Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen
+3
Minni67
Bullero
Sokerihiiri
7 posters
Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen
Moikka,
Eilen kotiuduin sairaalasta ja mua vaivaa aivan mahdottomasti olkapääpistos!!!
Pitäisi kaiketi mennä jo ekana leikkauksen jälkeisenä vuorokautena ohitse,mutta ei mulla...
Kova pisto vasemmassa olkapäässä ja vasemmalla vatsanseudulla kipuja.Se pumpattu ilma kaiketi, niin ainakin ymmärsin. Onko palstalla joku,jolla ollut samankaltaista probleemaa?
Mikä auttaa? Kipulääkettä menee jo.
Eilen kotiuduin sairaalasta ja mua vaivaa aivan mahdottomasti olkapääpistos!!!
Pitäisi kaiketi mennä jo ekana leikkauksen jälkeisenä vuorokautena ohitse,mutta ei mulla...
Kova pisto vasemmassa olkapäässä ja vasemmalla vatsanseudulla kipuja.Se pumpattu ilma kaiketi, niin ainakin ymmärsin. Onko palstalla joku,jolla ollut samankaltaista probleemaa?
Mikä auttaa? Kipulääkettä menee jo.
Sokerihiiri- Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 06.03.2011
Vs: Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen
Heippa,
Uteliaana ja tietämättömänä oon ihmetellyt, että mikä tää ihmeellinen olkapää-/hartiakipujuttu on, miten pumpattu ilma siihen vaikuttaa ja miten/miksi jotain ilmaa ylipäänsä pumpataan leikkauksessa?
t. kyselyikäinen Mikkelistä
Uteliaana ja tietämättömänä oon ihmetellyt, että mikä tää ihmeellinen olkapää-/hartiakipujuttu on, miten pumpattu ilma siihen vaikuttaa ja miten/miksi jotain ilmaa ylipäänsä pumpataan leikkauksessa?
t. kyselyikäinen Mikkelistä
Bullero- Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 02.05.2011
Moikka Bullero,
Sillä ilmalla tehdään ikään kuin tilaa, jotta skopian pystyy tekemään vatsaontelossa...
Sillä ilmalla tehdään ikään kuin tilaa, jotta skopian pystyy tekemään vatsaontelossa...
Okei kiitos tiedosta. Hassua, että ilma koskee olkapäissä/hartioissa asti..!
Onnea vielä uudelle masullesi ja pikaista paranemista kaikin puolin
Onnea vielä uudelle masullesi ja pikaista paranemista kaikin puolin
Bullero- Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 02.05.2011
Kiitos Bullero!
Niin ilma todellakin imeytyy vähitellen pois kehosta, vatsaontelosta. Ei siis suolesta pelkästään.
Niin ilma todellakin imeytyy vähitellen pois kehosta, vatsaontelosta. Ei siis suolesta pelkästään.
Mulle on tehty laparoskopia pari kertaa ja siinä kanssa laitetaan ilmaa tuonne vatsaan sen tutkimuksen helpottamiseksi, ja kyllä on muutaman päivän olu sellanen pistoskipu tuolla hartioissa.
Minni
Minni
Minni67- Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Registration date : 02.11.2010
Olkapääpistos on oire myös maksabiopsian jälkeen, eli jos leikk. on pitänyt maksaa siirtää sivuun, voi johtua myös siitä. kysypä lääkäriltäsi. tuskin kovin kauaa kestää.
saimaannorppa- Viestien lukumäärä : 126
Registration date : 06.01.2011
Se on ilmaa tai jotain kaasu jolla 'pullistetaan' maha jotta olisi työskentelytilaa. Se on pumpattu varsaonteloon, ei suoleen ja sen takia se poistuu itsekseen nousemalla kudoksissa ylöspäin eli olkapäihin. Pystyasento ja liikunta ilmeisesti auttaa/nopeuttaa poistumista.
Toivottavasti ymmärsitte mitä yritin selittää. Näin jotenkin joku lääkäri asian mulle muistaakseni vuosia sitten kertoi sappileikkauksen jälkeen kun asiaa ihmettelin.
Toivottavasti ymmärsitte mitä yritin selittää. Näin jotenkin joku lääkäri asian mulle muistaakseni vuosia sitten kertoi sappileikkauksen jälkeen kun asiaa ihmettelin.
2FatToFly- Viestien lukumäärä : 234
Registration date : 09.06.2010
Siihen pistokseen auttaa pulloon puhaltelu.
Elikkä pane vaikka limsapulloon vettä, ja ota letkunpätkä. Pane toinen pää pulloon, ja puhalla keuhkot tyhjäksi letkua myöten. (vesi kuplii)
Tosi hyvä apu pistoksiin, ja ehkäisee myös keuhkoveritulppaa.
Puhallella saa niin monesti, kuin hyvältä tuntuu, ja jaksaa.
Tämä puhaltelu nimenomaan poistaa sitä ilmaa, jota on leikkauksessa pumpattu, ja kiertää elimistössä.
OYS antoivat pullon heti heräämössä.
Helppo konsti, parempi, kuin kipulääkkeet.
Elikkä pane vaikka limsapulloon vettä, ja ota letkunpätkä. Pane toinen pää pulloon, ja puhalla keuhkot tyhjäksi letkua myöten. (vesi kuplii)
Tosi hyvä apu pistoksiin, ja ehkäisee myös keuhkoveritulppaa.
Puhallella saa niin monesti, kuin hyvältä tuntuu, ja jaksaa.
Tämä puhaltelu nimenomaan poistaa sitä ilmaa, jota on leikkauksessa pumpattu, ja kiertää elimistössä.
OYS antoivat pullon heti heräämössä.
Helppo konsti, parempi, kuin kipulääkkeet.
pirskatti- Viestien lukumäärä : 40
Registration date : 02.01.2010
Hei,
Joo minäkin sain pullon letkuineen mukaan kotiinkin,mutta luulin sen auttavan keuhkorakkuloihin,jotka menneet lyttyyn...no onneksi olen puhallellutlkin. Kiitos vinkistä!
Joo minäkin sain pullon letkuineen mukaan kotiinkin,mutta luulin sen auttavan keuhkorakkuloihin,jotka menneet lyttyyn...no onneksi olen puhallellutlkin. Kiitos vinkistä!
Sokerihiiri: joko olkapistos helpottanut? Kaverilleni tehtiin maksasta koepala ja valitti myös pistosta, mutta meni ohi 5-6 tunnissa.Miten teillä muilla?
Moikka,
valitettavasti ei ole helpottanut ((
Lisäksi mukaan ovat tulleet pahat ilmavaivat. Laitoin tuossa juuri viestiä kirurgille..jotta saisin apua.
Oletteko käyttäneet jotakin entsyymejä tms ilmavaivoihin?
valitettavasti ei ole helpottanut ((
Lisäksi mukaan ovat tulleet pahat ilmavaivat. Laitoin tuossa juuri viestiä kirurgille..jotta saisin apua.
Oletteko käyttäneet jotakin entsyymejä tms ilmavaivoihin?
Auttaisiko ilmavaivoihin Cuplaton-tipat, itse ostin niitä apteekista varalle jo kotiin. Mutta parempi kysyä lääkäriltä, kyllä kai ne jossain vaiheessa loppuvat.
No nih, nyt mut olkapäävaivat selkis!!!
Nukutuksessa mun käsi oli laitettu sellaiseen varsin pahaan asentoon ja se oli ärsyttänyt olkanivelen tosi kipeeksi. Nyt siinä on oikein komea tulehdus, kirurgi laittoi onneksi tänään tulehduskipulääkettä soittoreseptinä apteekkiin,joten eiköhän se viikon sisään hellitä. Hupaisaa, mun haavakivut ei ole juurikaan mitkään, ilmavaivoja tulee erityisesti juureksista, joten niitä vältän nyt... Ostin ruansulatusentsyymiä apteekista, kokeilen miltä vaikuttaa...
Pyysin miestä viemään `henkilövaaan pois kun jatkuvasti ramppaan sillä ja jos yhtään paino nousee, niin heti harmittaa! Olen toki tietoinen painon luonnollisesta vaihtelusta päivässä,mutta minkäs teet kun on jääräpää...No mies vei puntarin utontakapakkiin
Että näin meillä tänään...
Nukutuksessa mun käsi oli laitettu sellaiseen varsin pahaan asentoon ja se oli ärsyttänyt olkanivelen tosi kipeeksi. Nyt siinä on oikein komea tulehdus, kirurgi laittoi onneksi tänään tulehduskipulääkettä soittoreseptinä apteekkiin,joten eiköhän se viikon sisään hellitä. Hupaisaa, mun haavakivut ei ole juurikaan mitkään, ilmavaivoja tulee erityisesti juureksista, joten niitä vältän nyt... Ostin ruansulatusentsyymiä apteekista, kokeilen miltä vaikuttaa...
Pyysin miestä viemään `henkilövaaan pois kun jatkuvasti ramppaan sillä ja jos yhtään paino nousee, niin heti harmittaa! Olen toki tietoinen painon luonnollisesta vaihtelusta päivässä,mutta minkäs teet kun on jääräpää...No mies vei puntarin utontakapakkiin
Että näin meillä tänään...
Hyvä että olkapäävaivan syy selvisi ja sait siihen helpotusta. Pikaista paranemista sinulle!
Bulla65- Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010
minulla oli valtavan kipeä olkapistos koko sairaalassa olo ajan. Ainut mikä auttoi oli kylmäpussi, ei edes Oxanest-piikki auttanut. EIlen kotiuduin ja se mahaan pumpattu ilma on vieläkän riesana. Mulle ei puhuttu tosta pullloon puhaltamisesta mitään, itse ostin Cuplatonia ja otin Primperania et ähky vähän helpotti. Juotua en saanu eilen kun puolet vaaditusta 1,5 litrasta, teki tiukkaa. tänään tuntuu olevan vähän jo helpompaa....mielitekona on suolainen, joten en tiedä mitä suolasta voisin ottaa? Suolakeksejä himoitsen mutta taitaa olla kielletty, lämmin kuppi keitto menee paremmin alas kuin vesi, joka tökki....
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa