Letkut nielty - hallelujaa!
+9
Elämä edessä
simri
Poutapilvi
ritu
Gilraen84
Lovely
anne.heide
Piitu
Lyllertäjä
13 posters
Letkut nielty - hallelujaa!
Nyt on tosin tuo ehkä inhottavin homma tehty tällä odottelumatkalla ja gastrosta selvitty. Homma meni kyllä nopsasti ohi, veikkaan kestoksi n. 4 minuuttia vaikka se siinä maatessa tietysti tuntui ikuisuudelta! Kyllä siinä vaan muutaman kerran joutui yökkäämään ja se oli minusta ilkeän tuntuista, kun se letkun tunsi liikkuvan sielä sisällä. Hyvä ettei valokin näkynyt mahan läpi. ( Tiedä vaikka vähän ohuemmalla ihmisellä paistaisikin mahan läpi. Tässä tapauksessa eipä ollut sitä vaaraa...:) Jälkeenpäin tuli mieleeni, että miten leikkauksen jälkeen, voiko tällaista tähystystä enää tehdäkään jos tarve niin vaatisi? Lykätä letku niin pieneen mahareppuun? Entä muut kiellettyjen listalla olevat asiat leikkauksen jälkeen? Tietääkö joku, mitä ei voi leikkauksen läpikäynyt ihminen tehdä ( siis muuta kuin lopettaa entisenlainen mässäily ) Luovuttaa verta, vetää oikein kunnon kännit jne?? Onko linjoilla joku, joka on Seinäjoella teettänyt yksityisesti gastron ja ultran, kauanko kesti päästä kirurgin puheille kun koetulokset on perillä keskussairaalassa? Ja pitääkö kirurgi siis tavata sekä Seinäjoella että Vaasassa? Ja vielä yks juttu! Onko eneilyn ajoitus oltava juuri ne 4 vkoa ennen leikkausta vai mitä jos on pudottanut ne vaadittavat 10-15 kiloa pitkässä juoksussa jo kuukausien ajan ennen leikkausta? Siis tarkoitan, ratkaiseeko leikkauksen teossa vaaditun kilomäärän pudotus vai tiukka ene juuri ennen leikkausta?
Tulipas tästä nyt sekava, toivottavasti joku osaa kertoa jotain Vaasan tilanteesta tällä hetkellä.
Tulipas tästä nyt sekava, toivottavasti joku osaa kertoa jotain Vaasan tilanteesta tällä hetkellä.
Lyllertäjä- Viestien lukumäärä : 24
Registration date : 01.11.2010
Vs: Letkut nielty - hallelujaa!
Onnea urheasta suorituksesta! Toi letkun nielentä pelottaa kovasti. Mitä muuta siinä tutkitaan kuin Helicobakteeri? Jos on puhallustesti tehty ja puhtaaksi havaittu, niin onko pakko... ??
Piitu- Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 14.12.2010
Hienoa et sä oot jo selvinny letkusta!!Muakin jännittää se toimenpide ja myös askarruttaa samat kysymykset kun sua,elämä uudella mahalla..just toi mitä ei voi tehä ja et voiko enää ikinä juoda kännit :)toivotaan et joku osais vastata meille!joko sulla on tiedossa leikkaus pv?
anne.heide- Viestien lukumäärä : 177
Registration date : 27.12.2010
Gastron teetin yksityisellä ja kyllä kirungi tutki vielä Seinäjoella ennekuin laittoi Vaasaan paperit. Nää jutut menee vähän eri tahtiin jokaisella, jotkut asiat nopeemmin ja jotkut hitaammin.
Alta näät mun ajat ja Vaasaan odottelen aikaa
Malttia ja tsemppiä!
Alta näät mun ajat ja Vaasaan odottelen aikaa
Malttia ja tsemppiä!
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
Kännit voi vetää leikkauksen jälkeen, mutta siihen tarvittava viinamäärä on huomattavasti pienempi eli halvemmalla saa kunnon kännit mut tää ei koske mua, koska en juo. Tähystää ei voida enää mahalaukkua, et jos siel jotain on niin se pitää selvittää muilla tavoin, mut en tiedä voiko sitä pientä pussia tähystää, kun muahan ei tähystetty ollenkaan, kun menen yksityiselle (leikkaus viikon päästä). Tiukan eneilyn tarkotus on se, että kun nopeassa ajassa tiputtaa paljon painoa, niin paino siis läski lähtee silloin maksan ympäriltä, kun maksa on tiellä leikkauksessa ja jos se on kovin turvoksissa (meillä lihavillahan on maksa rasvoittunut) ja mitä pienemmäksi maksan saa ennen leikkausta niin sitä turvallisempi se on, eli siitä johtuu tämä tiukka eneily ennen leikkausta, mutta sen pituus vaihtelee 2-6viikkoon, mulla sen piti kestää 4 viikkoa, mut sain armahduksen 3 viikon jälkeen, koska paino oli tippunut niin hyvin, eli tää vika viikko ennen leikkausta kuluu mulla kaloreita laskien (eivät ylitä 1000kcal, mielellään siinä 800kcal kieppeillä koitan pysytellä)
Gilraen84- Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 40
Registration date : 16.12.2010
Miksi pitää kunnonkänni vetää ja siitä turhat kalorit saada ja maha voidaan tähystää leikkauksen jälkeen ja monelle joudutaan se tekemäänkin erillaisten vaivojen ja kuroutumien takia ainut että gbp leikatulle ei päästä sinne ohitettuun osaan ja siellä kaikki vaivat saa kehittyä kaikessa rauhassa.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Ritu eihän kenenkään ole pakko kännejä vetää ja veikkaisin, että harvempi palstalainen sitä harrastaakaan, mutta ken harrastaa se hänelle suotakoon. Kyllä leikkaus muuttaa elämää ja elintapoja, niin paljon, että satunnainen kännijuominen ei maailmaa kaada. Toki, jos on tapana tissutella usein kannattaa miettiä olisiko sen lopettaminen ensisijainen asia.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Meinas nauru päästä, kun viestistäni sai vissiin käsityksen, että tässä kännäillään ihan työkseen. En käytä väkeviä joka vuosikaan mutta tyyliin juhannusaattona vois kulua useampi siideri tai viinilasi mutta onko yhden illan aikana edes mahdollista juoda esim. 4 siideriä? Tai jos tulis kutsu illanistujaisiin jossa ruokaa ja juomaa olis tarjolla pilvin pimein, niin tämä lyyti sitten valitsee siitä että syökö vai juoko, molempia kun ei vissiin enää voi yhtä aikaa tehdä? Vaiko molempia vähä, yksi prinssinnakki ja desin mitalla viiniä :lol: Kiitokset Gilraen 84 kun valaisit tuota ene-juttua, taas viisastui vähän. Yritän alotella normaalilla tapaa kilojen pudotusta ensi maanantaina. ( Mulla on muuten laihdutuskuuri alkanut usein ensi maanantaina :lol: ) Tällä kertaa vaan motivaatio on vähän toinen kun tietää tämän olevan viimeinen varsinainen laihdutuskuuri. Jatkossa sitten syödään aina maha täyteen ja silti laihdutaan. Kuulostaa ihan liian helpolta, valaiskaa joku, onko se kuitenkaan niin helppoa? Tavoite on -6kg / kk ja sitten enellä jatketaan loput.
Leikkausaikaa ei ole, en ole tavannut vielä kirurgia joka lähetettä laittais eteenpäin. Harras toiveeni on, että pääsisin leikkaukseen ennen kesää. Silloin on tiedossa lomamatka ja ennen lähtöä olis kiva ollu jo vähän oppia tähän uuteen syömiseen. Eneily etelänmatkalla ei äkkisiltään kuulosta kovin mukavalta :P
Leikkausaikaa ei ole, en ole tavannut vielä kirurgia joka lähetettä laittais eteenpäin. Harras toiveeni on, että pääsisin leikkaukseen ennen kesää. Silloin on tiedossa lomamatka ja ennen lähtöä olis kiva ollu jo vähän oppia tähän uuteen syömiseen. Eneily etelänmatkalla ei äkkisiltään kuulosta kovin mukavalta :P
Lyllertäjä- Viestien lukumäärä : 24
Registration date : 01.11.2010
Se kuulostaa todella helpolta, mutta ei se ihan niin yksinkertaista ole, kun masuun mahtuu vain vähän ruokaa, mutta silti pitäisi saada tarpeeksi kaikkia ravintoaineita eli tarkkaan täytyy miettiä kuinka ateriansa koostaa
Gilraen84- Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 40
Registration date : 16.12.2010
Juomisen ja syömisen välissä pitää pitää pieni paussi, mutta muuten kyllä onnistuu vuorottelulla sekä syöminen että juominen. Itse saan juotua ennen ruokailua hyvin esim. 3 dl ihan parissa minuutissa. Sitten odottelen 5-10min. ja voin syödä. En ihan yhtä paljon kuin ilman juomista, mutta riittävästi. Sen sijaan ruuan jälkeen pitää kyllä odottaa parikyt minuuttia ennen juomista.
Hyvin menee illan istujaiset yms. Eihän siellä lapata ruokaa suuhunsa kaksin käsin vaan syödään jutustelen ja mulle ainakin sopii hyvin esim. 2-3 tunnin ruokailun aikana se, että juon ensin, sitten syön normaalisti ja hetken päästä taas juon. Ja taas siitä tunnin päästä voikin jo syödä. 2-2,5 t tunnin aikana voi näin olleen juoda parit lasilliset ja syödä kahteen kertaan.
Hyvin menee illan istujaiset yms. Eihän siellä lapata ruokaa suuhunsa kaksin käsin vaan syödään jutustelen ja mulle ainakin sopii hyvin esim. 2-3 tunnin ruokailun aikana se, että juon ensin, sitten syön normaalisti ja hetken päästä taas juon. Ja taas siitä tunnin päästä voikin jo syödä. 2-2,5 t tunnin aikana voi näin olleen juoda parit lasilliset ja syödä kahteen kertaan.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Ei leikkaus estä normaalia syömistä viinin kanssa eikä kännien veto siiderilläkään eihän se neste sinne mahalaukkun jää vaan menee suoraan suoleen ja siellähän on tilaa edelleenkin, mutta edelleenkin onko mikään pakko kännejä vetää mitä hyötyä siitä on, no seuraavana päivänä vituttaa jos on kova kanuuna onhan siitä se hyöty.
Voi ritu! Eiköhän se oo jokaisen ihmisen oma asia, millä kalorinsa kerää. Toiset tekee sen kermalla ja voilla, toiset herkuilla, ja joku alkoholilla. Eiköhän jokainen meistä ole tarpeeksi aikuinen tietääkseen mitä voi syödä ja juoda. Ja jos joku meistä ottaisikin sillointällöin VÄHÄN alkoholia, niin se ei tee kenestäkään alkoholistia!
simri- Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 05.06.2010
Enhän minä toki kenenkään juomista halua moraalisoida mutta mietin näin onko siitä mitään hyötyä, tiedän tarkkaan miltä viina maistuu sitä ei minun tarte onneksi muilta kysellä ja sitäkin mietin kun meillä monella on ollut outo suhde ruokaan sillä emmehän muuten olisi läskiksi tulleet kun ruuan ylimääräisistä kaloreista ja kun enää ei pysty sypömään niin muuttuuko ruokaholismi alkoholismiksi.
Hei vaan!
Heitänpä minäkin sanasen tähän aiheeseen. Ritu, älä huolestu sellaisesta, että joku vaihtaisi ruuan viinaan. Mielestäni se ei ole ihan aiheellinen pelko. Tässä prosessissa käymme keskustelua kuitenkin niin syvällä oman sisimpämme kanssa, että en näe aiheelliseksi epäillä leikatun tarttuvan pulloon ruuan sijasta. Ja alkoholia voi käyttää myös kohtuudella, se tarkoita kännien vetämistä! Kaikella rakkaudella= "Annetaan kaikkien kukkien kukkia, kukkia vaan!"
Heitänpä minäkin sanasen tähän aiheeseen. Ritu, älä huolestu sellaisesta, että joku vaihtaisi ruuan viinaan. Mielestäni se ei ole ihan aiheellinen pelko. Tässä prosessissa käymme keskustelua kuitenkin niin syvällä oman sisimpämme kanssa, että en näe aiheelliseksi epäillä leikatun tarttuvan pulloon ruuan sijasta. Ja alkoholia voi käyttää myös kohtuudella, se tarkoita kännien vetämistä! Kaikella rakkaudella= "Annetaan kaikkien kukkien kukkia, kukkia vaan!"
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Elämä edesssä kiteytti mielestäni lyhyesti asian oikean laidan.
Megamisu- Viestien lukumäärä : 87
Registration date : 23.11.2010
Täytynee kyllä tunnustaa, että eilen juhlistin veljieni ja serkkujeni kanssa yhden veljeni armeijasta kotiutumista. Muutaman lasillisen verran kuivaa valkoviiniä illan aikana,max 5dl. Humalaan asti en juonut, kohtuudessa pysyin. Illan kestokin reilut 6 tuntia.
Eikä tuo ainakaan minun maailmaani heilauttanut. Tosin minun alkoholinkäyttöni on sangen vähäistä muutoinkin. Saattaa hyvinkin mennä kuukausia, ennen kuin mitään muuta maistaa.
Eikä tuo ainakaan minun maailmaani heilauttanut. Tosin minun alkoholinkäyttöni on sangen vähäistä muutoinkin. Saattaa hyvinkin mennä kuukausia, ennen kuin mitään muuta maistaa.
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
Niinhän ne sanovat että viina on viisasten juoma, itse en ole viisas ja siksi silloin tällöin rommipulio tyhjeneekin hyvässä ja ei niin hyvässä seurassa ei sen niin väliä.
Juu, alkoholista voisin kertoa oman kokemukseni. Leikkauksesta oli pari viikkoa kun uudenvuoden aattona päätin minäkin nauttia viinistä. Ilta alkoi kahdeksalta nauttien varovasti valkkaria. Ensimmäinen lasillinen humahti kummasti ja kohta toinenkin lasillinen. Ja arvatkaas mitä, kello puoli kymmenen nukuin jo autuaasti lakanoitten välissä. Aamulla reipas, mutta hämmentynyt olo.
.tuisku.- Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 03.01.2011
Heippa Lyllertäjä. Mulla oli 13.12. Lääkäritalolla tähystys ja vatsan ultra. Lääkäri laittoi lausunnot Vaasaan ja mulle tuli kopio myös. Näyte tulokset myöhemmin. Soitin Sjoki vatsapolille, jotta miten nyt toimitaan. Ohje, että paperit lähettäen sinne ja sieltä sitten tulee asiantuntijahoitajalle ja lääkärille (Tarja Pinta) aika. Mulla ne nyt helmikuun alussa. Eli aina Seinäjoen kautta Vaasaan.
Mukavia odotuksia ja alkanutta vuotta sinne!
Mukavia odotuksia ja alkanutta vuotta sinne!
sateenkaarenpäässä- Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 26.07.2010
Lisäys aikaisempaan. Minun tähystyksen teki P Tolonen Lääkäritalolla.
sateenkaarenpäässä- Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 26.07.2010
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa