Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mistä faktatietoa ja miten tää päätöksenteko on niin vaikeeta???

3 posters

Siirry alas

Mistä faktatietoa ja miten tää päätöksenteko on niin vaikeeta??? Empty Mistä faktatietoa ja miten tää päätöksenteko on niin vaikeeta???

Viesti kirjoittaja masumami Ke Joulu 29, 2010 5:33 pm

Nyt on sitten mun asiat vihdoin edenneet ja leikkaus on tulossa kevään korvalla. Kirurgin tapaamisessa päädyimme ohitukseen, mutta nyt on sitten kuitenkin jäänyt mietityttämään, että oliko ratkaisu oikea. Toki mulla on mahdollisuus varmaankin vielä vaihtaa sleeveen, mutta kun en osaa millään päättää kumpi nyt olis mulle järkevämpi. Molemmat kuulemma sopisivat mulle. Olis kiva löytää ihan puhdasta faktatietoa ja vertailuja leikkaustapojen riskeistä, komplikaatioista sekä etupäässä tuloksista mitä niillä saadaan aikaan. Osaako kukaan neuvoa mistä tietoa löytäisin? En ole kielissä kovin hyvä, joten mieluusti suomenkielistä tietoa, mutta sitäpä ei taida oikein löytyä.

Alkujaan mun BMI oli n. 41 ja nyt olen saanut pudotettua niin, että sen on tällä hetkellä hieman alle 37. Onko BMI:llä merkitystä siihen mitkä tulokset tulevat olemaan? Jotenkin tuo ohitus vaan tuntuu paljon radikaalimmalta. Sitten kuitenkin mietityttää, että olenko niin luuseri, että vaikka paino sleeven avulla laskisikin niin sitten jossain vaiheessa saisin sen kuitenkin taas kääntymään nousuun jos mikään ei kropassa ilmoita, että mikä on liikaa. ÄH, tää on nyt vaan niin vaikeeta kun päivittäin pyöritän näitä asioita mielessäni enkä ole sitä lopullista päätöstä leikkaustavasta osannut päättää.

Kertokaa nyt ihmeessa mulle jotakin näistä menetelmistä, ainakin omakohtaisia kokemuksia. Periaatteet on mullekin selvillä, mutta kaipaan näköjään jotain muutakin. Voi kun olis saatavilla niitä pidemmän ajan tilastoja, mutta eipä taida sleeveä tehty vielä niin kovin kauaa. Onneks on vielä jonkun aikaa mahdollisuus miettiä. Haluan kuitenkin päätöksen tehdä ajoissa niin ettei sitten leikkuriin mennessä tarvitse enää alkaa arpomaan.
masumami
masumami

Viestien lukumäärä : 16
Registration date : 05.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mistä faktatietoa ja miten tää päätöksenteko on niin vaikeeta??? Empty Vs: Mistä faktatietoa ja miten tää päätöksenteko on niin vaikeeta???

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ke Joulu 29, 2010 6:31 pm

Yksityiset ei taida tehdä kuin GBP-leikkauksia koska se on tehokkaampi, siis laskee painoa enemmän ja toisaalta tulokset on pitkäkestoisimpia. Terveystalon norjalaiskirurgi näytti 10-vuotistutkimuksen vertailun noiden kahden leikkausmuodon välillä, ja eroa ei hirmusti ollut siinä alkuperäisessä painonpudotusmäärässä, mutta isompi ero siinä miten paljon 10 vuoden aikana paino nousi ylöspäin. Silti mikä tahansa leikkaus on hyvä, vain sillä keinoin ylipaino oli vähentynyt, muilla laihdutuskeinoilla paino oli noussut ko. tutkimusvälillä.

Jos sulla on diabetesriskiä, GBP on parempi valinta, kun se vaikuttaa hormonitasapainoon ja sokeriarvoihin, sehän on alunperin kehitetty kakkostyypin diabeteksen.

Jos esim. et ole vielä tehnyt lapsia ja aiot tehdä, voisi Sleeve olla imeytymisten kannalta parempi vaihtoehto.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Mistä faktatietoa ja miten tää päätöksenteko on niin vaikeeta??? Empty Vs: Mistä faktatietoa ja miten tää päätöksenteko on niin vaikeeta???

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ke Joulu 29, 2010 10:41 pm

Itse en missään tapauksessa halunnut GBP sen radikaalisuuden vuoksi. Mulla paino laskenut kivasti sleevelläkin ja toki tiedostan lääkäreidenkin kertoman, että moni joutuu tarkkailemaan syömisiään, kun leikkauksesta yli 3 vuotta, ettei annoskoot suurene. Peijaksessa kuitenkin tykkäsivät, että se on pieni juttu se ja yleensä liikkuminen ja ruokailutottumukset ovat muokkautuneet siihen muotoutuneet oikeiksi. Mutta kuten aikaisemminkin on todettu, niin ei leikkaus, oli se muotona mikä tahansa ole mikään oikotie onneen tai takuu onnistumisesta vaan sitä on itse katsottava mitä suuhunsa laittaa. Siksi jonottaminen onkin minusta ihan hyvä asia yleisellä puolella, jotta nähdään motivaatio ja potilas kerkeää harkitsemaan mitä tämä itseltä vaatii.

Sleevä voin suositella lämpimästi.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa