Työpaikan ongelmia, tykypäivää ja muuta liikunnallista
+6
Elämä edessä
Poutapilvi
Johanna
Lyltsy
Tyrannosaurus
Mahti
10 posters
Sivu 1 / 1
Työpaikan ongelmia, tykypäivää ja muuta liikunnallista
heips,
Olen tosi lihava ja menossa ensi viikolla nyt ensimmäistä kertaa kokeisiin, jotka tehdään ennen laihdutusleikkausta. Ongelmani koskee tämänhetkistä tilannetta. Eli meidän työporukka on kovin sosiaalista sorttia ja aina on jos jonkinlaista tiimi-iltaa tykypäivää tms.
Oletteko te aina osallistuneet kaikkiin? Ja jos ette niin miksi ja mitä olette kertoneet syyksi?
Meillä kaikki aina osallistuu ja minua jännittää nämä jutut jo viikkoja ennen. Pelkään millaisia tuoleja paikassa on, pitääkö paljon kävellä yms.
Nytkin meillä on tulossa tykypäivä laivalle piakkoin ja en voi kuvitellakaan lähteväni sinne. Mitä voin sanoa tai tehdä? Pitääkö mennä lääkäriin ja valehdella olevansa kipeä? Sekin on hirvittävän raskasta.
Olisin onnellinen jos joku voisi kertoa omia kokemuksiaan ja miten olette niistä selvinneet!
Olen tosi lihava ja menossa ensi viikolla nyt ensimmäistä kertaa kokeisiin, jotka tehdään ennen laihdutusleikkausta. Ongelmani koskee tämänhetkistä tilannetta. Eli meidän työporukka on kovin sosiaalista sorttia ja aina on jos jonkinlaista tiimi-iltaa tykypäivää tms.
Oletteko te aina osallistuneet kaikkiin? Ja jos ette niin miksi ja mitä olette kertoneet syyksi?
Meillä kaikki aina osallistuu ja minua jännittää nämä jutut jo viikkoja ennen. Pelkään millaisia tuoleja paikassa on, pitääkö paljon kävellä yms.
Nytkin meillä on tulossa tykypäivä laivalle piakkoin ja en voi kuvitellakaan lähteväni sinne. Mitä voin sanoa tai tehdä? Pitääkö mennä lääkäriin ja valehdella olevansa kipeä? Sekin on hirvittävän raskasta.
Olisin onnellinen jos joku voisi kertoa omia kokemuksiaan ja miten olette niistä selvinneet!
Mahti- Viestien lukumäärä : 10
Registration date : 27.01.2011
Vs: Työpaikan ongelmia, tykypäivää ja muuta liikunnallista
Voi suo! Mä aina menin kaikkiin paikkoihin muiden mukana ja sitten vasta paikan päällä pelkäsin kestääkö ne tuolit jne. Mene säkin vaan mukaan vaikkei se aina helppoa olekkaan, eikä kaikkeen liikuntaan tarvitse osallistua jos se tuntuu pahalta. Eikä sitä kellekkään selitellä tarvitse. Ota liikunnan kannalta vaan.
Tyrannosaurus- Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 48
Registration date : 27.05.2009
Laivalla on sohvia, eli sen suhteen ei ole suurta ongelmaa. Eikä laivalla kauheasti voi mitään liikuntaakaan olla.
Ja eihän työajan ulkopuolelle ulottuviin tilaisuuksiin tarvitse lähteä, ne on aina vapaaehtoisia. Juhlat, lastenhoitovuoro, vieraat illalla tms. on hyvä tekosyy.
Tsemppiä!
Ja eihän työajan ulkopuolelle ulottuviin tilaisuuksiin tarvitse lähteä, ne on aina vapaaehtoisia. Juhlat, lastenhoitovuoro, vieraat illalla tms. on hyvä tekosyy.
Tsemppiä!
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Kiitos vastauksista ja hyvistä vinkeistä. Yleensä aina menenkin mukaan, mutta ne aiheuttaa hirveästi huolta etukäteen ja aina ei jaksaisi stressata. Ja minun työpaikassa osataan painostaa ja kun on vielä määräaikainen tuntuu, että on pakko osallistua kaikkeen että kuuluu porukkaan ja saisi ehkä vakituisen työpaikan. Yleensä ne kaikki jutut on kyllä ihan mukavia. Mutta tässä laivareissussa on oikeasti ongelma. En tiedä kehtaanko sanoa sitä "ääneen", mutta sanon kumminkin. Eli vessat. Olen tottunut käyttämään bidettä ja laivoilla ei sellaista ylellisyyttä ole. Olen kysynyt. Käsi ei ylety, joten on aika epämukavaa pahimman sattuessa olla siellä laivalla monta tuntia kun takapuolta kirveltää tms. Eli se on todellinen ongelma, mutta ei sitä voi työpaikalla kertoakaan. Kai pitää laittaa tulppa vaan. Voi luoja! Ylipainoisen elämä ei ole herkkua.
Anteeksi, mutta oli pakko sanoa tämä.
Anteeksi, mutta oli pakko sanoa tämä.
Mä olen tuon pepun pyyhkimisen hoitanut seisaaltaan sillain et noistan toisen jalan siihen pytyn reunalle. Mulla on sairaus selässä joten olen todella jäykkä että normisti ylläisin pyyhkimään.
Johanna- Viestien lukumäärä : 19
Registration date : 06.02.2011
Laivan vessat ovat pienet ja niissä on suihkut ihan wc-pöntön vieressä. Sieltä voi hyvin ottaa seinästä suihkun ja sillä huuhtasta. Voit myös esittää toiveen invahytistä, jos haluat hieman tilavamman hytin.
Sinuna menisin mukaan. Kukaan muu ei koe painoasi varmasti ongelmana kuin sinä itse eikä sen tähden myöskään ihmettele, jos jätät jotain väliin. Kyllä ihmiset sen tajuaa ettei isona voi / halua kaikkea tehdä mitä muut tekee. Ja todellakin ei laivalla kummoista menoa ole tiedossa. Ja mitä tuoleihin tulee ravintoiloissa ja baareissa niin kyllä kestää. Ollaan niin Tallinan, Ruotsin kuin Pietarin laivat konuttu eikä ole ollut ongelma vaikka mukana ollut isompiakin ihmisiä kuin minä ennen leikkausta.
Sinuna menisin mukaan. Kukaan muu ei koe painoasi varmasti ongelmana kuin sinä itse eikä sen tähden myöskään ihmettele, jos jätät jotain väliin. Kyllä ihmiset sen tajuaa ettei isona voi / halua kaikkea tehdä mitä muut tekee. Ja todellakin ei laivalla kummoista menoa ole tiedossa. Ja mitä tuoleihin tulee ravintoiloissa ja baareissa niin kyllä kestää. Ollaan niin Tallinan, Ruotsin kuin Pietarin laivat konuttu eikä ole ollut ongelma vaikka mukana ollut isompiakin ihmisiä kuin minä ennen leikkausta.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Samoin minä olen käyttänyt laivassa suihkuletkua bideenä. Pitää vain muistaa tyhjentää pönttö vedestä, ettei käy kuin minulle, että pönttö tulvi yli...
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Minä ymmärrän hyvin ongelman tuoleista.... ravintolan tuolit ei aina ole kovin tilavia. Itse olin viime viikolla hki-tukholma seminaarimatkalla, ja seminaaritilan tuolit oli todella epämukavat, kun raudat painoivat reisiläskeihin koko ajan. Oli siinä istumista.... ja hytissä koetin istahtaa ainoaan nojatuoliin, niin oli niin kaponen että en "uponnut" istuinosaan saakka. No se nauratti, mutta vain siksi että olin yksin hytissä. Ei olisi ollut kiva olla jonkun vieraamman kanssa samassa silloin....
Ja kerran kävi nolo juttu tallinnan terassilla. Oli sellaiset rottinki-tuolit. Mahduin tuoliin just ja just, jalat tiukasti supussa, läskit kasassa. Mutta kun jotain siinä selitin kevyessä noususuhdanteessa, käsinoja antoikin periksi, ja repesi auki. Ei ollut kiva tilanne sekään.
Mutta nyt ainakin reissussa mahduin kaikkiin ravintolatuoleihinkin. Mutta kurja tilanne, ymmärrän sua. Mut olisko sulla niinpaljon rohkeutta että sanoisit reilusti työkavereille et tohon baariin mennään vasta kun olet koeistunut tuolit?? Mä ainakin nyk. suoraan sanon etten esim istu niihin muovituoleihin joita on jokaisen pihalla. Seison sitten ennemmin! Ja aina on asiaan suhtauduttu ok. ja tuolia on löytynyt. Näkeväthän ihmiset kuinka leveä takapuoleni on, ei se mene suppuun, vaikka kuinka supistelisin. Rohkeuttahan tämä lihavana oleminen vaatii.
Toivon kuitenkin ettet antaisi sen rajoittaa olemistasi
Ja kerran kävi nolo juttu tallinnan terassilla. Oli sellaiset rottinki-tuolit. Mahduin tuoliin just ja just, jalat tiukasti supussa, läskit kasassa. Mutta kun jotain siinä selitin kevyessä noususuhdanteessa, käsinoja antoikin periksi, ja repesi auki. Ei ollut kiva tilanne sekään.
Mutta nyt ainakin reissussa mahduin kaikkiin ravintolatuoleihinkin. Mutta kurja tilanne, ymmärrän sua. Mut olisko sulla niinpaljon rohkeutta että sanoisit reilusti työkavereille et tohon baariin mennään vasta kun olet koeistunut tuolit?? Mä ainakin nyk. suoraan sanon etten esim istu niihin muovituoleihin joita on jokaisen pihalla. Seison sitten ennemmin! Ja aina on asiaan suhtauduttu ok. ja tuolia on löytynyt. Näkeväthän ihmiset kuinka leveä takapuoleni on, ei se mene suppuun, vaikka kuinka supistelisin. Rohkeuttahan tämä lihavana oleminen vaatii.
Toivon kuitenkin ettet antaisi sen rajoittaa olemistasi
Riski_iita- Viestien lukumäärä : 188
Registration date : 29.06.2010
Joo mukaan vaan,. Mä olen ainakin sanonut suoraan, että en sitten liiku kun en jaksa ja pysty. Ja sellaselle terassille en suostu jossa on muovituolit jossa joutuu kokoajan keikkumaan tuolin reunalla omien jalkojensa varassa. JOs ne ei usko, että minä en tuoliina mahdu niin olen sitten näyttäynyt, repiköön siitä !
Aallotar- Viestien lukumäärä : 53
Registration date : 05.03.2011
Kiitos kaikille vastanneille. Hyviä kommentteja on tullut ja johtopäätös on se, että kaikki kannustaa mukaan vaan.
Ja että pitää olla rehellinen ja kertoa jos ei jotain halua tehdä. Ja kyllä kaikki aina jotenkin järjestyy.
Yritän nyt pudottaa painoa ja liikkua niin tulee parempi mieli. Toinen viikko on nyt menossa ja iaon onnistua leikkauksella tai ilman.
Kiitokset vielä ihan kaikille ja mukavaa keskiviikkoa!!!
Ja että pitää olla rehellinen ja kertoa jos ei jotain halua tehdä. Ja kyllä kaikki aina jotenkin järjestyy.
Yritän nyt pudottaa painoa ja liikkua niin tulee parempi mieli. Toinen viikko on nyt menossa ja iaon onnistua leikkauksella tai ilman.
Kiitokset vielä ihan kaikille ja mukavaa keskiviikkoa!!!
Siis aion. Aina näitä virheitä tulee kirjoittaessa.
Hyvä asenne sulla! Ja kuten muutama kirjoitti, niin en mäkään istunut niihin muovituoleihin. Kuka perhana niitä parin euron tuoleja edes ostaa?!?! Nehän lentää tuulen mukana taivaalle ja hajoaa jo ihan normaalipainoisten normaaalissa käytössä!
Toisekseen olen samaa mieltä siitäkin, että pyydä reippaasti parempaa tuoli. Joko selittämällä miksi tai sitten jätät vaan sanomatta. Kyllä sitä löytyy vaihtoehtoja niille normituoleillekkin tai sitten menette muualle istuskelemaan.
Hauskaa reissua!
Toisekseen olen samaa mieltä siitäkin, että pyydä reippaasti parempaa tuoli. Joko selittämällä miksi tai sitten jätät vaan sanomatta. Kyllä sitä löytyy vaihtoehtoja niille normituoleillekkin tai sitten menette muualle istuskelemaan.
Hauskaa reissua!
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Niin totta joka sana!!
Otin muuten selvää niistä laivoista jotka menee Turusta Silja ja Viking Line ja molemmista sain vastauksen, että ei heillä ole minkäänlaisia suihkuja yleisissä vessoissa. Vain tavallinen suihku löytyy hyteistä. Tarkoitteko niitä?
En tiedä varataanko edes meille hyttiä kun se on vain edes takais matka Turku-maarianhamina-Turku.
Nyt en tiedä mitä teen. Tuo jalan nosto pytyn reunalle kuten Johanna kirjoitti ei onnistu minulta.
En tiedä varataanko edes meille hyttiä kun se on vain edes takais matka Turku-maarianhamina-Turku.
Nyt en tiedä mitä teen. Tuo jalan nosto pytyn reunalle kuten Johanna kirjoitti ei onnistu minulta.
Mahti!
Kyllä hätä keinot keksii!! Minä olen vastaavassa tapauksessa tehnyt näin= mukaan kaksi pientä froteepyyhettä vedenpitäviin pusseihinsa omaan käsiveskaan (vievät kyllä tilaa).
Toimenpiteen jälkeen kastellaan toinen pyyhe, levitetään se pytyn kannen päälle ja istutaan sen päälle= pesuvaihe. Pientä pyörivää peppuliikettä ja ylösnousu. Vaihdetaan kuiva pyyhe tilalle ja sama juttu= kuivausvaihe. Märkä pyyhe pestään lavuaarissa ja säilötään pussiin seuraavaa kertaa varten. Mene siis mukaan ja nauti kaikesta mistä muutkin, olet oikeutettu siihen!!!
Kyllä hätä keinot keksii!! Minä olen vastaavassa tapauksessa tehnyt näin= mukaan kaksi pientä froteepyyhettä vedenpitäviin pusseihinsa omaan käsiveskaan (vievät kyllä tilaa).
Toimenpiteen jälkeen kastellaan toinen pyyhe, levitetään se pytyn kannen päälle ja istutaan sen päälle= pesuvaihe. Pientä pyörivää peppuliikettä ja ylösnousu. Vaihdetaan kuiva pyyhe tilalle ja sama juttu= kuivausvaihe. Märkä pyyhe pestään lavuaarissa ja säilötään pussiin seuraavaa kertaa varten. Mene siis mukaan ja nauti kaikesta mistä muutkin, olet oikeutettu siihen!!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Entäs kosteuspyyhkeet? Pyyhit niillä tarpeen tullen. Ja mene nauttimaan vapaapäivästä laivalle!
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Oi kun se olisikin niin helppoa. Se onnistui vielä 25 kiloa sitten, mutta ei ikävä kyllä enää.
Mua nauratti kovasti tuo sinun "Elämä edessä" hauska kuvauksesi tuosta märästä pyyhkeestä ja sen käytöstä.
Ihan hyvä idea se voi olla. pitänee vaan harjoitella muutama kerta kotona ensin.
Ihan hyvä idea se voi olla. pitänee vaan harjoitella muutama kerta kotona ensin.
Entäs jos hakisit apteekista Glauber suolaa pari pussia. Joisit parina reissua edeltävänä päivänä pussin tätä litkua. Mutta elä mee vessasta hyvin ettäälle, saattaapi käyvä niinko sille torventekijälle, että perästä kuuluu.
Itellä ainakin näin kävi.
Jos tuolla kuurilla tyhjennät sisukset, niin ehkäpä sinulla ei edes tulisi laivalla isompaa hätää.
Konstit on monet, sano emäntä, kun kissalla pöytää pyyhki. Sanoo vanaha viisas kansa.
Itellä ainakin näin kävi.
Jos tuolla kuurilla tyhjennät sisukset, niin ehkäpä sinulla ei edes tulisi laivalla isompaa hätää.
Konstit on monet, sano emäntä, kun kissalla pöytää pyyhki. Sanoo vanaha viisas kansa.
pirskatti- Viestien lukumäärä : 40
Registration date : 02.01.2010
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa