Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Miten usein punnitsette itsenne kotona?

+14
Tyrannosaurus
Poutapilvi
sateenkaarenpäässä
Kimby
bulleriina
saimaannorppa
Lyltsy
Kelsius
laihis
Elämä edessä
2FatToFly
Bulla65
eräpena
Pingviini
18 posters

Siirry alas

Miten usein punnitsette itsenne kotona? Empty Miten usein punnitsette itsenne kotona?

Viesti kirjoittaja Pingviini Ke Kesä 15, 2011 5:05 pm

Ja millainen vaaka on käytössä? Vai olisiko parempi punnita vain ravitsemusterapeutin luona?

Mä en tiedä miten itse tekisin jos kotona tulos on affraid
Pingviini
Pingviini

Viestien lukumäärä : 12
Registration date : 15.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten usein punnitsette itsenne kotona? Empty Vs: Miten usein punnitsette itsenne kotona?

Viesti kirjoittaja eräpena Ke Kesä 15, 2011 5:14 pm

8euron digivaaka ja kerran kuussa.
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010

Miten usein punnitsette itsenne kotona? Empty Vs: Miten usein punnitsette itsenne kotona?

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ke Kesä 15, 2011 5:19 pm

Minä punnitsen itseni lähes joka päivä, jos olen kotona siis. Olen tehnyt näin jo yli vuoden ajan. Mökillä mulla ei ole vaakaa, joten siellä ollessani en punnitse. Kirjaan myös painoni joka kerta ylös "painonseurantavihkooni". Vaakana mulla on Exacta -merkkinen digitaalivaaka, johon olen ollut erittäin tyytyväinen.

Olen oppinut vuosien mittaan, että mulle on parempi punnita itseni usein, koska jos en punnitse, "huijaan" itseäni uskottelemalla, ettei "tämän ja tämän syöminen mitään painoon vaikuta" ja sitten kun joskus rohkenen mennä vaakalle, painoa on tullut aina lisää, joskus yllättävän paljonkin, ei ikinä mennyt alaspäin. Näin siis mulla aiemmin, nykyään en enää huijaa itseäni :).
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja 2FatToFly Ke Kesä 15, 2011 8:57 pm

Samaa teen kuin Bulla65 koska mä olen äärimmäisen hyvä huijaamaan itseäni.

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Registration date : 09.06.2010

Viesti kirjoittaja Pingviini Ke Kesä 15, 2011 9:04 pm

Tuota vaaka asiaa kysyin siksi, kun olen kuullut että tuollainen kehonkoostumusvaaka ei anna välttämättä oikeaa tulosta. Ja mulla kotona sellainen Suspect

Ja toisekseen painohan saattaa jonkista verran vaihdella kuun mukaan, ainakin meillä naisilla Laughing
Pingviini
Pingviini

Viestien lukumäärä : 12
Registration date : 15.06.2011

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ke Kesä 15, 2011 9:40 pm

Hei Pingviini!
Kuulostele itseäsi ja tee niin kuin sinusta hyvältä tuntuu! Minäkin kuulostelin itseäni ja päätin olla hankkimatta vaakaa ollenkaan. Olen menossa vasta viikon päästä ensimmäiseen leikkurin jälkeiseen punnitukseen. Ajattelen näin= koska en voi itse paljoa vaikuttaa painooni näin alkuun, en stressaa sillä itseäni. Koska syön niin kuin ohjeissa sanotaan, minulla on pienet mahdollisuudet toimia, jos paino ei laske toivotulla tavalla. Pääasia, että pitkässä juoksussa keskimääräisesti laskee. Olen huomannut painon vähenemisen peilistä ja vaatteista, se riittää minulle. Jos jotain hälyyttävää tulee, pyydän sitten apua ravintoterpalta lisäruokaohjeisiin. Hyvää vointia kaikille!!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja laihis Ke Kesä 15, 2011 9:43 pm

OBH Nordica digivaaka.
Punnitsen lähes joka aamu, mutta maanantaisin kirjaan lukeman ylös.
Leikkauksesta aikaa 8kk ja tämä systeemi on osoittautunut hyväksi.
Mökillä ja matkoilla en punnitse, kun ei ole vaakaa.

laihis

Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 30.09.2010

Viesti kirjoittaja Kelsius Ke Kesä 15, 2011 11:28 pm

Mulla on Omron-merkkinen kehonkoostumusvaaka (Karada Scan). Punnitsen aamuisin, ilman vaatteita. Ehkä olisi riittävää punnita kerran viikossa, mutta näin olen tehnyt.

Kelsius

Registration date : 14.01.2011

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ke Kesä 15, 2011 11:40 pm

Leikkauksen jälkeen kävin punnarilla liian usein, lähes päivittäin mutta kerran viikossa punnitsin ja laitoin muistiin.

Helposti käy että alkaa tekemään tulkontoja päivittäisistä vaihteluista, mikä ei ole motivaation kannalta oikein. Kun se että vähentää syömistä ei leikkauksen jälkeen ainakaan tilannetta paranna. Suosittelen kerran viikkoon- systeemiä.

Nykyään, reilu vuosi leikkauksesta ja painon lasku on kutakuinkin pysähtynyt tähän 76-77 kiloon. Nykyään käyn lähinnä kun muistan, tai tulen jostain reissusta jossa en ole elänyt normaalikaavan mukaan.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja saimaannorppa Ke Kesä 15, 2011 11:45 pm

Kerran viikossa. Kirjaan ylös. Ei kannata joka päivä puntaroida, kun nestetilanne kehossa vaikuttaa paljon, samoin vatsan toiminta.

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Registration date : 06.01.2011

Viesti kirjoittaja bulleriina To Kesä 16, 2011 1:03 am

Käyn puntarissa (digitaalisellainen, mutta merkkiä en muista) joka arkiaamu, mutta tuloksen merkitsen ylös tiistaisin.

bulleriina

Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009

Viesti kirjoittaja Kimby To Kesä 16, 2011 2:59 am

Minä sain stressiä jokapäiväisestä punnituksesta jos ei tulos ollutkaan pienempi kuin edellinen. Ja sitähän se ei todellakaan ole joka päivä. Nestetasapaino, suolen täytös ja naisilla kuun vaihtelut voi yhdessä tehdä 4 kilon heittoja vain muutaman päivän sisällä. ota siitä sitten mitään selkoa jos joka päivä itsensä kiusaa. Kun paino tippuu vauhdilla riittää kerran viikossa eikä silloinkaan aina ole joka kerta pienempi tulos vaikka keskimäärin tippuisi 1,5 kg viikossa. Se kun lähtee sitten 3 kg seuraavalla viikolla. Nyt olen vähentänyt kertaan kahdessa viikossa kun tippuu enää 0,5 kg viikossa.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä To Kesä 16, 2011 4:58 am

Joka maanantai aamu ennen aamupalaa.
Mittaan vyötärön 1 krt/kk .
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 26.07.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi To Kesä 16, 2011 8:50 pm

Joka aamu ja viikon keskiarvolla mennään. Vaihtelua on helposti kilon joskus parinkin viikon sisällä, niin kerran viikossa vaa'alla käymisessä pelkäisin sitä, että osun vaa'alle ensin matalana päivänä ja seuraavana viikkona korkean tuloksen päivänä ja masennun tarpeettomasti Wink

Toisekseen nyt, kun painon laskua ei enää ole vaan suunta pikemminkin toinen raskauden myötä haluan seurata painon kertymistä ja tasapainottaa syömistäni tarpeen mukaan.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus To Kesä 16, 2011 9:16 pm

Mulla ei ole vaakaa kotona lainkaan joten käyn vaan aina silloin kun tulee tilaisuus. Ja tää sopii mulle erittäin hyvin varsinkin nyt kun painon putoaminen on jo huomattavasti hidastunut.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 48
Registration date : 27.05.2009

Viesti kirjoittaja mahtisonnitar Ma Kesä 27, 2011 1:24 am

mä käyn joka aamu, vaikka kuinka yritän, etten kävisi niin usein, mutta aina löydän itseni puntarilta aamusin Sad

puntarin merkkiä en nyt muista, mutta sellanen halppis digitaali puntari on.

mahtisonnitar

Viestien lukumäärä : 6
Ikä : 41
Registration date : 27.06.2011

Viesti kirjoittaja Wee2be Ma Kesä 27, 2011 2:18 am

Kerran viikossa lukemat ylös, joskus (valitettvasti) puntaroin viikon mittaan muulloinkin kun maanantai aamuisin..

Vaakana on jonkun merkkinen digivaaka, tai kehonmittausvaaka se on, josta käytän vaan painon ottoa.. Smile
Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 43
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Viesti kirjoittaja Pampula Ma Heinä 04, 2011 3:42 pm

Minä punnitsen itseni tällä hetkellä kerran viikossa mutta olen vakavasti harkinnut että siirtyisin kerran kuukaudessa tahtiin. Painon tippuminen on hidasta ja tasaista ja vaaka saa ainakin minut stressaantuneeksi koska lukema heittelee + / - kahden kilon heitoilla miten sattuu. (riippuen hormoneista yms.)

Mittanauhaa käytän kerran kuukaudessa ja joskus on käynyt niinkin että kiloja ei ole lähtenyt kuukaudessa yhtään, mutta vyötäröltä onkin kadonnut 4 cm! Vaaka ei näytä kertovan ainakaan minun kohdallani koko totuutta ja vartalon muoto muuttuu koko ajan. Tosin olen aloittanut viime aikoina ahkeran liikkumisen joten sekin muokkaa kroppaa ja lihaksia.

Pampula

Viestien lukumäärä : 28
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja Kelsius Ma Heinä 04, 2011 5:12 pm

" ...ja joskus on käynyt niinkin että kiloja ei ole lähtenyt kuukaudessa yhtään, mutta vyötäröltä onkin kadonnut 4 cm! Vaaka ei näytä kertovan ainakaan minun kohdallani koko totuutta ja vartalon muoto muuttuu koko ajan."

Näin on käynyt myös minulla. Kävin juuri lyhennyttämässä nahkavyötä 10 cm. Vyö on ollut käytössä vajaat kaksi kuukautta. On tietysti painokin pudonnut, mutta se vaihtelee minullakin sen kilon-kaksi.

Viimeinen muokkaaja, Kelsius pvm Ke Heinä 20, 2011 1:36 am, muokattu 1 kertaa

Kelsius

Registration date : 14.01.2011

Viesti kirjoittaja Pampula Ti Heinä 05, 2011 3:28 pm

Muistan joskus lukeneeni jostain naistenlehdestä ikihoikan ja nuorekkaan Virve Rostin haastattelua. Hän kertoi siinä ettei käy koskaan puntarilla vaan kokeilee päälleen säännöllisesti samaa mekkoa jonka hankkinut parikymppisenä tyttösenä. Jos mekko sopiva niin kaikki hyvin, jos taas kiristää niin hän tietää että pari kiloa tullut ja ne karistaa saman tien pois.

Minulla on kaapissa "tavoitemekko" johon toivon 1-1,5 vuoden päästä mahtuvani ja siinä koossa myös pysyväni. Vakaa aikomus on etten enää koskaan lähde sille linjalle että ostetaan isompaa ja isompaa vaatetta ja kuminauhavyötäröä kun vaatteet "kutistuvat". Yhdet housut (kokoa 56) olen lihavimmalta ajaltani säästänyt ja ne pitää muistona. Ehkä jonain päivänä saan molemmat kinttuni yhteen lahkeeseen...

Pampula

Viestien lukumäärä : 28
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja Wee2be Ti Heinä 05, 2011 4:39 pm

Mulla on yhdet 62/64 housut ja aion ne säästääkin - nyt ne jo näyttää armeijan teltalta, entäs sitten joskus....joskus.... kun olen alle 100 kiloinen? Shocked

Ja myös täällä tuttua tuo, että vaikka paino ei ihan tipukkaan, niin silti vaatteiden istuvuus muuttuu..
Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 43
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Viesti kirjoittaja Katriikka Ke Heinä 06, 2011 2:02 am

Minä käyn joka aamu wii:llä painonmittaamassa ja väliin teen koko testinkin... Vaakasta luovuin, koska sillä tulee hypättyä joka tunnin välein. Wii:n puntari ei ole koukuttanut ollenkaan niin paljon.
Mulla kans yhdet isot housuni tallessa, niissä on lantio 180cm luokkaa ja ne ei ole edes lihavimmilta ajoilta Razz Mitenhän isoja ne mahtais ollakaan???
Katriikka
Katriikka

Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 09.05.2011

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa