juurta jaksain...
+3
Lyltsy
Elämä edessä
Haisuli
7 posters
juurta jaksain...
Minun on tässä foorumissa untuvikkona vaikea löytää ihan yksinkertaista tietoa, esimerkiksi leikkausprosessin kulusta ja vaatimuksista.
Voisko joku vinkata linkin tai kertoa, miten prosessi käynnistetään, mitä nämä painonpudotusvaatimukset ovat ennen leikkaukseen pääsyä ja miten elämä on parantunut leikkauksen jälkeen? Miten perheenne on suhtautuneet muutokseesi?
Itse olen sairaalloisen lihava, lihava olen ollut ihan pienestä saakka, mutta nyt on kuppi tullut niin täyteen, että sen on nyt mentävä nurin! En halua, että pieni tyttäreni joutuu häpeämään äitiään julkisilla paikoilla, enkä kestä enää, jos nämä äärettömästä kuormasta johtuvat kivut jatkuvat ja lisääntyvät. En ole masentunut tai itsesääliin taipuvainen, vaan mitta on vain täysi.
Voisko joku vinkata linkin tai kertoa, miten prosessi käynnistetään, mitä nämä painonpudotusvaatimukset ovat ennen leikkaukseen pääsyä ja miten elämä on parantunut leikkauksen jälkeen? Miten perheenne on suhtautuneet muutokseesi?
Itse olen sairaalloisen lihava, lihava olen ollut ihan pienestä saakka, mutta nyt on kuppi tullut niin täyteen, että sen on nyt mentävä nurin! En halua, että pieni tyttäreni joutuu häpeämään äitiään julkisilla paikoilla, enkä kestä enää, jos nämä äärettömästä kuormasta johtuvat kivut jatkuvat ja lisääntyvät. En ole masentunut tai itsesääliin taipuvainen, vaan mitta on vain täysi.
Haisuli- Viestien lukumäärä : 21
Ikä : 47
Registration date : 24.04.2011
Vs: juurta jaksain...
Hei Haisuli!
Tietoa saa valtavasti ihan Googlettamalla= esim lihavuusleikkaus tms.
http://www.poliklinikka.fi/painonhallintakanava/uutiset/lihavuusleikkaus-monien-riskitekijoiden-ja-sairauksien-parantaja-6876276
Täälläkin palstalla on valtavasti tietoa. Jokaisella on omanlainen polku ja se on mennyt ihan yksilöllisesti joillakin mutkitellen takapakkeineen ja joillakin suoraviivaisemmin. Yhteenvetoa on aika vaikea vetää koko prosessista, sen verran vaihtelua on on! Minä itse voin sanoa, että AIKAA koko prosessiin kannattaa käyttää, silloin oma pää ehtii tajuamaan edes vähän, mihin on ryhtymässä. Tämä on loppuelämän homma, johon on valmistauduttava erittäin hartaasti ja huolella. On hyvä tiedostaa asiaan liittyvät riskit ja sen mahdollisesti tuomat hyvä puolet! Voittopuolisesti leikatut ovat ilmaisseet mielipiteensä siitä, että vaikka olisivat tienneet eteen tulevista ongelmista ja komplikaatioista, silti tekisivät päätöksen leikkuriin menosta! On myös negatiivisia kokemuksia, niinkuin aina elämässä, sitä ei voi kieltää! Minun polullani on käänteentekevä vaihe 3,5 viikon päästä!
Tietoa saa valtavasti ihan Googlettamalla= esim lihavuusleikkaus tms.
http://www.poliklinikka.fi/painonhallintakanava/uutiset/lihavuusleikkaus-monien-riskitekijoiden-ja-sairauksien-parantaja-6876276
Täälläkin palstalla on valtavasti tietoa. Jokaisella on omanlainen polku ja se on mennyt ihan yksilöllisesti joillakin mutkitellen takapakkeineen ja joillakin suoraviivaisemmin. Yhteenvetoa on aika vaikea vetää koko prosessista, sen verran vaihtelua on on! Minä itse voin sanoa, että AIKAA koko prosessiin kannattaa käyttää, silloin oma pää ehtii tajuamaan edes vähän, mihin on ryhtymässä. Tämä on loppuelämän homma, johon on valmistauduttava erittäin hartaasti ja huolella. On hyvä tiedostaa asiaan liittyvät riskit ja sen mahdollisesti tuomat hyvä puolet! Voittopuolisesti leikatut ovat ilmaisseet mielipiteensä siitä, että vaikka olisivat tienneet eteen tulevista ongelmista ja komplikaatioista, silti tekisivät päätöksen leikkuriin menosta! On myös negatiivisia kokemuksia, niinkuin aina elämässä, sitä ei voi kieltää! Minun polullani on käänteentekevä vaihe 3,5 viikon päästä!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Yksityisellä leikkaus maksaa 10-13 000€, julkisella puolella sairaalapäivien verran.
Julkisella puolella vaaditaan vähintään 4 viikon eneily-jakso. Yksityisellä painonpudotusvaatimus riippuu siitä kuinka paljon ylipainoa on.
Mun matkaa yksityisellä voit tsekata Lyltsy esittäytyy - ketjusta:
https://laihdutusleikkaus.palstani.com/t581-lyltsy-espoosta-esittaytyy
Ai niin, tervetuloa joukkoon!
Julkisella puolella vaaditaan vähintään 4 viikon eneily-jakso. Yksityisellä painonpudotusvaatimus riippuu siitä kuinka paljon ylipainoa on.
Mun matkaa yksityisellä voit tsekata Lyltsy esittäytyy - ketjusta:
https://laihdutusleikkaus.palstani.com/t581-lyltsy-espoosta-esittaytyy
Ai niin, tervetuloa joukkoon!
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Missä kilomäärissä tuo vaadittava painonpudotus on?
Ymmärrän, että mitä enemmän painaa, sitä enemmän on pudotettava ennen leikkausta.
Ymmärrän, että mitä enemmän painaa, sitä enemmän on pudotettava ennen leikkausta.
Haisuli- Viestien lukumäärä : 21
Ikä : 47
Registration date : 24.04.2011
Mä pudotin 4 kiloa kahdessa kuukaudessa (BMI 39) mikä oli riittävä. Sanottiin että tärkeintä on että paino ei nouse. Eli ei ollut mitään vaadittavaa kilomääräistä pudotusta.
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Minulta on tippunut 35kg heinäkuusta lähtien, pitäis riittää.
eräpena- Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010
Ja minä pudotin 19kg viimeisen kahdeksan viikon aikana ennen leikkausta. Pudotin kyllä jo aiemminkin painoa ihan omin voimin.
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Taysin ravitsemussuunnittelija sanoi, että jos BMI on yli 50, leikkauksen riskit nousevat jyrkästi. Siksi minua käskettiin laihduttamaan ensin ruokavaliolla 30 kg, jotta pääsisin leikkaukseen.
AnnukkaK- Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 13.04.2011
Tässä eräs kertomus leikkauksesta:
http://www.terveystalo.com/Etusivu/Palvelut/Leikkaukset_ja_toimenpiteet/Lihavuusleikkaus/Potilaan_kertomus
Tervetuloa joukkoomme.
http://www.terveystalo.com/Etusivu/Palvelut/Leikkaukset_ja_toimenpiteet/Lihavuusleikkaus/Potilaan_kertomus
Tervetuloa joukkoomme.
sateenkaarenpäässä- Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 26.07.2010
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa