Pianko liianko "laiha" leikkaukseen
3 posters
Pianko liianko "laiha" leikkaukseen
Kesällä sitä tuli maattua, syötyä ja lipitettyä kermalikööriäkin. Siinähän paino hurahti 130 puolelle. Jo 120 olisi ollut liikaa... OMG.
Siispä otin puheeksi elokuun 2010 lopulla työterveys lääkärillä josko tästä piinasta pääsisi.
Kun kilot on tullut [b]aina jojottelun myötä[/b]. Joka kerta kun laihtua onnistu 10kg tulikin 15kg takaisin. Nyt kävi niin hullusti, että viimeisin kerta 2007 olin 96kg niin ahneuttaan hankin 120kg. Miten ei tuollaista huomaa? Pidä löysiä vaatteita ja älä katso peiliin. Niin mulle kävi.
Sain syyskuussa lähetteen Peijakseen. Nyt kun täällä on lukenut viestejä ja ihan ruokavaliota muuttamalla totaalisesti on paino 119kg/167cm. Jos vielä odotan 18.11. asti niin olenkohan liian "laiha" päästäkseni leikkaukseen? Josko lääkäri laittaa ene-dietille hitto soikoon ja laihdun lisää (mikä sisällään hyvä asia), mutta en voisi jäädä sen varaan enää että pärjään. Lihon takaisin 130kg ja saan sakot päälle. Ei mun huonosti liikkuvat nivelet kestä.
Normaali painoon päästäkseni ja siellä pysyäkseni on tehtävä jotain. Minulle tuntuisi ruokamäärän hillitseminen erittäin hyvältä idealta ja että tämä jojoilu-helvetti loppuisi niin leikkaus olisi varmaan mun ainoa ratkaisu. Polvet nyt jo pettää ja verenpaine on taivaissa lääkityksestä huolimatta. Pitääkö tästä vielä sairastua ennen kuin saa apua. Kokemusta laihtumisesta on, mutta niin on näiden sakko-kilojen saamisestakin. Pelottaa mitä se tekee itsetunnolle, jos lääkäri sanoo; "...olet liian kevyt saadaksesi apua. Laihdu vain omin avuin ja koita pysyä siinä."
Siispä otin puheeksi elokuun 2010 lopulla työterveys lääkärillä josko tästä piinasta pääsisi.
Kun kilot on tullut [b]aina jojottelun myötä[/b]. Joka kerta kun laihtua onnistu 10kg tulikin 15kg takaisin. Nyt kävi niin hullusti, että viimeisin kerta 2007 olin 96kg niin ahneuttaan hankin 120kg. Miten ei tuollaista huomaa? Pidä löysiä vaatteita ja älä katso peiliin. Niin mulle kävi.
Sain syyskuussa lähetteen Peijakseen. Nyt kun täällä on lukenut viestejä ja ihan ruokavaliota muuttamalla totaalisesti on paino 119kg/167cm. Jos vielä odotan 18.11. asti niin olenkohan liian "laiha" päästäkseni leikkaukseen? Josko lääkäri laittaa ene-dietille hitto soikoon ja laihdun lisää (mikä sisällään hyvä asia), mutta en voisi jäädä sen varaan enää että pärjään. Lihon takaisin 130kg ja saan sakot päälle. Ei mun huonosti liikkuvat nivelet kestä.
Normaali painoon päästäkseni ja siellä pysyäkseni on tehtävä jotain. Minulle tuntuisi ruokamäärän hillitseminen erittäin hyvältä idealta ja että tämä jojoilu-helvetti loppuisi niin leikkaus olisi varmaan mun ainoa ratkaisu. Polvet nyt jo pettää ja verenpaine on taivaissa lääkityksestä huolimatta. Pitääkö tästä vielä sairastua ennen kuin saa apua. Kokemusta laihtumisesta on, mutta niin on näiden sakko-kilojen saamisestakin. Pelottaa mitä se tekee itsetunnolle, jos lääkäri sanoo; "...olet liian kevyt saadaksesi apua. Laihdu vain omin avuin ja koita pysyä siinä."
rutturuusu- Viestien lukumäärä : 8
Ikä : 57
Registration date : 10.09.2010
Vs: Pianko liianko "laiha" leikkaukseen
Vähän samaa pelkään minäkin. Olen itse saanut lähetteen lähettämisestä eli elokuun puolestavälistä pois 10kg pelkästään ruokarytmiä ja tyyliä muuttamalla. Kävin arviointikäynnillä Peijaksessa pari viikkoa sitten ja sieltä tuli sellainen tuomio, että ENE-ryhmä on käytävä ennen kun tässä projektissa pääsee eteenpäin. Eli varaudu siihen että samanlainen tuomio tulee sinullekin. Seuraava ryhmä alkaa vasta tammikuussa, eli sitä ennen ei ryhmään pääse. En tosiaankaan aio lopettaa tätä hyvin alkanutta painonpudotus-projektiani mutta tuossa laskeskelin että jos onnistun saamaan ennen tammikuun loppupuolella alkavaa ENE-ryhmää vielä 10kg pois omin voimin (täysin mahdollista), BMI olisi noin 42. Sitten jos siellä 15 viikkoa kestävässä ENE-ryhmässä saisin parhaimmillaan vielä noin 15-20 kg pois, BMI olisi 35-37 kieppeillä, eli selkeästi alle leikkausrajan! Kysyin lääkäriltä miten sitten toimitaan, ja lääkärin vastaus oli, että en silloin enää todennäköisesti edes haluaisi leikkaukseen! No joo, ihan hyvä vastaus mutta itselläni on juurikin ongelmana se, että osaan kyllä laihduttaa mutta en ole toistaiseksi ikinä onnistunut pitämään niitä kiloja poissa! Lääkärin mukaan jos paino lähtee nousemaan ENEn jälkeen, niin voi hakea uuden lähetteen ja päästä uuteen arvioon eikä sitten enää lähetettäisi ENE-ryhmään. Eli palkkioksi takaisin lihomisesta pääsisi (mahdollisesti) sinne leikkaukseen! Ei mene ihan mun tajuntaan mutta HUS:in alueella toimitaan näin...
Nyt sitten tässä pudotellaan näitä kiloja pikkuhiljaa ennen tammikuun ENE-ryhmää ja katsotaan tilanne sitten keväällä uudelleen, sen näkee sitten olenko sinne leikkaukseen menossa vai en...
Nyt sitten tässä pudotellaan näitä kiloja pikkuhiljaa ennen tammikuun ENE-ryhmää ja katsotaan tilanne sitten keväällä uudelleen, sen näkee sitten olenko sinne leikkaukseen menossa vai en...
Helka- Viestien lukumäärä : 166
Registration date : 31.07.2010
Vs: Pianko liianko "laiha" leikkaukseen
kyllä nääs tampereella sanoi ainakin ravitsemusterapeutti, että jokainen pois saatu kilo ennen leikkausta on vain plussaa. Leikkaustarve arvioidaan ainakin täällä tuon lähtöpainon mukaan. ainakin minulla leikkaustarve on juuri siksi, että onnistuneidenkaan painonpudotusten jälkeen paino ei ole pysynyt alhaalla...
BLOCCO- Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa