Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen

+3
Minni67
Bullero
Sokerihiiri
7 posters

Siirry alas

Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen Empty Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Sokerihiiri To Kesä 16, 2011 4:45 pm

Moikka,
Eilen kotiuduin sairaalasta ja mua vaivaa aivan mahdottomasti olkapääpistos!!! affraid
Pitäisi kaiketi mennä jo ekana leikkauksen jälkeisenä vuorokautena ohitse,mutta ei mulla...
Kova pisto vasemmassa olkapäässä ja vasemmalla vatsanseudulla kipuja.Se pumpattu ilma kaiketi, niin ainakin ymmärsin. Onko palstalla joku,jolla ollut samankaltaista probleemaa?
Mikä auttaa? Kipulääkettä menee jo.
Sokerihiiri
Sokerihiiri

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 06.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen Empty Vs: Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Bullero To Kesä 16, 2011 5:34 pm

Heippa,

Uteliaana ja tietämättömänä oon ihmetellyt, että mikä tää ihmeellinen olkapää-/hartiakipujuttu on, miten pumpattu ilma siihen vaikuttaa ja miten/miksi jotain ilmaa ylipäänsä pumpataan leikkauksessa? Question

t. kyselyikäinen Mikkelistä alien
Bullero
Bullero

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 02.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen Empty Vs: Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Sokerihiiri To Kesä 16, 2011 6:08 pm

Moikka Bullero,
Sillä ilmalla tehdään ikään kuin tilaa, jotta skopian pystyy tekemään vatsaontelossa... Smile
Sokerihiiri
Sokerihiiri

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 06.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen Empty Vs: Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Bullero To Kesä 16, 2011 6:27 pm

Okei Smile kiitos tiedosta. Hassua, että ilma koskee olkapäissä/hartioissa asti..!

Onnea vielä uudelle masullesi ja pikaista paranemista kaikin puolin I love you
Bullero
Bullero

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 02.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen Empty Vs: Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Sokerihiiri To Kesä 16, 2011 7:59 pm

Kiitos Bullero! Very Happy
Niin ilma todellakin imeytyy vähitellen pois kehosta, vatsaontelosta. Ei siis suolesta pelkästään.
Sokerihiiri
Sokerihiiri

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 06.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen Empty Vs: Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Minni67 To Kesä 16, 2011 8:50 pm

Mulle on tehty laparoskopia pari kertaa ja siinä kanssa laitetaan ilmaa tuonne vatsaan sen tutkimuksen helpottamiseksi, ja kyllä on muutaman päivän olu sellanen pistoskipu tuolla hartioissa.

Minni

Minni67

Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 02.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen Empty Vs: Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja saimaannorppa To Kesä 16, 2011 9:56 pm

Olkapääpistos on oire myös maksabiopsian jälkeen, eli jos leikk. on pitänyt maksaa siirtää sivuun, voi johtua myös siitä. kysypä lääkäriltäsi. tuskin kovin kauaa kestää.

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 06.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen Empty Vs: Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja 2FatToFly Pe Kesä 17, 2011 6:28 am

Se on ilmaa tai jotain kaasu jolla 'pullistetaan' maha jotta olisi työskentelytilaa. Se on pumpattu varsaonteloon, ei suoleen ja sen takia se poistuu itsekseen nousemalla kudoksissa ylöspäin eli olkapäihin. Pystyasento ja liikunta ilmeisesti auttaa/nopeuttaa poistumista.

Toivottavasti ymmärsitte mitä yritin selittää. Näin jotenkin joku lääkäri asian mulle muistaakseni vuosia sitten kertoi sappileikkauksen jälkeen kun asiaa ihmettelin.

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Paikkakunta : suomenmaa
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen Empty Vs: Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja pirskatti La Kesä 18, 2011 1:36 am

Siihen pistokseen auttaa pulloon puhaltelu.
Elikkä pane vaikka limsapulloon vettä, ja ota letkunpätkä. Pane toinen pää pulloon, ja puhalla keuhkot tyhjäksi letkua myöten. (vesi kuplii)
Tosi hyvä apu pistoksiin, ja ehkäisee myös keuhkoveritulppaa.
Puhallella saa niin monesti, kuin hyvältä tuntuu, ja jaksaa.
Tämä puhaltelu nimenomaan poistaa sitä ilmaa, jota on leikkauksessa pumpattu, ja kiertää elimistössä.
OYS antoivat pullon heti heräämössä.
Helppo konsti, parempi, kuin kipulääkkeet.
pirskatti
pirskatti

Viestien lukumäärä : 40
Paikkakunta : pohjois-pohjanmaa
Registration date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen Empty Vs: Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Sokerihiiri La Kesä 18, 2011 11:48 am

Hei,
Joo minäkin sain pullon letkuineen mukaan kotiinkin,mutta luulin sen auttavan keuhkorakkuloihin,jotka menneet lyttyyn...no onneksi olen puhallellutlkin. Kiitos vinkistä!
Sokerihiiri
Sokerihiiri

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 06.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen Empty Vs: Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja saimaannorppa Ma Kesä 20, 2011 3:34 pm

Sokerihiiri: joko olkapistos helpottanut? Kaverilleni tehtiin maksasta koepala ja valitti myös pistosta, mutta meni ohi 5-6 tunnissa.Miten teillä muilla?

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 06.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen Empty Vs: Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Sokerihiiri Ma Kesä 20, 2011 5:28 pm

Moikka,
valitettavasti ei ole helpottanut Sad((
Lisäksi mukaan ovat tulleet pahat ilmavaivat. Laitoin tuossa juuri viestiä kirurgille..jotta saisin apua.
Oletteko käyttäneet jotakin entsyymejä tms ilmavaivoihin?
Sokerihiiri
Sokerihiiri

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 06.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen Empty Vs: Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja saimaannorppa Ti Kesä 21, 2011 12:25 am

Auttaisiko ilmavaivoihin Cuplaton-tipat, itse ostin niitä apteekista varalle jo kotiin. Mutta parempi kysyä lääkäriltä, kyllä kai ne jossain vaiheessa loppuvat.

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 06.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen Empty Vs: Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Sokerihiiri Ti Kesä 21, 2011 1:10 am

No nih, nyt mut olkapäävaivat selkis!!!
Nukutuksessa mun käsi oli laitettu sellaiseen varsin pahaan asentoon ja se oli ärsyttänyt olkanivelen tosi kipeeksi. Nyt siinä on oikein komea tulehdus, kirurgi laittoi onneksi tänään tulehduskipulääkettä soittoreseptinä apteekkiin,joten eiköhän se viikon sisään hellitä. Hupaisaa, mun haavakivut ei ole juurikaan mitkään, ilmavaivoja tulee erityisesti juureksista, joten niitä vältän nyt... Ostin ruansulatusentsyymiä apteekista, kokeilen miltä vaikuttaa...
Pyysin miestä viemään `henkilövaaan pois kun jatkuvasti ramppaan sillä ja jos yhtään paino nousee, niin heti harmittaa! Olen toki tietoinen painon luonnollisesta vaihtelusta päivässä,mutta minkäs teet kun on jääräpää...No mies vei puntarin utontakapakkiin Laughing Laughing
Että näin meillä tänään...
Sokerihiiri
Sokerihiiri

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 06.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen Empty Vs: Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ti Kesä 21, 2011 3:42 pm

Hyvä että olkapäävaivan syy selvisi ja sait siihen helpotusta. Pikaista paranemista sinulle!
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen Empty Vs: Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja saimaannorppa To Kesä 23, 2011 7:12 pm

minulla oli valtavan kipeä olkapistos koko sairaalassa olo ajan. Ainut mikä auttoi oli kylmäpussi, ei edes Oxanest-piikki auttanut. EIlen kotiuduin ja se mahaan pumpattu ilma on vieläkän riesana. Mulle ei puhuttu tosta pullloon puhaltamisesta mitään, itse ostin Cuplatonia ja otin Primperania et ähky vähän helpotti. Juotua en saanu eilen kun puolet vaaditusta 1,5 litrasta, teki tiukkaa. tänään tuntuu olevan vähän jo helpompaa....mielitekona on suolainen, joten en tiedä mitä suolasta voisin ottaa? Suolakeksejä himoitsen mutta taitaa olla kielletty, lämmin kuppi keitto menee paremmin alas kuin vesi, joka tökki....

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 06.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen Empty Vs: Olkapääpistosta leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa