Ketoosissa leikkauksen jälkeen
3 posters
Ketoosissa leikkauksen jälkeen
Olin viime viikon flunssassa ja se vei mukanaan ruokahaluni. Viime viikon saldo painon pudotuksessa -3,7kg. Se on hauska lukema, mutta kyllä mua vähän huolettaakin. Olen selkeästi ketoosissa. Ruoka maistuu raudalle. Samoin mulle kävi enedietin aikana. Mahalaukku on ilmiselvästi kutistunut viikon aikana. Ennen mahtui 1,5dl-2dl ihan hyvin ja joskus jopa enempi. Nyt ei tahdo mennä tuota 1,5dl kerrallaan. Ja kertoja vuorokaudessa vain muutama. Nesteet liikkuu ihan hyvin ja jopa hikoilin kuntosalilla.
Eli kysymys kuuluu- pitääkö mun alkaa tosissani vain syömään, jotta ketoosi häipyy vai uskallanko jonkun aikaa pitää ketoosissa elimistöä? Teenkö itselleni kovastikin hallaa, jos jatkan tähän malliin, kunnes ruokahaluni palaa? En uskonut joutuvani koskaan tällaisia kyselemään, mutta ihmeitä tapahtuu... Painohan minulla on leikkauksen jälkeen tippunut ihan hillitysti, -11,7kg kuudessa viikossa.
Eli kysymys kuuluu- pitääkö mun alkaa tosissani vain syömään, jotta ketoosi häipyy vai uskallanko jonkun aikaa pitää ketoosissa elimistöä? Teenkö itselleni kovastikin hallaa, jos jatkan tähän malliin, kunnes ruokahaluni palaa? En uskonut joutuvani koskaan tällaisia kyselemään, mutta ihmeitä tapahtuu... Painohan minulla on leikkauksen jälkeen tippunut ihan hillitysti, -11,7kg kuudessa viikossa.
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Vs: Ketoosissa leikkauksen jälkeen
Kannattaisi varmaan kysyä ravintoterapeutilta. Sun painonpudotus on kyllä ollut tosi vaudikas, eikä hillitty, kun ohjearvo on kilosta puoleen viikossa pidemmällä aikavälillä ja sulla on 2 kiloa viikossa.
Monelle on tullut ongelmia siitä ettei syö tarpeeksi, sekä siten ettei saa sit menemään sitäkään vähää ja joutuu ehkä palaamaan nestemäiselle tai että painonpudotus tyssää tai oma kunto menee huonoksi.
Uskoisin että jos saat sen 60 g vähintään hiilareita, niin sit ei oo suurta ongelmaa. Tuohon sun pitää syödä kuitenkin aika useasti. Ja tavoitehan on opetella normaaliruokailurytmiä ja -annoksia.
Paranemista ja kaikkea hyvää!
Monelle on tullut ongelmia siitä ettei syö tarpeeksi, sekä siten ettei saa sit menemään sitäkään vähää ja joutuu ehkä palaamaan nestemäiselle tai että painonpudotus tyssää tai oma kunto menee huonoksi.
Uskoisin että jos saat sen 60 g vähintään hiilareita, niin sit ei oo suurta ongelmaa. Tuohon sun pitää syödä kuitenkin aika useasti. Ja tavoitehan on opetella normaaliruokailurytmiä ja -annoksia.
Paranemista ja kaikkea hyvää!
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Tää ei ole enää hauskaa. Mulla on voimat ihan loppu ja ruoka ei vaan mene alas. Jos pakotan itseni syömään, saan kammottavan kuvotuksen vaan päälle. Kävin kaupassa ja yritin etsiä kaikkia herkullisia ruokia, mutta kaikki vain kuvottaa. Ostin sitten smootien ja hedelmiä ja mehujäitä. Työtkin alkais taas ja mikään ei mene alas. Liikun kuin hidastettu zombie, kun en jaksa mitään.
Tuo meidän sairastama flunssa vaikutti lastenkin ruokahaluun. Vanhin oksensikin pari kertaa. Eli sitähän kai tämä minullakin on... Parempia aikoja odotellessa...
Tuo meidän sairastama flunssa vaikutti lastenkin ruokahaluun. Vanhin oksensikin pari kertaa. Eli sitähän kai tämä minullakin on... Parempia aikoja odotellessa...
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Kyllä se siitä, dunbar... Minulla vei 8 kk, että pahoinvointi helpotti, mutta sitten se helpotti. Jospa sinulla nopeammin.
t. Terveysmatkailija
t. Terveysmatkailija
terveysmatkailija- Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 26.03.2010
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa