Bullero esittäytyy ja aloittaa eneilyn --> leikkausaika 8.9.2011
+22
*toukka*
Lovely
hansu
maija
GoodEnough
Kimby
Leppis
Mimmukka
Bulla65
Minni67
tigertytto
2FatToFly
Piitu
saimaannorppa
Pallokala
sateenkaarenpäässä
katka
eräpena
Aurora
Elämä edessä
Rovatar
Bullero
26 posters
Sivu 2 / 3
Sivu 2 / 3 • 1, 2, 3
Vs: Bullero esittäytyy ja aloittaa eneilyn --> leikkausaika 8.9.2011
Tampereella ei leikata sappikiviä samalla. On kuulemma sitten helpompi poistaa, kun on GBP:n jälkeen hieman pienentynyt.
Ja juu, kyllä siitä gastrosta kuitenkin hengissä selviää.
Ja juu, kyllä siitä gastrosta kuitenkin hengissä selviää.
Piitu- Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 14.12.2010
Bullero päätyi valitsemaan Eiran sairaalan leikkauspaikaksi ja leikkausaika on torstai 8.9.2011
Bullero- Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 02.05.2011
Onneksi olkoon Bullero!
Siihenhän on enää vajaat 3 kk!!!!
Siihenhän on enää vajaat 3 kk!!!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Miulla on huomenna (tai siis tänään) gastro.. pelottaa..
Hyvin se menee! Jos minä selvisin hengissä niin selviät sitten sinäkin
Tsemppiä!
Tsemppiä!
2FatToFly- Viestien lukumäärä : 234
Registration date : 09.06.2010
Muista hengitellä rauhassa(itse en jostain kumman syystä pystynyt hengittämään nenän kautta niin hengittelin suun kautta vaikka se letku ja palikka olikin suussa).
Ajattele siinä pötkötellessä että tahän ei kuole!ja mikä palkinto seisoo lopussa! Laiha sinä
Hyvin se menee kun minullakin meni,ei se ollutkaan niin kamala kokemus mitä olin pelännyt,ja vieläpä meinasin lähteä odotustilasta karkuun kun kuulin edellisen potilaan kakomisen,onneksi en lähtenyt
Ajattele siinä pötkötellessä että tahän ei kuole!ja mikä palkinto seisoo lopussa! Laiha sinä
Hyvin se menee kun minullakin meni,ei se ollutkaan niin kamala kokemus mitä olin pelännyt,ja vieläpä meinasin lähteä odotustilasta karkuun kun kuulin edellisen potilaan kakomisen,onneksi en lähtenyt
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Gnahh...
Mikä on vielä pahempaa, kuin gastron tekeminen? No se, että odotin paniikissa viikon ja valvoin koko viime yön ja aamulla sairaalassa (siellä puoli tuntia odotettuani) kerrotaan, että sitä ei voidakaan tehdä tänään kun on SÄHKÖKATKO! Ja seuraavasta ajankohdasta ei ole tietoa, kun lomat painaa päälle, mutta he palailevat..
Eirassa tosiaan tätä tutkimusta ei tehdä ennen leikkausta, mutta haluaisin sen kuitenkin minulle tehtävän, jotta saisin mielenrauhan.. Joten nyt sitten mietin odotanko julkisen puolen aikaa vai painelenko suoraan yksityiselle...
Mikä on vielä pahempaa, kuin gastron tekeminen? No se, että odotin paniikissa viikon ja valvoin koko viime yön ja aamulla sairaalassa (siellä puoli tuntia odotettuani) kerrotaan, että sitä ei voidakaan tehdä tänään kun on SÄHKÖKATKO! Ja seuraavasta ajankohdasta ei ole tietoa, kun lomat painaa päälle, mutta he palailevat..
Eirassa tosiaan tätä tutkimusta ei tehdä ennen leikkausta, mutta haluaisin sen kuitenkin minulle tehtävän, jotta saisin mielenrauhan.. Joten nyt sitten mietin odotanko julkisen puolen aikaa vai painelenko suoraan yksityiselle...
Noniin, gastro on suoritettu, huh
Kävin yksityisellä, jotta saan nopeasti tämänkin toimenpiteen ohi eikä tarvitse odottaa. Olihan se aikamoinen kokemus. Toisaalta pahempi kuin luulin, toisaalta helpompi. Kun pahin paniikkivaihe meni ohi, olo helpottui ja loppu sujui helposti. Nopea toimenpidehän se kaikkiaan on.
Kävin yksityisellä, jotta saan nopeasti tämänkin toimenpiteen ohi eikä tarvitse odottaa. Olihan se aikamoinen kokemus. Toisaalta pahempi kuin luulin, toisaalta helpompi. Kun pahin paniikkivaihe meni ohi, olo helpottui ja loppu sujui helposti. Nopea toimenpidehän se kaikkiaan on.
Tasan kaksi viikkoa eneilyä takana ja kiloja sulanut himpun vajaa 6 ja olo mitä mainioin. BMI:ni tippui juuri alle 50:n, joten WUHUU \o/ Leikkaukseen aikaa kaksi viikkoa ja vielä ei pahemmin jännitä. Yksi asia on tullut mieleeni, nimittäin suljetunpaikankammoni. Olen kuullut, että leikkauspöydälle sidotaan käsistä ja jaloista ja asetellaan tarkasti asentoon. Mietin, mahtaako suljetunpaikankammoni aiheuttaa tässä tilanteessa paniikkia...?
Kyllä sä niin tajuttomassa tilanteessa siinä olet ettei kammosta oo mitään haittaa.
Eli ensin tehdään kaikki esivalmistelut tipat ja seurantalaitteet (verenpaine, sydän jne), sitten nukutetaan ja sitten vasta aletaan mahdollisesti kiinnitellä siihen petiin paremmin. Ainakaan mulla ei oo asiasta mitään käsitystä, joten relax vaan, et panikoi
Eli ensin tehdään kaikki esivalmistelut tipat ja seurantalaitteet (verenpaine, sydän jne), sitten nukutetaan ja sitten vasta aletaan mahdollisesti kiinnitellä siihen petiin paremmin. Ainakaan mulla ei oo asiasta mitään käsitystä, joten relax vaan, et panikoi
Minni67- Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Registration date : 02.11.2010
*Phiuh* hyvä, kiitos tiedosta Ja onnea uudelle pikkumasulle!
Onko sulla Minni67 tai teillä muilla ideaa mitä kannattaa ottaa sairaalaan mukaan?
Onko sulla Minni67 tai teillä muilla ideaa mitä kannattaa ottaa sairaalaan mukaan?
Juuh ideoita on (jos tuolta toisaalta luit mä nukuin siellä melkeen koko ajan). Mulla oli kyl läppäristä lähtien kaik mukana.
Mut juu, siis henk koht tavarat hammas- ja hiusharja, mahdollisesti jotain luettavaa. Ainakaan täällä ei periaatteessa niin pitkää aikaa olla sairaalassa, et ehtis pitkästyä. Niin ja tietty jotain "mukavaa" päällepantavaa kotimatkaa varten, ettei kiristä ja purista.
Mut juu, siis henk koht tavarat hammas- ja hiusharja, mahdollisesti jotain luettavaa. Ainakaan täällä ei periaatteessa niin pitkää aikaa olla sairaalassa, et ehtis pitkästyä. Niin ja tietty jotain "mukavaa" päällepantavaa kotimatkaa varten, ettei kiristä ja purista.
Minni67- Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Registration date : 02.11.2010
eräpena- Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010
Ja korvatulpat . Olin kolmen hengen huoneessa, joten ainahan siellä kuuluu kaikenlaista, kuorsaamista, hoitajien yökäynnit, mahdollisten laitteiden piipitykset sun muut eli nukkuminen voi olla vähän vaikeaa, ainakin itselläni oli näin. Muutama uusi aikakauslehti tai kirjakin on kiva olla mukana jos aika meinaa tulla pitkäksi. Mulla oli myös läppäri mukana, mutta sen verran oli veto poissa, etten jaksanut kaivaa sitä esille.
Bulla65- Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010
Kiitos hyvistä vinkeistä kaikille !! Vielä reilu viikko ja sitten nokka kohti Eiraa.
Eneilyni meinaa jumittaa - ekan vajaan kahden viikon aikana painoa lähti tasan kuusi kiloa. Nyt paino on jumittanut pian viikon verran samoissa lukemissa. Uskon, että juon tarpeeksi (pelkästään vettä minimissään n 2-2.5 litraa + muut nesteet).. Mikä avuksi?
Eneilyni meinaa jumittaa - ekan vajaan kahden viikon aikana painoa lähti tasan kuusi kiloa. Nyt paino on jumittanut pian viikon verran samoissa lukemissa. Uskon, että juon tarpeeksi (pelkästään vettä minimissään n 2-2.5 litraa + muut nesteet).. Mikä avuksi?
Mulla teki samaa, jumitti viikon verran ja sitten lähti paino laskemaan taas. Mulla olisi ollut leikkausaika 7.9. mutta siirrettiin melkein kuukaudella kun painoa ei ollut tippunut tarpeeksi. Näytti tänään -7.5 kg kun olin kaiken maailman testeissä. Liikaa kuulemma vielä riskejä kun maksa-arvot olivat ylhäällä.
Vähän kyllä harmitti mutta onhan tää omaksi parhaaksi eli eneily jatkuu....
Meinaa vaan aina jäädä se viimeinen pussi syömättä...Ja kiellettiin sekaeneilyt ja ruokaeneilyt....
Vähän kyllä harmitti mutta onhan tää omaksi parhaaksi eli eneily jatkuu....
Meinaa vaan aina jäädä se viimeinen pussi syömättä...Ja kiellettiin sekaeneilyt ja ruokaeneilyt....
Mimmukka- Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 29.07.2011
Mimmukka minä olen utelias noiden maksa-arvojen suhteen. Minulta otettiin labrassa kaikki mahdolliset kokeet ennen ene-ryhmän alkua. En vaan osaa lukea tätä vastausta. Minkälainen lyhenne on maksa-arvolla ja millainen arvo siinä on hyvä. Tosin minulla ei ollut punaisella kuin eläinrasvat eli niitä on syytä välttää yhä enemmän jatkossakin.
Leppis- Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011
Noita verikokeiden lyhenteitä kun laittaa Googleen niin siellä kerrotaan mikä koe se on ja yleensä myöskin selviää viitearvotkin.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Kiitos Kimby! On vaan jumalaton litania. Täytyy kokeilla varmaan ensin toistepäin.
P-ALAT on minulla viitearvon sisäpuolella, vaikka aika ylärajalla. Ylipainoisella voi olla Terveyskirjaston mukaan huomattavasti yli viitearvon johtuen rasvamaksasta.
Mäkin halusin joskus selventää noita kokeita ja hokasin silloin että googlella löytty aika hyvästi tietoa. Tän päivän ongelma on juurikin sitten tuon löytyneen tiedon valtava määrä jota pitää jotenkin seuloa.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
No en edes saanut niitä tuloksia mukaan. Sanoi vaan että maksa-arvot on koholla ja joku muu arvo johon kysyi että onko mulla niveltulehdusta tai jotain....No polvet on huonona ettei muusta kyllä ole tietoa. Pitäis varmaan pyytää ne arvot itselle....
Mimmukka- Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 29.07.2011
H-hetki on ylihuomenna! Alkaa vähän jänskättää..
GoodEnough- Viestien lukumäärä : 8
Registration date : 22.06.2011
Enää kaksi päivää, ihanaa! Olen täällä hengessä mukana - olet varmasti ylihuomenna ajatuksissani pitkin päivää! Hyvää matkaa leikkuriin ja kauniita unia!
maija- Viestien lukumäärä : 49
Registration date : 09.06.2010
Sivu 2 / 3 • 1, 2, 3
Sivu 2 / 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa