Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Lähete Tayssiin!!

+5
Piitu
MRA123
toukka79
Möhköfantti
AnnikaK
9 posters

Siirry alas

Lähete Tayssiin!! Empty Lähete Tayssiin!!

Viesti kirjoittaja AnnikaK To Joulu 09, 2010 6:17 pm

Vihdoinkin se tapahtui, tänään lähtee lähete tayssiin!! Pitkä kamppailu oli ja nyt vihdoin asia etenee. Jossian vaiheessa loppu motivaatio mutta onneksi vanha ravitsemusterapeutti palasi ja laitto pyörät pyöriin. Nyt on niin hyvä olo!!!!! Nyt sitten odotellaan soittoa tayssista. Ketkä kaikki on käyny tayssissa? Kuinka kauan joutunu odottelemaan?

AnnikaK

Viestien lukumäärä : 67
Ikä : 36
Registration date : 13.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Lähete Tayssiin!! Empty Vs: Lähete Tayssiin!!

Viesti kirjoittaja Möhköfantti To Joulu 09, 2010 6:48 pm

Onnee cheers
Möhköfantti
Möhköfantti

Viestien lukumäärä : 156
Registration date : 14.11.2010

Viesti kirjoittaja toukka79 Pe Joulu 10, 2010 3:09 am

Mulla meni ensimmäinen aika 3kk päähän eli elokuussa lähete ja marraskuun lopussa RT ja siitä viikko sisälääkärin aikaan.
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Registration date : 05.08.2010

Viesti kirjoittaja AnnikaK Ti Tammi 04, 2011 6:41 am

ohhoh.. Kävin välipäivinä verikokeissa (crp.n takia ko oon ollu kipeenä) niin hoitaja ihmeetteli että oli kauhea litania tullu että mitkä kaikki kokeet musta pitäis ottaa mutta selviskin että ne pitää ottaa helmikuussa. Pyyntö oli tullu tayssista eli leikkauksen takia :) Yllätyin miten nopeesti ne tuli ja kumminkaan mitään tietoa vielä että koska pääsee ekaa kertaa kirurgin juttusille. Toiv. laittaa vipinää kinttuihin ku alkaa tosiaa selkä ja polvet reistaileen. Kumminkin 176cm/198kg.

Mites toi jonoon pääseminen, niin onks se vaan että jonon viimetteeks sit vai mites se menee?

-Ansku-
:scratch:

AnnikaK

Viesti kirjoittaja MRA123 Ti Tammi 04, 2011 1:46 pm

Hei AnnikaK ja hieno kuulla että asiasi etenee! Mut on leikattu Taysissa 6.10.10, mun mielestä jono menee niin et kun letkun nielentä=tähystys on tehty niin sen jälkeen asetetaan jonoon, siitä eteenpäin yks kerrallaan?!
Näin oletan että jono kulkee.
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Viesti kirjoittaja AnnikaK Ke Tammi 05, 2011 5:31 am

Minkälaiset jonot tayssissa? Sain tänään kirjeen että viikolla 8 eri verikokeisiin + EKG. 15.3 tays rav.ille ja 23.3 lääkärin vastaanotolle Smile

Sai taas uutta intoa odotella!

AnnikaK

Viesti kirjoittaja MRA123 Ke Tammi 05, 2011 1:36 pm

huomenta,

En osaa sanoa jonoista oletan, että noista lääkärikäynneistä menee sellainen kuukausi että on se letkun nielentä (mulla meni) sieltä sitten saa jonkunlaisen arvio ajan leikkauksesta. Mulle sanottiin 06/2010 kun tähystys tehtiin et arvioitu leikkausaika 03/2011 Mut sitten tulikin jo soitto elokuun loppupuolella enen aloittamisesta, alkuperäinen leikkausaika piti olla 29.9.10 mut siirrettiin viikolla jonkun leikkaussali hässäkän vuoksi.
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Viesti kirjoittaja Piitu To Tammi 06, 2011 12:12 am

Samoissa asioissa olen pari viikkoa ennen sua liikkeellä TAYSissa Smile

Piitu

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 14.12.2010

Viesti kirjoittaja AnnikaK To Tammi 06, 2011 6:44 am

Kuinka kauan teillä on mennyt että saatte infon tähystyksen tuloksesta? Toivon niin että pääsen tän vuoden aikana leikkaukseen.

AnnikaK

Viesti kirjoittaja BLOCCO To Tammi 06, 2011 7:35 am

Vain leikkaava lääkäri voi esittää jotain arvioita aikatauluista!
Mutta olen käsittänyt että tamperelaisia leikataan Hatanpäällä ja ympäristökuntalaisia ja muita pirkanmaalaisia TAYSissa?
No minä olen Tampereen naapurikunnasta ja minun aikatauluni on tähän asti ollut seuraava:
15.9.2010 lääkäri, TAYS sisät.poli
6.10. 2010 RT ja ENE-info,
18.10.20106 vko ENE alkoi
20.10. ravitsemusterapeutin punnitusvastaanotolla taysissa kuulin, että kevääseen jonnekin toukokuulle arvioidaan mahdollinen leikkausaikani.
3.11.2010 lääkäri, TAYS sisät.poli
13.11. lähete sisät.polilta gastropolille
12.12. soitin gastropolille ja ihmetelin, jotta milloin tähystys. En ollut vielä jonossakaan. Sanoivat että "sisätautipolilla ja ravitsemusterapeuteilla liian optimistisia arvoita leikkausajoista.
14.12. lähettivät gastropolilta kutsun tähystykseen ja leikkausarviointiin.
Tammikuun puolivälissä tapaan siis vasta leikkaavan lääkärin ja minulle tehdään tuo vatsantahystys. Sitten kai kuulen jotain arviota aikataulusta.
Kannattaa kysellä missä paperit liikkuu. Joskus kansio voi lojua kuukausiakin pöydällä ja kerroskin TAYSissa on joskus pitkä matka paperien liikkua...

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010

Viesti kirjoittaja AnnikaK To Tammi 06, 2011 11:35 pm

Outoo miten melkeen kaikilla menee niin erilailla niiden prosessit, jotkut pääsee kolmessa kuukaudessa leikkaukseen ja toiset odottelee yli vuoden. Jaksais millään odottaa mutta onneks tässä on kaikkea muutakin niin toiv. aika menee nopeesti.Smile

AnnikaK

Viesti kirjoittaja Möhköfantti Pe Tammi 07, 2011 12:09 am

Ja kuinka vaihtelee paikkakunnan mukaan. Itsellä täyttyi 2vuotta lähetteestä Sad mut eiköhän sitä joskus pääse pieni masusten joukkoon ku aikansa oottelee Smile
Möhköfantti
Möhköfantti

Viesti kirjoittaja AnnikaK Pe Tammi 07, 2011 5:02 am

ohhoh Shocked
Ei mulla ole kiire mutta polvi ja selkä on eri mieltä Sad

AnnikaK

Viesti kirjoittaja Möhköfantti Pe Tammi 07, 2011 5:08 am

Mulla kans selkä sanoo lopullista työsopparii irti. Leikattu jo kaks kertaa ja ny ollu jo reilun vuoden sairaslomalla sen takii.
Möhköfantti
Möhköfantti

Viesti kirjoittaja AnnikaK Pe Tammi 07, 2011 5:21 am

Toivon että mun selkä kestää ettei tarvi selkäleikkaukseen mennä. Polvi rutisee huolella kun rappusia nousee, jos kävelee mun vieres niin sen kuulemma kuulee affraid

AnnikaK

Viesti kirjoittaja Krisu75 Pe Tammi 07, 2011 5:58 am

Hei vaan, Annika!
Minäkin selkävaivaisena taipaleeni alussa täällä. Tänäkin aamuna meni 30 min. että jaloilleni pääsin. Mun selkää ei voi leikata ennemmin ennenkä on jo halvausoireita, joten täytyy yrittää helpottaa elämää ja olemista jollain muulla konstilla eli painoa pudottamalla. Onnistuneesti olen saanut 6kk -> -10kg, nyt jälleen ti 3kk kontrolli. Vaikkahan olen jo jotenkin onnistunut, niin silti mieli halajaa leikkaukseen sillä 2 pientä ja 1 vähän isompi lapsi tarvitsevat äitiään vielä pitkään!!
Mulla on mennyt lähete Seinäjoellle joulukuussa ja innolla odottelen, koska sieltä jotain sattuisi kuulumaan(päivän kohokohta käydä hakemassa posti laatikosta) Smile Toivotaan parasta, että kaiikki sujuisi "sutjakasti" eteenpäin kaikilla....
Krisu75
Krisu75

Viestien lukumäärä : 121
Registration date : 25.11.2010

Viesti kirjoittaja AnnikaK Pe Tammi 07, 2011 6:21 am

Mulla ei vielä lapsia joten ei ole muita huolettavia kun koira ja mies Very Happy Tällä hetkellä odotan että vko 8 tulisi ku silloin menen verikokeisiin + ekg. Joudun glukoosikokeisiin mutten tie onks se omalla tk.lla vai tays.sissa?

Sit odottelen 15.3 kun on raville aika.

AnnikaK

Viesti kirjoittaja AnnikaK To Joulu 15, 2011 6:43 am

Pitkiin aikoihin en ole kirjotellu joten jos nyt vähän päivittäisi taas.

Eli tilanne on se että taysin ravi sano mulle että paino pitää saada sinne 150kg tienoille että pääsen leikkaukseen..? ANTEEKS MITÄ??

Paino on tällä hetkellä noin 220kg joten jonkun verran TURVONNUT.. Oon ravannu ravilla ja kävin päätohtorilla ku sinne kävi käsky ja viimeisin tieto on nytten se että pitää pudottaa 15kg että pääsen kirurgin juttusille ENSIMMÄISTÄ kertaa! Kattoo si mitä hän sanoo... Uiminen tapahtuu kaksi kertaa viikossa ja kunhan kamu saa itensä kuntoon kun ollut kipeenä niin pitäs alkaa zumbaileen.

Pitäs aloittaa oma-aloitteinen ene niin sais ton 15 kg nopeammin pois niin pääsis kirurgia jututtaan. Opiskelijana ei vaan kauheesti ois varaa olla enellä...

AnnikaK

Viesti kirjoittaja Aurora To Joulu 15, 2011 4:03 pm

Just mietinkin että mitä kuuluu Smile Mä suosittelisin että pyydät kirurgilta sitä bibpalloa, auttaa painon pudotuksessa ja laitetaan gastroskopiassa.

Aurora

Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 29.04.2011

Viesti kirjoittaja Bulla65 To Joulu 15, 2011 5:27 pm

Hei Annika, kiva kuulla sinun kuulumisiasi Smile.
Niin se vaan valitettavasti on, että eivät leikkaa noin isokokoisia ihmisiä, vaan ennen leikkuuta on saatava painoa alaspäin reilusti. Syynä moiseen on monet lääketieteelliset syyt, eivät ne sinua kiusatakseen käske sua pudottamaan painoa. Helppoahan se on tietysti sanoa, kova hommahan siinä on. Kannattaa tosiaan varmaan eneillä omatoimisesti, sillä saat painon nopeimmin alas ja se taas kannustaa ja motivoi sua jatkamaan. Liikunta on toki hyvä asia, mutta valitettavasti ylipainoisten ihmisten liikunta ei ole useinmiten niin tehokasta, että sillä olisi suurtakaan merkitystä painonpudotukseen. Kaikista tärkeintä on ruokavalio, niin se vaan on. Yritä motioivoida itseäsi painonpudotukseen sillä, että se on ainut tie, jos haluat lihavuusleikkaukseen - jos et saa painoa pois, et pääse leikkaukseen, et millään konstilla. Sinun pitää pystyä vakuuttamaan hoitohenkilökunta, että pystyt pudottamaan painoa ja muuttaa elämäntapasi, sillä se on ehtona sille, että sulle voidaan tehdä lihavuusleikkaus. Tsemppiä sulle valtavasti ja onnea painonpudotukseen!

PS. Ei se eneily tule kalliiksi, koska sinä aikana ei syödä mitään muuta, korkeintaan 200g kasviksia eli dieetien aikana sulla ei mene rahaa ruokaan, naposteluihin eikä mihinkään muuhunkaan herkkuihin.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja AnnikaK Pe Joulu 16, 2011 2:25 am

Ihmetyttää vaan kun on siellä ollu mun kokoisia ihmisiä leikkauksessa ja viime perjantaina olisi ollut tuttavan leikkaus joka ei paljoo mua pienempi ole.
Se ois ollu taysissa.

Ihmetyttää vaan miten erilailla eri paikoissa toimitaan. Kyllä se aika kalliiksi tulee se eneily koska jos teen ns. normiruokaa nii ei mulla noin paljoo mene kolmen päivän aikana.

Noh ei auta kun aloittaa se eneily ja toivoo että 10 vuoden sisää pääsis leikkaukseen Smile

Ootte ky ihania kun jaksatte aina kannustaa!! Kiitos <3

AnnikaK

Viesti kirjoittaja Aurora Pe Joulu 16, 2011 3:18 am

Mulla oli ehdoton se että bmi on alle 50, ihan leikkausturvallisuudestakin on kysymys. Mutta laihdutusta en kadu, kesästä tipunut yhteensä 40kg, mukana myös leikkauksen jälkeiset kilot Smile

Aurora

Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 29.04.2011

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa