Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Osaako joku kääntää tämän artikkelin mulle?

5 posters

Siirry alas

Osaako joku kääntää tämän artikkelin mulle? Empty Osaako joku kääntää tämän artikkelin mulle?

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Su Syys 12, 2010 1:04 am

The study examined the medical records of almost 10,000 gastric bypass patients, from 1984 to 2002, and compared them to data from almost 10,000 severely obese persons who had applied for driver’s licenses.
Researchers matched individuals in each group based on age, sex, and BMI--this is a way to ensure that these other factors don't play into the results. They then looked up each individual in the National Death Index to learn about any deaths that occurred over a 7-year period.


The Findings
People who underwent gastric bypass surgery had a 40% reduction in the rate of death compared to their obese counterparts. More specifically, they had a 56% reduction in death from coronary artery disease, a 92% reduction in death from diabetes, and a 60% reduction in death from cancer.
Oddly, the group that had gastric bypass surgery had a 58% increased risk of death by injuries, suicide and other non-disease causes.

Benefits of Gastric Bypass Surgery
A second study enrolled more than 4,000 obese participations. About half of those people underwent bariatric surgery (the most common type of which is gastric bypass surgery), and the other half were given non-surgical treatment. The participants were followed for an average of 10.9 years.
This study found that the non-surgery subjects had less than a 2% change in body weight over the follow-up period. The bariatric surgery group, on the other hand, reported large changes in body weight:


Gastric Bypass patients lost an average of 32%
Vertical-banded gastroplasty patients lost an average of 25%
Banding patients lost an average of 20%
After 10 years, these patients were able to keep the weight off. Ten years post-surgery:


Gastric bypass patients were 25% of their pre-surgery weight.
Vertical-banded gastroplasty patients were 16% of their pre-surgery weight.
Banding patients were 14% of their pre-surgery weight.
Studies have shown that a weight loss of 12% can reduce diabetes risk. The people in the surgery group were 24% less likely to die over a ten-year period.

The Bottom Line
These findings emphasis the health benefits of losing weight. Obesity is linked to dramatic increases in the risk of heart disease, diabetes and cancer. Losing weight can dramatically reduce those risks, as seen in this study.
Gastric bypass surgery is an option for people who have not been able to lose weight through lifestyle modifications. Once weight is reduced, controlling blood sugar, high blood pressure and other health conditions becomes much easier.

Another outcome of these studies may be the lowering of the BMI threshold for gastric bypass surgery. Until these studies came out, there was no solid evidence that gastric bypass surgery increased life expectancy. Now that that evidence exists, we may see gastric bypass surgery recommendations being made for more and more people.

Sources:

Adams TD, et al. Long-Term Mortality after Gastric Bypass Surgery. New England Journal of Medicine. Vol. 357:753-761. August 23, 2007, Number 8.

Bray GA. The Missing Link – Lose Weight, Live Longer. Vol. 357:818-820. August 23, 2007, Number 8.

Sjostrom L, et al. Effects of Bariatric Surgery on Mortality in Swedish Obese Subjects. Vol. 357:741-752. August 23, 2007, Number 8.

More on Healthy Eating
Healthy Eating Tips
Add 2 Servings for Longevity
Red Wine and Anti-Aging
More on Healthy Aging
DHEA and Aging
Vision and Aging
Hearing and Aging
Live Longer, Have Fun
Fun Ways to Live Longer
Eat Chocolate, Live Long
Play Games, Age Well
Related Articles
Results of Gastric Bypass Surgery - What are the Long Term Results of Gastr...
What is Gastric Bypass Surgery-About Gastric Bypass Weight Loss Surgery
Gastric Bypass Surgery Risks - System Ranks Gastric Bypass Surgery Risks
Gastric Bypass Surgery - Gastric Bypass Surgery May Lengthen Lifespan
Gastric Bypass Weight Loss Surgery Tips -Tips and Hints for Gastric Bypass ...

Mark Stibich, Ph.D.
Longevity Guide

Sign up for my Newsletter
My BlogMy ForumSponsored Links
Longevity Website
The Original Forumla from Germany with HGHR & 2-AEP. Free Shipping.
www.FindLongevityNow.com

Anti-Aging Research
Stay Young, Healthy & Beautiful! Get the Latest Anti-Aging Research.
www.MyPureRadiance.com/Aging

Live Long | The Real Cure
All Photos 100% Unaltered & Natural AGEBACK Technique Halts Aging!
www.ageback.info

hCG with 1-on-1 coaching
Accelerated weight loss that works. We have local offices in NV and UT.
DreamLean.com

Coq10 Anti Aging
More Powerful Form of CoQ10 Helps You Stay Young. Learn How!
www.PrimalForce.net/CoQ10

Brain Training Games
Improve memory and attention with scientific brain games. Free Trial
www.lumosity.com
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Osaako joku kääntää tämän artikkelin mulle? Empty Vs: Osaako joku kääntää tämän artikkelin mulle?

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Su Syys 12, 2010 1:05 am

En oikein ymmärtänyt paria sanaa tuolla kuten tuo ,reduction? Kiitoksia :)
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Osaako joku kääntää tämän artikkelin mulle? Empty Vs: Osaako joku kääntää tämän artikkelin mulle?

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Syys 12, 2010 1:27 am

Reduction = vähentyminen / lasku, tulee sanasta reduce - vähentyä ja on Increase - sanan vastakohta.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Osaako joku kääntää tämän artikkelin mulle? Empty Vs: Osaako joku kääntää tämän artikkelin mulle?

Viesti kirjoittaja pingu70 Su Syys 12, 2010 1:28 am

Käännös (englanti > suomi)
Tutkimuksessa tarkasteltiin potilaskertomus lähes 10000 mahalaukun ohitusleikkaus potilaita, 1984-2002, ja vertasi niitä tietoja lähes 10000 vakavasti lihavia henkilöitä, jotka olivat hakeneet ajokortti.
Tutkijat Hyväksytty yksilöiden kunkin ryhmän iän, sukupuolen ja BMI - tämä on tapa varmistaa, että nämä muut tekijät eivät pelata osaksi tuloksiin. Ne sitten katseli jokaisen kansallisessa Death Index oppia mitään kuolemantapauksista yli 7 vuoden aikana.


Havainnot
Ihmiset, jotka tehtiin mahalaukun ohitusleikkaus oli 40% alennus kuoleman verrattuna heidän lihavia kollegansa. Tarkemmin sanottuna he olivat 56% vähennys kuoleman sepelvaltimotaudin, 92% vähennys kuoleman diabetes, ja 60% alennus kuolema syöpään.
Kumma, ryhmä, joka oli mahalaukun ohitusleikkaus oli 58% suurempi riski kuolemaan vammoja, itsemurhat ja muut taudin syitä.

Edut mahalaukun ohitusleikkaus
Toisessa tutkimuksessa ilmoittautunut yli 4000 lihavia osuudet. Noin puolet heistä koki Laihdutusleikkaus (yleisin on mahalaukun ohitusleikkaus), ja toinen puoli saivat ei-kirurginen hoito. Osallistujia seurattiin keskimäärin 10,9 vuotta.
Tutkimuksessa todettiin, että ei-leikkauksen aiheet olivat alle 2%: n muutos paino yli seurantajakson aikana. Laihdutusleikkaus ryhmän sijaan raportoitu suuri kehon paino:


Mahalaukun ohitusleikkaus potilailla menettänyt keskimäärin 32%
Pysty-rengastanut gastroplasty potilaiden menettänyt keskimäärin 25%
Raitauma potilaiden menettänyt keskimäärin 20%
Kun 10 vuotta, nämä potilaat pystyivät pitämään painon pois. Kymmenen vuotta leikkauksen jälkeisen:


Mahalaukun ohitusleikkaus potilasta 25% pre-leikkaus paino.
Pysty-rengastanut gastroplasty potilasta 16% niiden ennalta leikkaus paino.
Raitauma potilasta 14% niiden ennalta leikkaus paino.
Tutkimukset ovat osoittaneet, että painon pudotus 12% voi vähentää diabeteksen riskiä. Ihmiset leikkauksen ryhmässä oli 24% pienempi riski kuolla yli kymmenen vuoden ajan.

Bottom Line
Nämä havainnot painotetaan terveyshyödyt painon putoamista. Lihavuus liittyy dramaattinen nousu riskiä sydänsairauksien, diabeteksen ja syövän. Laihdutus voi merkittävästi pienentää näitä riskejä, kuten nähdään tässä tutkimuksessa.
Mahalaukun ohitusleikkaus on vaihtoehto ihmisille, jotka eivät ole voineet laihtua kautta elämäntapa muutoksia. Kun paino vähenee, verensokerin, korkea verenpaine ja muut sairaudet on paljon helpompaa.

Toinen tulos Näiden tutkimusten voidaan alentaa BMI kynnyksen mahalaukun ohitusleikkaus. Ennen näiden tutkimusten tuli ulos, ei ole pitäviä todisteita siitä, että mahalaukun ohitusleikkaus elinajanodotteen. Nyt, kun tämä selvitys on olemassa, näemme mahalaukun ohitusleikkaus suosituksiin, enemmän ja enemmän ihmisiä.

Lähteet:

Adams TD, et al. Pitkän aikavälin kuolleisuus jälkeen mahalaukun ohitusleikkaus. New England Journal of Medicine. Vol. 357:753-761. 23 elokuu 2007, numero 8.

Bray GA. Missing Link - laihduttaa, elävät pidempään. Vol. 357:818-820. 23 elokuu 2007, numero 8.

Sjöström L, et al. Vaikutukset Laihdutusleikkaus kuolleisuuteen Ruotsin lihavilla henkilöillä. Vol. 357:741-752. 23 elokuu 2007, numero 8.

Lisää Healthy Eating
Terveellinen syöminen Vinkkejä
Lisää 2 Tarjoilut ja Pitkäikäisyyttä
Red Wine ja Anti-Ageing
Lisää Healthy Aging
DHEA ja vanheneminen
Visio ja vanheneminen
Kuulo ja vanheneminen
Elävät pidempään, Have Fun
Hauskoja tapoja elää pidempään
Syödä suklaata, Live Long
Pelaa pelejä, Age No
Aiheeseen liittyviä artikkeleita
Tulokset mahalaukun ohitusleikkaus - Mitkä ovat pitkän aikavälin tuloksia ja Gastr ...
Mikä on mahalaukun ohitusleikkaus-Tietoja mahalaukun ohitusleikkaus Laihdutus
Mahalaukun ohitusleikkaus Riskit - System arvojärjestys mahalaukun ohitusleikkaus riskit
Mahalaukun ohitusleikkaus - mahalaukun ohitusleikkaus voivat pidentää käyttöikä
Mahalaukun ohitus Laihdutus Vinkkejä, vihjeitä ja vinkkejä mahalaukun ohitusleikkaus ...

Mark Stibich, Ph.D.
Pitkäikäisyys opas

Tilaa minun uutiskirje
Oma BlogMy ForumSponsored Linkit
Pitkäikäisyys Website
Alkuperäinen Forumla Saksan kanssa HGHR & 2-AEP. Free Shipping.
www.FindLongevityNow.com


pingu70

Viestien lukumäärä : 116
Paikkakunta : vantaa
Registration date : 15.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Osaako joku kääntää tämän artikkelin mulle? Empty Vs: Osaako joku kääntää tämän artikkelin mulle?

Viesti kirjoittaja Laihduttava Su Syys 12, 2010 1:49 am

Ensimmäisessä tutkimuksessa tutkittiin lähes 10 000 potilasta, jotka oli käyneet GBP-leikkauksessa vuodesta 1984 vuoteen 2002 välisenä aikana. Näitä tutkittuja verrattiin 10 000 sairaalloisen ylipainoiseen, jotka olivat hakeneet ajokorttia.
Tutkimuksessa huomioitiin tutkittavien ikä, sukupuoli ja BMI, varmistaaksen sen, etteivät nämä seikat vaikuta tuloksiin. Tuloksissa huomioitiin myös 7 vuoden kansalliset kuolleisuustilastot.

Tutkimuksen tuloksena oli, että leikattujen kuolleisuus oli 40% pienempi kuin verrokkiryhmällä. Ja tästä määrästä 56% oli pienempi kuolleisuus sepelvaltimotautiin, 92% kakkostyypin diabetekseen ja 60% syöpään.
Oudosti kuitenkin leikatuilla oli 58% suurempi riski ei-sairauden aiheuttamiin kuolemiin, kuten onnettomuuksiin tai itsemurhiin.

Toisessa tutkimuksessa oli noin 4000 osallistujaa, joista suurin piirtein puolet oli köyneet kirurgisessa lihavuuden hoitoleikkauksessa, joista yleisin oli mahalaukun ohitusleikkaus. Loppuryhmä sai ei-kirurgista hoitoa lihavuuteen.
Tässä tutkimuksessa selvisi, että tuona aikana ei-kirurgista lihavuushoitoa saaneiden painossa oli tapahtunut noin 2%:n muutoksia tutkimusaikana (kaiketi siis tuo 1984-2002). Kun taas kirurgista hoitoa saaneilla oli suuria tuloksia painon kehityksessä:

mahalaukun ohitusleikatuilla noin 32% painonpudotus
vertical banded -leikatuilla (olisko kenties ns. sleeve-leikkaus?) noin 25% painonpudotus ja
mahapantaleikatuilla noin 20% painonpudotus
Kirurgista leikkaushoitoa saaneet myös saivat yleensä pidettyä painon alempana.

10 vuotta leikkausen jälkeen:
ohitusleikatut olivat noin 25% ennen-leikkausta olevasta painostaan pienempiä.
Sleeve-leikatut? olivat noin 16% pienempiä kuin ennen leikkausta oleva paino.
Ja pantaleikatuista noin 14% pienempiä kuin paino ennen leikkausta.
Tutkimuksen mukaan 10 vuotta leikkauksesta riski sairastua diabetekseen oli noin 12% ei-leikattuja pienempi. 10 vuoden jälkeen leikatuilla oli myös 24% pienempi kuolemanriski.

Lopputulos:
Tutkimukset korostivat painonpudotuksen terveysvaikutuksia. Sairaalloinen lihavuus lisää dramaattisesti riskiä sydäntauteihin, diabetekseen ja syöpään. Painon pudotus voi vähentää näitä riskejä merkittävästi.
Mahalaukun ohitusleikkaus on vaihtoehto ihmisille, jotka eivät ole onnistuneet pudottamaan painoa elämäntapamuutoksilla. Kun paino on kerran saatu laskemaan, on huomattavasti helpompi tarkkailla verensokereita, verenpainetta ja muuta yleistä terveydentilaa.

Toinen lopputulos tutkimuksesta voisi olla madaltaa BMI kynnystä mahalaukun ohitusleikkauksiin. Ennen näitä tutkimuksia ei ollut olemassa päteviä tuloksia siitä, miten lihavuusleikkaukset voivat kasvattaa odotettavissa olevaa elinikää. Nyt kun todisteet ovat olemassa, voisi leikkausta suositella enenevissä määrin yhä useammille ihmisille.

Ja loppuun pitkä liuta lähteitä =D





Tässä oli jonkinlainen pikainen käännös artikkelista. Todella huonoa suomen kieltä, mutta en vaan jaksa nyt miettiä parempaa, pääasia että tuosta saisi jotain selvää =D.
Mä olen juuri tutkimustyötäni varten lueskellut englanninkielisiä artikkeleja (toiselta alalta toki), niin ei jaksa miettiä kielenhuoltoa "vapaa-ajalla" =D.

Mutta josko tästä jotain apua olisi. Melko lailla hyvän kuva leikkauksesta ja sen hyödyistä tämä artikkeli kyllä antoi =)

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Osaako joku kääntää tämän artikkelin mulle? Empty Vs: Osaako joku kääntää tämän artikkelin mulle?

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Su Syys 12, 2010 3:12 am

Kiitos teille jotka jaksoitte kääntää ton jutskan mulle :) <3<3<3
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Osaako joku kääntää tämän artikkelin mulle? Empty Vs: Osaako joku kääntää tämän artikkelin mulle?

Viesti kirjoittaja Kimby Su Syys 12, 2010 3:26 am

Sleeve gastrectomy on sleeven englanninkileinen nimi. Tuossa ei manita sanallakaan sleeveä. Siihen yksinkertainen selitys on ettei sitä ole edes niin kauan tehty että voisi mitään 10 vuoden tuloksia kertoa. Sen takia Suomessa tehdään ensimäinen GBP vs. Sleeve tutkimus johon minäkin osallistun.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Osaako joku kääntää tämän artikkelin mulle? Empty Vs: Osaako joku kääntää tämän artikkelin mulle?

Viesti kirjoittaja Laihduttava Su Syys 12, 2010 3:29 am

Ah ok, kiitos tiedosta. Mä en tiedä mikä tuo yksi leikkausmuoto sitten on, osaako muut sanoa? Kun ensimmäinen oli ohitus ja se kolmas vissiin panta. Niin mikä tuo sitten voisi olla?

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Osaako joku kääntää tämän artikkelin mulle? Empty Vs: Osaako joku kääntää tämän artikkelin mulle?

Viesti kirjoittaja Kimby Su Syys 12, 2010 3:37 am

Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Osaako joku kääntää tämän artikkelin mulle? Empty Vs: Osaako joku kääntää tämän artikkelin mulle?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa