Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hiuksista ja ummetuksesta leikkauksen jälkeen...

+2
Maria
vimpula
6 posters

Siirry alas

Hiuksista ja ummetuksesta leikkauksen jälkeen... Empty Hiuksista ja ummetuksesta leikkauksen jälkeen...

Viesti kirjoittaja vimpula Su Tammi 23, 2011 4:45 pm

Leikkauksestani tulee kohta 3 kk, joten varaudun jo henkisesti karvanlähtöön. Leikkautin hiukseni lyhyeksi ja otin vaaleita raitoja, joten harveneminen voisi käydä huomaamattomammin. Biotiini Forten nimeen olen kuullot vannottavan, mutta mikä on järkevä annostus? Olen kuullut kaikkea 1-8 kpl/pv väliltä.
Toinen kysymys: jos haluaisin suoleni toimivan tiheämmin kuin 1 krt/vko, niin mikä on paras valmiste pitkäaikaiseen käyttöön? Ravitsemusssuunntitelijani kehoitti syömään leipää 4 palaa päivässä, mutta ei se, ei pellavansiemenet, leseet eikä vihannekset tunne vaikuttavan mitenkään. Neuvoja vastaanotetaan Smile
Paino tippuu vauhtia 2,5-3 kg/kuukaudessa. Rav.ter. sanoi, että paino voisi tippua nopeaamin, jos suoli toimisi useammin, mutta sen logiikkaa en ihan ymmärrä..?! Vaikka materiaalia olisi loppupäässä paljonkin, ei kai siitä sen enempää imeydy kuin jos se kierrättyisi nopeaan tahtiin... Question
vimpula
vimpula

Viestien lukumäärä : 27
Registration date : 04.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Hiuksista ja ummetuksesta leikkauksen jälkeen... Empty Vs: Hiuksista ja ummetuksesta leikkauksen jälkeen...

Viesti kirjoittaja Maria Su Tammi 23, 2011 5:04 pm

Koita ituja Smile mulla helpotti vatsan toimintaa tuo ja se että juo enemmän kuin 2litraa pv, seon melkein jatkuvaa juomista mutta Smile
Se tavara siellä suolessa painaa ja haittaa elimistön toimintaa, ainakin mulla lakkaa myös virtsaaminen jos ummetusta tulee eli kaikki kuona vaan pyörii sisällä mutta kun ummetus lakkaa niin ramppaan aina yhden pv vessassa vähän väliä virtsaamassa ku kaikki lähtee liikkeelle.
Ja mitä karvanlähtöön tulee, niin mulla ei ainakaan ole lisääntynyt, mutta, se on mulla jo tähtitieteellistä ollutkin kilppari vaivojen takia.
Yritän vaan syödä kaikki vitamiinit ja kalkit mitkä on määrätty niin mulla ainakin toimii. Pahin on jos en syö, olin tuossa vajaan kk ilman noita vitamiineja + muita, niin hirveet nivel/lihas/hammassäryt tuli, viikko vitamiineja niin kaikki poissa

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 15.08.2010

Hiuksista ja ummetuksesta leikkauksen jälkeen... Empty Vs: Hiuksista ja ummetuksesta leikkauksen jälkeen...

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Tammi 23, 2011 5:12 pm

Hassuja neuvoja sun ravitsemussuunnittelijalta :) Veden määrä vaikuttaa suoraan ummetukseen, juotko vettä riittävästi (mulla vähimmäismäärä 1.5 litraa VETTÄ).

Leipähän ei sulle ravitsemukselliesti ole ollenkaan "suositeltavaa", kun tarvitset proteiinia ennen kaikkea. Sillä on myös suora vaikutus laihtumistahtiisi.

Mulla on joskus hoidettu ummetusta ennen leikkausta, ja silloin hapankorppuja (silloin paketti viikossa- määrälä lupasi että ei ole ummetusta) gastrokirurgi suositteli. Vaalea leipä ainakin vaan hidastaa suolen toimintaa. Ja liikuntahan myös olisi suolen toiminnalle tärkeää.

Leikkauksen jälkeen mä oon syönyt paljolti vain ruisleipää ja sitäkin kerran päivässä viipaleen. Mulla mitä vähemmän nopeitä hiilareita ruokavaliossa ja mitä enemmän proteiineja, sen paremmin suoli toimii (veden kera toki).
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja Nana Su Tammi 23, 2011 7:28 pm

ja jos ei ruokavalio riitä niin laxoberon tipat on auttanu mulla ainakin Smile
Nana
Nana

Viestien lukumäärä : 74
Registration date : 12.09.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Tammi 23, 2011 10:31 pm

Macadamian pähkinät pistää mulla ainakin mahan toimimaan. Ei tartte ottaa kuin 12-15 kpl ja jauhaa suussa ne tasaiseksi mössöksi. Pari tuntia ja johan toimii!
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja vimpula Ma Tammi 24, 2011 3:47 am

Mistä näitä pähkinöitä voi ostaa?
vimpula
vimpula

Viestien lukumäärä : 27
Registration date : 04.11.2009

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Tammi 24, 2011 5:11 am

Ainakin lidlistä Very Happy
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ma Tammi 24, 2011 2:55 pm

Lidlistä saa halvimmat pähkinät Smile
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa