Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Lobotomia?

+14
Mimmu
Laihduttava
Nancy
MRA123
tigertytto
Maria
Tupsukka
Poutapilvi
ritu
Lyltsy
Kimby
dunbar
Möhköfantti
muuminmamman4
18 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Lobotomia? Empty Lobotomia?

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ma Tammi 24, 2011 4:23 pm

Siis ihmettelen yhtä asiaa aivan kauheesti! Olen nyt lukenut ja kuullut kuinka niin monella on leikkauksen jälkeen tullut että ei maistu herkut ja hyvä ruoka!? Siis what? onko teille tehty lobotomia mahaleikkauksen yhteydessä? Olihan mulla itsellä pari ensinmäistä kk että ei maistunut mikään ja oli vaan pakko syödä mutta nyt kun aikaa on kulunut sen 4kk (kohta 5) niin ei mulla ole mitään ongelmaa herkkujen suhteen?! Ja ruoka on yhtä hyvää kun ennenkin ainut ero on että sitä menee pienempi määrä! Nälän tunnetta mulla ei kyllä ole että se kyllä jäi sinne leikkuupöydälle mutta himo no se ei kyllä jäänyt minnekkään =( Olenko sitten se ainut joka on leikattu "Väärin"??
Täytyy vaan ihmetellä miten omalla osalla on mennyt niin pieleen! Oikein hävettää tänne kirjottaa asiasta! Tai no hävettää ja hävettää itseasiassa ottaa päästä kun oma leikkaus on nähtävästi mennyt päin persettä Evil or Very Mad Mad Crying or Very sad ....... Nyt on painokin jämpännyt 3 viikkoa ja erikoinen homma tässäkin on koska painonvaihtelu on aivan sairaan suuri, voi yhtenä päivänä olla sen 104kiloa ja seuraavana 106? Question Shocked
Niin ongelmana mulla nyt on se että nuo hormoonit tuntuu hyrräävän joka päivä! Elikkä alapää vuotaa viikosta toiseen ja sitten on viikon tauko ja sitten taas ja kaikki te naiset kyllä tiedätte että syämishimo on aika tavallinen semmosessa tilassa Laughing tai olenko ainut senkin suhteen? Surprised
No että tämmösiä ajatuksia minulla tällä hetkellä on!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Lobotomia? Empty Vs: Lobotomia?

Viesti kirjoittaja Möhköfantti Ma Tammi 24, 2011 6:53 pm

Siis ymmärsinkös oikeen tuon sinun ongelman?
Että ei oo pudonnut tarpeeksi, mut onhan sul yli kilon viikkopudotus tahti kumminkin. Eikös se vaan oo parempi ku putoaa hiljalleen niin ehtii elimistö sopeutuu muutokseen?
Ainaki mie oon niin käsittäny.
Onhan se tietenki totta että haluais painon alas äkkiä ja nopeaa ja niin edespäin.
Mut kumminki hieno pudotus kaikenkaikkiaan.
Möhköfantti
Möhköfantti

Viestien lukumäärä : 156
Registration date : 14.11.2010

Viesti kirjoittaja dunbar Ma Tammi 24, 2011 7:00 pm

Tsemppiä. Naistenvaivat on ikäviä... Mutta olethan sä pudottanut jo tosi ison määrän laardia... Ja kyllä se paino kohta taas lähtee laskuun.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009

Viesti kirjoittaja Kimby Ma Tammi 24, 2011 8:43 pm

Jotkut harvat kokee että voivat leikkauksen jälkeen syödä mitä haluavat mutta silti paino putoaa. Ne ovat kuitenkin vähemmistö. Enemmistö joutuu katsomaan loppuelämänsä mitä suuhunsa laittavat tai paino karkaa. Lobotomia kannattaa tehdä ENNEN leikkausta. Minä hoidin sen 3 vuoden vakavalla masennuksella ja 2 vuoden terapialla syömishäiriöklinikalla Lapinlahdessa...
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ma Tammi 24, 2011 10:50 pm

Hmm, no nyt TE ette taineet ymmärtää mitä tarkoitin! Tiedän monta leikattua jotka sanoo että enää ei maistu herkut tai ei edes tee mieli niitä!? Siis kyllä minun mieliteot on aivan samanlaiset nyt kun ennen leikkausta...'
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja Kimby Ma Tammi 24, 2011 11:38 pm

Kyllä mä ymmärsin täsmälleen mitä tarkoitit. Nyt kannattaa ottaa huomioon että jos joku kertoo että viikko leikkauksen jälkeen ei tee mitään mieli niin se tilanne muuttuu koko ajan. Niitä joille ei mikään entinen herkku maistu enää 2 vuotta leikkauksen jälkeen ei ole kuin häviävän pieni vähemmistö.

Mulla ei ekat 3 kuukautta leikkauksen jälkeen ollut paljon mitää tuntemuksia (nälkä tai kylläisyys) eikä myöskään tehnyt mieli muuta kuin suolaa jossain muodossa. 6 kk kohdalla kaikki jo maistuu ja tekee mieli kuten ennenkin. Tällaista mielitekojen palautumista kokee suurin osa leikatuista jossain vaiheessa.
Kimby
Kimby

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ma Tammi 24, 2011 11:39 pm

Se on se ruokaholisti, mielihyvä syömisestä, johon lihava on tottunut. Ja myös osittain tapa. Ja sen kanssa pitää oppia elämään/tehdä se elämänmuutos/tarkkailla ettei karkaa käsistä ym. Leikkaus on vain väline jolla on mahdollisuus päästä normaalipainoon.

Mulla ei ainakaan usein tee mieli esim kaupassa herkkuja, unohdan ostaa, vaan sitten kun joku kotona ottaa niitä, tekee mieli maistaa. Tosin useimmiten jää siihen että riittää se maistaminen. Enkä siis pyrikkään ihan absolutismiin herkkujen suhteen vaan kohtuuteen kaikessa.

Jollain se mielihyvä pitäisi yrittää korvata, toivottavasti keksit siihen jotain.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja ritu Ti Tammi 25, 2011 2:19 pm

Et ole ainut jolle herkut maistuu täällä ainakin samat herkut maistuvat kuin aiemminni ja mieliteot ei ole mihinkään hävinneet ainut mikä ei maistu on oikea ruoka.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ti Tammi 25, 2011 4:19 pm

Voi kuinka ihana kuulla että täällä on toisiakin joille ne herkut maistuu ainakin joskus =) Mä tossa ajattelin että loukkasinko joitakin ihmisiä mun kirjotuksella mutta toivottavasti nyt en kuitenkaan =)
Joo olen nyt syönyt liikaa pähkinöitä??!! Ennen en nyt sillein niitä edes tykännyt syödä , sipsit oli mun lemppari ennen ja nyt ne ei mene alas kirveeläkään vaan sen pitää olla chilipähkinöitä ja hunajapaahdettuja pähkinöitä =) No en mä niitä voi syödä kun korkeentaan sen 1,5-2dl ja sen jälkeen olo on suoraan sieltä =( suklaata ei mene kun 2-5 palaan ja sen jälkeen meinaa yrjö tulla kylään =D ...
Onhan tässä suuria eroja siihen miten sitä ennen veti naaman täyteen kaikee sontaa ja siihen ruoka päälle nyt ne annokset ja määrät on todella pieniä Wink Minulla on vaan se huono kans että unohdan syödä, voi mennä kokonainen päivä että en syö mitään ja sitten verensokerit on matalat ja sen korjaan sokerilla , ei hyvä ei!" No toivottavasti pääsen tästä oravanpyörästä kohta pois!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ke Tammi 26, 2011 12:25 am

Mä söin kesällä karkkia, sipsejä yms. ihan normaali halulla. Sitten tajusin oman tyhmyyteni ja sen, että jatkamalla sitä pilaan koko leikkauksen tuoman mahdollisuuden. Pikkuhiljaa päätin aloittaa karkkilakon ja se on ollut mulle helpotus. Kuten aikaisemminkin huomasin, että 2 vk ilman sokeria aiheuttaa "vierotusoireita", mutta sen jälkeen ei mielitekoja juurikaan ole. Toki aika ajoin vesi herahtaa kielelle, kun näkee jotain entistä herkkuaan. Mutta, kun hetken sinnittelee menee tilanne ohitse tai juo reippaasti vettä, niin ett tulee oksu olo vedestä.

Kyllä se vaan niin on, että ne halut varmasti on ja pysyy ja niitä joutuu aktiivisesti työntämään taka-alalle ja päättämään mitä suuhunsa laittaa. Ja sitä eniten pelkäänkin, että kun aika kuluu into laihduttamiseen laantuu, tulee elämässä vastoinkäymisiä ja sitten sitä lankeaa vanhoihin kaavoihin.

Ainoa mitä asialle mielestäni voi tehdä on tiedostaa ongelma ja kokeilla sen myötä tehdä järkeviä valintoja silloin, kun se on mahdollista. Mulle pähkinät ovat olleet ihan hirmuinen himo leikkauksen jälkeen, mutta kun kirjoitin ylös niiden kcal ja huomasin miten paljon ne päivässä tekee ja, että oikeaa ruokaa menee samalla määrällä niin vähensin pähkinöiden määrää ja lisäsin ruokaa.

Sun todella täytyy itse vaan kokeilla keksiä itsellesi sopivin tapa päästä eroon omista kompastuskivistäsi. Yksi, jota moni suosittelee on, että menee ruokakauppaan listan kanssa maha täynnä ja ostaa vain listalla olevat ruuat (ei siis herkkuja Very Happy ). Kun niitä herkkuja ei kotona ole, niin himo saa käydä todella pahaksi, että jaksaa vaivautua kauppaan. Itse olen päättänyt, että jos joudun kauppaan herkkujen takia menemään kävelen sinne enkä suinkaan lähikauppaan vaan pitkällä olevaan kauppaan.

Tsemppiä! Smile
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Tupsukka Ke Tammi 26, 2011 2:41 am

Muuminmamman4
Satasen maaginen raja on mahtava ylitys ja sulla ei ole sinne pitkä matka. Ajattele positiivisesti ja se on sulla komeasti ylittynyt hiihtolomaan mennessä, usko pois. Hienosti on painosi pudonnut.
Ajattele kun paino on kaksinumeroinen, liitymme riisitautisten porukkaan!
Onhan joku sanonut, että kaikki alle 100-kiloiset ovat riisitautisia. Smile

Tupsukka

Viestien lukumäärä : 47
Registration date : 22.01.2011

Viesti kirjoittaja Maria Ke Tammi 26, 2011 3:06 am

No, mun mielestä mieliteot on normaaleja, mutta ne määrät mitä enään pystyy syömään tai tarvitsee että nauttii on paljon pienemmät.
Jokainen noista tekee henkilökohtaiset valintansa, mulle vaan ei kieltäytyminen sovi, sillon vasta himot hyrrää. Ainoa mitä vahdin on colan juonti koska se on suurin syy mun lihomisiin, eli en usein kotiin osta ja ulkona syödessä kyllä sallin sen, koska toi viini humpsahtaa päähän niin helposti etten mielelläni ulkona juo.
Noista naisten vaivoista on se että kyllä kannattaisi käydä lääkärissä jos vaikka löytyisi syy ikuisuus vuotoihin.
Toivottavasti sinulla on parempi gyne kuin mulla tänään I love you
Kaikki gynevaivat johtu painosta tämän rouvan mielestä, eli vaihtoon menee tuo gyne. Mutta ei siitä sen enempää koska vieläkin kiehun siitä visiitistä.

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 15.08.2010

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Tammi 26, 2011 6:06 am

No niin eli mieliteot kun kerran jäävät niin tossahan se ratkaisu olikin että ei kuitenkaan lihois takas...kun ei pysty enää syömään niin paljon niitä herkkuja Very Happy cheers
Mä olen jännittänyt just ton takia sitä että kannattaakohan mun kohdallani edes tää leikkaus koska mulla on nää mieliteot jotka ovat pahimpia..esim ene aikana ei mulla nälkä ollut..vaan ne kamalat mieliteot tahtoo riistäytyä käsistä Sad Kun vaan tekee niin kovasti mieli Rolling Eyes
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja MRA123 Ke Tammi 26, 2011 3:10 pm

Minä mietin ennen leikkausta ihan samoja asioita, mielitekoja.
Leikkauksen jälkeiset mieliteot on aikalailla hukassa ensi alkuun, kun opettelee uutta ruokailua ja kun sen tekee ihan kantapään kautta (huonoja oloja) niin jää kyllä listoilta aikalailla pois ruokia/herkkuja.

Mieliteko ei enää ole niiiiiin halllitseva kuin ennen ja jos herkkuja ei kaapissa ole niin enää ei kyllä tule sen takia kauppaan lähdettyä.

Leikkauksen jälkeen maistelin lähes tulkoon kaikki herkut läpi mitä olla saattaa, osasta sain huonon olon jonka jälkeen on ollut ihan luonnollista "karttaa" niitä. Muutenkin taanna iltana vierailin jääkaapilla moneen kertaan ihmettelemässä että mitäköhän söisin iltapalaksi, kaappi huusi tyhjyyttään, olihan siellä lihapiirakoita, valmishampurilaista ja sellaista mutta ei tehnyt mieli vaan tein ruisleivän.
Noista edellämainituista (lihapiirakka ja hamppari) olen itselleni huonon olon aiheuttanut (joskus) ja "olo" tuli mieleen kun niitä kaapissa katselin, varmasti tulee jollain toisella kertaa suurempi mielihalu ja saatan lihapiirakankin lämmittää.

Aika usein itseasiassa tulee siellä jääkaapilla pörrättyä (kun pitäis syödä) että mitähän söisin, mitä tekisi mieli... ja kun masu vetää vähän niin ei halua enää ihan mitä tahansa laittaa suuhun vaan niitä ruokia mistä ihan tosissaan tykkää Very Happy

Mulle ainakin leikkaus on vielä vaikuttanut mielitekoihinkin, aika vahvastikin joka on tosi hyvä juttu! Leikkauksestani on pian 4kk.
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Viesti kirjoittaja Nancy Ke Tammi 26, 2011 3:42 pm

Mulle on varmaan tehty se lobotomia, kun ei tee mieli kerrassaan mitään, ei herkkuja eikä oikeaa ruokaa. Väkisin täytyy syödä edelleen ja leikkauksesta mennyt kolme kuukautta. Kaupassa käydessä menee hirveästi aikaa, kun pyörin ja mietin, että mitä voisin syödä. Tällä hetkellä lihahyytelö ja graavilohi ovat sellaisia, joihin en ole kyllästynyt ja menevät alas suhteellisen helposti. Sitten kun joku ruoka tökkää niin se ei todellakaan mene kurkusta alas, eikä sitä voi sitten syödä pitkään aikaan. Minulla näitä tökkimisiä ollut nyt niin paljon, että mitähän sitä oikeasti kohta syö... Onneksi on talvi niin voihan sitä syödä lunta ja juoda vettä päälle.

Suklaa ja kaikki muu makea tekivät niin pahan olon, että niihin en ole koskenut pitkään aikaan. Ihan hyvä, että makeanhimo on hävinnyt.

Nancy

Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 55
Registration date : 04.08.2010

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Tammi 26, 2011 6:09 pm

kiitos nancy huumori pläjäyksestä...onneksi on talvi voihan sitä syödä lunta ja juoda vettä päälle hahahahahahahahaaaaaaaaa Very Happy
juttelin eilen pitkään adminin kanssa tästä asiasta ja hän oli sitä mieltä että ohitus leikatuilla menee suurimmalla osalla mieliteot pois Smile ja se olis kyllä todella hyvä juttu kun menisivätkin ja pysyisivät poissa.
tigertytto
tigertytto

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Tammi 26, 2011 6:42 pm

Nyt on myöskin hyvä muistaa että leikautuilta on BMI-pudotus keksimäärin 15 pykälää (Lähde: Anne Juuti, Peijaksen kirurgi 2010). Eli esim. 45 -> 30 BMI on keskimääräinen pitkäaikaistulos. Jos suurimmalla osalla GBP leikatuista todellakin häviää mieliteot pysyvästi niin miksei tuo keskimääräinen pudotus sitten ole parempi? Ylimääräisiä herkkuja porukka on pakostakin popsittava jos ei pääse alle BMI 30. Turha muutakaan selitellä. Siinä vaiheessa on sitten ihan sama vaikkei muka olisikaan mielitekoja mutta silti popsii herkkuja.

Tällä haluan korostaa että aivot määrää lopullisen tuloksen, ei leikkaus. Juurihan Ovaska (Kirurgi Turusta) kertoi telkkarissa että alustavien tietojen perusteella GBP vs. Sleeve ei mitään merkittävää eroa näytä 3 vuoden seurannan perusteella. Jos GBP nyt sitten hypoteettisesti vähentäisi mielitekoja enemmän ja se olisi jotenkin ratkaiseva tekijä, niin miksi tulokset sitten ovat yhteneväisiä Sleeven kanssa?

Suurimmalla osalla ne viimeiset 5-10 BMI pysyy poissa vain jos itse tekee omilla aivoillaan valintoja jääkaapilla. Aivan sama onko sleeve vai GBP, mieltiekoja tai ei.
Kimby
Kimby

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Tammi 26, 2011 6:48 pm

No se on hyvä kun sinä ajattelet aina niin positiivisesti näistä asioista Very Happy
En tiedä mistään tutkimuksista,sen vaan tiedän että Admin on varmasti tällä saralla tietävä ihminen ja uskon hänen sanaansa Very Happy
Se jää sitten nähtäväksi miten itseni käy....
tigertytto
tigertytto

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Tammi 26, 2011 6:52 pm

Minä olen realisti. Se ei ole negatiivisuutta vaan täyttä totta. Jos itselleen haluaa uskotella pilvilinnoja niin siitä vaan. Ihmiset saa onneksi uskoa mihin haluavat.
Kimby
Kimby

Viesti kirjoittaja Laihduttava To Tammi 27, 2011 12:49 am

Miten mä muistaisin, että olen lukenut jostain, että pitkäaikaistulokset ovat olleet GBP-leikatuilla paremmat kuin sleevellä? En mene vannomaan, enkä jaksa alkaa etsiä tietoa, mutta tälläinen mielikuva mulla on.
Ja mulle kirurgi puhui myös siitä, että osa ihmisen mielihyväreaktroreista tms, sijaitsee siinä osassa ohutsuolta, joka leikkauksessa ohitetaan. Ja kun se alue on ohitettu, vaikuttaa se helposti myös mielitekoihin ja helpottaa niitä. Sleevessähän näitä ei ohiteta, joten siinä mielessä se ei kaiketi välttämättä samalla tavalla niihin mielitekoihin vaikuttaisi.
Mutta tässäkin puhun vain mutu-tuntumalla, en halua arvottaa toista leikkausta paremmaksi.

Itse aiheeseen, niin kyllä musta tuntuu että mulle olisi tehty lobotomia. En sanoisi, ettei mitään tee mieli, välillä tekee mieli jotain ja herkkujakin silloin tällöin. Mutta se mieliteko on täysin erilaista kuin aiemmin ja se menee ohi huomattavasti helpommin. Esimerkiksi tänään töissä iski ihan hirveä pullan tms himo ja päätinkin, että käyn ruokalasta ostamassa jonkin pienen makean palan iltapäiväkahville. Sitten kun se iltapäiväkahviaika koitti, oli himo tipotiessään. Ennen leikkausta olisin jatkanut himoamista takuulla siihen kahviin saakka ja hotkinut makean alas. Nyt jos olisin sen makean hakenut, olisin todennäköisesti siitä maistanut pienen palan ja se olisi jäänyt siihen. Mutta en tarvinut sitä lainkaan.

Ja taas itse ruuan kanssa...aiemmin vain söin ja söin, vaikka maha olisi jo ollut täynnä. Nyt en vain kykene syömään, en yksinkertaisesti saa alas. Vaikka fyysisesti ei välttämättä tulisikaan pahaa oloa, niin ei vain enää tee mieli siinä vaiheessa kun on syönyt riittävästi.
Ja tämä olo on jotain niin käsittämätöntä, ettei sitä osaa edes kuvailla sellaiselle, joka ei tiedä miltä se tuntuu.

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja Kimby To Tammi 27, 2011 1:13 am

Tästä nyt on kirjoitettu sen miljoona kertaa jo. Mitään tutkittua tietoa GBP vs. Sleeve ei ole olemassa missään päin maailmaa. Sleeveä on tehty vain alle 5 vuotta, sen takia ei yksinkertaisesti voi olla olemassa mitään pitkäaikaistutkimuksia olemassakaan. 3 vuotta sitten aloitettiin Suomessa maailman ensimäinen tämän alan tutkimus. Tiedän että on olemassa kirurgeja jotka sanoo että GBP on "tehokkaampi". Se kuitenkin on vain mutua ei tutkittua faktaa. Se että kirurgi lausuu mutua ei välttämättä tee siitä sen luotettavampaa kuin joku muu mutu. Motiivi tällaisiin lausuntoihin voi esim. yksityisellä lääkärillä olla myöskin se että he eivät osaa tehdä sleeveä ja sen takia sanovat GBP:tä paremmaksi.

Mieliteot vähenee sitä myöten kun (nopeat) hiilarit vähenee. Väittäisin että se vaikuttaa kaikista eniten.

Mun motiivit kirjoituksiini on puhtaasti vain kertoa että leikkaus ei ole oikotie onneen. Ei pidä lähteä leikkaukseen lainkaan jos kuvittelee että sen jälkeen voi heittää aivot narikkaan, laihtua automaattisesti missimittoihin ilman mitään omaa työtä ja elää onnellisena loppuun asti. Tästäkin on toki olemeassa muutama harva poikkeus joka näin on voinnut tehdä. Mutta suuri enemmistö leikatuista taistelee syömisen kanssa jatkossakin. Homma on toki helpompi leikauttuna, sitä ei voi kiistää, mutta ei se myöskään useimmilla johda toivottuihin tuloksiin ilman omaa osuutta asiassa.
Kimby
Kimby

Viesti kirjoittaja Lyltsy To Tammi 27, 2011 1:20 am

Mä olen nähnyt esitettävän Norjassa/Ruotsissa tehdyn pitkäaikaistutkimuksen (seuranta-aika 10 vuotta, otanta 2000 leikattua kutakin tyyppiä), jos nyt oikein muistan niin vertailussa sleeve, GBP ja se vielä radikaalimpi kaksiosaisena tehtä, joista kaksi jälkimmäistä oli pidemmällä aikavälillä tehokkaampia pitämään painon poissa, molemmillla aluksi laski keskimäärin 80% ylipainosta, Sleevellä taisi olla vähän vähemmän tuo lasku, ja 10 vuoden jälkeen 60% ylipainosta oli poissa.

Dumping johtuu siitä että hiilarit/sokerit menee "raakana" ilman ruuansulatusnesteitä suoleen, joka voi tehdä sen sydämentykytyksen/pahoinvoinnin/tuskanhien. Sleevessä ymmärtääkeni tätä ei käy, kun ei tehdä ohitusta. Ohitus vaikuttaa sokeritasapainoon, kun ruoka ei kulje pohjukkaissuolen kautta, joka säätelee verensokeri/hormoneita sokeritasapainoon liittyen. Tämä vaikuttaa myös mielitekoihin/mieltymyksiin, joiden muutokset on tavallisempia juuri ohitusleikatulla.
Lyltsy
Lyltsy

Viesti kirjoittaja Lyltsy To Tammi 27, 2011 1:25 am

Luettuani viestisi Kimby, myönnän että voi myöskin olla että olen ymmärtänyt väärin että kyseinen 3. vaihtoehto tutkimuksessa on tarkoittanut Sleeve-tyypin leikkausta, vaan oikeasti onkin tarkoitettu mahapanta-leikkausta. Alussa sekoitin itsekin tuon Sleeven ja pannan.
Lyltsy
Lyltsy

Viesti kirjoittaja Mimmu To Tammi 27, 2011 1:55 am

Minulla ainakin on kaikki mieliteot tallella. Leikkauksen jälkeen meni jonkin aikaa ilman niitä, mutta ne palasivat takaisin.
Minulle tehtiin GBP -leikkaus 9 kuukautta sitten.
Koen että leikkaus on vain apukeino, mutta sen merkitys on paljon vähäisempi kuin sen mitä valintoja itse tekee. Eli se ei tosiaan ole mikään "oikotie onneen". Minulle jokainen päivä on edelleenkin taistelua liiallista kalorimäärää vastaan. Ja joudun varmasti hysteerisesti vahtimaan syömisiäni loppuelämäni. Koko prosessin alussa BMI:ni oli 51 ja nyt se on 34. Mutta painonpudotus on selvästi hidastunut.

Mimmu

Viestien lukumäärä : 19
Registration date : 13.02.2010

Viesti kirjoittaja Wee2be To Tammi 27, 2011 6:22 am

Mä olen tietysti tosi tuore tapaus tätä miettimään, kun leikkuu oli 4.10.10, eli ei ees 4 kk sitten.. mutta mitä nyt omaa kokemusta asiasta on..

Heti leikkuun jälkeen ja ne ekat pari viikkoa ei tehnyt mieli mitään - yhtään mitään. Mutta kun normi ruoka alkoi maistumaan paremmin, niin jossain kohtaa tuli sellainen namittelu olokin.. olon normalisoiduttua pidin ja pidän sitä ihan luonnollisena ihmiselle. Kun ei sitä lobotomiaa tosiaan tehty, niin eipä ne asit opetttelematta muutu Smile

Ennen meillä ei kauheen kauan säilyneet mitkään nannat kotona, jos ei mies kerennyt syödä minä söin.. napsis siellä, toinen täällä..

Nyt tilanne on eri..

Mun tekee mieli harva se kerta kaikenlaista - ihan mitä vaan ja joskus otan, joskus en. (myös normijuttuja siis) Herkkuja meillä on kotona aina ja ne säilyy jos mies ei syö.. Mä joskus otan keksin kahvin kanssa, joskus syön kaksi-kolme suklaapalaa.. mutten koe, että herkut mua huutelee. Pieni määrä riittää ja olo kertoo nopeasti, jos menee liikaa.

Ennen mä pystyin syömään keposeen 500g suklaarasian päivässä.. nyt sen tuhoamiseen menisi varmasti ainakin se viikko - en koe tarvetta edes kokeilla Very Happy Suolainen maistuu paremmalle kun makea..

Olen päättänyt, että elän normaalia elämää johon kuuluu niin arki kuin juhla. En ennen leikkuutakaan sallinut itselleni hyvyyksiä joka päivä, en siis nyttenkään. Myös paljon mielummin tartun johonkin juguun tai rahkaan kuin vaikka suklaaseen... tai napsin juustokuutioita ja hapankorppua´mielummin kuin sipsiä..
Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 43
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava