Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leikkauksen jälkeinen lihaskipu

+3
Marjis
Lyltsy
Bulla65
7 posters

Siirry alas

Leikkauksen jälkeinen lihaskipu Empty Leikkauksen jälkeinen lihaskipu

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ke Kesä 15, 2011 12:42 am

Hei,

ajattelin kysyä sellaista, että onko kenelläkään muulla kestänyt vatsan alueen kivuliaisuus näin kauan kun mulla? Mua ei ole leikattu aiemmin mistään, joten en tiedä, miten kauan yleensä tämmöiset leikkauskivut kestävät.

Leikkauksesta on nyt kolme viikkoa ja mun vatsassa on navasta vasemmalle puolelle noin kämmenen kokoinen alue, joka on todella kosketusarka ja alue tuntuu kipeältä syvemmältäkin. Kipualue on siis lihaksissa, sen kohdalla ei ole leikkaushaavaa vaan ihan ehjä iho. Ihan kun siellä olisi joku repeämä tai ruhje, voisin kuvitella, että jos on saanut kova potkun mahaansa, voisi tuntua tältä. Välillä herään yöllä siihen, että olen kääntynyt unissani liian vauhdikkaasti ja vatsaan sattuu kovin, herään siihen, että parkaisen kivusta. Tuolista, sohvalta, sängystä ja autosta täytyy nousta edelleen tosi varovasti, muuten vihlaisee ja kipeästi.

Mun mielestä tuo kipukohta ei ole tullut yhtään paremmaksi tämän kolmen viikon aikana, kaikki haavat ovat kyllä parantuneet ja mistään muualta kohtaa vatsaa ei satu, ainoastaan tuosta yhdestä alueesta. Olisi vaan kiva tietää, jos jollakin muulla on ollut tämmöistä, kyllä tämän kestää, jos tietää että se loppuu joskus kohtuuajassa ja kuuluu ns. asiaan, nyt se sattuu jatkuvasti ja harmittaa kun se ei tunnu tulevan parempaan kuntoon vaikka aikaa kuluu.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeinen lihaskipu Empty Vs: Leikkauksen jälkeinen lihaskipu

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ke Kesä 15, 2011 1:26 am

Mulla oli kanssa jouduttu laittamaan yksi syvempi tikki ( siis vatsan sisään) jonka sulamisen sanottiin kestävän neljäkin viikkoa. Ompelut tuolla kai joudutaan kiinnittämään johonkin kiinteään ja siitä syystä tuollainen voi vaivata liikkuessa pidempäänkin. Minut siis leikattiin Terveystalossa. Muistelen että kuukauden päästä n. olisi tuokin vaiva hävinnyt.

Tsemppiä ja ota tarvittaessa kipulääkettä/litalginia, kivuista on turha kärsiä.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeinen lihaskipu Empty Vs: Leikkauksen jälkeinen lihaskipu

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ke Kesä 15, 2011 3:20 am

Ok, kiitti Lyltsy. Se voi tosiaan olla vaikka joku tuollainenkin juttu kun sulla oli. Odottelen nyt sitten jonkin aikaa vielä ennenkuin alan soittelemaan minnekään kirurgiselle osastolle, jospa se tästä helpottais viikon parin sisällä. Ei tää kuitenkaan voi kuolemaks olla, olisin sitten jo varmaan heittänyt veivini jos näin olisi, joten en ole sillä tavalla huolissani.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeinen lihaskipu Empty Vs: Leikkauksen jälkeinen lihaskipu

Viesti kirjoittaja Marjis Ke Kesä 15, 2011 2:12 pm

Miul on vatsalihakset kipeät aina aamulla. En meinaa aamulla päästä ylös sängystä. Miut on leikattu samana päivänä ku siut. Oon käyttäny korslettia kun ollaan menty jonnekkin ja tänään aattelin pitää kokopäivän jos vaikka auttas ku maha saa tukea.
Marjis
Marjis

Viestien lukumäärä : 46
Paikkakunta : Päijät-Häme
Registration date : 03.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeinen lihaskipu Empty Vs: Leikkauksen jälkeinen lihaskipu

Viesti kirjoittaja Rovatar To Kesä 16, 2011 2:06 am

Ne on niitä verenpurkautumia käsittääkseni joita voi tulla.
Silloin kun minulla keväällä 2010 leikattiin umppari,niin minulle ilmestyi leikkaushaavan kohdalle muutaman viikon päästä ovaalin muotoinen ,kämmenen kokoinen kovettuma.Se oli välillä arka ja siirtyi paikaltakin.
Kun menin lihavuusleikkauksen takia sitten myöhemmin sisätautlääkärille niin hän halusi varmsitaa että mikä se on ja ultrassa parin kuun päästä ei enään näkynyt mitään.Lääkäri arveli sen olevan suuri verenpurkautuma joka on tavallista.
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeinen lihaskipu Empty Vs: Leikkauksen jälkeinen lihaskipu

Viesti kirjoittaja turkutuulia To Kesä 16, 2011 2:40 am

Noi lihaskivut ja verenpurkaumakivut on kai melko yleisiä... Toisilla kasvaa myös kiinnikkeitä (erittäin kiusallisia ja kivuliaita, omakohtaisia kokemuksia).Itelläkin kipuja oli bypassista tosi pitkään ja sama juttu nyt; mulla oli valtava vatsaleikkaus 13.4 ja vieläkin on vatsa kipeä. Ja niinkuin Lyltsy sanoikin; särkylääkkeitä ja Litalginia tarpeen mukaan- tuo Litalgin auttaa kiinnikekipuihin ja on muutenkin oikein oivallinen lääke.

turkutuulia

Viestien lukumäärä : 154
Paikkakunta : turku
Registration date : 20.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeinen lihaskipu Empty Vs: Leikkauksen jälkeinen lihaskipu

Viesti kirjoittaja saimaannorppa To Kesä 16, 2011 10:23 pm

Turkutuulia: haittasitvatko ne vanhat kiinnikkeet jotenkin tätä uutta by passia? itselläni myös vanha mahaleikkaus ja pitkä arpi, arvatenkin kiinnikkeitä myös.

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 06.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeinen lihaskipu Empty Vs: Leikkauksen jälkeinen lihaskipu

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Kesä 17, 2011 2:35 am

Samaa mietin minä täällä.minullakin on rintojen välistä napaan asti pitkä vanha sappi leikkaus arpi ja mietin niitä kiinnikkeitä scratch
Mitä sitten jos niitä kiinnikkeitä onkin ja paljon?
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeinen lihaskipu Empty Vs: Leikkauksen jälkeinen lihaskipu

Viesti kirjoittaja Bulla65 Pe Kesä 17, 2011 3:22 am

Kiitti kaikille kommenteistanne Smile. Jotakin tuollaista se voi tosiaan mullakin olla, sisäisiä tikkejä, verenpurkaumia tai niitä kiinnikeitä, mistä niistä tietää. Tuo Litalgin taitaa olla reseptilääke vai? Pitänee käydä ensi viikolla töihin palatessa työterveyslääkärin vastaanotolla ja pyytää resepti.

Mä olen kyllä siinä käsityksessä, että jos niitä kiinnikkeitä on paljon, se ei ole hyvä asia lihavuusleikkauksen kannalta. Multakin kysyttiin muutaman kerran eri vastaanotoilla, että onko leikattu aiemmin vatsan alueelta ja juuri kuulemma niiden kiinnikkeiden takia asiaa kyseltiin. Harvoin kai niiden takia kuitenkaan leikkausta perutaan, kirurgeilla taitaa olla konstinsa niihinkin.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeinen lihaskipu Empty Vs: Leikkauksen jälkeinen lihaskipu

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Kesä 17, 2011 5:33 am

Mulle sanottiin että ne hankaloittaa leikkausta ja harmi kun sitä ei voi millään nähdä etukäteen(esim,ultralla)että onko niitä siellä.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeinen lihaskipu Empty Vs: Leikkauksen jälkeinen lihaskipu

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa