Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Lilly esittäytynee myös.

+2
Rullukka
Lilly
6 posters

Siirry alas

Lilly esittäytynee myös. Empty Lilly esittäytynee myös.

Viesti kirjoittaja Lilly Su Joulu 12, 2010 11:10 pm

Kai sitä voisi esittäytyä, vaikka asiat onkin vielä ihan hakusessa. Olen siis Lilly, 22v. nainen Satakunnasta. Strategiset mitat tällä hetkellä 164cm ja muhkeat 127kg, tarkoitus olisi saada jonkinmoinen oikea stoppi tilanteelle ennenkuin painon numerot saavuttavat pituuden. BMI näin ollen 47,22 eli reippaasti suurempi kuin se kuuluisa kengännumero.

Toisaalle jo hieman kirjoittelinkin, mutta olen nyt siis saanut lähetteen laihdutuspolille TYKS:iin, mutta käännettiin sieltä omalle alueelle eli Satakunnan keskussairaalaan. Siellä ei ainakaan tietääkseni ole omaa laihdutuspolia. Ilmoitus lähetteen vastaanottamisesta on tullut sisätautien polilta, arvioitu odotusaika noin 3-6kk. Toisaalla kyselinkin jo, että mitäs se käynti siellä sisätautien polilla oikein tarkoittaa? Lähetteen sain lapsettomuusklinikan lääkäriltä.

Olen nyt kovasti miettinyt, että mitä odotan tuolta lääkärikäynniltä, mutta en rehellisesti sanoen tiedä. Ajatus leikkauksesta mahdollisena hoitomuotona on nyt alkanut kypsyä, mutta en ole lähellekään varma asiastani. Ehkä se päätös muotoutuu tässä, kun tietoa tulee lisää. Olen ollut ylipainoinen koko ikäni, aina lapsuudesta lähtien. Jonkinlaisella laihdutuskuurilla olen ollut aina, silloin tällöin saankin muutaman kilon pois. Painonvartijoissa onnistuin pudottamaan 10kg, mutta niinhän ne tulivat takaisin ja toiset 10kg nyt jo päälle.

Pitäisikö minun olla jo nyt laihtunut tässä välissä ennen lääkäriä, jotta voisin leikkauksesta edes puhua? Lapsettomuusklinikan lekurille sanoin painoni olevan 123kg todellisen 127kg sijaan, kun en totuuttakaan kehdannut myöntää. Se lähetteessäkin varmaankin lukee. Mitenkä tuo nolouteni tulos vaikuttaa asiaan? Embarassed

Lilly

Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 12.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Lilly esittäytynee myös. Empty Vs: Lilly esittäytynee myös.

Viesti kirjoittaja Lilly Ma Joulu 13, 2010 6:53 pm

Kääk! Rohkaisin tänään sitten mieleni ja ajattelin soittaa Satksiin kysyäkseni, onko jonoin todellinen aika lähempänä kolmea vai kuutta kuukautta. No ei kumpaakaan, vaan sain ajan kahden viikon päähän! Eli 29.12 klo 13 on se lekurikäynnin hetki sitten. Lueskeltuani olen kyllä melkoisen varma, että laittaa minut valvottuun ene-ryhmään, vaikka Painareista kokemusta onkin. Sekin kun on kyllä Käypä hoito-suosituksissa katsottu perusohjausta vastaavaksi. rabbit

Lilly

Viesti kirjoittaja Rullukka Ma Joulu 13, 2010 9:01 pm

Tervetuloa mukaan ja hienoa, että sait tuon lekurikäynnin näin pian! Very Happy

Rullukka

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 63
Registration date : 02.01.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ma Joulu 13, 2010 10:41 pm

Tervetuloa mukaan
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Lilly Ke Joulu 29, 2010 5:05 pm

Argh, kahden tunnin päästä sisätautipolin aika. Verenpaine nyt jo pilvissä eikä henki kulje, jännittää!!! Suunnittelin jo lunttilapun tekemistä itselle, että muistan lääkärille kaiken kertoa; en silti tiedä, rohkenenko edes leikkausta ehdottaa jos vaikuttaa negatiiviselta muuten koko juttu... Ny on viime hetken paniikki! Shocked

Lilly

Viesti kirjoittaja Gilraen84 Ke Joulu 29, 2010 5:47 pm

Rohkeutta Lilly. Lääkärit suhtautuvat useimmiten ihan asiallisesti meihin jotka haluavat lihavuusleikkaukseen. Tietysti joukkoon mahtuu myös törppöjä, mutta ei kannata lannistua jos kohdallesi semmoinen sattuu vaan sitten etsit toisen lääkärin, joka tuntuu ymmärtävän sun tilanteen. Mähän yritin ensin päästä julkiselle puolelle leikkaukseen, mutta mun matka tyssäs heti alkumetreillä, kun ei mun oma lääkäri ymmärtänyt mua ollenkaan eikä mun ongelmaa. En antanut tämän itseäni lannistaa, vaan hakeuduin yksityiselle hoidettavaksi ja minut myös leikataan nyt yksityisellä, mutta yksityiseltä lääkäriltä voi saada myös lähetteen kunnalliselle puolelle. Otat ihan rennosti ja olet vain rohkeasti oma ihana itsesi, kun sinne lääkärille menet Smile TSEMPPIÄ JA HYVIN SE MENEE!! Tuuthan sit kertomaan kuinka kävi?
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 40
Registration date : 16.12.2010

Viesti kirjoittaja simri Ke Joulu 29, 2010 7:49 pm

Tsemppiä kovasti!

simri

Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 05.06.2010

Viesti kirjoittaja Lilly Ke Joulu 29, 2010 11:59 pm

Sisätautipolilla käyty. Lääkäri oli mukava, mutta mua jännitti ihan hulluna mennä sinne. Odotushuoneessa olis pulssi ollut varmasti 200, jos olisi joku mitannut. Itkuunhan siellä vähän tirskahdin, meinasin kyynelehtiä jo ennen lääkärille menoa Embarassed Outoa, tiedän... Toisaalta olin niin onnellinen, että olin nyt monien yritysten jälkeen siellä hakemassa apua, mutta toisaalta mieleni valtasi pettymys siitä, että ikinä päästin itseni apua tarvitsevaan kuntoon.

Mutta asiaan. Ene-ryhmäänhän tuo minut laittoi, niinkuin aavistin. Kevään ryhmä on jo täynnä, mutta syksyn ryhmään pääsen. Petyin tosissaan, että vielä 9kk on odotusta edessä ennen tuon kokeilemista. Pääsen kumminkin käymään muutaman kerran ravitsemusterapeutilla nyt keväällä, eka aikakin on jo 10.1.11. Nyt pitäisi vaan tehdä sitä mitä ennenkin; koittaa saaha liikuntaa osaksi elämäntapaa ja pudotella painoa itsenäisesti ennen ene-ryhmää.

Leikkauksesta rohkaistuin ihan lopussa kysymään; ei ole poissuljettu vaihtoehto, mutta mielellään koitetaan vielä ensin näitä muita. Leikkaus sitten viimesijaisena lopullisuutensa ja riskien vuoksi... Näillä eväillä siis kai eteenpäin.

Lilly

Viesti kirjoittaja Piitu To Joulu 30, 2010 6:13 am

Tervetuloa ja tsemppiä kovasti sulle!

Piitu

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 14.12.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa