Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mia täällä moi kaikille!

+6
Bulla65
Elämä edessä
tigertytto
Sun
eräpena
Mia
10 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja Mia To Kesä 09, 2011 2:55 pm

Täytyy varmaan myös esitellä itseni kun kerran täällä pyörin. Eli olen Mia, 39v nainen. Ylipainoa on tullut iän ja lasten myötä. Kilpirauhasen vajaatoiminta on tuonut sitä sitten lisää. AIkaisemmin olen ollut aktiivinen liikkuja, mutta nykyään on hyvä, että jaksaa postilaatikolle mennä. Nyt olen kuitenkin saanut itseni uimahallille :D uiminen vasta ihanaa onkin.
Painoa on nyt pudonnut jonkin verran ja leikkausaika on ensi viikolla eli 16.6. Nyt olen yrittänyt eneillä ennen leikkausta, mutta voi hitsit että voi olla vaikeaa :roll:

Viimeisen viikon mua on vaivannut väsymys. Mitään ei meinaa jaksaa tehdä ja koko ajan vaan nukuttaa. Nyt vaan odottelen ensi viikkoa ja leikkausta. Mut leikataan Tyksissä.
Olen myös osallistunut PET tutkimukseen. Onko täällä muita siihen osallistuneita?

Mia

Viestien lukumäärä : 8
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 28.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja eräpena To Kesä 09, 2011 4:09 pm

Tervetuloa. Very Happy
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 64
Paikkakunta : laukaa
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja Sun To Kesä 09, 2011 4:54 pm

Tervetuloa foorumille, ja tsemppiä leikkaukseen!

Sun

Viestien lukumäärä : 158
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 31.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja tigertytto To Kesä 09, 2011 5:23 pm

Tervetullooo jengiin Very Happy
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja Mia Pe Kesä 10, 2011 1:27 pm

Kiitos Smile

Puntari näytti tänä aamuna 99,5kg. Laughing
En edes muista koska olisin ollut alle sadan viimeksi bounce

Mia

Viestien lukumäärä : 8
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 28.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Pe Kesä 10, 2011 2:58 pm

Onneksi olkoon Mia!
Minulla on tavoittena saavuttaa tuo satkun maaginen alitusraja vuoden loppuun mennessä!!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja Bulla65 Su Kesä 12, 2011 4:44 am

Tervetuloa mukaan Mia! Todella hyvin olet saanut painoa pois ennen leikkausta, se on hyvä juttu se. Onnea tulevaan leikkaukseen, ei ole enää montaa päivää odotusta jäljellä Smile. TYKSissä olet hyvissä käsissä, ainakaan mulla ei ollut mitään valittamista, sain ensiluokkaista hoitoa ja kohtelua kaikinpuolin.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja Mia Su Kesä 12, 2011 5:43 am

Kiitos kaikille Smile

Bulla65, oletkin hiljattain ollut leikkauksessa, mites on toipuminen sujunut?

Mia

Viestien lukumäärä : 8
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 28.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ti Kesä 14, 2011 4:31 am

Hei Mia!
Kiitos kysymästä, ihan hyvin tämä toipuminen sujuu. Tiistaina tulee kolme viikkoa leikkauksesta. Haavakipua on vasemmalla puolella edelleen ja se haittaa/rajoittaa tekemisiä, yritän olla varovainen, etten tekisi hallaa itselleni ja saisi esim. tyrää, josta varoiteltiin sairaalassa. Melkein kaikkea pystyn syömään mitä ennenkin, nyt olen harmikseni todennut, että jostakin syystä kala aiheuttaa mulle dumpingin eli todella tukalan vatsakivun ja sitä seuraavan pakottavan oksennuksen. Eka dumping tuli Danonen mustikkarahkasta, oli kai liian makeaa, toinen dumping mantelikalasta ja kolmas tänään kirjolohikeitosta. Noita kalaruokia ehdin syödä todella vähän, söin hitaasti ja pureksin hyvin, mutta eipä näköjään jostakin syystä tuo kala sovi ainakaan tässä vaiheessa. Harmittaa, sillä olen ollut aina kalaruokien ystävä ja meillä syödään paljon kalaa. Haavat ovat parantuneet hyvin ja nyt viikonloppuna olin useamman kerran meressä uiskentelemassa, mitään kovin tehokkaita uintiliikkeitä en arvannut vielä kyllä tehdä, mutta oli ihanaa kuitenkin. Hyvällä mielin olen kuitenkin ja nautin elämästä, missään nimessä ei kaduta ainakaan vielä enkä usko että myöhemminkään. Yleiskunto ja vireystaso ovat hyvältä, herään nykyään paljon aiemmin ja olen pirteämpi. Uskon, että tämä kaikki tulee olemaan mulle hyväksi, alku vaan on välillä vähän hankalaa Smile.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja Kimby Ti Kesä 14, 2011 7:22 am

Bulla, ei taida nuo olla dumpingia vaan ainoastaan liikaa kerralla-oireita. Dumping on sitä kun saa sydämen tykytystä ja rupeaa hikoilemaan kun sokerit heittää volttia elimistössä johtuen makean liian nopeasta imeytymisestä. Vatsakipu ja oksennus on juuri vain sitä, vatsakipua ja oksennusta joka tulee siitä että on syönnyt liian isoja paloja liian nopeasti. Itselläni ei ole ikinä ollut dumpingia joten en tiedä miltä se tuntuu, mutta vatsakipua oli kyllä useamman kerran ennenkuin oppi miten vähän ja hitaasti sitä tulee syödä. En ole myöskään oksentanut kertaakaan leikkauksen jälkeen vaikka pari kertaa on ollut todella lähellä. Se tuli molemmilla kerroilla ihan broilerin lihasta alle puoli vuotta leikkauksen jälkeen. Nykyään voin ihan ongelmitta syödä 2 grillattua koipea.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja Mia Ti Kesä 14, 2011 12:59 pm

Hei Bulla, Kiitos viestistäsi Smile Toivottavasti kala vielä sopii sinulle.

Kimby, koska sut on leikattu?

Mia

Viestien lukumäärä : 8
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 28.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ke Kesä 15, 2011 12:24 am

Kiitti oikaisusta Kimby, taisin tosiaan käyttää väärässä yhteydessä tuota dumping -termiä. Omasta mielestäni en ole syönyt isoja paljon liian nopeasti, mutta kai se sitten on johtunut siitä, ehkä sitä arvioi syömisiään väärin.

Kuinkakohan monta viikkoa tässä vielä menee, että vatsan pitäisi kyetä vastaanottamaan edes jonkin kokokoisia paloja, edes "rusinan kokoisia" murusia? Viikon päästä mun pitäisi pystyä syömään muutakin kuin soseutettua ruokaa, mutta ei oikein siltä tunnu Sad. Tänään yritin syödä kanaviillokkia ja riisiä, pureskelin taas tosi hyvin, noin kaksi ruokalusikallista ehdin syödä kun alkoi tuntua huonolta, jätin syömisen sillä kertaa siihen, niin ei ehtinyt "oksennusasteelle".

Kiva kuulla kuitenkin, että vatsa alkaa sietää esim. Kimby sun tapauksessasi tuota broilerinlihaa joskus myöhemmin, jospa munkin vatsa ottaisi joskus myöhemmin kalaa vastaan Smile.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja Luisfigo Ke Kesä 15, 2011 1:24 am

mulla on nyt 1 1/2v leikkauksesta, paino tippunut kiloa vaille 70 pois! Edelleenkin voin syödä n 3rkl lihaa, kalaa tai kanaa,sitten tulee noita yökköoireita,kipuja ja pahaa oloa. Soppaa, keittoa(mehu),kiisseliä,jugurttia voin syödä n 1 1/2dl kerralla, maitoa max 2dl,siinä kaikki.

Luisfigo

Viestien lukumäärä : 89
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ke Kesä 15, 2011 1:33 am

Jep, reilu vuosi leikkauksesta ja esim. lihapullia menee n. 4 kpl. Normiaterialla menee siis vähän salaattia, kastiketta ja sit lihaa tai kalaa. Kala on mennyt aina, eli mulla ei ole proteiinipitoisen ruuan kanssa niin hirmu tarkkaa määrän kanssa, kuin taas esim. pastan osalta, josta 1.5 desistä voi saada "ähkyoireita".

Ja siis juomat eri aikaan ja mm. lounasruokalan jälkkkärin säästän iltapäivä-välipalaksi.

Pikkuhiljaa oppii oikeat määrät. Esim. mantelikalassa on se rasvainen panerointi se ongelma, josta tulee helposti huono olo. Mä yleensä jätän paneroinnit syömättä ja syön vaan sen kalan.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja Kimby To Kesä 16, 2011 3:10 am

Sleeve on mulle tehty 1,5 vuotta sitten. N. puolen vuoden jälkeen rupesi se broilerikin uppoamaan eikä sen jälkeen ole ollut mitään mitä ei voisi syödä tai joka aiheuttaisi huonoa oloa. Tietenkin jos ahtaa nopeasti liian paljon tulee ähky mutta täsmälleen samanlainen se tuntumeus on kuin ennen leikkausta. Mutta erona se että ennen leikkausta se vaati 4 perhepizza vartissa kun nykyään tulisi ähky kolmesta broilerin koivesta. Ja niissähän ei sitä lihaa mitenkään järkyttävästi ole yhdessä koivessa. Jotain 85g lihaa yhdessä koivessa. Ihan kaikkea voi syödä 2 dl/200g ilman pelkoa.

Vuosi leikkauksen jälkeen pystyy kyllä mun tietääkseni kaikki syömään melkein mitä vain pieniä määriä.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja saimaannorppa To Kesä 16, 2011 10:28 pm

Kimby: miten sleeven jälkeinen dieetti heti leikk. jälkeen? oliko vaivoja, ja mitä pystyit syömään, oliko juomisen kanssa hankaluuksia? entä kivut? oma sleeve 4 pv kuluttua...sulle ei näköjään pysty yksäriä lähettämään.

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 06.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja Kimby To Kesä 16, 2011 11:27 pm

Ei pysty yksäriä lähettää? En ymmärrä mistä johtuu?

Kunnallisessa sairaanhoidossa ei erotella, tai ei ainakaan eroteltu 1,5 vuotta sitten GBP ja Sleeven jälkihoito-ohjeita. Se oli muistaakseni 2 viikkoa vellilinjalla ja sitten 2 viikkoo erittäin hyvin jauhettua ruokaa mutta jotain siemeniä ei muistaakseni saannut syödä. Sen paremmin en muista. Sen jälkeen sai ihan vapaasti kokeilla kaikkea vähän.

Mulla oli aluksi hankala saada tavaraa alas kun teki kipeetä vatsassa. Mutta se oli ehkä eka viikko. 4 päivää olin sairaalassa. Pääsin kotiin kun sain 2L tavaraa päivässä kurkusta alas. Vesi oli aika pitkään jotenkin "kovaa" juotavaa ja moni muu on sanonut samaa. Hokasin että (jää)tee upposi mulle sen sijaan erittäin hyvin. Kokonaisuutena en voisi tyytyväisempi olla että mulle tehtiin juuri sleeve. Mitään pitkäaikaisia haittaoja ei ole tiedossa ja homma toimii. Kaikki veriarvot ovat koko ajan olleet loistavia kuulema eikä mitään puutosoireita ole ollut havaittavissa muutenkaan.

Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja Mia Ma Kesä 20, 2011 12:48 am

Kotona leikkauksen jälkeen. Vatsa on todella kipeä, tuntuu että mikään ei auta.

Mia

Viestien lukumäärä : 8
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 28.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ma Kesä 20, 2011 1:02 am

Syöthän maksimiannokset lääkettä tasaisin väliajoin? Litalgin on paras lääke jos on sisäisiä kipuja. Mä söin ekan viikon aika tasaiseen maksimilääkityksen, enkä kärsinyt juuri lainkaan kivuista sairaalasta pääsyn jälkeen, mitä nyt jossain sängystä nousussa tms.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja Mia Ma Kesä 20, 2011 4:06 am

Täytyy vaan ottaa lisää lääkeettä. Sain vaan Burana ja Panadol reseptit lääkäriltä.
Syöminen ja juominen on todella rankkaa puuhaa, huh. Vesi sattuu tosi paljon, mutta ananas juoma menee vähän helpommin.

Mia

Viestien lukumäärä : 8
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 28.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja Kimby Ma Kesä 20, 2011 4:34 pm

Koita myös (jää)teetä. Moni on sanonut että se menee hyvin alas. Mullakin vesi tökki mutta tee toimi.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja Mia Ma Kesä 20, 2011 6:40 pm

Tuo jäätee on tosi hyvä, tosi hyvin uppoaa. Jäätelö, jugusttijuoma menee myös hyvin alas mutta siinä ne sitten olikin... Shocked

Mia

Viestien lukumäärä : 8
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 28.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ma Kesä 20, 2011 7:21 pm

Mia, tykkäätkö piimästä? Mulle upposi ja uppoo tosi hyvin rasvaton piimä, saa samalla myös tärkeää proteiinia ja se on myös jotenkin "ruokaisampaa", jos ei pysty oikein kunnolla syömään. "Raaka" vesi tuottaa mulle vieläkin hieman outoja tuntemuksia, laimea mehu ja tee tosiaankin tuntuu paremmalta. Kahviakin voisin kyllä juoda, mutta jotenkin se ei maistu yhtä hyvältä kun ennen. Niin ja jäätelö sopii mullekin tosi hyvin Smile, olen syönyt jo kolme jätskiä leikkauksen jälkeen Smile.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Kesä 20, 2011 9:13 pm

Monet kun sanoo että makeat tökkii niin onko toi jäätee kuinka makeaa?En ole koskaan oikeen teestä pitänyt niin en ole maistanutkaan tätä jääteetä ikinä.Ja oko se hyvä jäätee juuri jotain tietyä merkkiä? ja makua? scratch
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja Kimby Ma Kesä 20, 2011 10:51 pm

Valmiit jääteet ovat kalliita ja aika makeita. Mutta kun sen teen keittää ihan itse ja laittaa jääkaappin voi sen sokerin määrän säädellä ihan itse. Pari sitruunasiivua kannuun antaa hyvin makua. Parhaiten upposi mulle ihan huoneenlämpöinen tee. Twinings Earl Grey + sitruuna + hieman sokeria oli mun ehdoton suosikki.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mia täällä moi kaikille! Empty Vs: Mia täällä moi kaikille!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa