Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

V,,,umainen duunipaikka ja V...umainen pomo, ovat lihottava yhdistelmä.

2 posters

Siirry alas

V,,,umainen duunipaikka ja V...umainen pomo, ovat lihottava yhdistelmä. Empty V,,,umainen duunipaikka ja V...umainen pomo, ovat lihottava yhdistelmä.

Viesti kirjoittaja luke64 Su Loka 10, 2010 12:49 pm

Tutkimuksen jännittävin havainto oli se, että pitkäaikainen työstressi lihottaa. Mitä vähemmän ihminen sai tukea esimieheltään ja työtovereiltaan ja mitä pitempään tilanne jatkui, sen suuremmalla todennäköisyydellä hän lihoi. Työn vaativuus ei sen sijaan vaikuttanut lihomiseen lainkaan. Työyhteisön ongelmien ja lihomisen välinen yhteys säilyi, vaikka laskelmissa otettiin huomioon muut tekijät, kuten koulutus, sosiaaliryhmä, ruokavalio, liikkuminen, tupakointi ja alkoholin käyttö. Työpaikalla koettu stressi lisäsi sekä tavanomaista lihavuutta että vyötärölihavuutta, jossa läskit keskittyvät osittain tai kokonaan keskivartalolle.

Tämä tutkimus ei ole ensimmäinen, jossa työpaikan ihmisongelmat huonontavat terveyttä. Krooninen työstressi näyttää aiheuttavan sepelvaltimotautia ja lisäävän varaa sairastua metaboliseen oireyhtymään, jossa vyötärölihavuuteen liittyy kohonnut verenpaine ja sokeri- ja rasva-aineenvaihdunnan häiriöitä. Jos läskisota todella halutaan voittaa, täytyy terveellisten elintapojen edistämisen lisäksi saada pomottelu kuriin.

Artikkelin tunnus: tko00011 (001.011)
© 2010 Kustannus Oy Duodecim
luke64
luke64

Viestien lukumäärä : 58
Ikä : 60
Registration date : 10.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

V,,,umainen duunipaikka ja V...umainen pomo, ovat lihottava yhdistelmä. Empty Vs: V,,,umainen duunipaikka ja V...umainen pomo, ovat lihottava yhdistelmä.

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Su Loka 10, 2010 3:59 pm

Hei luke64!
Uskon noihin tutkimustuloksiin. Lukeudun itse noihin ihmisiin, jotka välillisesti ovat lihoneet työympäristön henkisen ilmapiirin vaikutuksesta. Itse olen sapuskaa suuhuni mättänyt, mutta mielentilaani on suuresti vaikuttanut työilmapiiri. En ehkä ole ollut ominaisuuksiltani sellainen, joka olisi voinut saada tyydytyksen/lohdutuksen saamisen jostain vähemmän lihottavasta. Ikinä ei ole tullut mieleenikään, että lähtisin purkamaan paineita punttisalille, lenkkipolulle tai muuhun sellaiseen, josta kiloni eivät olisi nousseet. Olen ollut mukavuudenhaluinen ja käpertynyt sohvan nurkkaan mussuttamaan makkeeta syömistä. Enää en niin tee, vaan määrään itse, mihin venettäni vien ja näytän mistä kana pissii..
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa