Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Lobotomia?

+14
Mimmu
Laihduttava
Nancy
MRA123
tigertytto
Maria
Tupsukka
Poutapilvi
ritu
Lyltsy
Kimby
dunbar
Möhköfantti
muuminmamman4
18 posters

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

Lobotomia? - Sivu 2 Empty Vs: Lobotomia?

Viesti kirjoittaja tigertytto To Tammi 27, 2011 6:30 am

Woih wee2be kumpa mulle kävis samoin kuin sinulle Very Happy
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja Kimby To Tammi 27, 2011 6:56 am

Lyltsy on kyllä sekoittanut pannan ja sleeven.

http://www.wlshelp.com/gastric-sleeve.html

"Long term results are not yet available"

Ei siis ole olemassa mitään pitkäikastuloksia sleevestä kun sitä ei ole tehty kovin kauan, missään päin maailma. Suomessa on siis paras tieto tästä aiheesta ja se on kolmen vuoden ajalta oleva tieto tällä hetkellä.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja Poutapilvi To Tammi 27, 2011 2:37 pm

Peijaksessa sanoivat, että lyhytaikaisen tutkimuksen mukaan sleeve ja gbp pudottaa painoa ihan samalla tapaa. Sen sijaan pitkäaikaista tutkimustulosta ei vielä ole saatavilla, mutta on mahdollista, että sleeveläisen pitää panostaa liikkumiseen enemmän n. 3v. leikkauksen jälkeen. Tämä siis olettamuksena, ettei ole jo aikaisemmin ruvennut liikkumaan enemmän painonlaskun myötä. Tokihan on selvää, että nykyisen vuorokausikalorikulutukseni ollessa 1750 kcal aikaisempaan reiluun 2200 kcal saan toki syödäkkin ihan reippaasti vähemmän pysyäkseni normaali painossa. Ja kuten kaikki tiedämme minä en ainakaan aikaisemmin pysynyt samassa painossa pitkiä aikoja kerrallaan vaan lisää tuli tasaisesti.

Löysin eräältä sivustolta kaavan millä laskea kalorinkulutus:

miehet:
PAV (eli lepokulutus) = 66.5+ (13.75 x paino kg) + (5.003 x pituus cm) – (6.775 x ikä)
naiset:
PAV (eli lepokulutus) = 655.1+ (9.563 x paino kg) + (1.850 x pituus cm) – (4.676 x ikä)

HUOM! Pituus laitetaan esim. 1,7 (eli 170cm)
Näillä kaavoilla saadaan siis laskettua lepokulutus (PAV), eli se kalorimäärä, jonka ihminen kuluttaa vuorokaudessa tekemättä yhtään mitään. Peruskulutus, eli se kalorimäärä, jonka ihminen todellisuudessa vuorokaudessa kuluttaa, saadaan kertomalla saatu PAV aktiivisuuskertoimella:
1,2 kevyt (kevyt työ, ei lainkaan vapaa-ajan aktiivisuutta)
1,375 tavallinen (kevyt työ , jonkin verran vapaa-ajan aktiivisuutta)
1,5 kohtalainen (kevyt työ ja kuntoliikuntaa tai keskiraskas työ)
1,725 kova (päivittäinen kova liikunta tai fyysisesti raskas työ)
1,9 erittäin kova (erittäin kova liikunta ja fyysisesti raskas työ)

Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja ritu Pe Tammi 28, 2011 2:16 am

Tänään kuultua tutkittua tietoa GBP leikkauksen vaikutuksesta painoon KYSin aluueelta jossa leikkaukset aloitettu 2000 ja pitkäaikainen keskimääräinen pudotus on ollut 28kg/leikattu mutta harvassa ovat ne joille ei ole ruennut tulemaan painoa lisää 2v leikkauksesta mutta muutamia tapauksia jotka ovat lihoneet suuremmaksi kuin ennen leikkausta ovat olleet, eli ei liian ruusuisia kuvitelmia kannata pitää tällekkään leikkaukselle mutta jokainen pudotettu ja ennenkaikkea sen pudotus on jo sinäänsä voitto.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja möhrötti Ma Huhti 11, 2011 12:31 pm

Mun täytyy sanoo et joskus tulee mieleen mitähän muuta ne on mulle tehny ku ton vatsan ohituksen ... ruokalobotomian. Siis mun mun ei tee oikeesti mieli oikeestaa mitään ja jos tekeeki nii siinnä vaiheessa ku sitä jottai pitäis ruveta syömään ni sekään ei uppoo.
Kuulostaa varmaa ihanteelliselt joittenki mielest mut sitä se tosiaankaan oo. Ruokavalio on kutistunu tosi ykspuoliseks mist sitt tietty seuraa puutoksii eli rautaaki popsitaa nyt anemian takii.
On tosi turhauttavaa pyörii kaupassa ja ettii jotai sellast syömist mitä tekis mieli ja minkä sit viel saa suusta alas.
Mut niinku aina ennenki oon sanonu nii en kadu leikkaukseen menoo nytkään yritän vaa opetella edelleen (leikkauksest ens vuonna 4 v) klaaraamaan näitten syömisten kanssa:)
möhrötti
möhrötti

Viestien lukumäärä : 67
Registration date : 05.09.2008

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ti Huhti 12, 2011 2:13 am

Mä kyllä syön ja kaikkea. Ja tekee mieli et silleen...
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja Inkku Ke Huhti 13, 2011 11:31 pm

grrrr.. minun pitänee kohta siirtyä käyttämään syömäpuikkoja, kun on sellainen paha ja piintynyt tapa, että luen samalla, kun syön.. ja väillä sitten tuleekin nielaistua himpunverran liian iso palanen ja sitten onkin päivä pilalla.. Sad

namia on ikävä kyllä tullut jonkun verran naposteltua, mutta yhä harvemmin näkyy käsi nami purkilla käyvän.. lämpimien kelien tultua, saa varmaan lahjoittaa ne viimosetkin namit jo pois, etteivät mene pilalle tuolla kaapin perukoilla.. Laughing

mutta, täytyy myöntää, että tällä hetkellä kadehdin tosiaankin syvästi niitä kulttuureja, joissa ruokailulle on varattuna reilusti aikaa, tarjolla on useaa eri sorttia makupaloja ja tarkoituksena ei tosiaankaan ole suomalaistyyppinen hotkiminen, vaan ruokaa napostellaan/nautiskellaan hyvässä seurassa..

Inkku

Viestien lukumäärä : 58
Registration date : 19.02.2011

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa