Pääsekö masennustaustainen leikkaukseen?
5 posters
Sivu 1 / 1
Pääsekö masennustaustainen leikkaukseen?
Olen reilusti ylipainoinen (bmi 50) nainen ja tässä vaiheessa tuntuu, että kaikki on kokeiltu ja missään en ole onnistunut, joten leikkaus olis ainoa vaihtoehto. Olen kuitenkin kuullut, että masennus-diagnoosin omaavana en voisi leikkaukseen päästä. Mahtaako näin olla? Haluaisin saada jotain tietoa ennen kuin menen lääkäriin, koska en haluaisi mennä sinne turhan päiten saamaan täystyrmäystä, jos kriteerit ovat tuollaiset. Oliskos jollakulla kokemusta asiasta?
ponttooni- Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 29.05.2011
Vs: Pääsekö masennustaustainen leikkaukseen?
On kokemusta ja täysin pötypuhetta. Lue mun taustaa. Voivat kyllä edellyttää että on aktiivinen pääkopan hoitosuhde, mutta ei se ole millään tavalla este tai edes hidaste. Laihdutus monasti nimenomaan parntaa masennuksen joten hölmöä se olisikin evätä mahdollinen paranemiskeino. En ole koskaan kuullut että keneletäkään olisi evätty leikkaus masennuksen takia.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
No hyvä sitten, ja mulla on psykoterapiakin meneillään, joten se ei ole ongelma. Pitääpä ensi tilassa varailla aikaa lääkäriin!
ponttooni- Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 29.05.2011
Tästä samasta asiasta on useita keskusteluja jo täällä. Kannattaa selailla niitäkin, niin voi löytyä enemmän vastauksia aiheeseen
Sun- Viestien lukumäärä : 158
Registration date : 31.01.2011
No mut on ainakin leikattu eikä kukaan edes kysellyt mitään mun masennuksesta vaikka papereissa luki se ihan selvästi. Nk terveydelliset syyt veivät minut leikkauspöydälle ja ohi jonojen eli näin täällä.
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Mun kohdalla masennusdiagnoosista ei ainakaan ollut haittaa. Muutaman vuoden olen kyllä jo ilman lääkehoitoa ym ollut ja en koe tällä hetkellä olevani masentunut. Tämä riitti lääkärille, ei edes psykiatrin arvioon tarvinnut mennä (toki olisin saanut jos olisin halunnut).
Sennisofia- Viestien lukumäärä : 24
Registration date : 19.11.2010
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa