Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Odotuksen tuskaa

5 posters

Siirry alas

Odotuksen tuskaa Empty Odotuksen tuskaa

Viesti kirjoittaja Norsu Ke Toukokuu 27, 2009 1:33 am

Voi syldaavius kun tänään taas on ollut perus surkea olo. Nivelet valittaa ja muutenkin on voipunut olo ja koko ajan nälkä Embarassed. Omaa HYKSissä sovittua diettiä olen onnistunut nyt pitämään puolitoista viikkoa yhden aterian ENEpussukalla korvaten ja pikkiriikkisen painokin on tullut alaspäin. Ens viikolla alkaa kesäloma ja lähden tuulettumaan keskieurooppaan reiluksi viikoksi. Smile

Tulis nyt vaan äkkiä kutsu Peijaksen tulotarkastukseen että tää homma etenis. Odottavan aika on on niin hiivatin pitkä Mad Rolling Eyes Crying or Very sad

T. elephant
Norsu
Norsu

Viestien lukumäärä : 84
Paikkakunta : Riihimäki
Registration date : 16.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Odotuksen tuskaa Empty Vs: Odotuksen tuskaa

Viesti kirjoittaja Tangotar-70 Su Toukokuu 31, 2009 6:24 am

Niinpä! Odottavan aika on niin tolkuttoman pitkä! bounce
Minäkin olin jo täysin tuskastunu odottamaan, kun tammikuun KYS:ssa käynnin jälkeen ei oo kuulunu yhtään mitään, kunnes tänään vihdoin postilaatikossa odotti kirje, jossa kerrottiin homman etenevän ja pyydettiin paikallisesta tk:sta mm. mahalaukun tähystysksen yms. kokeiden tuloksia mahdollisimman pian. Jospa tämä tästä kuitenkin etenis leikkaukseen asti!

Jossakin aikaisemmin joku pohti aikaisempien leikkausten vaikutusta. Mulla on 4 vatsan alueen operaatiota, eli mahalaukun yläsulkijalihasta on aikoinaan tuettu, on sappileikkaus, umppari ja napatyrään asennettu verkko. Kirjeessä sanottiin, että kirurgin mielestä em. operaatiot eivät ole esteenä leikkaukselle.

Painon pudotuskin lähti keväällä vauhtiin ihan mukavasti, mutta sitten puhkesi taas kolmoishermosäryn kipukausi ja siihen oli aloitettava kova lääkitys. Lääkkeestä on monia sivuoireita, mutta ennen kaikkea ne kerää nestettä elimistöön niin, että välillä tuntuu ettei mahdu nahkoihinsa. En tiedä miten sen vaivan selätän, mutta jotakin on keksittävä, ettei näytä siltä, etten ole yrittäny saada painoa pois. Jospa sitä uutta motivaatiota taas löytyis, kun tuli tuo tieto asian etenemisestä...
Tangotar-70
Tangotar-70

Viestien lukumäärä : 57
Registration date : 03.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Odotuksen tuskaa Empty Vs: Odotuksen tuskaa

Viesti kirjoittaja ihanasti lihava Ma Kesä 01, 2009 3:18 am

H!ei odottelijat norsu ja tangotar!
Koska olen itsekin näitä raskassarja :laisia ajattelin teille kirjoittaa! Lähtöpainoni oli 162kg. Kaikki maailman dietit läpikäyty ja seinä vastassa. Pelko, että kohta tämä kolmen lapsen mude ei jaksa kävellä kohta töihin. "Jouduin" ene ryhmään ja se oli loistava ryhmä. Tuli todella mietittyä mitä mä tällä syömisellä oikein yritän paikata. Mikä sen laukaisee jne. Painoa lähti kivasti ryhmän kannustuksella ja olin jo hylkäämässä leikkauksen, mutta valitettavasti siivet ei jaksanut itse kantaa tuon ryhmän tuen loputtua ja arjen pyörittäessä, joten jatkoin prosessia kohti leikkausta ja nyt leikkauksesta reilut kaksi viikkoa.
kirjoitin koska koen että laihduttaminen enellä näillä taustoilla on mielestäni liian rankkaa ja voi laukaista myös ahmimista. Toivottavasti pääsette ryhmään äkkiä, ettei tarvitse itsekseen painaa.
Luulen että hyvin onnistuneeseen leikkaukseen oli apua tuosta sitä ennen karistetusta 20kg:sta. Ja kun eneen ryhdytte, muistakaa ,että nälkä katoo 1-2 viikossa, mutta himo ei kyl katoo. Tsemppiä molemmille odottelijoille.
"ihanasti"lihava cheers sunny Basketball
ihanasti lihava
ihanasti lihava

Viestien lukumäärä : 54
Paikkakunta : kirkkonummi
Registration date : 19.04.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Odotuksen tuskaa Empty Vs: Odotuksen tuskaa

Viesti kirjoittaja Tangotar-70 Ti Kesä 02, 2009 3:55 am

Mulla ei varsinaisesti syöminen ja nälkä oo ongelma, eikä siis ahmiminenkaan sen myötä. Yksin elävänä 3-vuorotyöläisenä syöminen on hyvin epäsäännöllistä ja satunnaista, vaikka pyrinkin siihen, että se mitä syön on mahdollisimman terveellistä. Ene-vaihe ei siis sinänsä ainakaan näin etukäteen tunnu ylivoimaiselta ajatukselta ja paljoltihan on kiinni siitä, miten siihen ite asennoituu, vai mitä? Pahaan oloon herkuttelun tunnistan itsessäni ja elämä on sen verran paljon "potkinu päähän", että se varmasti näkyy myös kiloissakin. Pahaa oloa aiheuttavien asioiden kanssa oon nyt tehny oma-aloitteisesti töitä systemaattisesti ihan psykologinkin kanssa. Ne asiat alkaa olla "selätettynä", joten siinä mielessä pitäis helpottaa. Mitään mielialalääkitystä mulla ei oo eikä oo koskaan ollukkaan, joskus satunnaisesti käytän nukahtamislääkkeitä. Oon käyttäny niitä siitä asti, kun jouduin töissä pahoinpitelyn ja vapaudenriiston kohteeksi.

Liikuntaa harrastan liian vähän, mutta toivottavasti siihen tulee parannusta laihtumisen myötä. Ei sen puoleen... tänäänkin kävin golffaamassa kaikkine kiloineni ja mukavaahan se taas oli. Very Happy

Mulle ei ehdotettu mitään laihdutusryhmää tai laihdutuslääkkeitä. Oon vuosien varrella laihduttanu erilaisissa ryhmissä ja erilaisilla keinoilla, joten sen katsottiin riittävän. Laihdutuslääkkeitä en voi käyttää sen vuoksi, että mulla on jo 1 keskushermostoon vaikuttava lääke kolmoishermosärkyyn. Ens viikolla on spirometria ja toivottavasti saan ultran ja sen mahalaukun tähystyksenkin pian ja jos niissä ei oo mitään ihmeellistä, sovitaan leikkausaika. Sitä letkua oon nielly useita kertoja elämäni aikana, joten tiedän valitettavasti mitä odottaa, mutta se on pieni riesa, jos se auttaa mua pääsemään leikkaukseen ja sen myötä eroon näistä kiloista.
Tangotar-70
Tangotar-70

Viestien lukumäärä : 57
Registration date : 03.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Odotuksen tuskaa Empty Vs: Odotuksen tuskaa

Viesti kirjoittaja Norsu Ti Kesä 02, 2009 2:30 pm

Kiitos kaikille myötä elämisestä.

Eipä mulla oo ton enedietin kanssa ollut ongelmia. Ekoina päivinä ollut armoton nälkä ja päänsärky, mutta sitten on helpottanut. Tällä hetkellä korvaan yhden aterioista ene-pussukalla tai patukalla ja sekin menee ihan OK, Sitten kun Peijaksesta käy käsky siirryn täyteen eneen. Näin sovittiin HYKSissä lekurin kanssa. Olen myös karsinut jo hiilareita ruokavaliosta ja tämä nykyinen systeemi on saanut painokäyrän taas kääntymään pienoiseen laskuun Very Happy

Nyt kun oli nuo kuumat päivät, ei ollut nälkä lainkaan, eli panttaus oli helppoa ja kun muisti juoda kalorittomia vaihtoehtoja, niin olo on nyt ihan cheers .

Eilen uutisissa kertoivat, että sairaaloiden säästöt pistää taas erikoissairaanhoidon leikkaukset katkolle kesäksi. Se oli kyllä masentavaa kuultavaa ja varsinkin kun kuvat olivat Peijaksesta minne oma matka käy. Täytyy koittaa ajatella asia niin, että kyllähän lääkäritkin kesälomansa on ansainneet, mutta kyllä säästökriteerit on ihan sieltä jostain ja syvältä.

Huomenna on matka viikoksi keskieurooppaan lomailemaan. Jos sais ajatukset hetkeksi ihan muualle.

Hyvää kesää kaikille

T. elephant
Norsu
Norsu

Viestien lukumäärä : 84
Paikkakunta : Riihimäki
Registration date : 16.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Odotuksen tuskaa Empty Vs: Odotuksen tuskaa

Viesti kirjoittaja Tangotar-70 Ke Kesä 03, 2009 5:39 am

"Norsu" kirjoitti:
"Eipä mulla oo ton enedietin kanssa ollut ongelmia. Ekoina päivinä ollut armoton nälkä ja päänsärky, mutta sitten on helpottanut."


Ite oon huomannu, että riittävä veden juonti auttaa tuohon päänsärkyyn! Very Happy
Tsemppiä vaan, kyllä tästä selvitään!
-Tangotar-
Tangotar-70
Tangotar-70

Viestien lukumäärä : 57
Registration date : 03.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Odotuksen tuskaa Empty Vs: Odotuksen tuskaa

Viesti kirjoittaja Norsu Ke Kesä 10, 2009 8:38 pm

Kiitos Tangottarelle vinkistä.

Ja terkkuja kaikille Saksan maalta. Tänään palauduin kotiin ja olihan taas lentsikassa ahdasta. Postipinoa selatessa osui ekana HUS:ista tullut kirje, joka piti kiireesti avata ja cheers cheers ilmoitus oli, että leikkaus tulee loppukesästä/alkusyksystä ja Peijas kutsuu seuraavaksi ennakkokäynnille.

Odottavan aika just lyheni (tai ainakin siltä tuntuu).

T. elephant
Norsu
Norsu

Viestien lukumäärä : 84
Paikkakunta : Riihimäki
Registration date : 16.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Odotuksen tuskaa Empty Vs: Odotuksen tuskaa

Viesti kirjoittaja ihanasti lihava To Kesä 11, 2009 5:34 am

Onnea norsu!!!!!!!!!!! cheers
Kyl oli varmaan kiva kotia palata, kun postipate noin muisti. Voinetpahan ajatella, että ehkä ensi kesän reissulla lentokoneen istuimet on yllättäin leventyneet, etkä tarvitse edes jatkopalaa! Voinen luvata, että leikkauksen jälkeen et enään nälkää näe. Itseltäni nyt siis neljä viikkoa leikkauksesta ei nälkää, mielihalut kyl tallella, mutta nälän tunnetta ei. Opettelen viel kuin nyt elellään, mut eiköhän tämä tästä.
Mukavaa kesän jatkoa sunny
ihanasti lihava
ihanasti lihava

Viestien lukumäärä : 54
Paikkakunta : kirkkonummi
Registration date : 19.04.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Odotuksen tuskaa Empty Vs: Odotuksen tuskaa

Viesti kirjoittaja Tangotar-70 To Kesä 11, 2009 9:51 pm

Hienoa "Norsu"!

Mulla kans "odotusaika" lyheni huomattavasti, kun nyt on kaikki tutkimukset tehty ja nyt vaan odottelen sitä leikkausaikaa. Syksyynhän se menee, mutta homma on edenny. Hyviä uutisiakin sain, sillä ultran jälkeen mulle kerrottiin, että maksa ei oo rasvainen ja spirometriassakin puhaltelin kunnon lukemia. Gastroskopia on tehty aikaisemmin, joten sitä ei tarvinnukkaan uusia. Nyt vaan odottamaan sitä leikkausaikaa...

Ihanan aurinkoista kesää! sunny
Tangotar-70
Tangotar-70

Viestien lukumäärä : 57
Registration date : 03.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Odotuksen tuskaa Empty lentäminen

Viesti kirjoittaja onnellinen Pe Kesä 12, 2009 12:08 am

Olipa hassua lukea että muillakin on ollut noloja tunnelmia lennoilla. Itse olen inhonnut lentämistä juuri lihavuuteni takia, eli ruokailussa tarjotin on ollut aina vino asennossa ja täytynyt tosiaan varoa ettei ruuat putoile rinnuksille. Olen saanut vyön just ja just kiinni ilman lisäosaa, samaa mahan sisään vetämistä on ollut auton turvavyön kanssa. Nyt sitten odottelen innolla ensikuun lentoa koti suomeen.
Ohitus leikkauksesta on nyt sitten kulunut 7 viikkoa ja painoa pudonnut 12kg, ei mitään huimia lukuja mutta kuten sanotaan hitaasti hyvää tulee. Nyt viimeaikoina on ollut ongelmia ihon kuivumisessa. Tähänasti olen ylpeillyt hyvästä ja tasaisesta ihostani enkä ole tarvinnut käytää mitään voiteita ei kasvoille eikä vartalolle, nyt sitten ainakin parikertaa päivässä täytyy rasvata jalat ja kädet ja olen vaihtanut nahkani kuin käärme konsanaan.
Viikon alusta kävin erikois sokerilääkärillä kyselemässä jatkohoitoja, sokeritaudin(2) kun jätin leikkauspöydälle. Kaikki ole kunnossa lähetti vaan kilpirauhas ultraan, koska minulta leikattiin 16 vuotta takaperin rintasyöpä ja sanoi että on aika tarkistaa kilpirauhaset koska kroppa on taas kokenyt kovia leikkauksen myötä, en tiedä mitä yhteytta on mutta menään kun käsketään.
Ensi viikolla on tapaaminen leikkauksen tehneen lääkärin kanssa sekä diettihoitajan kanssa. Normaali toinen kontrolli mutta haluavat antaa ohjeita koska lähden kolmeksviikoa "ulkomaille".
On vielä yksi vika joka on parantunut verenpaineiden ja sokerin lisäksi. Minulla oli suuri ongelma virtsankarkailussa. Nyt sekin on hävinnyt läsken myötä, ehkä virtsarakolle on tullut lisää tilaa mahassa vai mistä lie johtuu mutta mukavaa se on ollut.
Loppujen lopuksi kaikki on mennyt tähän asti hyvin, kokolihaa en voi vielä syödä mutta leipää jo pystyn nauttimaan.
Kaunista kesää kaikille täältä tosi lämpimästä +33.

onnellinen

Viestien lukumäärä : 57
Paikkakunta : Jerusalem
Registration date : 03.06.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Odotuksen tuskaa Empty Vs: Odotuksen tuskaa

Viesti kirjoittaja Norsu Pe Kesä 12, 2009 12:22 am

Juu kyllä se tuntuu nyt jo paremmalta, kun on selkeät paperit.

On juu lentelyssä ollut ongelmia kun istuimet on ahtaita mutta on 'mammavyön' kanssa on aina saatu köytettyä paikoilleen. Ruokailun olen jättänyt turvallisuussyistä väliin, jos ei viereinen paikka ole vapaa. Usein toki naapuri yleensä haluaa vaihtaa paikkaa pyytämättä, jos vain koneessa tilaa on. Embarassed Rolling Eyes Toivottavasti eikun kunhan paino lähtee putoamaan niin eiköhän se matkaaminen helpotu.

T. elephant
Norsu
Norsu

Viestien lukumäärä : 84
Paikkakunta : Riihimäki
Registration date : 16.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Odotuksen tuskaa Empty No nyt alkaa tapahtua

Viesti kirjoittaja Norsu La Kesä 13, 2009 3:36 pm

Eilen tulikin sitten Peijaksesta kirje, jossa kutsuttiin tapaamaan kirurgia heinäkuun lopulla ja sitten ravitsemusterapeuttia paria päivää myöhemmin. Nyt alkaa tuntua siltä, että homma tosiaan etenee Laughing

elephant
Norsu
Norsu

Viestien lukumäärä : 84
Paikkakunta : Riihimäki
Registration date : 16.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Odotuksen tuskaa Empty Vs: Odotuksen tuskaa

Viesti kirjoittaja ihanasti lihava Ma Kesä 15, 2009 3:22 am

Hienoa!!!!!!!!!!!!!!!!
Minut leikattiin kuuden viikon päästä tuosta kirurgin käynnistä. Varmaan syksyllä kesän jälkee jonot pidempiä, mut pidetään sulle peukkuja.
cheers
ihanasti lihava
ihanasti lihava

Viestien lukumäärä : 54
Paikkakunta : kirkkonummi
Registration date : 19.04.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Odotuksen tuskaa Empty odotellessa

Viesti kirjoittaja wiccan Ma Kesä 15, 2009 6:16 pm

itsellä tuntui että homma tökkii koko ajan, lähetteestä kului tasan 6 kk ennen lääkärille pääsyä syyskuun alussa 2008, sitten kyselykaavakkeen kohta "ahmitko"-kohta lykkäs kuukausia lisää (vaikka ahmimista ei ollut esiintynyt enää moneen vuotteen). Sitten joulukuussa 2008 totes lääkäri että leikkaus tehdään mikäli alkutestit ei muuta anna ymmärtää. Sitten taas odoteltiin, kunnes pääsin masun tähystykseen 30.4.2009. Ja sitten taas vaikeni kunnes tuli kutsu kirurgin tapaamiseen toukokuussa 2009 ja viime perjantaina kävin tulotarkastuksessa ja veitsen alle mennään 25.6.... mikäli flunssa nyt ei sitten puhkea, on vähän semmottinen olo.
Innolla ootan, pelkoja ei vielä ole. Järkeilin että voihan sitä poöydälle kuolla tai sitten huomenna auton alle.
wiccan
wiccan

Viestien lukumäärä : 21
Ikä : 41
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 14.06.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Odotuksen tuskaa Empty Vs: Odotuksen tuskaa

Viesti kirjoittaja Norsu Ma Kesä 15, 2009 6:29 pm

Tsemppiä Wiccan!

Itselläkin on kesälunssan oloa, mutta täytyy vaan lisätä valkosipulin määrää ruoassa niin eiköhän se siitä. Lykkyä leikkuupöydälle ja annahan sitten kuulua itsestäsi miten meni!

T. elephant
Norsu
Norsu

Viestien lukumäärä : 84
Paikkakunta : Riihimäki
Registration date : 16.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Odotuksen tuskaa Empty Vs: Odotuksen tuskaa

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa