Kalkin imeytymisestä kuitupitoisen ruuan kera
5 posters
Sivu 1 / 1
Kalkin imeytymisestä kuitupitoisen ruuan kera
Unohdin tällä viikolla ottaa parina päivänä kalkkitabletit. Eilen alkoi kova särky ranteissa. Luita vihloi. Lämmittelin ranteita kuumalla vedellä, tein sukista rannesuojat ja lopulta laitoin niihin Voltaren geeliä. Voltareniahan ei leikatulla mahalla käyttää, mutta kotona ei ollut mitään muuta ja raskausaikana sai käyttää paikallisia voiteita. Lääkäri sanoi silloin, että ne ei imeydy samalla lailla elimistöön. Ajattelin tosin kysyä sisätautilääkäriltä tästä.
Tutkailin sitten netistä kalkin imeytymisestä. Yritin etsiä tietoa voiko tälläinen hetkellinen puute tehdä noin kovan rannekivun. Löysin yhden artikkelin, jossa sanottiin, että kuidut imevät kalkkia ja estävät sen imeytymistä. Varsinkin leseen syönnitä varoiteltiin. Olen ajatellut ostaa pellavansiemen rouhetta ja leseitä, koska vatsani toimii todella huonosti. Uskallanko syödä niitä, jos ne kuitenkin vievät osan kalkista? Syön tällä hetkellä 2000mg kalkkia. Onko kenelläkään kokemusta moisesta?
Tutkailin sitten netistä kalkin imeytymisestä. Yritin etsiä tietoa voiko tälläinen hetkellinen puute tehdä noin kovan rannekivun. Löysin yhden artikkelin, jossa sanottiin, että kuidut imevät kalkkia ja estävät sen imeytymistä. Varsinkin leseen syönnitä varoiteltiin. Olen ajatellut ostaa pellavansiemen rouhetta ja leseitä, koska vatsani toimii todella huonosti. Uskallanko syödä niitä, jos ne kuitenkin vievät osan kalkista? Syön tällä hetkellä 2000mg kalkkia. Onko kenelläkään kokemusta moisesta?
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Vs: Kalkin imeytymisestä kuitupitoisen ruuan kera
Moi Dunbar, mulla kolottaa polvia ja muita isoja niveliä aika usein jos istun huonossa asennossa. Mullakin välillä unohtuu kalkit, ja otan vaan yhden kalkkitabun päivässä yleensä. Mulle vaan ei tullut mieleen heti miettiä noita imeytymisasioita, kiitti vinkistä.
Mä ostin just sellaisia 20mg D-vitamiini+kalkkitabuja, että saisin sitä d-vitamiinia varmasti tarpeeksi. Lapset meillä syö noita 10 mg - D+kalkkia.
Mä olen alkanut käyttää Valion Olo-jugurtteja tuohon vatsan toimintaan, mulla edelleen riittävän juomisen kanssa on haasteita, joten haluan tuolla varmistaa että vatsa toimii. Ne on lisäksi hyviä. Joskus yhdessä yökylässä tarjottiin Aktiviaa ja se oli sen verran rankka pikkumahalle että meni maha aivan sekaisin ja tuli kiire vessaan. Olo - jugurtti tuntuu olevan mulle sopivampi, pehmentää ja vähän vilkastuttaa mutta normaaleissa rajoissa.
Mukavaa kevään odotusta!
Mä ostin just sellaisia 20mg D-vitamiini+kalkkitabuja, että saisin sitä d-vitamiinia varmasti tarpeeksi. Lapset meillä syö noita 10 mg - D+kalkkia.
Mä olen alkanut käyttää Valion Olo-jugurtteja tuohon vatsan toimintaan, mulla edelleen riittävän juomisen kanssa on haasteita, joten haluan tuolla varmistaa että vatsa toimii. Ne on lisäksi hyviä. Joskus yhdessä yökylässä tarjottiin Aktiviaa ja se oli sen verran rankka pikkumahalle että meni maha aivan sekaisin ja tuli kiire vessaan. Olo - jugurtti tuntuu olevan mulle sopivampi, pehmentää ja vähän vilkastuttaa mutta normaaleissa rajoissa.
Mukavaa kevään odotusta!
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
D-vitamiinista sen verran, että kannattaa mielestäni jossain vaiheessa tarkistuttaa tasoa verikokein. Kaikilla imeytyminen ei leikkauksen jälkeen ole kovasti huonontunut ja rasvaliukoisesta vitamiinista kun on kysymys niin sitä ei saisi liikaakaan saada. Mä jouduin esim. jättämään D-vit lisät pois, koska arvo oli kivunnut turhankin korkealle.
Ann- Viestien lukumäärä : 94
Registration date : 02.08.2010
Mul on Ann lähete, mut on muka ollut niin kiire ettei ole saanut varattua aikaa labraan. Siellähän se selviäisi. Eikä ole tänä talvena tullut käytyä missään matkalla valohoitoa ottamassa, kesällä varmaan riittää vähempikin.
7-vuotias tyttäreni ei paljoa juo maitoa, eikä syö juustoa tai jugurtteja juurikaan, siksi annan kalkkia ja D-vitamiinia tietysti jo on ohjeistettu antamaan muutenkin. Meillä tytön ruokahalua tuo yhdistelmä empiirisen tutkimukseni mukaan myös parantaa (on aika hoikka) ja se taas rauhoittaa vähän tuittupäistä tyttöä. On se vaan aika ihmeellistä kuinka se mitä syömme vaikuttaa niinkin paljon hyvinvointiimme.
7-vuotias tyttäreni ei paljoa juo maitoa, eikä syö juustoa tai jugurtteja juurikaan, siksi annan kalkkia ja D-vitamiinia tietysti jo on ohjeistettu antamaan muutenkin. Meillä tytön ruokahalua tuo yhdistelmä empiirisen tutkimukseni mukaan myös parantaa (on aika hoikka) ja se taas rauhoittaa vähän tuittupäistä tyttöä. On se vaan aika ihmeellistä kuinka se mitä syömme vaikuttaa niinkin paljon hyvinvointiimme.
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Kalkki imeytyy tableteista erittäin huonosti, joiden tutkimusten mukaan ei jopa ollenkaan. Paras tapa olisi saada siis kalkki "oikeassa" muodossa vaikka veden sijaan pari maitolasia juomalla.
Kannattaa myös muistaa pillereitä napsiessa, että juuri ruokien ja juomien kanssa pitäisi pitää paussia, niin että tabut kerkevät imeytymään.
Itse syön tätä nykyään usein jugurttia, juustoa syön ihan paljaalteen pitkin päivää ja maitoa juon lasin pari vaikka ei mitään lempparijuomaa olekkaan.
Kannattaa myös muistaa pillereitä napsiessa, että juuri ruokien ja juomien kanssa pitäisi pitää paussia, niin että tabut kerkevät imeytymään.
Itse syön tätä nykyään usein jugurttia, juustoa syön ihan paljaalteen pitkin päivää ja maitoa juon lasin pari vaikka ei mitään lempparijuomaa olekkaan.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Ystävälläni on ihan muista asioista johtuen ollut jopa hengenvaarallista kalkin vähyyttä. Hänellä oireina oli mm. kasvojen ja käsien pistely. Hänelle kyllä kalkkitabletitkin auttavat asiassa, vaikka välillä joutui käymään jopa kalkkitiputuksessa.
Sun- Viestien lukumäärä : 158
Registration date : 31.01.2011
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa