Oonko ainut epäonnistuja?
+12
Nana
huanita
26pistepirkko
dunbar
muuminmamman4
kissus nytkö jo
Riski_iita
Ulde
ritu
Anette
Paloma
Maj
16 posters
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Oonko ainut epäonnistuja?
Viime viikolla koitin alkaa nutrilett kuurin.. Huonoin tuloksin. Olin iltap. niin kiukkunen ja verenhimonen. että oli pakko syödä muun perheen turvaksi.. Nyt koitan uudestaan.. Onko mitää neuvoja kikkoja millä olette onnistuneet?? Tuntuu niin kurjalta että oon nii huono..
Maj- Viestien lukumäärä : 30
Ikä : 43
Registration date : 29.09.2010
Vs: Oonko ainut epäonnistuja?
Voin tosi hyvin kuvitella tuntemuksiasi, kun itse eneilin viisi viikkoa ennen leikkausta. Tuolla eri ene-ketjuissa on hyviä vinkkejä siitä, miten vältät helpoimmin karikkoja. Saat lisää murua massuun ilman kaloreita, lisää makua sekä ihan "oikeita aterioitakin", ja ene senkun jatkuu.
Ja epäonnistuja et takuulla ole. Olen ihan varma, että kaikilla eneilijöillä on ollut "repsahduksia" eikä ne maailmaa kaada, pitää vaan uudelleen asettua raiteille.
Syödä muun perheen turvaksi? Kuulostaa mielenkiintoiselta...eikä ihan hyvältä, vaikka huumoria onkin. Motivaatiosi suunta on painon pudotus, eikö vaan? Ja suuntana terveys?
Yksi vinkki vielä...niille lääkäreille ja terapeuteille sekä psykiatreille pitää pystyä osoittamaan omien motiivien voima, että leikkuriin pääsee. Se vaan on niin totta, kun noita muiden juttuja on lukenut.
Tsemppiä, voimaa ja sisua!
Ja epäonnistuja et takuulla ole. Olen ihan varma, että kaikilla eneilijöillä on ollut "repsahduksia" eikä ne maailmaa kaada, pitää vaan uudelleen asettua raiteille.
Syödä muun perheen turvaksi? Kuulostaa mielenkiintoiselta...eikä ihan hyvältä, vaikka huumoria onkin. Motivaatiosi suunta on painon pudotus, eikö vaan? Ja suuntana terveys?
Yksi vinkki vielä...niille lääkäreille ja terapeuteille sekä psykiatreille pitää pystyä osoittamaan omien motiivien voima, että leikkuriin pääsee. Se vaan on niin totta, kun noita muiden juttuja on lukenut.
Tsemppiä, voimaa ja sisua!
Paloma- Viestien lukumäärä : 137
Registration date : 14.11.2009
Kuullostaa hyvältä tai ei..
No eikös kaikilla ole täällä motivaationa painon pudotus ja terveys?????
No eikös kaikilla ole täällä motivaationa painon pudotus ja terveys?????
Maj, ei missään tapauksessa tarkoitukseni ollut kyseenalaistaa motiivejasi. Koetin rohkaista Sinua voimistamaan myönteistä eteenpäin menemistä, joka sinulla on ollut siitä saakka, kun päätit ryhtyä koko prosessiin.
Pahoittelen, jos kirjoitin epäselvästi.
Pahoittelen, jos kirjoitin epäselvästi.
No siis mulla hermot niin kireellä, kun nälkä kurnii, niin helposti sit tulee kiukkuseks ja huutaa ja kiukuttelee.. Kuten nytkin..
Siis tää on niin järkyttävää, kun mulla on nyt yhtä aikaa kamala nälkä ja silti tekee pahaa, siis hieman niinku etoo.. Oon koittanu juoda sok.tomia mehuja..
Eihän noi ene liemet ja litkut ole kovin herrkuja :( Oletko kokeillut eri valmistajien tuotteita? Tosin kiva ostella erilaisia aina ison paketin verran, ainakaan ite en ole törmännyt näytteisiin.
Ite oon tullut toimeen siten että syön ihan reilusti väli aikoina sallittuja kasviksia, raakoina ja kypsytettyinä.
Nälkä on kamala tunne jos se mouruaa koko ajan, itselläni se katosi kolmantena ene päivänä.
Oletko saanut ohjeet eneilyyn normi ruoalla?
Tsemppiä sulle, kyllä sä keinon löydät toteuttaa vaadittu pudotus.
Ite oon tullut toimeen siten että syön ihan reilusti väli aikoina sallittuja kasviksia, raakoina ja kypsytettyinä.
Nälkä on kamala tunne jos se mouruaa koko ajan, itselläni se katosi kolmantena ene päivänä.
Oletko saanut ohjeet eneilyyn normi ruoalla?
Tsemppiä sulle, kyllä sä keinon löydät toteuttaa vaadittu pudotus.
Anette- Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 55
Registration date : 12.12.2009
Sillähän ENEllä sinä osoitat lääkäreille motivaatosi leikkaukseen ja sen jälkeiseen elämään sillä leikkaus tuo elämäntapa muutoksen koko loppuiäksi johon sinun on oltava valmis muuten kaikki on ollut turhaa.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Minua auttoi enellä se, että söin porkkanoita, kukkakaalia, kiinankaalia jne. raakana. Dippasin niitä hipaisten rasvattomasta jugurtista tehtyyn kastikkeeseen (reilusti valkosipulia, vähän suolaa ja sinappia, ja antaa muhia muutaman tunnin. Makua on!)
Lisäksi laitoin ene-keittoihin herkkusieniä, pannulla ilman rasvaa paahdettuja kasviksia jne. sekaan. Soin itselleni myös joinakin aamuina yhden reissumiesviipaleen leipää...
Ene onnistui riittävän hyvin.
Lisäksi laitoin ene-keittoihin herkkusieniä, pannulla ilman rasvaa paahdettuja kasviksia jne. sekaan. Soin itselleni myös joinakin aamuina yhden reissumiesviipaleen leipää...
Ene onnistui riittävän hyvin.
Kyllä kait nyt sentään syöt ne puoli kiloa vihanneksia päivässä? Saat mahasi toimimaan ja jotain pureskeltavaakin.
Ulde- Viestien lukumäärä : 160
Registration date : 21.01.2010
Maj, se alku on hankalin, ehdottomasti. Mutta ei se jatkokaan ruusuista ole, mutta hiukan helpompaa. Ite olen nyt viikon eneilly, nälän tunne vähentynyt, mutta ei missään tapauksessa poistunut.
Koita nyt jaksaa, muista että meitä on monta kanssakulkijaa, jotka kiukkuilee ihan samojen nälkäkiukkujen kanssa. ( lihavatko muka lepposia pee-puhetta sanon minä :) ) Ja vetele tosiaan noita kasviksia oikeen reilusti, niin pahin nälkä lähtee-
Koita nyt jaksaa, muista että meitä on monta kanssakulkijaa, jotka kiukkuilee ihan samojen nälkäkiukkujen kanssa. ( lihavatko muka lepposia pee-puhetta sanon minä :) ) Ja vetele tosiaan noita kasviksia oikeen reilusti, niin pahin nälkä lähtee-
Riski_iita- Viestien lukumäärä : 188
Registration date : 29.06.2010
Moro aloitin ene laskeutumisen heti kun sain kuulla leikkauspäiväni, eilen alkoi virallinen ene 4vko ennen leikkausta, siltikin on tiukkaa olla ilman sitä mitä muut syövät varsinkin kun on pakko tehdä ruokaa joka päivä. Ja käydä kaupassa ... Hiljaa varmaan hyvä tulee.. Ihan loistavasti en usko että täälläkään menee...
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Moi Maj!
Kyllä se on kauheen hankalaa koko ENE, oli sitä sitten pussidietillä tai ruokaenellä! Kaikki me ollaan se tehty tai jotuu sen tekemään! Ja melkeinpäs kaikilla on perhe mille ruokaa laittaa ja kaupassa pitää käydä! Minullakin on 4 lasta ja mies! Kyllä siinä oli kestämistä kun laittaa 2 kertaa päivässä lämpimän ruuan, pari välipalaa, aamupalan ja iltapalan! Siihen vielä kaikki herkkupäivät ynnä muuta! Mutta minä ainakin sinnittelin ja ajattelin että nyt on kyse minun uudesta elämästä ja tulevaisuudesta! Olihan toki noita repsahduspäiviä mullakin pari ton 4 viikon aikana mutta en luovuttanut koska ajattelin just mun lapsia ja tietysti omaa elämää! Älä nyt Maj luovuta vaan pure hammasta yhteen! Laita rasti kalenteriin joka ilta niin huomaat kuinka ne päivät siinä hupenee! Ja jos meinaa kiukuttaa niin ajattele sillä tavalla että ei se sun perheen vika ole, mene vaikka toiseen huoneeseen tai vaikka pihalle vähän puhaltamaan! Silloin kun minulla meinas mennä päin persettä menin ulos ja HUUSIN suoraa huutoa! SE helpotti! Mutta,mutta tsemppiä sulle kyllä se siitä menee jos ajattelee vaan positiivisesti!
Kyllä se on kauheen hankalaa koko ENE, oli sitä sitten pussidietillä tai ruokaenellä! Kaikki me ollaan se tehty tai jotuu sen tekemään! Ja melkeinpäs kaikilla on perhe mille ruokaa laittaa ja kaupassa pitää käydä! Minullakin on 4 lasta ja mies! Kyllä siinä oli kestämistä kun laittaa 2 kertaa päivässä lämpimän ruuan, pari välipalaa, aamupalan ja iltapalan! Siihen vielä kaikki herkkupäivät ynnä muuta! Mutta minä ainakin sinnittelin ja ajattelin että nyt on kyse minun uudesta elämästä ja tulevaisuudesta! Olihan toki noita repsahduspäiviä mullakin pari ton 4 viikon aikana mutta en luovuttanut koska ajattelin just mun lapsia ja tietysti omaa elämää! Älä nyt Maj luovuta vaan pure hammasta yhteen! Laita rasti kalenteriin joka ilta niin huomaat kuinka ne päivät siinä hupenee! Ja jos meinaa kiukuttaa niin ajattele sillä tavalla että ei se sun perheen vika ole, mene vaikka toiseen huoneeseen tai vaikka pihalle vähän puhaltamaan! Silloin kun minulla meinas mennä päin persettä menin ulos ja HUUSIN suoraa huutoa! SE helpotti! Mutta,mutta tsemppiä sulle kyllä se siitä menee jos ajattelee vaan positiivisesti!
muuminmamman4- Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010
Niin ja mikä noihin litkuihin tulee, laita niihin mausteita ja kasviksia! Ja jos se on ihan mahdotonta kysy sun rav-suunnittelijalta se ruokaene ohje!
muuminmamman4- Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010
Niimpä, en osaa edes kuvitella miten hankalaa teillä on jotka joudutte perheellenne tekemään vielä ruokaa..... huh!! Huomaan miten kaikki toksuukin niin herkulliselta ( eilen laitoin koirille lihaa... ja sekin tuoksu hyvälle nokkaan:D Onneksi en pötkylän päästä haukannut *hih")
Itse ilmoitin ukolleni että saapi nyt sitten itse tehdä ja suunnitella ja hankkia ruokansa, aikuinnen ihminen. :D Noh, toki samalla kauppareissulla ruuat ostellaan :D
Itse ilmoitin ukolleni että saapi nyt sitten itse tehdä ja suunnitella ja hankkia ruokansa, aikuinnen ihminen. :D Noh, toki samalla kauppareissulla ruuat ostellaan :D
Samoin, pääsen varmasti helpommalla ja vähemmillä kiusauksilla kun ei tarvitse tehdä perheelle aterioita. Mies tekee itse ruokansa ja jopa ihan mukisematta :)
Ihanaa huomata etten ole ainut jonka hermot meinaa pettää tässä.. Paha ku asuu rivarissa, jos menee kiljuu ulos, nii johan on kohta sossu oven takana.. Viel ku on yh..
Tänään kävin kahvilassa moikkaa sen omistajaa joka on hyvä tuttu.. Niin en juonu kun jonkun makuteen hermesetaksella!!! Vaikka istuin siel yli 2h. Ja se alko viel tekee keittolounasta, joka tuoksu siinä.. huhu.. Mutta ei oikeestaan edes tehny mieli sitä..
Eilen söin kurkkua ja tomaattia vähän illalla. Paljonko niitä voi syödä että pysyy se paasto tila päällä? Ja mitkä on sellasia mitä ei kannata syödä? Entäs hedelmät, omena?
Viime yönä näin unta ruuasta.. :(((( Ja si tosin näin myös unen että tän kesänen uikkari roikku mun päällä =)
Vielä kaiken lisäks vaikeuttaa hermojen kanssa ku poika on siinä iässä että joka asia kyseenalaistetaan ja vängätään vastaa ihan vaan sen ilosta...
Tänään kävin kahvilassa moikkaa sen omistajaa joka on hyvä tuttu.. Niin en juonu kun jonkun makuteen hermesetaksella!!! Vaikka istuin siel yli 2h. Ja se alko viel tekee keittolounasta, joka tuoksu siinä.. huhu.. Mutta ei oikeestaan edes tehny mieli sitä..
Eilen söin kurkkua ja tomaattia vähän illalla. Paljonko niitä voi syödä että pysyy se paasto tila päällä? Ja mitkä on sellasia mitä ei kannata syödä? Entäs hedelmät, omena?
Viime yönä näin unta ruuasta.. :(((( Ja si tosin näin myös unen että tän kesänen uikkari roikku mun päällä =)
Vielä kaiken lisäks vaikeuttaa hermojen kanssa ku poika on siinä iässä että joka asia kyseenalaistetaan ja vängätään vastaa ihan vaan sen ilosta...
Hedelmiä ei saa syödä paaston aikana :( mutta ainakin lahdesta tuli ohjeet että rajoittamattomasti saa syödä: kurkkua, tomaattia, salaattia, kaaleja, kurpitsaa, pinaattia, paprikaa, raparperia, sieniä, parsaa, purjoa, retiisiä, selleriä ja maustevihanneksia... eli näitä voi rouskutella niin paljon kun sielu sietää.
Joo kellä oli ne Oulun ohjeet mulla puuttuu sieltä kurpitsa täysin, miksiköhän? siitä voi tehdä kivoja voileivän korvikkeita=)
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Ollaan muuten melkoisen luovaa porukkaa, kun ruuasta on kyse :DD
Turussa sanottiin, että ½ kiloa vihanneksia!
Ravitsemusterapeutilta sain luettelon, joka on seuraava:
tomaatti, kurkku, salaatit, porkkana, retiisi, paprika, kaalit, purjo, maustevihannekset (persilja, tilli, ruohosipuli, basilika jne.), pinaatti, nokkonen, sienet, parsa, kurpitsat, raparperi.
Kyl noilla sai vaihtelua pussikeittoihin ja kun vielä noita yrttejä käytti keittojen mausteena, niin sai keitotkin nieltyä.
Ravitsemusterapeutilta sain luettelon, joka on seuraava:
tomaatti, kurkku, salaatit, porkkana, retiisi, paprika, kaalit, purjo, maustevihannekset (persilja, tilli, ruohosipuli, basilika jne.), pinaatti, nokkonen, sienet, parsa, kurpitsat, raparperi.
Kyl noilla sai vaihtelua pussikeittoihin ja kun vielä noita yrttejä käytti keittojen mausteena, niin sai keitotkin nieltyä.
Ulde- Viestien lukumäärä : 160
Registration date : 21.01.2010
Maj- myötätuntoni. Ene kuuri on syvältä! Seitsemän viikkoa takana ja ruokavaliolla, koska olen allerginen ene-valmisteille. Teen joka päivä perheelle ruokaa ja yritän siinä samalla kuijottaa 800kcal:lla. Neljä viikkoa ennen leikkausta olisi jotenkin vielä ymmärrettävää, mutta 10! Ja leikkaus jossain hamassa tulevaisuudessa.
Enen jaksaa vain sillä, että nautiskellen saa mennä joka päivä puntarille ja koko ajan tippuu paino. Vaatteet käy nopeasti väljiksi. On energinen (välillä hysteerisenkin) olo. Kunhan saan tän kuurin ohitse, en enää ikinä suostu eneilemään. Leikkausta ennen on pakko, mutta se neljä viikkoa menee vaikka kepin nokassa... 10 on likaa.
Enen jaksaa vain sillä, että nautiskellen saa mennä joka päivä puntarille ja koko ajan tippuu paino. Vaatteet käy nopeasti väljiksi. On energinen (välillä hysteerisenkin) olo. Kunhan saan tän kuurin ohitse, en enää ikinä suostu eneilemään. Leikkausta ennen on pakko, mutta se neljä viikkoa menee vaikka kepin nokassa... 10 on likaa.
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Mä odotan että toi mun puntari taas punnitsis mut :((( No jos aluks lähtee paljon nii voi olla kuukaus ja se jopa punnaa mut.. Tai pari..
Jotenki mulle tuli niin sellanen mielikuva märehtivästä lehmästä joka katsoo tylsistyneenä ja vaimeesti välillä mylvii ammuuta.. Siis tästä rehulinjasta meinaan.. :D Jopa naurattaa ajatus =)
Jotenki mulle tuli niin sellanen mielikuva märehtivästä lehmästä joka katsoo tylsistyneenä ja vaimeesti välillä mylvii ammuuta.. Siis tästä rehulinjasta meinaan.. :D Jopa naurattaa ajatus =)
Hei just tein itselleni sosekeiton 2 purjoa, paprika, pari porkkanaa, kesäkurpitsaa, kukkakaalia liemikuutio, valkosipulia ja chiliä paljon ja hyvää oli!! Lautaselle laitoin vielä protskulähteen 1rkl kermaviiliä NAM NAM eikä tullu yhtään lehmä olo.
Nooh.... myönnetään että olisin toki voinut syödä lisänä pari kolme metriä patonkia.... mutta ei kerrota sitä kellekkää *heh*
Ja jälkkärinä vadelmapersikkamehukeittoa ....
Nooh.... myönnetään että olisin toki voinut syödä lisänä pari kolme metriä patonkia.... mutta ei kerrota sitä kellekkää *heh*
Ja jälkkärinä vadelmapersikkamehukeittoa ....
rankkaa oli mullaki ensimmäinen ja ehkä toinenki viikko vaan kun aloin ruokaenelle,helpottu huomattavasti ja kasvikset on jäänee osaksi ruokavaliota leikkauksen jälkeenki :) mulla oli kakkutilauksia useampiin juhliin niin täyte,suklaa kuin voileipäkakkujakin eikä auttanut kun sinnitellä...en edes lusikkaa nuollu kun siitä ois alkanu vaan entistä kovemmat himot.eräissäkin juhlissa muut söi ja kehui voileipäkakkuja ja minä söin näkkärin kevytlevitteellä ja siivu lohta päällä...kyllä siinä väki ihmetteli vaan jälkeenpäin sain olla tosi ylpeä itestäni kun sain pidettyä itseni kurissa :) koko sen neljän viikon aikana en oikeastaan edes kovasti yrittänyt olla nutriletilla kun ensimmäinen pussillinen meinas tulla samantien ulos ja siirryin suoraan ruokiin.kirurgi sanoi ennen eneä että kaikille tulee se senkin takia että saa maksan kokoa pienemmäksi ja vähentää verenvuotoriskiä sitä nostettaessa...kyllä tuli hyvä mieli sairaalassa leikkauksen jälkeen kun sanottiin että ene on onnistunut todella hyvin ja leikkaus mennyt odotettua paremmin...nyt elämä jatkuu täysin uudenlaisena ja jo 14kg keveämpänä leikkauksesta joka oli 6viikkoa sitten.
26pistepirkko- Viestien lukumäärä : 31
Registration date : 30.04.2010
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa