Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kuinka pian uskaltaa testata alkoholia?

+14
Tuikku68
Kimby
anne.heide
MRA123
tigertytto
Minttu33
dunbar
Inkku
ritu
Elämä edessä
Poks
kissus nytkö jo
Lyltsy
Minnie
18 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Kuinka pian uskaltaa testata alkoholia? Empty Kuinka pian uskaltaa testata alkoholia?

Viesti kirjoittaja Minnie La Huhti 16, 2011 5:47 pm

Elikkäs. Tiedän kyllä nämä alkoholin vaikutukset GBP jälkeen: nousee paremmin päähän, saattaa tulla huono olo jne. Mutta kiinnoistaisi kuinka pian leikkauksen jälkeen olette uskaltaneet testata alkoholipitoisia juomia varovasti? Itse juon tosi harvoin, mutta tänään houkuttaisi maistella ja leikkauksesta on vasta vajaa kaksi viikkoa. Jaiks, mutta aurinko paistaa ja kaikkea heh? Wink
Minnie
Minnie

Viestien lukumäärä : 57
Registration date : 15.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuinka pian uskaltaa testata alkoholia? Empty Vs: Kuinka pian uskaltaa testata alkoholia?

Viesti kirjoittaja Lyltsy La Huhti 16, 2011 7:13 pm

Mulla oli ensimmäinen iloinen hiprakka kaksi viikkoa leikkauksesta, sattui työkekkereitä sille viikolle useammat. Muista juoda myös vettä ja hiilihappoiset tai makeat voi maistua pahalta tai tehdä pahan olon. Mä aloitin punaviinillä ja ei-makealla siiderillä, mohitolla, salmiakkikossulla eikä mistään tullut pahaa oloa. Mulla ei ole vaikutusta myöskään että olisi tullut helpommin humalaan. Krapulat on olleet olemattomia, en tiedä johtuuko tuosta veden juomisesta illan aikana.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Kuinka pian uskaltaa testata alkoholia? Empty Vs: Kuinka pian uskaltaa testata alkoholia?

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo La Huhti 16, 2011 7:16 pm

Mut leikattiin marraskuussa viimevuonna tammikuun lopussa maistoin yhden suullisen siideriä ei kestänyt toissa viikolla join pari lasillista valkoviiniä ja hyvin meni=)
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja Poks La Huhti 16, 2011 7:30 pm

Mulla leikkauksesta reilu kolme viikkoa, eilen maistoin siideriä, yritin vallan humaltuakkin. Vaan ei ainakaan siiderillä päässyt enää humalaan koska sitä joutuu juomaan niin hitaasti. Laitoin loppuillasta 2cl kossua siiderin sekaan, eipä sekään oikein tehonnut. Eli en ainakaan humallu yhtään sen helpommin kuin ennenkään, kaikenkaikkiaan sain seitsemän tunnin aikana tuhottua n. 10 siideriä jossa osassa oli kossut mukana. Ensi kerralla täytyy kyllä ottaa jotain terävämpiä jos on humalahakuisella reissulla Smile
Krapula on tullut mulle aina vaikka olen juonut vain vähänkin. Ei tosin paha mutta semmonen ikävä pöhnä. Ja tuli nytkin.

Poks

Viestien lukumäärä : 10
Registration date : 24.03.2011

Viesti kirjoittaja Minnie La Huhti 16, 2011 7:47 pm

Aika jännä, monelta oon kuullut, että nousee paremmin päähän ja lääkärikin sanoi tuota, mutta kai se on tietysti yksilöllistä Smile

Mä en ole vielä uskaltanut juoda mitään hiilihapollisia juomia kun ravintoterapeutti niistä niin varoitteli? Very Happy Mietin, että jos juo esim. kossua mehulla tai valkovenäläisiä. Hmm hmm, mutta jotenkin jännittää.. En tiedä.. Very Happy
Minnie
Minnie

Viesti kirjoittaja Elämä edessä La Huhti 16, 2011 9:33 pm

Hei Kissus nytkö jo!
Sinuna minä hehkuttaisin täällä dibeteksen helpottumisen lisäksi myös KADOTTAMIASI KILOJA!! HYVÄ SINÄ!!! MAHTAVAA!!!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja ritu Su Huhti 17, 2011 1:23 am

Mikä kiire on sitä viinaa heti leikkauksen jälkeen juoda kerkeehän sitä sitten myöhemminkin kun kaikki haavat kunnolla parantuneet ja se pitää muistaa että viinassa on paljon kaloreita ja emmehän halua lihoa takaisin kun kerran on saatu tämä mahdollisuus. Tämä on minun mielipide ja jokainen tehköön kuten parhaaksi näkee ja ottaa enerkian sieltä mistä parhaiten saa Wink)

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja Inkku Su Huhti 17, 2011 11:22 pm

simaa on tullut jo maisteltua, mutta vielä ei oo tsidukka tölkki huulille noussut, tai muutakaan hiilihapollista juomaa.. mutta pitää nyt kattoo, jos sitten vaikka vapun kunniaksi sattuisi jääkaappiin tölkkönen tsidukkaa eksymään.. Cool

Inkku

Viestien lukumäärä : 58
Registration date : 19.02.2011

Viesti kirjoittaja Minnie Ma Huhti 18, 2011 12:21 am

Jätin eilen väliin kun ei illemmalla enää himottanutkaan niin kovasti Smile Pystyn jo syömään melkeimpä mitä vaan jne, niin eiköhän tuo alkoholikin uppoa. Testaillaan sitten kun tekee mieli Smile Itse en noista kaloreista ota mitään stressiä, ikää on 24 ja aion todella humaltua vielä useamman kerran elämäni aikana kaloreista viis Very Happy
Minnie
Minnie

Viesti kirjoittaja dunbar Ma Huhti 18, 2011 4:57 pm

Mulla ei tule makeasta kovinkaan nopeasti dumpingia, mutta jos alkoholia ottaa tyhjään mahaan, olen heti hiprakassa. Menee päähän kuin häkä... Ekan pikku tölkin jälkeen horjun ja höpötän... Mun pitää siis syödä ja sit juoda hitaasti. Toisaalta se ei haittaa mua, koska en ole koskaan ollut kova juomaan. Toisaalta pelottaa ottaa seurassa, jos ihan pienestä on jo känninen. Oon aina ollut aika kontrollifriikki alkoholin suhteen, joten siksi harmittaa.

Ritu- tällä mahalla ei litratolkulla tule juotua, joten ehkä niitä kaloreitakaan ei tarvitse niin pelätäSmile

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009

Viesti kirjoittaja Minttu33 Ma Huhti 18, 2011 5:31 pm

onpas outo kysymys?
Eikö laihtuminen ole nyt tärkeintä eikö viinan juonti?
Sekö on vaan mielessä?
No kaikkea voi kysyä. Itse en kyllä ensi töikseni rupea sen alkoholin kanssa leikkimään kun kerta on leikattu ja mahalaukku vielä toipumispisteessä. Jos nyt vain pysyttelee raittiina ainakin alkuajat niin ei tule turhia kaloreita.
Tärkeintä oli saada uusi elämä! Cool
Minttu33
Minttu33

Viestien lukumäärä : 125
Registration date : 08.06.2010

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Huhti 18, 2011 5:58 pm

Mä taas tykkään käydä ystävien kanssa ulkoilemassa mutta en uskaltaisi viunaan tahi muuhun alkkoholiin koskea ainakaan ennen ku on kunnolla parantunut Rolling Eyes
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja Minnie Ma Huhti 18, 2011 6:53 pm

Kylläpä mun kysymys nyt järkyttää ihmisiä Smile Mä en näe tässä kysymyksessä mitään outoa? Päin vastoin, jopa kirurgini ja ravitsemusterapeuttini mielestä hyvin oleellisia kysymyksiä olen esittänyt sekä heille että teille. Pahoittelen jos nyt loukkasin jotain tällä topicilla.

En tietääkseeni missään kohtaan sanonut, että pääasia olisi viinan juominen? Juon alkoholia noin 2-5 kertaa vuodessa, eli en nyt koe olevani mitenkään kovin alkoholisoitunut tms jos jollekkin sellainen mielikuva tästä tuli.

Oon käsittänyt, että tämä keskustelupalsta on sitä varten, että täällä voi mieltä askarruttavia kysymyksiä esittää. Kyllähän täällä puhutaan mm. rasvaisen syömisestä, vaikkei sekään käsittääkseeni ole prosessin PÄÄASIA, että saa roskaruokaa vetää napaan?

Jokainen toimikoot niin kuin itse parhaaksi näkee, mielestäni toimin suht vastuullisesti kun kaikesta koitan etsiä mahd. paljon tietoa ennen kuin nielen mitään sopimatonta (pätee kaikkiin ruoka-aineisiin, alkoholiin ym.).

En kaipaa mitään kovin syyllistäviä kommentteja siitä, että olen 24vuotias nuori nainen, joka haluaa vielä kesän edetessä nauttia kylmän huurteisen terassilla.

Ainiin, ja kiitos kaikille vastauksista <3

Viimeinen muokkaaja, Minnie pvm Ma Huhti 18, 2011 6:57 pm, muokattu 1 kertaa
Minnie
Minnie

Viesti kirjoittaja MRA123 Ma Huhti 18, 2011 11:25 pm

Hyvä Minnie!!

Samoilla linjoilla ollaan!!!!!
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Viesti kirjoittaja anne.heide Ma Huhti 18, 2011 11:36 pm

Hyvin sanottu Minnie,en mäkään meinaa mikään absolutisti olla vaikka vielä ei oo ees leikattukaan,syyskuussa saan puukosta,mut tiedän jo etukäteen et kyllä joskus voi jotain juoda eikä loppu elämää tarvii olla "kuivin suin"siis muutakin kun vettä! Very Happy
anne.heide
anne.heide

Viestien lukumäärä : 177
Registration date : 27.12.2010

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ti Huhti 19, 2011 2:05 am

Hienoa, että tästäkin asiasta keskustellaan!!!!!
Jokaisella on oikeus sanoa mielipiteensä, muuten keskustelu tyrehtyy tai tulee ainakin turhan varovaiseksi! Nyt saatiin jo molenlaisia kokemuksia leikatuilta= toisilla kihahtaa lettiin jo pieni määrä, joten määrä jää silloin kohtuulliseksi! drunken
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja Kimby Ti Huhti 19, 2011 5:18 am

En syyllistä enkä moralisoi. Mutta on erittäin hyvä tiedostaa että jenkeissä jopa viidennes laihdutusleikatuista kehittää alkoholiongelman, vaikka ei olisi aikaisemmin koskenutkaan pulloon. Tämähän johtuu yksinkertaisesti siitä että kun syömisriippuvuutta ei enää saa ruualla hoidettua niin se vaihdetaan viinaan. Kannattaa ottaa vakavasti, vaikka ei olisi ikinä aikaisemmin koskenutkaan pulloon. Kukaan meistä ei voi etukäteen vannoa etteikö näin voisi itsellekin käydä.

Itse odottaisin min. 3 kk leikkauksen jälkeen ennen alkoholin kokeilemista.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Huhti 19, 2011 8:39 am

Heips Minnie.
Minä en ainakaan missään nimessä tarkoittanut kritisoivani sinua,itse otan useammin kuin sinä joten ei mulla olisi siihen edes varaa Very Happy On täysin normaalia että käy ns tuulettumassa ulkona ystävien kanssa ja ottaa siinä muutaman(toiset muutaman,toiset muutaman kymmenen)huurteisen Very Happy Ei tulisi mieleenikään alkaa "tuomitsemaan" ketään mistään syystä Laughing Sanoin vaan oman mielipiteeni että MINÄ en uskaltaisi ihan heti pian ottaa kun olen muutenkin tosi arka koko leikkuun suhteen Embarassed
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja Minnie Ti Huhti 19, 2011 12:56 pm

Tigertytto, älä tyttö murehdi, en sinun kommenttiasi tarkoittanutkaan Smile <3

Ja tosiaan tuosta alkoholiongelman kehittämisestä kannattaa olla varovainen, itse oon suht varma, etten sellaista saa vaikka kuinka yrittäisin. Mulla on aina ollut isoja ongelmia alkoholinjuomisessa, ei nimittäin uppoa alas vaikka kuinka yritys olisi kova heh. Mutta never say never vai mitä?

Mulle ravintoterapeutti lohkaisi silloin leikkuun jälkeen, että suosittelee olemaan n. kuukauden juomatta, mutta ei kovin tiukalta asiassa edes vaikuttanut. Mulla nyt 2vk leikkauksesta ja oon toipunut niin hyvin, ettei oikein edes muista, että on koskaan edes leikkuussa ollut Smile Kaikki menee kurkusta alas kun vaan pureskelee todella hyvin ja syö rauhassa. Uskoisin, ettei tuon alkoholin kanssa pitäis ongelmia olla, mutta nyt ei taas mitään suurempaa hinkua ole juoda niin oottelen sinne asti kunnes janottaa Wink Ekan kerran drinksua ajattelin nauttia kotona varovasti, niin että mies saa olla selvinpäin vahtimassa.

Onhan tämä leikkuu tosi iso asia ja todennäköisesti parasta mitä oon ikinä tehnyt. Suhtaudun kuitenkin leikkaukseen suht kevyesti (älkää kiitos ymmärtäkö tahalteen väärin), enkä halua rajoittaa elämääni mitenkään ja päin vastoin, nyt vasta alankin elämään!! Smile Elämä on ihanaa.
Minnie
Minnie

Viesti kirjoittaja Tuikku68 Ti Huhti 19, 2011 2:27 pm

Hyvä Minnie! Täällä pitää voida keskustella kaikista asioista. Itsekkin kysyin ravitsemusterapeutilta tuosta alkoholin juomisesta, koska en minäkään mikään absolutisti aio olla loppu elämääni. Leikkauksesta on nyt 4 viikkoa, enkä ole juonut kertaakaan, koska ei ole tehnyt mieli. Kesää kohden kuitenkin mennään.... ja olis kiva juoda vähän saunan jälkeen, ja välillä käydä terassillakin.

Tuikku68

Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 56
Registration date : 02.12.2010

Viesti kirjoittaja Minnie Ti Huhti 19, 2011 3:04 pm

Tuikku mitä sulle ravintoterapeutti sanoi? Smile

Kirjoitelkaahan tänne sitten muuten kuulumisia kun ootte sitä alkoholia testineet, että millai kenelläkin sujui ja oliko hauskaa vai ei.
Minnie
Minnie

Viesti kirjoittaja Tuikku68 Ti Huhti 19, 2011 3:07 pm

Rav.terapeutti sanoi, että alkoholia voi juoda, tosin se vaikuttaa nopeammin. Ja suositteli pieniä annosmääriä. Kun lähdimme rav.terapeutilta pois toinen leikkaukseen tuleva potilas nauroi, että hän jo haaveili juhannuksesta, mutta hyvähän se vaan on jos yhdestä keppanasta kännit saa. Very Happy

Tuikku68

Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 56
Registration date : 02.12.2010

Viesti kirjoittaja Minnie Ti Huhti 19, 2011 3:10 pm

Ehdottomasti! Mulle ei tuppaa noi drinksut maistua niin pieni hiprakka jo parista kulauksesta ois enemmän kun tervetullutta. Ja miettikää paljonko baari-illassa säästää rahaa.. Very Happy
Minnie
Minnie

Viesti kirjoittaja MRA123 Ti Huhti 19, 2011 5:55 pm

Mä taidan olla mustahevonen tässä asiassa, mut on leikattu 10/2010 ja ekan kerran yritin "päästä känniin" marraskuun lopulla, toisen kerran kokeilin muutamalla joulukuun puolenvälin tietämillä.
Eka kerta; ei tuntunut missään, jos vanha minä olis sen määrän juonut niin olisin ollu ihan sekaisin.
Toka kerta; kokeilun vuoksi, join 3 smirnoff ice putelia. Nousi päähän mutta samantien laski alas....

Nyt maaliskuussa "myytti" sitten purkautui, otin pelkkiä paukkuja ja tulin känniin, aikalaiseen tillintallin olotilaan, monta kyllä join, loppuun asti oli hauskaa. Krapula ei paha, väsytti vain kun oli valvonut ja vähän särki päätä. Se päivä meni pyjamassa...
En syönyt mitään juomisen aikana, sillä varmasti oli merkitystä asiaan.
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Viesti kirjoittaja *Aurinko83* Ke Huhti 20, 2011 2:27 am

Heippa Minnie!!! Kivaa kun oot kirjotellu ja saanu vähän "rähinää" tänne.. Laughing Pysyy homma mielenkiintoisena Wink Otin ite tos yhen miedon paukun kun oli vaalivalvojaiset pystyssä. Ihan yhen vaan ja huppeliin tulin.. drunken Seuravan kerran otan vasta ensikuussa kun on isot juhlat. Että anna mennä vaan kun mieli tekee.. Ota varovasti ja nautiskellen. Smile Jos oot Vaasan suunnalla kesemmällä niin soittele niin treffataan sunny Ihanaa kevättä sulle!! Alas menee kans mulla kaikki ruoka, kun syö hitasti ja pieniä määriä.
*Aurinko83*
*Aurinko83*

Viestien lukumäärä : 29
Registration date : 28.09.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa