Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Bullero esittäytyy ja aloittaa eneilyn --> leikkausaika 8.9.2011

+22
*toukka*
Lovely
hansu
maija
GoodEnough
Kimby
Leppis
Mimmukka
Bulla65
Minni67
tigertytto
2FatToFly
Piitu
saimaannorppa
Pallokala
sateenkaarenpäässä
katka
eräpena
Aurora
Elämä edessä
Rovatar
Bullero
26 posters

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

Bullero esittäytyy ja aloittaa eneilyn --> leikkausaika 8.9.2011 Empty Bullero esittäytyy ja aloittaa eneilyn --> leikkausaika 8.9.2011

Viesti kirjoittaja Bullero Ma Toukokuu 02, 2011 3:49 pm

Moi kaikki!

Olen seuraillut palstaa mielenkiinnolla aktiivisesti muutaman kuukauden ajan ja nyt uskallaudun hyppäämään ulos kaapista!

Olen siis Bullero Mikkelistä, 32-vee nainen ja lopen kyllästynyt kasvavaan ulkomuotooni ja jatkuvaan jojoiluun. pig Allekirjoituksessa näkyykin lyhyesti historiani ja tilanteeni on se, että odotan kauhunsekaisella innolla ensi viikon sisätautilääkäritreffejä. RT sanoi huhtikuun alussa, että hän puoltaa täysin leikkaustani, mutta sisätautilääkäri tekee päätöksen. Olen tänään aloittanut eneilyn RT:n ehdotuksesta (jo näin etukäteen siis, vaikka mitään tietoa leikkaukseen pääsystä ei vielä ole). Osin näyttääkseni motivaationi, mutta pääosin siksi, että olen kyllästynyt muhkeaan olemukseeni. Minulle tuli 10/2010 - 02/2011 välisenä aikana vajaa 20 kg lisäpainoa, vaikka elämäntavoissani mikään ei muuttunut. Saa nähdä selviääkö tämän syy prosessissa. Kilpirauhasen vajaatoimintaa olen sairastanut muutamia vuosia.

Eniten mieltäni painaa tällä hetkellä se, jos sisätautilääkäri torppaisikin leikkaushaaveeni tai minua ei jostain muusta syystä voitaisikaan leikata. Minulla on olemassa sairaskuluvakuutus ja jos saan lähetteen leikkaukseen pitää selvittää kattaako vakuutus tämän operaation yksityisellä. Onko kellään kokemusta tästä?

Toivon saavani tältä palstalta vertaistukea, tsemppiä, käytännönneuvoja ja löytäväni kohtalotovereita. sunny

Viimeinen muokkaaja, Bullero pvm To Kesä 09, 2011 6:15 pm, muokattu 1 kertaa
Bullero
Bullero

Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 02.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullero esittäytyy ja aloittaa eneilyn --> leikkausaika 8.9.2011 Empty Vs: Bullero esittäytyy ja aloittaa eneilyn --> leikkausaika 8.9.2011

Viesti kirjoittaja Rovatar Ma Toukokuu 02, 2011 4:03 pm

Tervetuloa joukkoon.Täältä saat tukea ja vinkkejä.Onnea hyvälle päätöksellesi.
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Registration date : 05.12.2009

Bullero esittäytyy ja aloittaa eneilyn --> leikkausaika 8.9.2011 Empty Vs: Bullero esittäytyy ja aloittaa eneilyn --> leikkausaika 8.9.2011

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ma Toukokuu 02, 2011 5:27 pm

Hienoa Bullero!
Harmi, ettet ollut viime lauantain tapaamisessamme!!
Meitä on täällä Mikkelissä pieni joukko, jotka tapaamme tarvittaessa nenät vastakkain!!! Onko sinulla mahdollisuus lähteä mukaani tulevana lauantaina 7.5 Lahden tapaamiseen? Menen omalla autolla ja meitä on lähdössä Mikkelistä 2 palstalaista. Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja Aurora Ma Toukokuu 02, 2011 6:14 pm

Mä aloitin tänään myös eneilyn, lähete laitetaan vasta 10.5 Very Happy

Aurora

Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 29.04.2011

Viesti kirjoittaja eräpena Ma Toukokuu 02, 2011 8:36 pm

Tervetuloa Täällä aika kuluu siivillä ja kohta olet jo hoikkana aloittamassa uutta elämää. cheers
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010

Viesti kirjoittaja katka Ti Toukokuu 03, 2011 6:00 am

Mä niiiiin tiedän miltä tuntuu kauhulla odottaa päätöstä.Siinä on niin paljon kiinni.Yksinkertainen kyllä tai ei,miten paljon se jännittääkin!
Minulle näytettiin viime viikolla vihreää valoa ja sitä toivon myös sinulle!Tsemppiä jatkoon!!
Very Happy
katka
katka

Viestien lukumäärä : 96
Registration date : 05.10.2010

Viesti kirjoittaja Bullero Ti Toukokuu 03, 2011 1:39 pm

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista ja tuesta!!

Elämä edessä: Olinkin jo kovasti tulossa vappuaaton tapaamiseen, mutta sitten sairastuin perjantai-iltana ja jouduin jättämään väliin Sad Lauantainakaan en pääse, koska olen reissussa, mutta olisi kiva tavata tässä kesän kynnyksellä vaikkapa sinut ihan henkilökohtaisesti! Huomasin, että seuraava Mikkelin tapaaminen on vasta elokuulla.
Bullero
Bullero

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ti Toukokuu 03, 2011 4:51 pm

Yhdessä eneillen. Kesättä odotellen. sunny
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 26.07.2010

Viesti kirjoittaja Bullero To Toukokuu 05, 2011 9:01 pm

Bullerolla on tänään 4. päivä eneilyä menossa. Kcal-määrä ollut noin 700 päivässä (Nutrilett & kasvikset). Näläntunne on kadonnut tokan päivän jälkeen eli ongelmia ei ole esiintynyt What a Face Voiko tämä olla näin helppoa? Rolling Eyes

Ostin Ketostix-tikkuja, jos antaisivat suuntaa ketoosin tilasta ja näytti negatiivista. Ihmettelen, että pitääkö urbaani legenda näistä tikuista paikkansa ja jos pitää, niin missä näläntunne, jos en ole ketoosissa confused ?
Bullero
Bullero

Viesti kirjoittaja Pallokala Ti Toukokuu 10, 2011 7:55 pm

Hienoa Bullero, siitä se lähtee! Tuohon ketoosiin pääseminen on aika yksilöllistä, harvoin se ainakaan ennen neljättä päivää alkaa. Mulla kyllä ketostixit toimii ja näyttää aika helpostikin ketoosia.

Josko sulla on nyt niin hyvä tsemppi päällä että näläntunnetta ei ole?

Minäkin olen Mikkelistä, ja sillä kiva seurata miten muilla paikkakuntalaisilla asiat etenee. Elämä edessä on muutaman viikon mua edellä ja leikataankin aiemmin, mut 8.6. Joensuussa.

Minä nopeutin asiaani niin, että kun sain sisätautilääkäriltä vihreää valoa leikkauksen suuntaan, en jonottanutkaan julkisen puolen gastroskopiaan ja ultraan vaan marssin Terveystalolle ja pyysin lähetteet sieltä kautta yksityisesti. Meillä Terveystalo on työterveyshuolto, ja ko. tutkimukset kuuluvat työnantajan määrittelemiin tutkimuksiin, joten omasta pussista ei onnkeksi tarvinnut maksaa.

Mun mielestä sisätautilääkäriltä sai jatkot aika helposti, ei tarvinnut kauheasti anella tai runoilla. Toki kriteerien tarvis täyttyä.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010

Viesti kirjoittaja Bullero Ti Toukokuu 10, 2011 8:08 pm

Moikka Pallokala,

Kiva "tavata" muitakin paikkakuntalaisia. Kuka sulla oli sisätautilääkärinä? ja montako kertaa tapasit hänet ennenkuin sait häneltä vihreää valoa? Mulla on aika torstaina Jääskeläiselle ja jännittää ihan hirveesti...
Bullero
Bullero

Viesti kirjoittaja Pallokala Ti Toukokuu 10, 2011 8:23 pm

Mulla oli Timo Korhonen. Hänet tapasin kahdesti, eli se eka kerta kun katto vaan labratulokset ja sydänfilmin, punnitsi mut ja laski painoindeksin ja kertas mun sairaudet.
Sillon sovittiin että pudotan 10% painostani ja tapaamme taas. Sillon jo Korhonen sanoi että puoltaa leikkausta jos saan painoa pudotettua.

Mulla meni vajaa 3 kuukautta ja sit tavattiin taas. Sain lupauksen että jos gastro ja uä ok, lähtee lähete Joensuuhun. Itse halusin sinne, sillä siellä ei ole jonoja.

Kun sain gastron ja uä:n tulokset kirjallisena, vein ne sisätautipolille. Ja sieltä sit olivat parin päivän sisällä jo laittaneet lähetteen Joensuuhun.
Pallokala
Pallokala

Viesti kirjoittaja Pallokala Ti Toukokuu 10, 2011 8:26 pm

Niin ja sit seuraava jännittäminen oli kirurgin tapaaminen Joensuussa, hänhän se lopullisen päätöksen tekee leikkaako vai ei.

Mut sielläkään ei tarvinnut "todistella", sanoi että Mikkelissä hoidetaan alkututkimukset niin hyvin ettei ole mitään epäselvää. Ei edes kysellyt mun motiiveja tai mitään, kertoi ainoastaan että riskejä on niinkuin kaikissa leikkauksissa. Oli aika rento tyyppi.
Pallokala
Pallokala

Viesti kirjoittaja Bullero Ti Toukokuu 10, 2011 9:20 pm

OK, kiitos tiedosta! Jään odottamaan torstaita ja kerron sitten miten homma lähtee etenemään Jääskeläisen kanssa!
Bullero
Bullero

Viesti kirjoittaja Bullero To Toukokuu 12, 2011 5:08 pm

Bullero goes alien bounce cheers sunny lol!

Tapaaminen sisätautilääkärin kanssa oli tänään ja hän oli todella mukava ja asiallinen lääkäri. Kaikki arvot ja EKG hyvät. Totesi, että vaikutan "ihanteelliselta" leikattavalta ja että hän puoltaa leikkausta. Totesi myös, että hyvä, että omaehtoinen eneilykausi RT:n valvonnassa menossa, se riittää. Lähete lähti gastroon, spiroon, B12-labraan ja ylävatsan ultraan. Sovittiin, että kun gastron aika on minulla tiedossa sopisin uuden lääkäriajan siitä n. 2 vkon päähän, jolloin on tarkoitus laittaa lähete eteenpäin. Leikkausaikataulu todennäköisesti syksy. JEEEE!!
Saan myös vakuutusyhtiötä varten lääkärilausunnon, joten vakuutusyhtiö sitten arvioi korvattavuuden (leikkaus siis mahdollisesti jo aiemmin yksityisellä)
Bullero
Bullero

Viesti kirjoittaja Bullero Pe Toukokuu 20, 2011 6:22 pm

Tänään oli yv-ultra ja thorax. Maksa kuulemma normaali / hyvä. Sappikivilöydös kuitenkin tehtiin. Mitenköhän sen suhteen homma etenee?

Röntgenlääkäri ja nuori mieshoitaja oli tosi komeita Very Happy I love you
Bullero
Bullero

Viesti kirjoittaja saimaannorppa Ma Toukokuu 23, 2011 3:10 am

Sappikivet yleensä poistetaan samassa leikk.

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Registration date : 06.01.2011

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ma Toukokuu 23, 2011 11:47 am

Hei vaan!
Minulla ei ruvettu tekemään sappikiville mitään ohituksessa, koska se olisi lisännyt leikkuuaikaa. Mikkelin lääkäri tämän sanoi jo etukäteen ja Joensuun lääkäri ei puhunut niistä mitään. Eli vaihtelee tuo sappikivien poisto. On hyvin paljon mahdollista, että kivet rupeevat vaivaamaan ajan kanssa, joten sitten minä menen uudestaan leikkuriin. Tietysti tulee myös myöhemmin roikkoleikkaukset. Vatsa, rinnat, allit, reidet nyt ensi alkuun.... Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viesti kirjoittaja Bullero Ti Toukokuu 24, 2011 3:00 am

Käytäntöjä siis näköjään hyvin erilaisia. Eirasta minulle sanottiin, että heillä ei leikata yhtäaikaa.

Elämä edessä, mikä vointisi on nyt viikko leikkauksesta? Miten pian arvelet pystyväsi palaamaan töihin?
Bullero
Bullero

Viesti kirjoittaja saimaannorppa Ti Toukokuu 24, 2011 4:05 am

Kyllä kuulostaa oudolta jossei sappikiviä samantien poisteta, koska rajua lalhtuminen aiheuttaa niitä monelle. Sitten jouduttaisiin kuitenkin taas leikkaamaan uudestaan. AInakin mun lääkäri sanoi että kivet poistetaan samalla mikäli niitä löytyy.

saimaannorppa

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ti Toukokuu 24, 2011 2:33 pm

Hei Bullero!
Oikein hyvin voin ja olen 6 päivän vanhan pikkumasun omistaja. Oikein hyvin voisin mennä voinnin puolesta töihin. Mutta en syömisten ja juomisten opettelun. Se vaatii aikaa ja sisäistämistä, jotta tulee loppuelämän tavaksi. En halua venyttää mahaani, koska nyt olen saanut sen pienennettyä. Sinäkö menet siis Eiraan? Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viesti kirjoittaja Bullero Ke Toukokuu 25, 2011 4:14 am

Elämä edessä, kiva kuulla sinulta jatkuvasti positiivisia uutisia Smile Tuo varmasti on ihan totta, että täytyy kunnolla sisäistää uudet ruokailutavat ennen normiarkeen kiirehtimistä. Mitä luulet, voisinko niitä yrittää opetella ennen leikkausta?

Mä odotan maksusitoumuspäätöstä vakuutusyhtiöstä ja sen jälkeen päätän jatkanko omakustanteisesti yksityisellä vai odotanko kiltisti julkiselle. En odota liikoja tuolta vakuutusyhtiöltä, eli odotan sieltä kielteistä vastausta..
Bullero
Bullero

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ke Toukokuu 25, 2011 12:06 pm

Hei Bullero!
Kyllhän sitä voi etukäteen opetella. Esimerkiksi mittaa desin mitalla ruoka-aineita ja laittaa lautaselle. Silmä oppii arvioimaan sitä määrää, eikä tarvitse aina mitata. Mielestäni asia valkenee sitten, kun on kahdestaan uuden mahansa kanssa. Hän kyllä kertoo, jos syö liian paljon/nopeasti/vääriä aineita. Jokaisen maha on yksilöllinen, eikä voi tietää, mitä uusia kujeita maha on keksinyt pienennyttyään. Toisilla entiset herkut ei uppoo ja on tullut ihan uusia suosikkeja. Silloin on onnellisesti jos ne entiset herkut on olleet epäterveellisiä. Maha siis "opettaa" uutta elämää. Jostakin syystä kaikilla ei kuitenkaan näin käy. Täällä palstallakin kerrotaan, että mielihalut eivät ole hävinneet ja voi syödä mitä tahansa. Noista kokemuksista viisastuneena minä yritän koko ajan kuunnella, mitä minun mahani haluaa kertoa. Kun tästä alkuopettelusta päästään, uskon että tulemme hyvin toimeen. Sinulla on hyvin kesä aikaa valmentautua leikkaukseen. Minun "salainen aseen" oli uimahallissa riehuminen, proteiiniruokaEned, lymfahieronta, yrttiporekylvyt ja tietysti avanto. Ilman muuta tämä ja Lile-palsta olivat henkiseen valmentautumiseen ihan ehdottoman tärkeitä. Varmaan parasta minulle, mitä voin kuvitella!!!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viesti kirjoittaja Bullero Ti Kesä 07, 2011 7:32 pm

Kävin tänään rt:llä ja noin 9,5 kg lähtenyt viime tapaamisestamme (huhtikuun alusta). Tyytyväinen olin sekä minä, että rt Smile Alkuun, ekaan 3-4 viikkoon ei juuri paino meinannut pudota, ainakaan kunnon tahdilla. Mutta nyt on viimeiseen 5 vuorokauteen lähtenyt 5 kg!!??!

Olen vetänyt pääasiassa kahdella pussilla + illalla tehnyt vihersalaatin, johon olen lisännyt pikkuisen kanaa/kalaa/fetaa. RT sanoi, että syömiskertoja pitäisi hiukan lisätä, mielellään aamuun ja heti töiden jälkeen pussit tai muu mielellään proteiinipitoinen välipala.

Seuraava rt jo vajaan 3 viikon päästä ja toivottavasti lähete leikkuriin lähtee elokuun puolen välin kieppeillä. Ensi viikolla gastro, jota odotan ristiriitaisin tuntein..
Bullero
Bullero

Viesti kirjoittaja saimaannorppa Ti Kesä 07, 2011 10:11 pm

Kylllä sen gastroscopian kestää, kun on rentona. Voi pyytää rauhoittavaa lääkettä sitä ennen. Koko toimitus ei kestä kauaa...

saimaannorppa

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa