Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kysymykset

+37
Mantaliini
HyeeNa!
Orkidea
Sabiinax
punkeroinen
Dundun
Fisu
miimi
mobjaa
Sokerihiiri
Rullukka
Seijukka
Paloma
kissus nytkö jo
Laihduttava
mamma
fysca
bulleriina
Bulla65
Poutapilvi
sateenkaarenpäässä
ritu
hylje
turkutuulia
2FatToFly
Kimby
MRA123
muuminmamman4
SofiaDorotea45
haaho
Heluna
Öme1955
tigertytto
tipo57
Annelie
Pikkumyy
Admin
41 posters

Sivu 3 / 3 Edellinen  1, 2, 3

Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Vs: Kysymykset

Viesti kirjoittaja 2FatToFly Ti Loka 19, 2010 5:23 pm

Sellaista mietin, kun toiset/jotkut sanoo aloittaneensa ENEn jo pitkälti etukäteen...
Mulla on aika kirurgin vastaanotolle joulukuussa niin aloitanko sen ENEn silloin vasta vai nyt jo vai milloin vai..... ÄH?! Mua jännittää niin paljon etten saa ajateltua järkevästi. Olen yrittänyt soittaa TYKSiin hoitajalle asiaa kyselläkseni, mutta kukaan ei vastaa. joko tuuttaa varattua tai sitten ei vastata. :(((

Mieli tekisi kokeilla nyt jo, ettei sitten menisi pyllylleen, kun varsinaisessti pitäisi aloittaa...

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Paikkakunta : suomenmaa
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Vs: Kysymykset

Viesti kirjoittaja Paloma Ti Loka 19, 2010 5:46 pm

Täällä Lahden seudulla rav.suunnittelijan kanssa sovittiin enen aloittamisesta, ja se tapahtui vasta kirurgilla käynnin jälkeen. Eri paikoissa on vähän erilaiset käytännöt, ja varmaan eneilyn kesto riippuu myös lähtöpainosta ja liitännäissairauksista.
Mulla lähtöpaino oli 123 ja sain siitä pois muutaman kilon ennen eneilyä, ja enen (4 viikkoa) aikana vielä reilut 7 kiloa, joka riitti maksan pienenemiseen riittävästi.
Omatoiminen painonpudotus on varmaan hyvästä, sillä se ainakin todistaa näille lääkäreille, että on asian kanssa tosissaan.
Enen kokeileminen - siitä en osaa sanoa mitään, mutta olennaista lienee omien motiivien voiman osoittaminen.
Paloma
Paloma

Viestien lukumäärä : 137
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Vs: Kysymykset

Viesti kirjoittaja 2FatToFly Ti Loka 19, 2010 7:18 pm

Kiitos vastauksesta Paloma. Tuolla ENEn kokeilulla tarkoitin lähinnä sitä, että ei sitten tulisi märkänä rättinä päin naamaa tuo pussittelu.

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Paikkakunta : suomenmaa
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Vs: Kysymykset

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ke Loka 20, 2010 1:40 pm

Ei siitä noottia tule, jos omin päin eneilee. Päinvastoin! Pitävät sitä motivaation todisteena ja mulle ei sitten leikkausta ennen tullut pakollista enekuuria, kun olin sellaisen muutamaa kk aikaisemmin toteuttanut.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Vs: Kysymykset

Viesti kirjoittaja 2FatToFly Pe Loka 22, 2010 4:23 am

Auttakee!

Miten saan profiilissa olevan mailiosoitteen muutettua? Seurasin, yritin seurata ohjeita, mutta ei vaan onnistu!?!?!

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Paikkakunta : suomenmaa
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Vs: Kysymykset

Viesti kirjoittaja MRA123 Pe Loka 22, 2010 12:36 pm

Moikka,

Ei onnistunut mullakaan, laitoin adminille viestiä, hän vaihtoi osoitteen!
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Vs: Kysymykset

Viesti kirjoittaja 2FatToFly Pe Loka 22, 2010 6:55 pm

Mä laitoin myös, ei ole kerennyt vastaamaan mitään.

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Paikkakunta : suomenmaa
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Vs: Kysymykset

Viesti kirjoittaja Seijukka Ti Tammi 11, 2011 5:08 am

Lauantaina pitäisi olla Tampereella tapaaminen, mutta missä ja mihin aikaan?

Seijukka

Viestien lukumäärä : 1
Paikkakunta : Nokia
Registration date : 11.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Vs: Kysymykset

Viesti kirjoittaja Rullukka Ti Tammi 11, 2011 1:32 pm

Moi Seijukka!
Laitan tähän vastauksen kopioituna Ainon viestistä tuolta toisaalta:

----------------
Tampereen tapaaminen LA 15.1. klo 12.30 - 15 on kotonani = Mustanlahdenkatu 20 D 186 , Metso-kirjaston takana. TERVETULOA. ILmoittaudu ja kysy tarkemmin aino.tenkku@gmail.com.
----------------

terveisin Rullukka

Rullukka

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 62
Paikkakunta : Savo
Registration date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty GBP ja SOKERIRIIPPUVUUS?

Viesti kirjoittaja Sokerihiiri Su Maalis 06, 2011 2:11 am

Onko kokemuksia / tutkimuksia tms siitä, sopiiko GBP sokeririippuvaiselle?
Question
Sokerihiiri
Sokerihiiri

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 06.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Vs: Kysymykset

Viesti kirjoittaja mobjaa Su Maalis 13, 2011 10:53 pm

Kysymys: Kuinka paljon tulee sv-lomaa sleeve-leikkauksesta Tallinassa? Kuinka pitkä matka on satamasta- Adams klinikalle ja mitä taxi-matka maksaa?Jälkitarkastukset tiedättekö onko mahdollista päästä Suomessa jälkitarkastukseen jos on leikattu Tallinnassa? Onko joku teistä sleeve-leikatuista joutunut turvautumaan Suomessa komblikaatioiden vuoksi lääkärissä tai sairaalassa? Mitä lääkkeitä7vitamiineja olette joutuneet syödä slev-leikkauksen jälkeen?

tiedusteleepi jamo ennen tallinan sleeve-leikkausta

mobjaa

Viestien lukumäärä : 1
Paikkakunta : Nurmijärvi
Registration date : 13.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Vs: Kysymykset

Viesti kirjoittaja miimi La Maalis 26, 2011 5:51 am

hei.

en tiedä onko tämä oikea kohta jonne kysymykseni laitan mutta mutta...

mistä pk-seudulla asujat olette saaneet/hakeneet lähetteen leikkaukseen?

koska leikkaus kiinnostaa ja olisin halukas aloittamaan prosessin mutta mietin että mistä sen alottaisi.

Kiitos jos joku vastaisi.

miimi

Viestien lukumäärä : 4
Paikkakunta : pk-seutu
Registration date : 26.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Vs: Kysymykset

Viesti kirjoittaja Fisu La Maalis 26, 2011 10:05 pm

mobjaa,
Minä pyysin lääkäriä kirjoittamaan kuukauden sairasloman, tosin olen opiskelija.
En tiedä matkaa, googlemapsista voi katsoa. Taksimatka maksaa 5-10e suuntaansa, riippuu vähän taksista.
Ei ole tullut komplikaatioita, ei ole ollut tarvetta käydä.
Olen syönyt tavallista multivitamiinia, suunnitelmissa olisi ostaa kielen alla liukenevaa (tai suihkemuodossa) b12-vitamiinia. Lisäksi syön monipuolista ja terveellistä ruokaa, koska siitä tulee hyvä olo. Smile (ja himo roskaruokaan tai makeisiin herkkuihin on lähes kadonnut, voin maistaa vähän mutta enempää ei erityisemmin tee mieli).

ps. täältä "Kysymykset"-ketjusta ei uusia viestejä huomaa niin helposti

Fisu

Viestien lukumäärä : 99
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Vs: Kysymykset

Viesti kirjoittaja Dundun To Maalis 31, 2011 6:21 pm

Mistä tamperelaiset oletta saaneet lähetteen leikkaukseen?? Siis yksityiseltäpuolelta! Smile

Dundun

Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 30.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Vs: Kysymykset

Viesti kirjoittaja punkeroinen Ke Huhti 25, 2012 10:19 pm

Millaiset jonotus ajat ovat keski-suomen keskussairaalan kautta lahteen menneillä?
punkeroinen
punkeroinen

Viestien lukumäärä : 48
Paikkakunta : keski-suomi
Registration date : 05.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Punainen valo ????!!!

Viesti kirjoittaja Sabiinax Pe Toukokuu 11, 2012 12:31 am

No niin lääkärillä käyty ja propleemoja tuli heti. Itku tuli kun kotiin pääsin Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad . Kilpirauhaseni joka on liian suuri nousee nyt suuremmaksi kiveksi kannossa. Lääkäri päätti viedä tapaukseni ongelmatapauskokoukseen, onko muilla tapahtunut samaa??? Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Nyt tarvis apua toivoa henkistä olkapäätä!!! Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Sabiinax
Sabiinax

Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 67
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 01.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Vs: Kysymykset

Viesti kirjoittaja Orkidea Pe Toukokuu 11, 2012 2:01 am

Dundun: Minä sain lähetteen Tampereen Koskiklinikalta. En muista tämän naislääkärin nimeä, mutta oli sisätautilääkäri ja yleislääkäri. Kun soitin ja varasin aikaa, kysyin ihan rohkeasti, että kenelle kannattaisi mennä tälläisessä tapauksessa ja vastaaottovirkailija suositteli häntä. Oli oikein asiallinen!

Sabiinax: Paljon voimia! Pidän peukkuja, että asiat järjestyy!!
Orkidea
Orkidea

Viestien lukumäärä : 181
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Vs: Kysymykset

Viesti kirjoittaja Sabiinax Pe Toukokuu 11, 2012 3:38 pm

Kiitos Orkidea!!!1
Sabiinax
Sabiinax

Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 67
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 01.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Vs: Kysymykset

Viesti kirjoittaja Sabiinax To Helmi 28, 2013 3:13 pm

No joo pikkusen päivitystä: seuraava käynti laihdutusleikkauslääkärillä toukokuun lopussa. Mutta siihen leikkaukseen en taida enää mennä. Paino on nimittäin jatkanut putoamistaan tänä aammuna 30,5kg. Seuraavaksi keskustellaankin lääkärin kanssa lähetteestä roikkoleikkaukseen. Jes mä vaan ohitin yhden leikkauksen ja nyt vaan korjailemaan aikaisemmin tullutta vahinkoa. Kyllä sittenkin olen onnellinen että lääkäri sai mut suuttumaan!!!! Very Happy
Sabiinax
Sabiinax

Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 67
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 01.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Vs: Kysymykset

Viesti kirjoittaja HyeeNa! To Helmi 28, 2013 3:29 pm

Hienoa sabiinax! Sä oot elävä esimerkki siitä että aina se leikkaus ei ole se oikea vaihtoehto! <3
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Vs: Kysymykset

Viesti kirjoittaja Mantaliini Ma Maalis 30, 2015 7:30 am

Hei, minut leikattiin 23.2.ja leikkauksesta on nyt kuukausi. Alan himoita salaatin syömistä milloin uskaltaa sitä lähteä syömään?

Mantaliini

Viestien lukumäärä : 1
Paikkakunta : Kainuu
Registration date : 30.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Vs: Kysymykset

Viesti kirjoittaja pajunkissa Ti Maalis 31, 2015 1:57 am

Heip. Mietin mantaliini ihan samaa..mulla tulee huomenna neljä viikkoa leikkauksesta (ohitus) ja on pitkän aikaa tehnyt niin kovasti mieli salaattia..kurkkua..tomaattia..parikaa..ihan vesi valuu kun ajattelenkin kunnon fetasalaattia punasipulilla. Olen syönyt lähinnä sosemaista ruokaa ja hapankorppuja,niistä ei ole tullut huono olo. Onko sulla pudonnut paino jo hyvin? Minulla noin 9kg. Liikkunut olen reippaasti,tunnin uinti sekä kävelylenkkejä. Töihin paluu on sitten ensi viikolla ja sekin jännittää.

pajunkissa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 10.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Vs: Kysymykset

Viesti kirjoittaja trintilla Ti Maalis 31, 2015 8:29 pm

Minulle tehtiin sleeve, ja erilaisia vihanneksia uskalsin syödä jo kk leikkausen jälkeen. Mutta salaatinlehdet olivat ongelma vielä vuoden päästäkin. Niitä ei jotenkin saanut riittävän pieniksi. Mikään muu ei tuottanut ongelmaa.
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty 28v nainen, äiti, miettii leikkausta välillä innostuen, välillä peloissaan.

Viesti kirjoittaja Aurinko Pe Maalis 31, 2017 5:54 am

Painoa on 120kg ja pituutta 166cm.paino on seilannut 125-68kg välillä koko aikuisikäni. Olin jo lapsena ylipainoinen. Verensokerit koholla ja rasitusarvo kohonnut taas viime kerrasta. Mitään sairauksia ei vielä ole, mutta en halua odottaakkaan että niitä tulee. Leikkaus pelottaa, ehkä eniten se, vaikeutuuko elämä kovin sen jälkeen. Voinko enää koskaan syödä ns.normaalisti normaalia ruokaa. Tässä mitä mietin:
-jossain luki että ei voi syödä esim mandariineja eikä marjoja eikä siemeniä..koskaan??
-myöskin jossain luki että pasta tukkii suolen..onko näin?
-miten toimitte ravintolassa?
-itse kartan kaikkea light/ lisäaine rasva litkuja, voinko käyttää normaalirasvaisia tuotteita, esim maitotuotteet,juustot?
-luin jostain jatkuvasta oksentelusta ja hiusten lähdöstä..pelottavia juttuja
-kuinka pitkä sairasloma? Olen fyysisesti suht raskaassa työssä, päiväkodissa pienten osastolla.

Kaiken kaikkiaan kaipaan kuulla positiivisia juttuja..pelottaa mutta pelottaa sekin että pian olen 30 ja edelleeeeeen junnaan näitä kiloja ja laihdutusta ja menetettyä elämää kun moni juttu jää tekemättä ylipainon vuoksi. Eniten huolettaa ihan arkipäivän jutut leikkauksen jälkeen..uskaltaako syödä mitään ettei räjähdä tyyliin.

Aurinko

Viestien lukumäärä : 10
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 31.03.2017

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Vs: Kysymykset

Viesti kirjoittaja Annniina Pe Maalis 31, 2017 2:25 pm

Hei Aurinko sunny Kirjoittele ihmeessä tuonne palstalle, jonka nimi on 'Leikkauspotilaat tai sinne hakeutuvat', siellä on kaikista eniten elämää.
Minulla on 11 kk aikaa leikkauksesta.
Heti kun sinut on leikattu, niin pitää noudattaa muutaman viikon ajan tarkasti ravintoterpan ohjeita eikä silloin tosiaan syödä hedelmiä tai marjoja eikä pastaa tms. Very Happy Mutta ajan myötä nämä vaihtelee todella paljon mitä kukakin pystyy syömään. Toiselle tomaatti on pelastus ja toiselle se tekee tunniksi pahan olon. Pastaa voi myöhemmin (ravintoterpan ohjeiden mukaan) kokeilla myöhemmin, joillekin sekin sopii, toisille ei ollenkaan.
Tässä touhussa onkin saanut olla melkoinen testailija ja salapoliisi..
Maitotaloustuotteissa suositellaan rasvattomia tuotteita ja vähärasvaisia (17%) juustoja, mutta mä en itse kyllä pystyisi edes käyttämään rasvaisempia tuotteita enää. Maku totisesti muuttuu joissakin ruoissa ja juomissa.
Oksentelukin vaihtelee, yllätys yllätys Very Happy Mä en ole oksentanut kertaakaan leikkauksen jälkeen, mutta jotkut reagoivat herkemmin. Dumping on tuttua mullekin, mutta mulla on mennyt yleensä puolessa tunnissa ohi. Jotkut taas joutuvat tunniksi petiin kun täristää ja oksettaa. Hiuksia mulla on lähtenyt, mutta ne kuulemma kasvavat takaisin, joten siitä en jaksa murehtia. Sairausloma riippuu tosiaan siitä, missä työssä olet ja tietysti omasta kunnostasi. Yleensä saikkua tulee 2-4 viikkoa, lääkäri päättää ja mikäli et pysty vielä töihin, niin yhteyttä lääkäriin vaan.
Tuolla ensimmäisenä mainitsemallani palstalla on sulle tietoa pilvin pimein, suosittelen lukemaan sieltä meidän stooreja! Tsemppiä mietteisiin!

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymykset - Sivu 3 Empty Vs: Kysymykset

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 3 / 3 Edellinen  1, 2, 3

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa