Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

MIKSI????

+18
Gilraen84
epävarma
Ranskis
jari 41
kissus nytkö jo
Poutapilvi
hylje
muuminmamman4
Bulla65
ritu
Tepa43
haaho
Tantta
Omppupomppu80
bulleriina
FatLady
Lyltsy
tigertytto
22 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

MIKSI???? Empty MIKSI????

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Elo 09, 2010 11:42 pm

OLEN KYSYNYT TÄTÄ ENNENKIN MUTTA KYSYN TÄSSÄKIN VIELÄ...
MIKSI YKSITYISELLÄ PUOLELLA LEIKATTAVAT EI JOUDU ENEILEMÄÄN???
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ti Elo 10, 2010 12:04 am

No mulle ravintoterapeutti sanoi että se ei ole oikein terveellistä :)

Ei yksityisellä tehdä myöskään mitään "turhia" tähystyksiä tms.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja FatLady Ti Elo 10, 2010 3:24 am

Turhia tähystyksiä ei tehdäkkään...

Tähystyksellä selvitetään onko helico-bakteeria mahassa/suolistossa jos on, se häädetään antibioottikuurilla, jollei häädetä, leikkauksen jälkeinen mahahaava riski on SUURI.

Helico testi voidaan ottaa myöskin puhallus-testinä....
FatLady
FatLady

Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Nurmijärvi
Registration date : 23.06.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ti Elo 10, 2010 3:35 am

Se helico-bakteeri voidaan todeta myös verikokeella.. kuten tehdään yksityisellä.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Elo 10, 2010 4:05 am

Mutta voinko ajatella nyt sitten näin...koska yksityisellä puolellakaan ei ole eneä niin jos mulle tulee muutaman kerran tämän 4.jän viikon ene aikana sortuminen kotiruokaan(pieniä annoksia)niin VOIDAANKO mut silti leikata?Vai onko siinä sitten olemassa joku esim,kuoleman riski?????
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja bulleriina Ti Elo 10, 2010 1:19 pm

Tigertytto hyvä!

Rentoudu pikkuisen! Pienet sortumiset eivät eneilyä kaada, mutta helpommaksi teet sen itsellesi, jos olet tiukka. Näläntunne asettuu muutamassa päivässä ja sen jälkeen on helpompi vain tuijottaa sitä leikkauspäivää kalenterissa ja mennä eteenpäin sitä kohti päivä kerrallaan.

Eneilyn idea on vähentää vatsaontelon sisäistä rasvaa ja pienentää maksaa ennen leikkausta. Se helpottaa leikkauksen tekemistä ja sitä kautta vähentää komplikaatioriskiä ja nopeuttaa toipumista. Kyse ei siis ole sinun kiusaamisestasi, vaan sinun edustasi!

Tsemppiä !!!! Kyllä sinä siitä eneilystä selviät!

bulleriina

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 09.04.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja Omppupomppu80 Ti Elo 10, 2010 1:40 pm

Täällähän olikin jo bulleriina vastaillu samoin kun mä tuolla Peijakseen menijät ketjussa :)
Sen jälkeenhän se helpottaa kun elimistö pääsee ketoosiin... Eli se muutama päivähän siinä menee. Sit taas sortumisen jälkeen on sama aloitettava alusta :o(

Omppupomppu80

Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Kanta-Häme
Registration date : 01.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja Tantta Ti Elo 10, 2010 5:26 pm

Mulle sanoi sairaalan psykiatri, etta mun kirurgi ei vaadi ehdottomasti mitaan laihdutusta ennen leikkausta, kun han on niin hyva tyossaan. Vaitti, etta tama kirurgi olis Euroopan toiseksi paras. Ma menin siita sitten kotilaakaria soimaamaan, etta miksi hemmetissa sa mulle suosittelit toiseksi parasta, missa se paras oli!
Sinansa ma en usko, etta eneily on kovin hyvaksi kropalle, liian rankaa. Liian iso muutos lihavan ihmisen syomistottumuksiin, oikea stressi sisaelimistollekin. Mitas siita haimakin sanoo?
Vaikea sanoa, mika sitten on oikein ja mika vaarin. Minusta hiukan maltillisempi laihdutus ennen leikkausta voisi olla kokonaisuutta ajatellen parempi.
Kysymyksena aika mielenkiintoinen on se, etta miksi eneilya vaaditaan julkisella puolella ja yksityisella ei. Olisko mahdollista, etta se olis viela se viimeinen mahdollisuus pompottaa ja rankaista tata lihavaa sohvalla makaavaa ja herkkuja syovaa verovarojen vaarinkayttajaa????
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja haaho Ti Elo 10, 2010 5:48 pm

Eneily on juurikin sen maksan pienenemisen takia tärkeää. Mikään laki ei tosin sano, että sen pitää olla juuri eneilyä. Mikä tahansa nopea painonpudotus käy lääkärille. Eneilyllä on vain helpompaa saada kaikki vitamiinit ja kivennäisaineet, jotta elimistö olisi kuitenkin leikkauksessa kohtuullisessa kunnossa. Ennen sleeveä, mitä Pulssissa tehdään, ei eneily tai painon pudotus ole niinkään oleellista, koska siinä maksa ei tule tielle. Sen sijaan ohitusta tehdessä rasvoittunut maksa saattaa olla osittain suolen päällä, jota siis ohitetaan. Skoopit eivät tahdo mahtua leikkausalueelle. Ennen omaa ohitustani olin 2 viikkoa painonvartijoiden pisteillä ja 9 päivää sovelletulla enellä (söin kasviksia ja lihaa). Paino putosi muistaakseni 7-8 kg ja kirurgi oli oikein tyytyväinen. Oli tilaa leikata, eikä mitään komplikaatioitakaan tullut.

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 51
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 16.07.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja Omppupomppu80 Ti Elo 10, 2010 7:46 pm

Niin ja käsittääkseni ENEily pitää lopettaa viikkoa kahta(?) ennen leikkausta sillä elimistön ollessa ketoosissa ei leikkausta tehdä...

Omppupomppu80

Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Kanta-Häme
Registration date : 01.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Elo 11, 2010 7:58 pm

MUn ei sit loppujen lopuksi tarvinnu eneillä kun viikko koska olin saanut niin paljon pois jo ennen eneilyn alkua! (20kg!) Lääkäri sanoi viikkoa ennen leikkausta että saan eneillä tai olla eneilemättä! Olin sillai kevyesti herkutellen sen vika viikon! Leikkaus aamuna olin saanut 23,5kg pois!

Ottakaa ihmeessä mahdollisimman paljon painoo pois ENNEN leikkausta niin leikkun teho jaksaa purra mahdollisimman lähelle normaali painoo!
TÄÄ on mun ihan oma teoria! Ja tykkään että se on tehonnu muhun tuli eka jumikin vasta jo lähellä normaali painoo!

Tsemppiiiiiiiiii kaikille tää on teidän viimeinen laihis!
NÄIN MINÄ USKON!
Huumori myös mukaan..........ei tosikkona jaksa!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Elo 11, 2010 11:37 pm

Kiitos kiitos kiitos ja vielä kerran kiitos teille kaikille vastanneille..mulla on kysymys elämästä(niinkuin varmasti monelle muullekkin) ja työhön pääsystä tässä leikkauksessa koska mun oikea jalka on joudutu leikkaamaan monta kertaa auto-onnettomuuden takia..ja nyt kun olen ollut monta vuotta puoliksi liikuntakyvytön niin painoa on tullut,ja taas se painon tulo on johtanut siihen että tämä leikattu jalka ei tahdo kestää : ( SIKSI PELKÄÄN ETTÄ JOS EN ENEILE 100% NIIN MUA EI LEIKATTAKKAAN...Nyt mulle on tänään sairaalassa tehty oikeen "aikataulu"mun uuden elämän toteutumisesta..ensin tämä leikkaus,kun olen siitä toipunut menen työkyvyn arviointiin,ja siitä sitten kykyjen mukaan eteenpäin...
Nyt olen ollut ihan allapäin kun olin tampereella tiistain ja keskiviikon erilaisissa tutkimuksissa(kolarista johtuvista syistä)ja jouduin yöpymään hotellissa niin söin normaalia ruokaa ja olen pelännyt mielessäni koko koti matkan että jääkö tämä leikaus nyt tähän...en suorastaan jaksanut pussitella kun vietin tiistain melkein kokonaan sairaalassa odotushuoneissa ja eri lääkäreillä...se oli jo sinäänsä raskasta niin sorruin syömään normaali ruokaa...onkohan myöhäistä kun aloitan NYT sen kunnon enen??Anteeksi jos textini on sekavaa mutta väsyttää vieläkin tuo sairaala reissu.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja ritu To Elo 12, 2010 2:46 am

Jokainen varmaan on sortunut dietin aikana syömään ja tulee sortumaan esm mun ENE dietti koostui 300g kinkkua/pv, 2nutripussia/pv, sen lisäksi porkkanoita, kurkkua, paprikaa ja kaaleja ainakin yhteensä 0.5kg/pv ja hyvin lähti paino ja hyvä näkyvyys oli leikkauksessa ja tärkein ettei ollut yhtään nälkä koko dietin aikana ennemminkin ei tahtonut jaksaa syödä kaikkia.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja Tepa43 To Elo 12, 2010 10:36 am

Tsemppiiii Tigertyttö!

Ota vähän rennommin tunnut miettivän asiaa liikaa!
(tiedän, että se on vaikeaa, mutta yritä ottaa rennommin!)
Pääasia on että jätät turhat syömiset pois. (karkit, sipsit,leivonnaiset,pizzat ,hampparit..............kylläs tiiät!)
Tavallista kotiruokaa voit varmaan syödä KOHTUUDELLA!
NIIN JA MUISTA JUODA SE 2L VETTÄ!!!!!!


TSEMPPIIIIIIIIIII JA ONNEEEEEE!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja Bulla65 Pe Elo 13, 2010 4:17 am

Rennosti pitäis tietty ottaa, mutta mä olen kuitenkin sitä mieltä, että jos haluat olla rauhallisin mielin, teet just niin kun sua on lääkäri ja muut asiantuntijat neuvoneet - eiköhän ne tiedä kaikista parhaiten, mikä meidän sisuskaluille on parasta, me itse kun emme ole lääketieteen asiantuntijoita.

Silloin kun tekee niin kuin on määrätty, voi olla rauhallisin mielin ja jos joku menee kuitenkin pieleen jossakin vaiheessa, ei ainakaan sitten jossittele ja syyttele itseään mistään, kun tietää tehneensä just niin kuin sanottiin. Tää on siis mun mielipide ja tehtyä ei tietenkään saa tekemättömäksi. Neuvoni siis tässä vaiheessa on, että nyt alat sille enelle ja tiukasti, ei mitään lipsumisia enää, niitä on ollut jo riittävästi! Tsemppiä, kyllä sä pystyt siihen!

Ja muistakaa myös se, että sitä pienemmät riskit leikkauksessa, mitä pienemmäksi se maksa saadaan, ei kai me haluta vaikeuttaa suotta leikkaavan lääkärin muutenkin haastavaa työtä? Toinen eneilyn idea on kuulemma GBP-leikkauksessa se, etteivät suolet ovat sitten niin liukkaita käsitellä, kun eivät ole niin rasvaisia, niitä kun pätkitään ja ommellaan uusiin paikkoihin ja se voinee vaikuttaa saumojen pitävyyteenkin.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Pe Elo 13, 2010 2:42 pm

Minkäkin vähän miettinyt samaa, elikkä miksi pitää olla ENELLÄ!? No jos on pakko niin on pakko mutta hankaluuksiahan mullaon ollut! Sain allergisen kohtauksen näistä nutrileteistä ja nutrifastista! Lääkärin mukaan on parempi olla luomulla vaikka joku soppa sopiskin mulle! Menee muuten liian ykstoikkoseksi! No en tiedä teenkö ihan oiken tämän luomuenen kanssa mutta ole laihtunut tämän viikon aikana 3kg =) =) Jee,jee , teidän ne on varmaan kaikki vaan nesteitä mutta kuitenkin :=) No, toivon että teen kaikki oikein enkä itse pilaa omaa leikkausta!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja hylje Pe Elo 13, 2010 2:55 pm

muuminmamman,, tarkennatko mitä on luomuene ? jokin uusi pussituote? vai normi ruokavalio erittäin niukkaenerginen?

itsekkin kun allerginen nutrilet, allevo yms pussi tuotteille, ehkä muitakin joita kiinnostaa, luomu tuotteena tai allergioita.

itse kuin monesti todettu, normi ruokavaliolla max 800kcal /vrk ja hyvin meni,allergiaa ei tutkittu vaan heti siirryttiin ruokavaliolle, itselle paha ihottuma, kuin katkarapu punainen jne.
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Paikkakunta : Turku
Registration date : 04.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Pe Elo 13, 2010 3:01 pm

Moikka hylje!
Elikkä joo olen sillä niukkaenergisellä, tai siis yritän olla! Syön nyt vaan kasviksia,juureksia ja lihaa! Tein kyllä eilen tonnikalasalaatin missä on myös kanamunaa! Proteiniähän saa syödä! Hiilarit mun mielestä piti jättää pois tai siis minimoida sen käyttö! Kuulemma pitää käyttää rasvatonta maitoa sen 6dl päivässä... En ole ihan 100% seurannut sitä ohjetta minkä sain rav.suunnittelijalta mutta olenhan minä laihtunut! En siis ollenkaan käytä pastaa,makarooneja,perunaa tai rasvaa, sokeria.....
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja hylje Pe Elo 13, 2010 3:17 pm

ok , no ohjeet erittäin niukka energisen ruokavalioon,
on tälläkin Adiminin laittamat,,

sana luomu oli vain uus,, ok tsemppiä!!
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Paikkakunta : Turku
Registration date : 04.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Pe Elo 13, 2010 3:24 pm

Joo anteeks Hylje! Unohdin mainita että ne samat ohjeet löytyy myös täältä!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja Poutapilvi La Elo 21, 2010 1:04 am

Mulle sanottiin Peijaksessa, että Eneily on ehdottomasti lopetettava viikkoa ennen leikkausta ja sen viikon saa syödä ihan normaalisti. Tämä siksi ettei elimistö saa missään tapauksessa olla ketoosissa leikkauksen aikana.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ma Syys 27, 2010 4:33 pm

Ja mun elimistö ei kestä ketoosia lainkaan tähänkö tämä sitten kaatuu... Jess sitten nähdään, taidanpa minä osapussitella..
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Syys 29, 2010 9:49 am

Miten se ilmenee, ettei kehosi kestä ketoosia???
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ke Syys 29, 2010 2:58 pm

Mul on niin kova päänsärky etten pysty kävelemään edes wc:hen, ihan karmiva. Eikä auta troppi yleensä oon sen verran atkinsonilla ollu et siitä tiedän ne kaikki on pitäny lopettaa alle 3 viikon... vaan periksi ei anneta. =(
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Syys 29, 2010 5:39 pm

Tsemppiiiiiiiiiiiiii ..............muista juoda vettä ....autto mulla päänsärkyyn!
Lopputulos palkitseeeee!
Peukkuja sulle!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

MIKSI???? Empty Vs: MIKSI????

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa