Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää!

+9
Poutapilvi
Piitu
Gilraen84
tigertytto
Rullukka
eräpena
Elämä edessä
sartsukka
Seres
13 posters

Siirry alas

Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää! Empty Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää!

Viesti kirjoittaja Seres Ti Tammi 04, 2011 8:47 pm

Moikka,
ensimmäinen ravitsemusterapeuttikäyti takana, maanantaina lääkärille. Labrat oli ok, D-vitamiinia pitää ottaa purkista lisää Smile
Nyt on into päällä laihdutuksen suhteen, täytyy käyttää tää odotusaikakin hyvin hyödyksi ja pienentyä! Motivaationpuutetta ei ainakaan ole Very Happy

Millaisilla aikatauluilla olette Turussa edenneet leikkaukseen?

Ihanaa UUTTA vuotta kaikille!!!


Viimeinen muokkaaja, Seres pvm Su Kesä 26, 2011 1:26 pm, muokattu 2 kertaa

Seres

Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Turun seutu
Registration date : 04.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää! Empty Vs: Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää!

Viesti kirjoittaja sartsukka Ti Tammi 04, 2011 9:14 pm

Moi Seres ja tervetuloa joukkoon!
sartsukka
sartsukka

Viestien lukumäärä : 45
Paikkakunta : salo
Registration date : 04.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää! Empty Vs: Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää!

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ti Tammi 04, 2011 9:17 pm

Hei vaan Seres ja tervetuloa porukkaan! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää! Empty Vs: Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää!

Viesti kirjoittaja eräpena Ti Tammi 04, 2011 9:24 pm

Tervetuloa minunkin puolesta. Very Happy
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 64
Paikkakunta : laukaa
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää! Empty Vs: Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää!

Viesti kirjoittaja Rullukka Ti Tammi 04, 2011 9:51 pm

Tervetuloa mukaan! Very Happy

Rullukka

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 62
Paikkakunta : Savo
Registration date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää! Empty Vs: Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää!

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Tammi 04, 2011 10:15 pm

Hölkytin kölkytin kiva kun löysit meidän seuraamme pienenemään Very Happy
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää! Empty Vs: Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää!

Viesti kirjoittaja Gilraen84 Ke Tammi 05, 2011 5:00 am

tervetuloa joukkoomme kutistumaan Smile
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää! Empty Vs: Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää!

Viesti kirjoittaja Piitu Ke Tammi 05, 2011 11:56 pm

Tervetuloa Seres!

Piitu

Viestien lukumäärä : 218
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 14.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää! Empty Vs: Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää!

Viesti kirjoittaja Poutapilvi To Tammi 06, 2011 4:44 am

Tervetuloa Seres!!!
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää! Empty Vs: Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää!

Viesti kirjoittaja Seres La Kesä 25, 2011 9:55 pm

Maanantaina 20.6. oli GBP-leikkaus, joka meni hyvin ja toipuminenkin on hyvässä vauhdissa. Jännä, miten joka toinen päivä on hyvä ja joka toinen päivä vähän huonompi. Tiistaina olin innoissani, kun olin niin pirteä ja kaikki oli mennyt hyvin. Keskiviikkona olin ihan maassa ja varma siitä, että tuli tehtyä hirveä virhe. Torstaina kotiinlähtöpäivä oli taas sellainen semipäivä kipuineen ja eilinen oli ihan superhyvä päivä. Tänään lauantaina on ollu taas kipuja enemmän eikä oikeen ole tiennyt mitä suuhunsa laittais, että sais energiaa.

Kertokaahan viisaammat, miten olette saaneet proteiinia ja energiaa itseenne nestemäisen kolmen viikon aikana tarpeeksi?
Ja kauanko kestää (lähinnä kipujen puolesta), että voi lähteä "kylille"? Very Happy

Seres

Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Turun seutu
Registration date : 04.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää! Empty Vs: Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää!

Viesti kirjoittaja Elämä edessä La Kesä 25, 2011 10:44 pm

Hei Seres!
Onnittelut leikkurin johdosta, siitä se lähtee! Jokaisella on yksilöllisesti ja eri tavoin menneet toipumiset. Minä voin kertoa, että kun leikkuuni oli 18.5 ja 20.5 pääsin kotiin, niin läksin heti "kylille" eli apteekkiin ajoin itse autolla hakemaan lääkkeet. Olin 25.5 toisella paikkakunnalla työkavereiden kanssa diplomijuhlittavana. Olin kivuton joten pystyin sen tekemään. Ei tarvinnut syödä edes kipulääkkeitä, mutta pidemmällä autokyydillä köllöttelin etupenkillä puoliksi makuuasennossa, kun työkaveri ajoi. Silloin ylämaha tuntui olevan turvoksissa ja tarvitsi rauhoittelua. Kadussa olleet töyssyt ei kylläkään olleet mukavia, kyllä tunsin, että mahan sisällä oli räpelöity. Alun nestemäisinä ja vieläkin juon rasvatonta maitoa, piimää, rahkaa Nutrilet-pusseilla höystettynä. Minä en ruvennut inhoamaan Enen aikana pusseja, vaan käytän niitä edelleen juuri protskujen jne. vuoksi! Myös suolaset pussikeitot on minulla käytössä, ne on niin helppoja. Minun sairaalassani ei painotettu pitkää nestemäistä ravintoa. Rupesinkin soseuttamaan heti kotiin päästyä ruuat. Ja viimeiseksi hampailla pureskelemaan kaiken, jopa viilin. Sain alussa maidon kanssa soseeksi kaiken minkä halusinkin, broilerinkin. Nyt reilun viiden viikon jälkeen syön normiruokaa ja välillä unohdan, että minut on leikattu. Mutta onneksi pikkumahani muistuttaa, jos syön väärin= liian nopeasti/paljon, huonosti pureskellen tai liian makeaa. Kurkkuun nousee pala, joka kertoo, että on lopetettava välittömästi ja pidettävä kunnon tauko. Muuten oksennan kaiken pois. Niitä tapauksia on ollut ehkä 5. Hyvää toipumista sinulle!!!!
Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää! Empty Vs: Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää!

Viesti kirjoittaja Seres Su Kesä 26, 2011 1:25 pm

Kiitos vastauksesta Elämä edessä!
Huhhuh, mulle ei olis tullut mieleenkään lähtee vielä mihinkään kotoa, sen verran on kipuja varsinkin ylösnoustessa. En sais itseäni kammettua ilman kevätjuhlaliikkeitä autosta ylös millään Very Happy

Sairauslomasta vielä: Mun pitäisi siis jo kahden viikon päästä mennä töihin (yht. 3vko saikkua). Teen työtä, jossa pitää päivittäin kantaa muutamia kymmeniä metrejä noin 20 kg taakkoja pari kertaa päivässä ja kysyinkin lääkäriltä (TYKS), että olenko tosiaan siinä kunnossa jo tuon saikku-ajan jälkeen. Sanoi, että kyllä vaan, kun mahassa on niin pieniä tikkejä... Oiskohan järkevää käydä työterveyslääkärillä hakemassa ainakin se viikko vielä lisäksi tuohon? Mites muilla?

Seres

Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Turun seutu
Registration date : 04.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää! Empty Vs: Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää!

Viesti kirjoittaja Kimby Su Kesä 26, 2011 6:02 pm

Mä sain kuukauden loman heti kättelyssä ja sain 2 viikkoa lisää väsymyksen takia.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää! Empty Vs: Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää!

Viesti kirjoittaja Anette Su Kesä 26, 2011 7:17 pm

Minä sain raskaan fyysisen työn vuoksi (maatalous lomittaja) suoraan 4vk sairauslomaa, olisin ehkä kyennyt töihin jo tuon jälkeen mutta keskustelin asiasta oman tk lääkärin kanssa ja hän oli sitä mieltä että otetaan varman päälle ja kirjoitti 2 vk lisää. Itsellä oli kaikkineen 6vk toipilas aikaa.

Anette

Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 55
Paikkakunta : Hartola
Registration date : 12.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää! Empty Vs: Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää!

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ma Kesä 27, 2011 3:41 am

Hei Seres.
Mä olin leikkurilla 1.6. ja sain saikkua 19.6. saakka.
Mulla aukesi yksi haava heti tikkien poiston jälkeen. Sitä hoitanut
tk:ssa päivittäin ja nyt viime ke lähtien joka 2. pvä.

Sain saikulle jatkoa, koska olin ihan väsynyt, enkä pystynyt
kunnolla edes kävelemään, kun huippas. Väsyin ja edelleenkin todella helposti.
Päiväunia vaatii vieläkin. Kylillä asiointi väsyttää.
Hoitaja sanoi, että "et sinä vielä pysty töihin menemään." Pyysi lääkäriä
kirjóittamaan jatkoa. Kirjoitti 26.6. saakka. Huomenna siis töihin.

Jos hiemankin on sellainen tunne, että et pysty työhön,
niin ota yhteys työterv hoitajaan tai lääkäriisi.
Leikkauksen jälkeen on tuo nostorajoitekin. Tuo 20 kg on
2 vk saikun jälkeen heti liian paljon.

Aurinkoa sunny
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viestien lukumäärä : 214
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 26.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää! Empty Vs: Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää!

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ma Kesä 27, 2011 1:56 pm

Hei Seres! Minut GBP-leikattiin TYKSissä 24.5. ja sain myös kolme viikkoa sairauslomaa. Minulla on kevyt istumatyö ja en joudu siis nostelemaan mitään taakkoja. Samaan aikaan leikattu vieruskavari sai myös kolme viikkoa sairauslomaa, vaikka hänellä on raskas seisomatyö, jossa joutuu nostamaan todella painavia taakkoja. Tuo kolme viikkoa taitaa siis olla vakio sairauslomamäärä lihavuusleikkauksissa TYKSissä. Jos tunnet ettet ole työkuntoinen vielä siinä vaiheessa, niin soita sinne kirurgiselle osastolle, ainakin meille sanottiin niin, että sairauslomaa saa sitten lisää tarvittaessa, tuosta kolmesta viikosta aloitetaan Smile.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää! Empty Vs: Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää!

Viesti kirjoittaja Seres Ma Kesä 27, 2011 6:10 pm

Näinhän se taitaa olla, että ollaan kuitenkin niin yksilöitä kaikki ja paraneminen tapahtuu eri tahtiin, niin jostain on lähdettävä. Lohduttavaa kuulla, että sairauslomaa saa helpostikin, jos ei tulle olevansa vielä työkyyinen Smile

Seres

Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Turun seutu
Registration date : 04.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää! Empty Vs: Seres esittäytyy, GBP takana, sairausloman pituus ihmetyttää!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa