Roikkuva nahka ja elämä sen kanssa
+22
lootus75
Ann
ellu
ammu5
bulleriina
huanita
dana78
Ranskis
Humppakahva
Admin
Poutapilvi
hansu
Riski_iita
Anette
tiikos
kissus nytkö jo
Matamella
ritu
Paloma
Tantta
silkkiuikku
2FatToFly
26 posters
Sivu 1 / 3
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Roikkuva nahka ja elämä sen kanssa
Ehkä vähän arka aihe, mutta toivoisin jonkunlaista keskustelua tästäkin aiheesta mikäli ei jo ole ketjua valmiina.
Miten te pärjäätte roikkuvien tyhjien nahkojenne kanssa?
Miten te hoidatte niitä niin ettei tule tulehduksia eikä tuoksuja?
Mulla, vaikka ei ole edes leikattu vielä, on tuossa lonkat päällä aikamoiset läpsykät. Samoin intiimialueella, reidet pienentyneet joten haaroissa sellaista löysää hautovaa nahkaa. Rinnat alkaneet riippua ja vähän sieltä sun täältä muutenkin.
Mitä noille kannattaa siis tehdä ettei hankaa ja haudo? Käyn joka päivä suihkussa, kuivaan kunnolla ja tarvittaessa laitan talkkia. Millä saisi estettyä etteivät ala hiertämään, tämä on nyt tullut parin päivän aikana huomattua alkavaksi ongelmaksi.
APUA! Auttakaa...
Miten te pärjäätte roikkuvien tyhjien nahkojenne kanssa?
Miten te hoidatte niitä niin ettei tule tulehduksia eikä tuoksuja?
Mulla, vaikka ei ole edes leikattu vielä, on tuossa lonkat päällä aikamoiset läpsykät. Samoin intiimialueella, reidet pienentyneet joten haaroissa sellaista löysää hautovaa nahkaa. Rinnat alkaneet riippua ja vähän sieltä sun täältä muutenkin.
Mitä noille kannattaa siis tehdä ettei hankaa ja haudo? Käyn joka päivä suihkussa, kuivaan kunnolla ja tarvittaessa laitan talkkia. Millä saisi estettyä etteivät ala hiertämään, tämä on nyt tullut parin päivän aikana huomattua alkavaksi ongelmaksi.
APUA! Auttakaa...
2FatToFly- Viestien lukumäärä : 234
Registration date : 09.06.2010
Vs: Roikkuva nahka ja elämä sen kanssa
Ymmärtääkseni mikäli löysä nahka on ihan selkeä terveysriski, eli tulehtuu tai hiertää niin se on mahdollista leikkauttaa pois ihan julkisella puolellakin. Suosittelisin kyselemään lääkäriltä sitten mikäli ongelmasta tulee ihan terveydellisiä haittoja!
silkkiuikku- Viestien lukumäärä : 55
Registration date : 07.10.2010
Samaa ma teen joka paiva, suihku, kuivaus, talkki (jos tuntuu tarvetta). Ei viela ole tullut mitaan tulehduksia. Toivottavasti ei tulisikaan ennen kevatta, jolloin se mahalapyska leikataan pois.
Mulla roikkuu myos vahan siella sun taalla muuallakin, mutta tuo maha ja sitten seuraavaksi allit, siina ne tulevaisuuden leikkaukset. Loppujen kanssa luulis parjaavan. Vaikka eihan sita koskaan tieda, antaa ajan kulua ja katotaan kuinka akan kay.
Mulla roikkuu myos vahan siella sun taalla muuallakin, mutta tuo maha ja sitten seuraavaksi allit, siina ne tulevaisuuden leikkaukset. Loppujen kanssa luulis parjaavan. Vaikka eihan sita koskaan tieda, antaa ajan kulua ja katotaan kuinka akan kay.
Tantta- Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009
Itselläni luultavasti tulee jäämään aika massiiviset nahat reisiin ja peffaan ainakin. Mahanahkaa en pelkää, mikäli ei haudu rikki niin saa olla roikkuvana vaikka. Allit.. ne ottaa päähän. En nytkään voi käyttää hihattomia paitoja koska käsivarsiläskit on niin mahtavat.
Toivon myös, että nuori ikäni kuroo nahkaa hieman kasaan. Toisaalta olen ollut morbidli obeesi koko ikäni joten nahkalla on ollut aikaa venyä ja venyä...
Ajatus nahkoista on kuvottava mutta toisaalta.. Onko elämä sairaalloisen lihavana parempi?
Toivon myös, että nuori ikäni kuroo nahkaa hieman kasaan. Toisaalta olen ollut morbidli obeesi koko ikäni joten nahkalla on ollut aikaa venyä ja venyä...
Ajatus nahkoista on kuvottava mutta toisaalta.. Onko elämä sairaalloisen lihavana parempi?
Silkkiuikun kysymykseen vastaus, mikaan nahkojen vyory ei ole yhta kamalaa kuin elama sairaalloisen lihavana. Naita asioita ei voi verrata . Jos saisin nyt valita sairaalloiseen lihavuuteen palaamisen (lihava olen edelleen!) ja silean ihon tai viela pahemmat nahkaroikot ja nyt saavutetun, 57 kiloa pienemman painon valilla, niin kylla roikkoihin pitaytyisin.
Sairaalloinen lihavuus kahlehtii ihmisen totaalisesti ja vie kaiken elamanlaadun. Lisaksi se kay terveyden paalle. Ma en tieda kuinka kauan olisin pysynyt hengissa 170 kilon painoisena kun verenpainen oli jatkuvasti 160/110. Nyt se on noin 115/65. Joka paiva vielakin tulee eteen asioita, jota viela vuosi sitten en voinut edes ajatella tekevani ja nyt ei ole mitaan ongelmaa. Kylla tama leikkaus on ainakin minut pelastanut.
Sairaalloinen lihavuus kahlehtii ihmisen totaalisesti ja vie kaiken elamanlaadun. Lisaksi se kay terveyden paalle. Ma en tieda kuinka kauan olisin pysynyt hengissa 170 kilon painoisena kun verenpainen oli jatkuvasti 160/110. Nyt se on noin 115/65. Joka paiva vielakin tulee eteen asioita, jota viela vuosi sitten en voinut edes ajatella tekevani ja nyt ei ole mitaan ongelmaa. Kylla tama leikkaus on ainakin minut pelastanut.
Tantta- Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009
Olen saanut vinkin, että kannattaa hankkia hyvä, tukeva body ja käyttää tukisukkahousuja...ainakin ensiavuksi ne auttaa.
Paloma- Viestien lukumäärä : 137
Registration date : 14.11.2009
Kyllä minäkin valitsen noi roikot ennenkuin sen valtavan painon ja itse en suunnittele noiten nahkojen kiristämistä olen ehkä jo päässyt sinuksi itseni kanssa ja kesällä käytän naruolkaimisia toppeja ja sortseja niin kotona kuin immeisten ilmoilla käydessä ja en uimahallilakaan häpeä ollenkaan nahkojani vaikka kyllähän niitä mulla on enempi kuin monella muulla. (yli -120kg ylimääräiset nahatomaava)
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Kyllähän mä kestän elämän siis ulkonäöllisesti noiden roikkojen kanssa. Lähinnä tarkoitin miten vältätte, hoidatte niitä ettei tulisi hiertymiä ja tulehduksia?
Talkkia talkkia.... ?
Lisätäänpä nyt vielä, että kyllä todellakin elän mieluummin roikkuvien tyhjien nahkojen kuin tämän hetkisten läskieni kanssa!
Talkkia talkkia.... ?
Lisätäänpä nyt vielä, että kyllä todellakin elän mieluummin roikkuvien tyhjien nahkojen kuin tämän hetkisten läskieni kanssa!
Minulla ei vielä varsinaisia isoja roikkunahkoja ole, kun tämä prosessikin on ihan alussa ja vasta eneilen itsekseni eikä pallo siis vielä pyöri tuolla virallisissa ympyröissä eteenpäin... (Milloinkohan sinnekin saisi oltua yhteydessä?)
Minulla on kuitenkin raskauden jälkeisesti jääny tuommoisia roikkuja mahalle, jotka asettuu lonkkaläskien päälle ja ne joskus hautoo istuessa. Asettelen yleensä kotosalla paidan nahaläskin alle ja helteillä olen käyttänyt talkkiakin. Inhottavaahan se on kyllä ja varmaan pahempaa vain tulossa, mutta kuten jo on todettu parempi kuin vaihtoehto!
Toinen ikävä (enemmän kosmeettinen) ongelma on ainakin omalla kohdallani ihon tummuminen. Esimerkiksi kainalot on ihan mustanruskeat ja kuivan kurttuiset myös reisien ihan ylinosa, missä siis hankaa ihan koko ajan on tummunut ja jotenkin kummallisesti kurtussa/juovilla. MIKÄHÄN NÄIHIN SITTEN AUTTAISI JA MISTÄ JOHTUU? Kysymys siis ei ole mielestäni puhtaudesta tai irtoliasta..
Minulla on kuitenkin raskauden jälkeisesti jääny tuommoisia roikkuja mahalle, jotka asettuu lonkkaläskien päälle ja ne joskus hautoo istuessa. Asettelen yleensä kotosalla paidan nahaläskin alle ja helteillä olen käyttänyt talkkiakin. Inhottavaahan se on kyllä ja varmaan pahempaa vain tulossa, mutta kuten jo on todettu parempi kuin vaihtoehto!
Toinen ikävä (enemmän kosmeettinen) ongelma on ainakin omalla kohdallani ihon tummuminen. Esimerkiksi kainalot on ihan mustanruskeat ja kuivan kurttuiset myös reisien ihan ylinosa, missä siis hankaa ihan koko ajan on tummunut ja jotenkin kummallisesti kurtussa/juovilla. MIKÄHÄN NÄIHIN SITTEN AUTTAISI JA MISTÄ JOHTUU? Kysymys siis ei ole mielestäni puhtaudesta tai irtoliasta..
Matamella- Viestien lukumäärä : 9
Ikä : 42
Registration date : 30.09.2010
Mulla ne on pahat käytän swipen aloevera geeliä ja talkkia 4-8pulloa/vuosi, lidlin vauvanpyyhkeet auttaa kanssa jos on oltava kauan tiukoissa vaatteissa niitä nahan alle niin ilma kiertää hyvin nahan alla ja ei haudu niin pahasti. Olen menossa leikkuulle, nämä ovat terveysriski kun ne märkivät ja tulehtuvat. Haiseekin ne toosi hyvälle... Yäk... Löysiä vaatteita riittää leikkaukseen saakka, koska ala osa ei kestä nahkojen puristumista yhteen. Jos ne ei olis näin julmetun kipeät ja märkivät en leikkauttaisi, koska se leikkaus on riskeiltään paljon suurempi, kuin tämä gbp, hidas paranemaan jne...
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Tämä on nyt oikein vanhanaikainen mutta hyvä keino: nahan alle puhdasta liinataitosta eli vanhasta lakanasta revittyä. Toimii kyllä(=:
tiikos- Viestien lukumäärä : 133
Juu ja tarttuu kiinni ja käy kipeää kun ottaa pois. Oon kokeillu, nuo kosteuspyyhkeet pitää itsensä irti "mössöstä" ja kuitukangas vedellä kasteltuna ei tartu niin pahasti. Nämä siis toimivat minulla, mulla on ollu ongelmia tuon roikon kanssa 2004v alkaen ja kaikkea on kokeiltu...
Tää on justiinsa sitä mikä mua pelottaa, siis tuo mitä 'kissus nytkö jo' kirjoitti. Mulla tuppaa muutenkin iho hikoamaan ja hautumaan, mitäköhän se on sitten tosissaan laihtuessa...?
Pitää varmaan nyt jo "opetella" noita hoitamaan ettei sitten pikku hiljaa roikkojen määrän ja koon lisääntyessä pääse tulemaan ylläreitä. :((
Mulla ei onneksi ole vielä ainakaan alkanut mistään nahkat tummumaan, mutta kyllä sitäkin kauhulla olen miettinyt. Mistä moinen muuten johtuu? Kai se jotain pigmenttiä on, mutta mikä sen saa aikaiseksi?
Jostain tv-dokkareissa, missä on ollut sellasia yli 250 - 350 kiloisia ihmisiä, olen huomannut heillä olevan makkaroiden väleissä sellasia tummia jotenkin paksuuntuneen(?) näköisiä alueita. Mahtavat olla kipeitä! Joku sanoi niiden johtuvan huonosta verenkierrosta ja huonosta "ilmanvaihdosta", tiedä sitten.
Pitää varmaan nyt jo "opetella" noita hoitamaan ettei sitten pikku hiljaa roikkojen määrän ja koon lisääntyessä pääse tulemaan ylläreitä. :((
Mulla ei onneksi ole vielä ainakaan alkanut mistään nahkat tummumaan, mutta kyllä sitäkin kauhulla olen miettinyt. Mistä moinen muuten johtuu? Kai se jotain pigmenttiä on, mutta mikä sen saa aikaiseksi?
Jostain tv-dokkareissa, missä on ollut sellasia yli 250 - 350 kiloisia ihmisiä, olen huomannut heillä olevan makkaroiden väleissä sellasia tummia jotenkin paksuuntuneen(?) näköisiä alueita. Mahtavat olla kipeitä! Joku sanoi niiden johtuvan huonosta verenkierrosta ja huonosta "ilmanvaihdosta", tiedä sitten.
Mä oon itse miettiny ihan samaa, pelkään että loppuu tuo veren kierto. Tk lääkärit on vaan taivastellu tilannetta gynegologi (ja taas oys) käski laihduttaa ja "jumpata" nahan kiinteäksi... Huokaus..
Sen voin kertoa että ainakaan ennakkoon en voi niitä hoitaa tulehdus tulee ja menee, joskus kun on oikein väärän malliset vaatteet tuo tulehtuu hetkessä eli hyvä ilmastointi on kaiken a ja o....
Rasvaaminen sinänsä on hyvä silloin kun ei ole tulehdusta, tulehduksessa se vaan pahentaa tilannetta, ainakin minulla..
Kävin lopulta Oysin plastkir vastaan otolla yksityisesti ja sain lähetteen leikkaukseen julkiselle puolelle, hän meinasi että Tk lääkärit ei monetkaan edes ymmärrä, että kyse on vakavasta terveys riskistä. Voimia roikkojen kanssa kaikille!
Sen voin kertoa että ainakaan ennakkoon en voi niitä hoitaa tulehdus tulee ja menee, joskus kun on oikein väärän malliset vaatteet tuo tulehtuu hetkessä eli hyvä ilmastointi on kaiken a ja o....
Rasvaaminen sinänsä on hyvä silloin kun ei ole tulehdusta, tulehduksessa se vaan pahentaa tilannetta, ainakin minulla..
Kävin lopulta Oysin plastkir vastaan otolla yksityisesti ja sain lähetteen leikkaukseen julkiselle puolelle, hän meinasi että Tk lääkärit ei monetkaan edes ymmärrä, että kyse on vakavasta terveys riskistä. Voimia roikkojen kanssa kaikille!
Mä olen rasvannut tulehtuneita alueita Helosanilla ja se on auttanut tosi nopeaan. Mutta niinhän se tosiaan menee että on yksilöllistä miten kelläkin mikäkin toimii.
Anette- Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 55
Registration date : 12.12.2009
Helosanin ostoon siis menen minä mistä sitä saa?
Helosania saa ainakin apteekista. Apteekista saa myös Bepanthenia, sekin voisi auttaa. Sehän on nimenomaan tarkoitettu tulehtuneille alueille ja sitä voi käyttää intiimialueiden limakalvoillekin joten pitäisi olla tosi hyvä tuote paikkoihin joissa ei ns "ilma kierrä" :D
Bepanthenista vinkki.... tallinnan puolelta saa sellaista oranssia bepanthenia, ( suomessa saatavien sinisen ja punaisen lisäksi) jossa on mukana hiukan antibioottia, eli elvyttää samalla tulehtunutta ihoaluetta, kun parantaa ihoa.
Atoopikkona olen käyttänyt sitä tosi paljon, jostain syystä ei ole koskaan ollut suomen markkinoilla.
Atoopikkona olen käyttänyt sitä tosi paljon, jostain syystä ei ole koskaan ollut suomen markkinoilla.
Riski_iita- Viestien lukumäärä : 188
Registration date : 29.06.2010
Antibiootit ei kuulu Suomessa itsehoitoon. Ongelma ulkomailla kaupoissa myytävissä antibiooteissa on se, että ihmiset tuppaavat ostamaan niitä itsehoitona melkein kaikkeen mahdolliseen turhaan ja sitten meille syntyy näitä kaikille antibiooteille resistenttejä bakteerikantoja, eli sairaalabakteereja joihin ei tehoa niin mikkään.
[u]Helosania[/u] saa ainakin täällä takahikiällä ihan niinkin ruusuisesta kuin [u]AgriMarket[/u], paljon halvemmalla ja isommassa tuubissa, samoin Tummelia joka on ihan ykkönen vauvalla vaippaihottumissa. Tosin tämä äiti käyttää sitä kaikkeen muuhunkin :D kuten koko muukin perhe. välttämättä en kaikille kehtaa ääneen sanoa, että porukka rasvataan päästä varpaihin Tummelilla ;)
Vauvan pyllytalkki, se ei rasvainen on kyllä osoittautunut myls päteväksi aineeksi, näin kunnolla asiaa miettien....
Tottahan se on, ettei tulehdusta voi ennäkkoon hoitaa mutta voi opetella elämään niiden roikkojen kanssa niin ettei tulehduksia tulisi kovin paljoa tai usein. Kesä varmaan suurimpia haasteita mitä löytyy?[u]
Vauvan pyllytalkki, se ei rasvainen on kyllä osoittautunut myls päteväksi aineeksi, näin kunnolla asiaa miettien....
Tottahan se on, ettei tulehdusta voi ennäkkoon hoitaa mutta voi opetella elämään niiden roikkojen kanssa niin ettei tulehduksia tulisi kovin paljoa tai usein. Kesä varmaan suurimpia haasteita mitä löytyy?[u]
Totta tuokin vaan kun ne on tässä vaiheessa niin saattaa olla että laitat "väärät" sukkahousut jalkaan ja siitä 10min päästä valuu mätä nahasta. Osaltaan haastetta lisää diabetes, jos sokerit on normia korkeammat em 1/2vrk niin varmana taas mätä valuu.... Hyi hitto kun edes ajattelee niin rupee yököttämään...
Tummeli ja Helosan ovat samaa pohjaa. Helosaniin on vain lisätty hajuste ja nimi muutettu paremman myynnin takaamiseksi. Ei nuo ison talon emännät halunneet haista "navettarasvalle".
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
Helosan on hyvä kiitos!!! Näyttää siinä olevan alkoholia, onko tummelissa?
Mulla ainakin toistaiseksi ollut iho hyvässä kunnossa, mutta samojen asioiden kanssa panikoin jo ennen leikkausta. Yllättävää kyllä mahan alunen tuottaa vähemmän ongelmina nyt kuin 40kg sitten, jolloin se hautoi kunnolla ja haisi pahalle. Käyn kyllä aamuin illoin suihkussa, vessassa käydessä kuivaan mahan alusen wc-paperilla ja urheilessa sujautan kädet taskuihin ja kuivaan housuntaskuilla mahapussin alta:( Kurjaa, mutta eiköhän sekin joskus lopu tavalla tai toisella.
Rinnat ovat kuin puolityhjät jauhosäkit. Kun nostaa ylöspäin, niin tyhjä "lommo" jää vaan näkyviin.
Iho on ryppyinen haaruksista ja rinnoista, mutta kurjimman näköinen on suonikohjuni, joka tullut tosi hyvin esille laihtumisen myötä. Valtava, ryppyinen, kiemurteleva vana reidestä alas nilkkaan. Onpahan katseenvangitsija kerrakseen:(
Rinnat ovat kuin puolityhjät jauhosäkit. Kun nostaa ylöspäin, niin tyhjä "lommo" jää vaan näkyviin.
Iho on ryppyinen haaruksista ja rinnoista, mutta kurjimman näköinen on suonikohjuni, joka tullut tosi hyvin esille laihtumisen myötä. Valtava, ryppyinen, kiemurteleva vana reidestä alas nilkkaan. Onpahan katseenvangitsija kerrakseen:(
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Ju u tuttu tunne vaan niissä se näkyy eletty elämä... =) Maha on inhottava kun juoksee se hölskyy pahemmin kuin tissit vasten kroppaa... Ja aika painavakin se on=P
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Sivu 1 / 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa