Kohta tulee iso itku
+3
Kelsius
Lyltsy
bmi35
7 posters
Sivu 1 / 1
Kohta tulee iso itku
Kohta tule semmoinen poru ettei moista,paino juminut nyt kuukauden paikallaan. Seilaa eestaas,nousee kilon ja laskee seuraavana päivänä ja sitä samaa junnaamista ollut koko kuukauden. Omasta mielestäni en ole syönyt enempää kuin ennen ja makeitahan en syö lainkaan.Liikuntaa olen lisännyt ja ei mitään muutoksia. Nykyisin melkein ruoka kuin ruoka oksettaa ja juominen vain onnistuu.Olen nyt muutaman kerran kokeillut samoja ruokia kuin silloin leikkauksen jälkeen eli pottusosejauhelihalaatikkoa ja muuta tällaista mietoa ja niihin on kai palattava kun ne ei tee etovaa oloa.
Nyt on hyvät neuvot tarpeen ja jos vain niitä saan voin kai hymyillä sitten taas pitkästä aikaa....
Nyt on hyvät neuvot tarpeen ja jos vain niitä saan voin kai hymyillä sitten taas pitkästä aikaa....
Vs: Kohta tulee iso itku
Taidat syödä liian vähän jos paino junnaa ja syöminen yököttää. Silloin helpommin jumittaa
Sitä tärkeämpää on syödä proteiinia riittävästi ja vähentää hiilareita. Pidä ruokapäiväkirjaa, laske kalorit, vedet ja proteiinit muutaman päivänä, se kertoo paljon.
Ja liikuntaa lisätessä lihakset kasvaa, jolloin paino yleensä lisääntyy, eli mittanauha kannattaa ottaa avuksi.
Mulla oli kanssa helmikuu että paino laski vain 1.5 kiloa, sitten maaliskuussa putosi yli 4 kiloa, niin se voi vaihdella. Mä en nykyään muista edes viikottain käydä vaakalla, yleensä huomaan kyllä vaatteista että taas on painoa lähtenyt, kun vaatteet jotka oli tiukkoja istuukin hyvin tai tuntuvat löysiltä.
Tsemppiä!
Sitä tärkeämpää on syödä proteiinia riittävästi ja vähentää hiilareita. Pidä ruokapäiväkirjaa, laske kalorit, vedet ja proteiinit muutaman päivänä, se kertoo paljon.
Ja liikuntaa lisätessä lihakset kasvaa, jolloin paino yleensä lisääntyy, eli mittanauha kannattaa ottaa avuksi.
Mulla oli kanssa helmikuu että paino laski vain 1.5 kiloa, sitten maaliskuussa putosi yli 4 kiloa, niin se voi vaihdella. Mä en nykyään muista edes viikottain käydä vaakalla, yleensä huomaan kyllä vaatteista että taas on painoa lähtenyt, kun vaatteet jotka oli tiukkoja istuukin hyvin tai tuntuvat löysiltä.
Tsemppiä!
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Kyllä sen painon pitäisi pitkällä aikavälillä pudota. On mahdotonta, että jos syö vähemmän kuin kuluttaa, niin paino vaan nousisi.
Ehdotan kanssa ruokapäiväkirjaa. Eli varmista, että syöt oikein.
Esimerkiksi minulla paino pyöri parin kilon sisällä (nousi ja laski) ainakin kuukauden. Mutta nyt viikon pari se on pudonnut, ja GBP-leikkauksesta (n. 10 viikkoa) on pudonnnut sen 10 kg.
Ota rohkeasti yhteyttä ravitsemusterapeuttiisi. Ainakin PÄKS:issä RT on erittäin mukava, pätevä ja avulias.
Ja vettä kannattaa juoda ainakin sen 1,5 litraa.
Ehdotan kanssa ruokapäiväkirjaa. Eli varmista, että syöt oikein.
Esimerkiksi minulla paino pyöri parin kilon sisällä (nousi ja laski) ainakin kuukauden. Mutta nyt viikon pari se on pudonnut, ja GBP-leikkauksesta (n. 10 viikkoa) on pudonnnut sen 10 kg.
Ota rohkeasti yhteyttä ravitsemusterapeuttiisi. Ainakin PÄKS:issä RT on erittäin mukava, pätevä ja avulias.
Ja vettä kannattaa juoda ainakin sen 1,5 litraa.
Kelsius- Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 14.01.2011
Mulla kanssa on ollut paino ihan samassa jo 5-6 viikkoa, onhan se turhauttavaa. Järkeilin, että koska olen lisännyt liikuntaa (bodypumppia ja nyrkkeilyä) niin rasvaa on muuttunut lihaksiksi. Vaikka paino ei ole pudonnut farkkujen koko on pienentynyt, samoin koko kroppa on kaventunut.
Yritän myös lisätä proteiinia, jospa siten saisi muutoksen näkymään myös vaa'alla. Makeita en ole oikein voinut sietää leikkauksen jälkeen, kaikki entiset herkut maistuvat äiteliltä.
Yritän myös lisätä proteiinia, jospa siten saisi muutoksen näkymään myös vaa'alla. Makeita en ole oikein voinut sietää leikkauksen jälkeen, kaikki entiset herkut maistuvat äiteliltä.
2Shy- Viestien lukumäärä : 62
Registration date : 31.03.2010
Kiitti neuvoista ,laskeskelin tuossa syömisiäni kun muistin mitä olin syönyt päivä pari taaksepäin ja todellakin kalorit jäi alle 1000kcal vaikka yhdessä vaiheessa olin päässyt jo 1200-1300kcal päivä .
No lisäsin sitten hiukan syömisiäni mutta mutta....nyt se paino vasta nouseekin 2pv/1,5kg lisäsin syömisiini yhden 150g ruoka-annoksen lisää kun huomasin että se toinen lämmin ateria oli jäänyt kokonaan pois.Mutta nyt tuo painon kipuaminen hirvittää...
Vaikka eipä silti..eilen sain sopimaan farkut jalkaan joita en vielä 2viikkoa sitten saanut...joten 25hy kirjoititkin...jotain tapahtuu...kuitenkin..
Mitä mieltä olette protiinista lisäaineena jos se on näitä heraproteiinia jauheena,voisiko sillä korvata yhden aterian?Minulla kun ei täyty tuo proteiinitarve millään kun en saa juotua maitoajostain syystä ja jogurtit yms ovat niin makeita nykyään että ei mene alas...rahka ainoastaan mutta sekin pitkän päälle alkaa kyllästyttämään...
No lisäsin sitten hiukan syömisiäni mutta mutta....nyt se paino vasta nouseekin 2pv/1,5kg lisäsin syömisiini yhden 150g ruoka-annoksen lisää kun huomasin että se toinen lämmin ateria oli jäänyt kokonaan pois.Mutta nyt tuo painon kipuaminen hirvittää...
Vaikka eipä silti..eilen sain sopimaan farkut jalkaan joita en vielä 2viikkoa sitten saanut...joten 25hy kirjoititkin...jotain tapahtuu...kuitenkin..
Mitä mieltä olette protiinista lisäaineena jos se on näitä heraproteiinia jauheena,voisiko sillä korvata yhden aterian?Minulla kun ei täyty tuo proteiinitarve millään kun en saa juotua maitoajostain syystä ja jogurtit yms ovat niin makeita nykyään että ei mene alas...rahka ainoastaan mutta sekin pitkän päälle alkaa kyllästyttämään...
Heips bmi35!
Jukurtteja saa maustamattomana ja niihin voi itse laittaa hedelmää jne. Samoin rahkaa voi itse maustaa ja vaihdella makuja. Tiedän hyvin tuon kyllästymisen tunteen. Joku osaa täällä varmaan vastata sinulle tuohon heraproteiinijauheasiaan. Tsemppiä!!
Jukurtteja saa maustamattomana ja niihin voi itse laittaa hedelmää jne. Samoin rahkaa voi itse maustaa ja vaihdella makuja. Tiedän hyvin tuon kyllästymisen tunteen. Joku osaa täällä varmaan vastata sinulle tuohon heraproteiinijauheasiaan. Tsemppiä!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Kannattaa kokeilla 1500 kaloria ainakin, että saa säästöliekin poikki.
Kananmuna eri muodoissaan, liha, kala, leikkeleet, tonnikala, erilaiset juustot (tuore, feta, raasteet, leipäjuusto, leivänpäällysjuusto tms.), pavut, soija, juotavat sokerittomat jugurtit, joka aterialla. Piimä, jäätelö, pirtelö, maito-kaakao(makeutusaineella ja oikealla kaakaolla), jos pelkkä maito ei maistu.
Proteiinijuomat, patukat, herajauhe jugurttiin sekoitettuna.
Päivittäinen punnitus ei kannata, stressaa vaan, viikottainen ennemminkin.
Ja muista veden juominen . Ja leipä, peruna, riisi, makaroni vähemmälle/pois.
Hiljaa hyvä tulee!
Kananmuna eri muodoissaan, liha, kala, leikkeleet, tonnikala, erilaiset juustot (tuore, feta, raasteet, leipäjuusto, leivänpäällysjuusto tms.), pavut, soija, juotavat sokerittomat jugurtit, joka aterialla. Piimä, jäätelö, pirtelö, maito-kaakao(makeutusaineella ja oikealla kaakaolla), jos pelkkä maito ei maistu.
Proteiinijuomat, patukat, herajauhe jugurttiin sekoitettuna.
Päivittäinen punnitus ei kannata, stressaa vaan, viikottainen ennemminkin.
Ja muista veden juominen . Ja leipä, peruna, riisi, makaroni vähemmälle/pois.
Hiljaa hyvä tulee!
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Ja kroppa tekee ihan samaa kuin ennen leikkaustakin minulla on aina ennen pudotusta yleensä nousu kausi ja sitten mennään alas samaan tahtiin... Ja niin on ollut aina jokseenkin vartalo ei suostu ihan helpolla luopumaan saavutetuista etuuksistaan ainakaan minulla...
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Kiitti jokaiselle neuvoista ja tsempistä ja voinkin nyt hymyssäsuin kertoa että kun hiukan korjailin neuvojenne mukaan ruokailua niin jopa lähti tippumaan.
Nyt tässä ajassa paino on tullut alas 4,8kg,vauhti on taas ollut tosi hurja jopa omasta mielestäni. Proteiinijauheen olen lisännyt yhdeksi ateriaksi ja lämmin sitten toinen ja siihen olen sitten nautiskellut jopa silloin tällöin pullaviipalenkin tai keksin pari.Yksi minkä luin laihduttavan (terveellisyydestä en tiedä) on suola/maustekurkut ja nehän on minun herkkua ja niitä on mennyt sitten kunnolla maksapasteijanäkkärin kera tai varrasleipää.Ja osaksi uskaltaisin kyllä syyttää tuota painon tippumista myös noista kurkuista.
Ensi maanantaina onkin sitten 3.kk tarkastus Kys.issä ja siellä sitten kuulen taas uuden tuomion.... pitääkö lisätä / muuttaa jotain kohtaa tässä ah niin ihanan kevyen vähäisessä syönnissä...
Nyt tässä ajassa paino on tullut alas 4,8kg,vauhti on taas ollut tosi hurja jopa omasta mielestäni. Proteiinijauheen olen lisännyt yhdeksi ateriaksi ja lämmin sitten toinen ja siihen olen sitten nautiskellut jopa silloin tällöin pullaviipalenkin tai keksin pari.Yksi minkä luin laihduttavan (terveellisyydestä en tiedä) on suola/maustekurkut ja nehän on minun herkkua ja niitä on mennyt sitten kunnolla maksapasteijanäkkärin kera tai varrasleipää.Ja osaksi uskaltaisin kyllä syyttää tuota painon tippumista myös noista kurkuista.
Ensi maanantaina onkin sitten 3.kk tarkastus Kys.issä ja siellä sitten kuulen taas uuden tuomion.... pitääkö lisätä / muuttaa jotain kohtaa tässä ah niin ihanan kevyen vähäisessä syönnissä...
Mä voisin alkaa kohta parkumaan, kun paino ei tipu. Odotan taas menkkoja, koska silloin se ainakin laskee... Kaloreita olen tämän viikon laskenut ja 1300/pv menee. Eli siinä ei ole vikaa. Ärsyttäää....
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa