Uusi täällä ja ihan pihalla
4 posters
Uusi täällä ja ihan pihalla
Tervehdys kaikille! Kysäisen näin ensi visiitillä muutaman jutun joka on mielessä päällimmäisenä. Kuinka pitkän sairasloman lääkäri kirjoittaa mahalaukun ohitusleikkauksesta? Teen kevyttä, pääasiassa istumatyötä ja olisin töistä pois mahd. vähän aikaa, tietysti voinnista riippuen. Mutta näin yleensä, koska olisitte pystyneet töihin leikkauksen jälkeen? Sitten, onko tuo mahalaukun tähystys aina ja joka tapauksessa tehtävä juttu, vaikka ei olisi kuuna päivänä kärsinyt edes närästyksestä? Kuinka paksua se letku on? Joudun nimittäin nielurisaleikkaukseen ensi viikolla ja arvelen nielun olevan tosi arka pitkän aikaa ja ajatuskin letkun nielemisestä hirvittää! Sitten makeanhimokysymys. Olen joka ainoa liikakiloni saanut herkuttelulla. Tekeekö makeaa mieli syödä ja onko yhden suklaapalan jälkeen jo sellanen olo, että voi kun olis hyvää mutta kun ei voi syödä? Kun annos on pieni ja muut vasta alottaa ruokailua ja itse jo lopetat, onko sellanen olo että mieli tekee entiseen malliin mutta kun ei voi laittaa suuhun enempää. Onko siis olo nälkäinen vai kylläinen, kun pitää syöminen lopettaa? Entä onko täällä paljon sitä porukkaa, joka katkerasti katuu mahalaukun ohitusta vai ovatko kaikki sitä mieltä, että laihdutus leikkauksen jälkeen on helppoa ja tapahtuu ihan kuin itsestään.
Lyllertäjä- Viestien lukumäärä : 24
Registration date : 01.11.2010
Vs: Uusi täällä ja ihan pihalla
Sultahan kysymyspatteri tärähti *hymy*
Mutta tervetuloa foorumille.
Tässä muutama pikavastaus.
Teen kevyehköä työtä, saikku kolme viikkoa. Riittää minulle.
Tähystystä ei minulle tehty lainkaan, vaikka närästystä olikin.
Minulla on kolme viikkoa leikkauksesta (ohitus), tekee mieli joskus makeaa - otan palan tummaa suklaata tai muutaman rkl jädeä. Ei ole tehnyt edes mieli enempää.
Perhe syö suurempia annoksia ja samaan tahtiin edetään. Joskus jään vielä syömään, kun nuo häipyy omille teilleen *hymy* - pitää nimittäin syödä tosi hitaasti. Eikä todella tee mieli lisää, ja aina kannattaa lopettaa, kun siltä tuntuu. Muuten tulee huono olo.
En kadu. Opettelua ja totuttelua tämä vaatii, mutta minulle ainoa mahdollisuus saada terve tulevaisuus.
PS. Jokaisella on hyvin yksilölliset jutut. Se, mikä toimii minulla, ei välttämättä sovi toiselle lainkaan. Monimuotoisia juttuja, kuten mekin.
Mutta tervetuloa foorumille.
Tässä muutama pikavastaus.
Teen kevyehköä työtä, saikku kolme viikkoa. Riittää minulle.
Tähystystä ei minulle tehty lainkaan, vaikka närästystä olikin.
Minulla on kolme viikkoa leikkauksesta (ohitus), tekee mieli joskus makeaa - otan palan tummaa suklaata tai muutaman rkl jädeä. Ei ole tehnyt edes mieli enempää.
Perhe syö suurempia annoksia ja samaan tahtiin edetään. Joskus jään vielä syömään, kun nuo häipyy omille teilleen *hymy* - pitää nimittäin syödä tosi hitaasti. Eikä todella tee mieli lisää, ja aina kannattaa lopettaa, kun siltä tuntuu. Muuten tulee huono olo.
En kadu. Opettelua ja totuttelua tämä vaatii, mutta minulle ainoa mahdollisuus saada terve tulevaisuus.
PS. Jokaisella on hyvin yksilölliset jutut. Se, mikä toimii minulla, ei välttämättä sovi toiselle lainkaan. Monimuotoisia juttuja, kuten mekin.
Paloma- Viestien lukumäärä : 137
Registration date : 14.11.2009
Gastrosk. letku on kohtalaisen paksu, sellainen oisiko 1cm halkaisija. Nielu puudutetaan kyllä, mutta mulla ainakin puudutus rupesi kunnolla toimimaan vasta, kun toimenpidekkin oli liki tehty (n. reilu 5min ja koko homma kesti 10min).
Makeanhimoon riittää pieni määrä: pari palaa suklaata, puolikas jäätelö ainakin alkuun.
Leikkausta en ole katunut vaikka olin aivan hilkulla etten siihen menisi 3 v. miettimisen jälkeen.
Syömisnopeus tuottaa edelleenkin hankaluuksia. Tuppaan syödä liian nopeasti. Se pieni ruokamäärä lautasella menee alas parilla huitaisulla ja usein sen virheen teenkin. Muiden kanssa syödessä minä passaan lapsia yms. jotta saan ruokailun venymään tarpeeksi pitkäksi. Tulee sopivia taukoja siihen ruokailuun. Muiden kanssa ruokailessa juttelu on hyvä tapa pidentää ruokailua. Sen sijaan yksin syödessäni huomaan syöväni liian nopeasti.
Makeanhimoon riittää pieni määrä: pari palaa suklaata, puolikas jäätelö ainakin alkuun.
Leikkausta en ole katunut vaikka olin aivan hilkulla etten siihen menisi 3 v. miettimisen jälkeen.
Syömisnopeus tuottaa edelleenkin hankaluuksia. Tuppaan syödä liian nopeasti. Se pieni ruokamäärä lautasella menee alas parilla huitaisulla ja usein sen virheen teenkin. Muiden kanssa syödessä minä passaan lapsia yms. jotta saan ruokailun venymään tarpeeksi pitkäksi. Tulee sopivia taukoja siihen ruokailuun. Muiden kanssa ruokailessa juttelu on hyvä tapa pidentää ruokailua. Sen sijaan yksin syödessäni huomaan syöväni liian nopeasti.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Tervetuloa palstalle!
Täällä pirkanmaan alueella saikku on 2viikkoa. en kyl aikaisemmin olis töihin halunnut mennä, en niinkään fyysisen olon vuoksi vaan ihan uuden syömistavan takia, niinkuin Poutapilvi kirjoitti, huono olo tulee todella helposti jos syö liian nopeasti, tämä vieläkin mun kompastuskivi (leikkauksesta kohta 4 viikkoa).
Suklaata en pysty vielä syömään ollenkaan, liikaa sokeria. Tiedä sitten miten muuttuu kunhan aikaa kuluu. En onneksi ole koskaan ollut makean perään, suolaisella olen itseni lihottanut, mutta nyt ei edes tee mieli makeaa. Suklaata maistoin kaksi palaa ja tosi huono olo tuli. Eilen vahingossa (kun en tarkkan katsonu pulloa) otin vahingossa normi limsaa enkä light versiota niin kyllä tuli huono olo....
Mutta en ole katunut leikkausta, vaikka lähes joka päivä kärsin huonosta olosta ja välillä montakin kertaa kun ei mene millään kaaliin tuo hitaasti syöminen... Jos en olisi mennyt niin luultavasti olisin jo lihonut kaikki ENE- dieetillä saadut kilot takaisin.
Täällä pirkanmaan alueella saikku on 2viikkoa. en kyl aikaisemmin olis töihin halunnut mennä, en niinkään fyysisen olon vuoksi vaan ihan uuden syömistavan takia, niinkuin Poutapilvi kirjoitti, huono olo tulee todella helposti jos syö liian nopeasti, tämä vieläkin mun kompastuskivi (leikkauksesta kohta 4 viikkoa).
Suklaata en pysty vielä syömään ollenkaan, liikaa sokeria. Tiedä sitten miten muuttuu kunhan aikaa kuluu. En onneksi ole koskaan ollut makean perään, suolaisella olen itseni lihottanut, mutta nyt ei edes tee mieli makeaa. Suklaata maistoin kaksi palaa ja tosi huono olo tuli. Eilen vahingossa (kun en tarkkan katsonu pulloa) otin vahingossa normi limsaa enkä light versiota niin kyllä tuli huono olo....
Mutta en ole katunut leikkausta, vaikka lähes joka päivä kärsin huonosta olosta ja välillä montakin kertaa kun ei mene millään kaaliin tuo hitaasti syöminen... Jos en olisi mennyt niin luultavasti olisin jo lihonut kaikki ENE- dieetillä saadut kilot takaisin.
MRA123- Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa