Onko 6 kk kontrollia leikkauksen jälkeen?
4 posters
Sivu 1 / 1
Onko 6 kk kontrollia leikkauksen jälkeen?
Onko teille Peijaksessa / muualla leikatuille tullut kutsua 6kk kontrolliin? Jos, niin minne? Peijaksesta sanottiin ettei siellä enää ole kontrolleja, joten olisiko ne Meilahdessa?
Mulle tulee 6 kk täyteen ensi kuussa ja olen ulkomailla jouluun saakka, joten olisi ollut kiva tietää tarvitseeko peruuttaa jostain aikaa.
Mulle tulee 6 kk täyteen ensi kuussa ja olen ulkomailla jouluun saakka, joten olisi ollut kiva tietää tarvitseeko peruuttaa jostain aikaa.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Vs: Onko 6 kk kontrollia leikkauksen jälkeen?
Moi!
Käytännöt vaihtelevat ilmeisesti tosi paljon. Minut leikattiin PHKS:ssa ja siellä kontrolleja on 1kk ja vuoden päästä lääkärillä. Rav.terapeutin tapasin 1kk, 3kk ja 6kk leikkauksen jälkeen. Seuraava on sitten vuoden kuluttua leikkauksesta.
Käytännöt vaihtelevat ilmeisesti tosi paljon. Minut leikattiin PHKS:ssa ja siellä kontrolleja on 1kk ja vuoden päästä lääkärillä. Rav.terapeutin tapasin 1kk, 3kk ja 6kk leikkauksen jälkeen. Seuraava on sitten vuoden kuluttua leikkauksesta.
bulleriina- Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009
Kiitos vastauksestasi Bullerina. Sulla on pudonnut tosi kivasti paino! Onnittelut:) Vuositarkastuksessa olet varmaan norm. painossa tai ainakin kovin kovin lähellä sitä!!! Mikä on tavoitteesi?
Onko sulla pahat roikut tulleet?
Onko sulla pahat roikut tulleet?
Minulla oli Meikussa jälkitarkastus 5kk leikkauksen jälkeen ja seuraava on vuositarkastus.
Soita meikkuun ja kysele asiaa ettei ole unohtunut
Soita meikkuun ja kysele asiaa ettei ole unohtunut
mamuska- Viestien lukumäärä : 37
Registration date : 23.04.2009
Kaipa noihin kontrolliaikoihin voi itse vaikuttaa, että omat suunnitelmat ei kariudu jonkin "pakollisen" jälkiseurannan vuoksi. Enpä usko, että siinä suhteessa isoa ongelmaa tulee, jos kokeet tehdään kuukausi pari ao. ajankohdan jälkeen.
Paloma- Viestien lukumäärä : 137
Registration date : 14.11.2009
Joo en itsekkään sitä usko, että on ongelma. Jätin kesäloman takia väliin kokonaan 1kk tarkastuksen. Ja tämän ajattelin jättää kanssa. Käyn vaan labroissa. Sen turhempaa käyntiä kuin mitä 3kk tarkastus Peijaksessa oli ei ole kohdalleni sattunut. Olin alle 2 min. sisällä ja lääkäri tiedusteli onko kaikki ok. Sanoin joo ja se sanoi, ettei enää tarvitse tänne tulla. Eikä muuta! Verikokeista lähettivät vastauksen jälkikäteen, kun ei ollut valmiina.
Kiitos palautteesta!
Olen itse tosi tyytyväinen painon putoamiseen ja siitä seuranneeseen kevyeen ja energiseen oloon. Tavoite olisi ainakin unelmissa olla joskus normaalipainoinen, eli vielä vähän reilu 10 kg matkaa. Tosin vaikka paino ei tippuisi enää yhtään, olen tilanteeseen tyytyväinen!
Kaksi raskautta reilusti ylipainoisena, eli mahanahka on kyllä tosi löysä ja alarepun poimu hautuu herkästi, mutta toistaiseksi olen sen kanssa pärjännyt. Toivottavasit pääsen tuohon roikkojen korjaukseen sitten tulevaisuudessa... Allit myös hulmuavat tuulessa, mutta parempi niin, kuin ne hakkuupöllin paksuiset käsivarret ;))
Tsemppiä jatkoon!
Olen itse tosi tyytyväinen painon putoamiseen ja siitä seuranneeseen kevyeen ja energiseen oloon. Tavoite olisi ainakin unelmissa olla joskus normaalipainoinen, eli vielä vähän reilu 10 kg matkaa. Tosin vaikka paino ei tippuisi enää yhtään, olen tilanteeseen tyytyväinen!
Kaksi raskautta reilusti ylipainoisena, eli mahanahka on kyllä tosi löysä ja alarepun poimu hautuu herkästi, mutta toistaiseksi olen sen kanssa pärjännyt. Toivottavasit pääsen tuohon roikkojen korjaukseen sitten tulevaisuudessa... Allit myös hulmuavat tuulessa, mutta parempi niin, kuin ne hakkuupöllin paksuiset käsivarret ;))
Tsemppiä jatkoon!
bulleriina- Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009
Heips!
Mulla on nyt kulunut 6kk leikkauksesta ja painoa on pudonnut 20kg.
Se tekee n.740g per viikko.
Eli tahti on todella ollut hyvä. Välillä on ollut pysähdyksiä, mutta lopputulos ratkaisee, eiks niin?!
Jos sama tahti pysyy niin vuositarkastuksessa se tekee - 40kg!
10kg meni jo enellä ennen leikkausta.
Mun kohdalla leikkauspäätös oli parasta mitä oon tehny: Diabeteslääkkeet lopetettiin, verenpaine on laskenut lähes normaaliin ja särkylääkkeet ovat kans puolittuneet.
Olen palannut osa-aikaisesti työelämään ja mieliala on kohentunut huomattavasti.
Odottelen innolla kevään tuloa. Toivotan muillekkin palstalaisille toivorikasta tulevaisuutta.
Mulla on nyt kulunut 6kk leikkauksesta ja painoa on pudonnut 20kg.
Se tekee n.740g per viikko.
Eli tahti on todella ollut hyvä. Välillä on ollut pysähdyksiä, mutta lopputulos ratkaisee, eiks niin?!
Jos sama tahti pysyy niin vuositarkastuksessa se tekee - 40kg!
10kg meni jo enellä ennen leikkausta.
Mun kohdalla leikkauspäätös oli parasta mitä oon tehny: Diabeteslääkkeet lopetettiin, verenpaine on laskenut lähes normaaliin ja särkylääkkeet ovat kans puolittuneet.
Olen palannut osa-aikaisesti työelämään ja mieliala on kohentunut huomattavasti.
Odottelen innolla kevään tuloa. Toivotan muillekkin palstalaisille toivorikasta tulevaisuutta.
mamuska- Viestien lukumäärä : 37
Registration date : 23.04.2009
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa