Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Projekti alkaa

5 posters

Siirry alas

Projekti alkaa Empty Projekti alkaa

Viesti kirjoittaja Pallokala Ti Syys 07, 2010 3:40 pm

Eilen kävin ensimmäistä kertaa lihavuusleikkausasioissa työterveyslääkärillä, ja sain lähetteen sisätautikirran polille.
Nyt sit vaan odotellaan.

Jonotusta varmasti on, olen henkisesti valmistautunut siihen että ehkä joudun vuoden odottelemaan, mutta tärkeintä että joskus
leikkaus tulisi. Toivottavasti maha on sellasessa kunnossa että voi leikata ja muitakaan esteitä ei löytyisi.

Olen 43-vuotias, BMI 44. Koko ikäni olen ollut lihava, lapsena jo minua säälien ja inhoten katsottiin ja kiusattiin.
Laihduttanut olen elämässäni ainakin 100kg, mm. painonvartijoissa *3 (22kg, 17kg, 7kg), terveyskeskuksen ENED-ryhmässä 18 kg, xtravaganzassa 8 kg ja monia omia diettejä atkinsista kaalikeittodieettiin. Paino tippuu aina suht helposti - ja vielä helpommin tulee takaisin korkojen kanssa kun dieetti loppuu ja palataan ruokailemaan "normaalisti".
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Projekti alkaa Empty Vs: Projekti alkaa

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ti Syys 07, 2010 4:10 pm

Hei Pallokala!
Tervetuloa porukkaan. Mikkelissä ei leikata, vaan annetaan lähete Kuopioon. Vuosi ei tule riittämään odotusajaksi, jos aikoo päästä kunnallisen puolen leikkaukseen. Jos tutkimuksien jälkeen marraskuussa Mikkelin lääkäri päättää antaa minulle lähetteen, odotan siitä vielä pääsyä Kuopion lääkärin juttusille ja siitä vielä leikkausjonoon pääsyä. Saattaa mennä siis minulla vielä ainakin vuosi!
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Projekti alkaa Empty Vs: Projekti alkaa

Viesti kirjoittaja Pallokala Ti Syys 07, 2010 4:20 pm

Oolrait. Kuopioon siis.
Odotellaan, odotellaan...
Kuka se mahdollisesti ottaa minuun nyt ekana kontaktia? Ravintoterapeutti vai kutsu sisätautien polille keskusteluun?
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Projekti alkaa Empty Vs: Projekti alkaa

Viesti kirjoittaja Rullukka Ti Syys 07, 2010 4:53 pm

Moi Pallokala!

Sulla onkin sama bmi kuin mulla projektin alussa. Minä sain lähetteen tk-lääkäriltä KYSiin tämän vuoden tammikuussa ja tutkimukset tehtiin maalis-huhtikuussa. Leikkausaika on mahdollisesti joulukuusssa tänä vuonna.

Teilläpäin todennäköisesti käydään oman sairaalan ravitsemusterapeutin ja sisätautilääkärin pakeilla, jonka jälkeen ovat tutkimukset. Tämän jälkeen Mikkelistä mahdollisesti laitetaan lähete KYSiin, jonka lääkäri tapaamisen jälkeen laittaa lähetteen kirurgille, joka viime kädessä päättää leikkaukseen pääsystä ja jonoon asettamisesta. Olettaisin näin oman kokemuksen ja "Elämä edessä" taustatietojen pohjalta.

Tuo odotusaika on ihan hyvä asia. Siinä ehtii perehtyä asiaan, valmistautua leikkaukseen ja leikkauksen jälkeiseen elämään esim. ruokailutottumuksia muuttamalla.

Tsemppiä sinulle jatkoon! :)

Rullukka

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 62
Paikkakunta : Savo
Registration date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Projekti alkaa Empty Vs: Projekti alkaa

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Syys 07, 2010 5:17 pm

Kaverini teki Kuopioon jonottaessaan, niin että kävi yksityisesti tähystyksessä (maksoi 200-300€) ja säästi näin liki 6kk ekstrajonotuksen.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Projekti alkaa Empty Vs: Projekti alkaa

Viesti kirjoittaja Pallokala Ke Syys 08, 2010 3:26 am

Joo toi tarviikin selvittää että voiko ton tähystyksen tehdä yksityisesti mun tapauksessa, nopeuttaisko se jotain!
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Projekti alkaa Empty Vs: Projekti alkaa

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä To Syys 09, 2010 5:09 am

Minunkin projektini on juuri alkanut elokuun puolivälissä yksityisellä lääkärillä.
Allekirjoituksestani näkyy, että ylä- ja alamäkeä on jo mahtunut tälle lyhyelle matkalle.
Se on vaatinut myös peräänantamattomuutta ja uudelleen kontakteja.
Katse on kuitenkin nyt positiivisesti kohti huomista.
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viestien lukumäärä : 214
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 26.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Projekti alkaa Empty Vs: Projekti alkaa

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa