date : 04.04.2010
Vajaat 8kk mennyt leikkauksesta, tasan 20kg saldo Ihan oma moka kun olen jättänyt koko asian oman onnensa nojaan. 3kk ollut pudotus pysähdyksissä, nyt vasta pöljä havahduin kun oli tullut reilu kilo takaisin.
Leikkaus oli niin kallis investointi, ettei se saa mennä hukkaan. Siksipä aloitin Kiloklubin ruokapäiväkirjan pidon taas uudelleen. Tuli todistettua se, mitä olen ajatellutkin tekeväni väärin. Päivällä ei tule syötyä tarpeeksi, illalla sitten mätetään. Hitaasti kylläkin, mutta sitäkin pidemmällä ja huonommalla kaavalla.
Tutut kyllä väittävät, että olen yhä laihtunut mutta taitaa olla vaan kevyempien kesävaatteiden ansiota.
Kyllä tämä tästä taas tokenee
Leikkaus oli niin kallis investointi, ettei se saa mennä hukkaan. Siksipä aloitin Kiloklubin ruokapäiväkirjan pidon taas uudelleen. Tuli todistettua se, mitä olen ajatellutkin tekeväni väärin. Päivällä ei tule syötyä tarpeeksi, illalla sitten mätetään. Hitaasti kylläkin, mutta sitäkin pidemmällä ja huonommalla kaavalla.
Tutut kyllä väittävät, että olen yhä laihtunut mutta taitaa olla vaan kevyempien kesävaatteiden ansiota.
Kyllä tämä tästä taas tokenee
huanita- Viestien lukumäärä : 52
Registration date : 04.09.2010
Huomenna menen 3,5 vkon saikun jälkeen hommiin.
Paino tippunut n 5 kg leikkauksesta. Ateriat ja juoma ollut niin ja näin.
Mikään ei maistu nyt, kun kuolema tuli likelle.
Ei tule juotua, proteiinit hukassa jne. Tämä ehkä vaikuttanut myös siihen,
että paino ei ole enempää tippunut. Mittanauha vyötäröllä kertoo hyvää.
Haavanhoitoa edelleen, nyt joka 2. päivä. Navan yläpuolella oleva haava
aukesi heti seuraavana päivänä "tikkien" poistosta eli 9.6.
Viikko töitä ja sitten alkaa loma! Kesäterkkuja!
Paino tippunut n 5 kg leikkauksesta. Ateriat ja juoma ollut niin ja näin.
Mikään ei maistu nyt, kun kuolema tuli likelle.
Ei tule juotua, proteiinit hukassa jne. Tämä ehkä vaikuttanut myös siihen,
että paino ei ole enempää tippunut. Mittanauha vyötäröllä kertoo hyvää.
Haavanhoitoa edelleen, nyt joka 2. päivä. Navan yläpuolella oleva haava
aukesi heti seuraavana päivänä "tikkien" poistosta eli 9.6.
Viikko töitä ja sitten alkaa loma! Kesäterkkuja!
sateenkaarenpäässä- Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 26.07.2010
Heissan kaikille!!
En olekaan täällä palstalla juuri käynyt viime aikoina, ollut kaikenlaista hässäkkää omassa elämässä, parisuhde ei voi hyvin, ei ole voinut enää pitkään aikaan....
Mutta asiaan; muuten kuuluu oikein hyvää, painon putoaminen alkaa pikkuhiljaa hidastua---> pari kolme viikkoa saattaa olla suurinpiirtein samassa ja sitten ryminällä pari kolme kiloa kerralla, ei siis valittaakaan voi
Paino ennen viimeistä Ene-dieettiä 142,9 nyt n. 88kg BMI siis 45--->27 Painoa lähtenyt yhteensä tänä aikana n. 54kg, leikkauksen jälkeen n. 40kg
Leikkaus oli 6.10.2010 joten mitäs tästä nyt sitten tulee, jo reilu 8kk.
Kaikkea voin syödä, välillä joku tökkii ja välillä ei. Paha olo voi vielä yllättää jos ei ole tarkkana kuinka paljon suuhunsa laittaa. Välipalojen suhteen mun tarttis skarpata, enää kun ei tule niin helposti huono olo jos jättää väliin, sitten ruualla maistuis enemmän. Töissä jotenkuten vielä pystyn välipalat syömään mutta kotosalla ollessa ja touhutessa meinaa kyllä jäädä vallan väliin, ei hyvä juttu se.
Ratsastusleiri häämöttää parin viikon päästä, sellainen äiti-tytär leiri, ihanaa!!! Loma alkaa sitten siitä.
Olen tässä kevään aikana käynyt jokusen kerran ratsastamassa ja verestämässä muistoja, saattaapi kyllä olla että kävelen leirin jälkeen kuin "saanut" varmasti on paikat jumissa!
Kaikkea hyvää teille jotka odotatte leikkaukseen pääsemistä ja tsemppiä viimeisellle enelle, ite en enää taitais urakasta selvitä, on se sen verran rankkaa mutta kyllä palkitsee!!! Olo on kuin uudestisyntynyt, vaatekoko n. 42-44 se kun oli pahimmillaan 58-60 vähän ylikin, riippuen vaatteesta.
ELÄMÄ ON IHANAA!!!!
En olekaan täällä palstalla juuri käynyt viime aikoina, ollut kaikenlaista hässäkkää omassa elämässä, parisuhde ei voi hyvin, ei ole voinut enää pitkään aikaan....
Mutta asiaan; muuten kuuluu oikein hyvää, painon putoaminen alkaa pikkuhiljaa hidastua---> pari kolme viikkoa saattaa olla suurinpiirtein samassa ja sitten ryminällä pari kolme kiloa kerralla, ei siis valittaakaan voi
Paino ennen viimeistä Ene-dieettiä 142,9 nyt n. 88kg BMI siis 45--->27 Painoa lähtenyt yhteensä tänä aikana n. 54kg, leikkauksen jälkeen n. 40kg
Leikkaus oli 6.10.2010 joten mitäs tästä nyt sitten tulee, jo reilu 8kk.
Kaikkea voin syödä, välillä joku tökkii ja välillä ei. Paha olo voi vielä yllättää jos ei ole tarkkana kuinka paljon suuhunsa laittaa. Välipalojen suhteen mun tarttis skarpata, enää kun ei tule niin helposti huono olo jos jättää väliin, sitten ruualla maistuis enemmän. Töissä jotenkuten vielä pystyn välipalat syömään mutta kotosalla ollessa ja touhutessa meinaa kyllä jäädä vallan väliin, ei hyvä juttu se.
Ratsastusleiri häämöttää parin viikon päästä, sellainen äiti-tytär leiri, ihanaa!!! Loma alkaa sitten siitä.
Olen tässä kevään aikana käynyt jokusen kerran ratsastamassa ja verestämässä muistoja, saattaapi kyllä olla että kävelen leirin jälkeen kuin "saanut" varmasti on paikat jumissa!
Kaikkea hyvää teille jotka odotatte leikkaukseen pääsemistä ja tsemppiä viimeisellle enelle, ite en enää taitais urakasta selvitä, on se sen verran rankkaa mutta kyllä palkitsee!!! Olo on kuin uudestisyntynyt, vaatekoko n. 42-44 se kun oli pahimmillaan 58-60 vähän ylikin, riippuen vaatteesta.
ELÄMÄ ON IHANAA!!!!
MRA123- Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009
MRA123 kurja kuulla, että parisuhdeasiat tökkivät. Toivottavasti saatte asiat parempaan suuntaan!
Todella upeasti on painosi laskenut, onnittelut siitä!! Hyvinhän se edelleenkin putoaa vaikka ei enää montaa kiloa olekkaan tarvetta. Mikä on tavoitteesi? Vai oletko jo sen alittanut?
Hauskaa leiriä teille molemmille.
Todella upeasti on painosi laskenut, onnittelut siitä!! Hyvinhän se edelleenkin putoaa vaikka ei enää montaa kiloa olekkaan tarvetta. Mikä on tavoitteesi? Vai oletko jo sen alittanut?
Hauskaa leiriä teille molemmille.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Kiitos Poutapilvi!
Tavoite on 80kg jolloin BMI olis 24,97 eli normaalin painon ylärajalla. Mulle riittäis kyllä
Nyt taas tuntuu todella tökkivän tuo painon putoaminen, katotaas mitä tänään kotona näyttää. Olen kuitenkin aikas tyytyväinen olooni, en onneksi enää panikoi vaikkei paino niin laskekaan.
Tavoite on 80kg jolloin BMI olis 24,97 eli normaalin painon ylärajalla. Mulle riittäis kyllä
Nyt taas tuntuu todella tökkivän tuo painon putoaminen, katotaas mitä tänään kotona näyttää. Olen kuitenkin aikas tyytyväinen olooni, en onneksi enää panikoi vaikkei paino niin laskekaan.
MRA123- Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009
Onhan se selvää että kun paino lähestyy normaalia niin ei se painonputoaminen enää ole ihan jokapäiväinen tapahtuma. Mulla notkahti alkuviikosta pitkästä aikaa puoli kiloa alaspäin. Vuosi sitten se ei ois tuntunut missään, mutta nyt se on aika merkittävä asia kun se nyt kuitenkin kertoo aina välillä että alaspäin vielä mennään. Minäkin olen satasen alituksen jälkeen saavuttanut sellaisen hieman levollisemman zen-olotilan etten enää niin paljon stressaa tuosta painolukemasta. Nyt on aina välillä jopa sellainen olotila että tämäkin paino ois ihan jees kunhan saisi nuo ylimääräiset nahkarullat pois vatsasta. Sehän korjantuu syksyllä joten tyytyväinenhän tässä pitäisi osata olla.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Jösses!!!!
Vasta tajusin tuon Kimbyn pudottaman kilomäärän, maan päältä on kadonnut reilun kokoisen miehen verran ylimääräistä. Huikea juttu, onnittelen
Vasta tajusin tuon Kimbyn pudottaman kilomäärän, maan päältä on kadonnut reilun kokoisen miehen verran ylimääräistä. Huikea juttu, onnittelen
bulleriina- Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009
Juu kiitos! Kohta tässä saa juhlia puoliintumista.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Aurinkoiset kesäterveiset Turusta! Aattelin minäkin laittaa kuulumisiani; vaikkei mitään kovin ihmeitä kuulu. Paino on ok, kävin aamulla PITKÄN tauon jälkeen vaa'alla ja bmi on 21.4. En ole "laihduttanut" itseäni vaan sairastin pitkään talvella ja paino laski. Ja sen takia nyt elämä onkin vielä vähän normaalia hankalampaa- mulla oli suolitukos, mahalaukkuavanne yms.... Eli syöminen on vieläkin vähän kivuliasta mutta kiinnitän huomiota proteiineihin nyt oikeen kunnolla, kirjoitin tuolla toisessa ketjussa kun olin sairaalakeikan jälkeen nääntymistilassa (albumiini alimmillaan 22).mutta kyllä tää tästä ajan kanssa Olen lähiaikoina tutustunut pariin uuteen ihmiseen ja heistä on mahdoton ymmärtää että olen joskus ollut lihava. Kyllä näiden 40:n kadotetun kilon jälkeen (kaikesta huolimatta) täytyy todeta että elämä on monelta osin helpompaa! Mukavaa kesän jatkoa kaikille
turkutuulia- Viestien lukumäärä : 154
Registration date : 20.10.2009
Miten tämä suolitukos ilmeni?(siis millaiset oireet siitä tuli)johtuiko jotenkin laihdutusleikkauksesta?
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Suolitukos johtui väärin tehdystä tyräleikkauksesta, olivat laittaneet liian ison verkon (tai kiinnittäneet sen huonosti..) ja se verkko alkoi kiertymään suolen ympäri. Oireina oli *elvetilliset vatsakivut jotka säteili loppuaikoina selkään, erittäin voimakas röyhtäily, maha turposi niin ettei ystävän äitiysvaatteet edes mahtuneet päälle kun vatsa oli niin VALTAVA, jatkuva pahoinvointi ja viimeisenä vuorokautena (ennenkuin tajusivat virheensä ja jouduin uusintaleikkaukseen) oksensin kakkaa. Ruokahalut oli tietenkin täysin kateissa kun suoli oli tukossa ja siellä ei liikkunut mikään. En ollut ennen kokeemaani edes tiennyt että tällaistakin (kamalaa) on olemassa. Sairaalassa ollessa huomasin että vaiva on kuitenkin kai melko yleinen, syystä tai toisesta.... Lieviä suolitukoksia yritetään liuottaa koska leikkaus on iso ja vaativa. Mun kohdalla valitettavasti liuotushoito ei enää tullut kyseeseen.
Huh!
Kylläpä olet saanut turkutuulia kärsiä!
Onneksi kaikki selvisi ja voit nyt paremmin!
Olen käynyt itsekin läpi suolenkiertymäleikkauksen nekroosilla ennen GBP:tä ja ne kivut olivat karmeat!
Zemppiä jatkoon Sinulle
Kylläpä olet saanut turkutuulia kärsiä!
Onneksi kaikki selvisi ja voit nyt paremmin!
Olen käynyt itsekin läpi suolenkiertymäleikkauksen nekroosilla ennen GBP:tä ja ne kivut olivat karmeat!
Zemppiä jatkoon Sinulle
Sokerihiiri- Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 06.03.2011
Kiitos Sokerihiiri! Olen aina pitänyt itseäni aika "heikkona" mutta kyllä sitä näköjään ihminen on yllättävän sitkeä; väkisin rimpuilee vaan elämänlangassa kiinni Tsemppi sinulle ja muillekin palstalaisille
Ai kamalaa mitä kaikkea voikin ihmiselle tulla
Onneksi sinä olet nyt kunnossa ja tuo kamaluus on takana päin.
Onneksi sinä olet nyt kunnossa ja tuo kamaluus on takana päin.
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Sivu 2 / 2 • 1, 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa