Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

bmi ennen leikkausta

+11
ritu
bulleriina
MRA123
tigertytto
Ranskis
Poutapilvi
muuminmamman4
Anette
kissus nytkö jo
Rovatar
mimio
15 posters

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

bmi ennen leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: bmi ennen leikkausta

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ma Loka 04, 2010 5:15 pm

Mä epäilen, että eiköhän nuo asiantuntijat osaa leikkaukseen hakeutumisvaiheessa seuloa sieltä porukasta pois ne, jotka vain jonkin muotioikun takia olisivat leikkaukseen tulossa. Ainakin itselläni on todella tarkkaan kyselty ihan kaikkea, laihdutushistoriastani, onnistuneista pudotuksista sun muista, että kyllä sen perusteella voi jo aika paljon päätellä omista motivaatioistani leikkaukseen, ja uskoisin muiden kohdalla olevan täysin saman jutun.

Minulle tämä leikkaus on se, joka toivottavasti tulee pelastamaan henkeni vielä jossain vaiheessa. Ja ehkäisemään ne perinnölliset lihavuuteen liittyvät sairaudet, joihin minulla on erittäin suuret sukurasitteet. Lisäksi tämä antaa voimaa jaksaa paremmin pienten lasteni kanssa ja mahdollisuuden kasvattaa heidät niin, että jonain päivänä ehdin vielä lapsenlapsetkin nähdä.

Vaikka leikkauksesta puhutaankin tänä päivänä enemmän kuin esimerkiksi muutama vuosi sitten, ne kriteerit siihen pääsyyn eivät ole muuttuneet. Ja tuskin ainakaan lievempään suuntaan tulevat muuttumaan. Ei tästä siis tekemälläkään saa mitään muotioikkua tehtyä, vaan ihan jokaiselle leikkaukseen pääsevälle siitä tulee olemaan hurjasti apua. Ja se tulee olemaan tarpeellinen.

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja ritu Ma Loka 04, 2010 5:27 pm

Ranskis: Juu minua ei leikattu muotoikusta vaan siksi että mulle olisi mahdollista suorittaa lonkkaleikkauksia ei minua muuten tuo reilun 200kg paino haitannut onneksi olen säästynyt esm diapeettekseltä ja muilta liitänäissairauksilta ja en usko että yleisessä terveydenhuollossa näitä leikkauksia tehdään turhaan ja hädiköitysti ja on ihan hyvä että koko projekti kestää sen reilun vuoden että jokainen ehtii miettiä kohdallaan mihin ryhtymässa, mutta mutta entäs toi yksityinen puoli ne jotka eivät kritereitten takia pääse julkiselle puolelle leikkaukseen niin mitkä ovat heidän motivaatiot sillä jokaisenhan paino laskee oikealla ruokavaliolla ja pysyy myös siellä kun muuttaa elämäntapoja, onhan se totta että jokainen päättää mihinkä rahansa laittaa onkos se laihdutusleikkaus vai muu mitä haluaa,
En menisi leikkaukseen en julkiselle tai yksityisell (vaikka rahat oliskkin) tällä minun nykyisellä painollani BMI 36 koska katson ettei mulla mitenkään hirveästi ylipainoa enää ole ja kun tietää mitä voi sattua, Onneksi olen tätä kirjoittamassa sillä komplikaatiot oli viedä hengen, onneksi kirurkit kerkesi minunkin pelastaa vielä elämään kahdella uusinta leikkauksella, sairaalassa oli muuten aikaa miettiä tätä leikkausta ja tarkkaan kun makasi letkuissa kahdesta meni nestettä sisään ja kahdesta tuli eritteitä pussiin.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja Ranskis Ma Loka 04, 2010 5:34 pm

Noin rankan kokemuksen jälkeen ymmärrän hyvin kriittisen asenteesi leikkauksia kohtaan, uskon silti, kun terveydenhoitohenkilökunta kertoo minimaalisen pienistä komplikaatioprosenteista.
Täälläkin on useampi yksityisellä itsensä leikkauttanut tai sinne menevä, ja kaikki he ovat kertoneet leikkaukriteerien olevan samat kuin julkisella puolella.
Ranskis
Ranskis

Viestien lukumäärä : 112
Registration date : 22.06.2010

Viesti kirjoittaja Maria Ma Loka 04, 2010 10:46 pm

Joo, minä kanssa sohaisen nyt ampiaispesää tikulla. Kyllä lääkärit kertoo komplikaatioista ja prosentin pienuudesta. MUTTA kertooko ne kuinka vakavia ne komplikaatiot on sitten sillä pienellä prosentilla tai kuin kauan joutuu sairaalassa olemaan niiden takia tai kuinka kauan noi komplikaatiot haittaa elämää?
Ja millä painolla ja indeksillä leikkaukseen pääsee, on Suomessa ihan uskomatonta, BMI jossain 36 paikkeilla menee heittäen ja sit kun on BMI yli 70, ei leikata, pistetään dieetille ja odottamaan leikkausta.
Ihan oikeasti, jos lääkärit osaa asiansa, ne osaa leikata potilaan jolla BMi on 70 tai yli. Muuten kukaan joka oli leikattu samalla viikolla mun kanssa ei olis hengissä. Tai suurin osa tuossa sairaalassa leikatuista potilaista.
Yksityisellä se on ihan sama, se joka maksaa saa mitä haluaa.
Itsekin olisin mennyt yksityisenä täälläkin jos siitä olisi ollut enemmän kuin 2 kuukauden nopeutus aikatauluun.

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 15.08.2010

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ma Loka 04, 2010 11:19 pm

Etkö sitten soisi meille muille mahdollisuutta saada uutta elämää Ritu?
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja Heluna Ti Loka 05, 2010 12:13 am

mun bmi oli 41 kun menin lähetettä hakemaan. Joten riittää sulla luulisin. Näin ainakin mulla riitti täälläpäin=/

Heluna

Viestien lukumäärä : 155
Ikä : 49
Registration date : 19.03.2010

Viesti kirjoittaja ritu Ti Loka 05, 2010 12:15 am

Lainaus
Etkö sitten soisi meille muille mahdollisuutta saada uutta elämää Ritu?

En ymmärrä kysymystäsi Kissus nytkö jo, Voisitkotarkentaa niin osaisin antaa vastauksen tai ainakin mielipiteeni sillä enhän minä ole kenenkään elämää luomassa tai pois ottamassa olen siihen liian heikko ja ihminen ei sellaiseen pysty vaan sen tekee korkeammatvoimat, mutta jos kyse on LAIHDUTUSLEIKKAUKSESTA niin haluan antaa kirjoituksillani ajattelemisen aihetta mihin on ryhtymässä ja miettimään ihan tosissaan selviääkö ilman suurta ja "vaarallista" toimenpidettä eikä muuta omaa ruuansulatuskanavan toimintaa, mutta jos se on sairauden ja sen hoidon kannalta tarpeelinen hoito toimenpide niin olen itsekkin puhumassa leikkauksen puolesta silloin kannattaa ottaa se pieni riski ettei kaikki menekkään niinkuin oli suunniteltu.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ti Loka 05, 2010 4:11 am

Laitoin sinulle yksityisviestin.
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 26.07.2010

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ti Loka 05, 2010 12:49 pm

Mulle on ainakin kerrottu hyvinkin selkeästi veritulpat, haava vuodot suolikiertymät ja kuolemanriskit. Ehkä sitten niinkin kun olen kysellyt ja tivannut, kun olen tätä miettinyt useamman vuoden. Puhuin näistä riskeistä jo lähettävän lääkärinkin kanssa, sillä ajalla meni reippaasti aikaa... Ja todellakin jos ainoa ongelmani olisi paino en taatusti menisi leikkaukseen, vaan kun noita sairauksia on niin siksi menen. Olen ammatiltani ravintolakokki ja ruoka on ollut aina minulle tärkeässä roolissa eli olen luopumassa tietyllä tapaa yhdestä tärkeimmästä asiasta elämässäni. Jos vaihtoehtoja olisi mistä valita tämä olisi se viimeinen vaihtoehto vaan kun ei ole. Siinä mielessä on vitsit vähissä täällä päin.....
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ti Loka 05, 2010 1:50 pm

Ritu, se on kyllä harmi että sinä sait vakavat komplikaatiot leikkauksesta ja harmi että sun asenne leikkauskeen on tämmönen, Ok minä olen pari kertaa kirjottanut että kadun ja sen semmosta mutta en minä sitä kuitenkaan oikeesti kadu! Uskon vakavasti että monet ihmiset pelastuu tämän leikkauksen ansiosta! Ja kun kirjotat että entäs sitten 10-20 vuoden päästä? No sen verran voin sanoa että tuolla Ruotsin Viktop sivuilla on yksi keskustelupalsta missä on nimenomaan 10+ leikattuja! Mitä sieltä lukee niin ihan hyvin nämä voi ja onneliselta ne vaikuttaa! Siellä oli jopa kirjotus missä luki yhden miehen vaarista jolle ollaan tehty joskus 50 luvulla vähän tämän tyyppinen leikkaus (sairauden takia) ja se eli yli 90 vuotiaaksi! Ja onko elämässä muutenkaan takuita? Nyt kun minäkin olen alkanut syödä "enemmän" niin on minunkin paino alkanut tippumaan :)
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010

Viesti kirjoittaja MRA123 Ti Loka 05, 2010 1:54 pm

Voi jee muuminmamman4, toi oli tän aamun paras uutinen kun kerroit että syömälllä enemmän olet saanut painoa alas! HUH, vähän jo ehdin huolestuakin kun kirjoitit useamman kerran että kaikki menee päin mäntyä.

Muutoinkin luin kuulumisiasi tuolta toisesta viestiketjusta, toivottavasti saisit pikaisesti vastaukset tutkimuksistasi jotta ei tarvitsisi arvuutella mikä vaivaa.
Halit ja rutistukset ja jaksamisia toivottelen ! !
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Takaisin alkuun