Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Matka jatkuu... Oysiin joskus leikattavaksi, kai.

3 posters

Siirry alas

Matka jatkuu... Oysiin joskus leikattavaksi, kai. Empty Matka jatkuu... Oysiin joskus leikattavaksi, kai.

Viesti kirjoittaja Sandra Pe Huhti 30, 2010 3:19 am

Pientä edistymistä. Syksyllä -09 laitettiin lahete työterveyshuollosta sisätautilääkärin suosituksesta Oys:iin laihdutusleikkausta varten. Ensi maanantaina menen ravitsemusterapeutille Oys:aan. Tarkoitus on aloittaa 2,5 - 3 kk kestävä eneily. Hui, jännittää vähän. Luulisi tään tarkoittavan, että joskus ensi syksyn/talven aikana voin jo olla leikkauspöydällä. Kuulemma tuo ravitsemusterapeutin ohjaus ei enää Oulussa kuulu automaattisesti leikkaukseen menevien ohjelmaan. Mutta soitin muutama kuukausi sitten Oys jonohoitajalle ja kerroin tästä suuresta painosta ja laihdutustarpeesta ennen leikkausta. Ja tulosta tuli näin, että pääsen ohjaukseen

Aikaisemminkin olen ollut laihdutusklinikan ohjauksessa ENE-ruokavaliolla useamman viikon. Siksi tiedän, että tämä on minulle iso haaste. Ne pussiruuat kun ovat aivan järkyttävän makuisia. Onneksi ravitsemusterapeutti kertoi puhelimessa, että voidaan suunnitella minulle myös tavallisella ruualla toteutettava ruokavalio. Painoindeksini on nyt yli 60, joten on pakko pudottaa reilusti painoa ennen leikkausta. Kuntoilun olen saanut jo tavaksi itselleni. Harrastan liikuntaa (vesijuoksua, uintia, kuntosalia, pyöräilyä ja kävelyä 3-5 kertaa viikossa) monipuolisesti massastani huolimatta. Ja siitä haluan pitää kiinni. Myöskään sairaanhoitajan työni tekeminen ei ole keveimmästä päästä fyysisestikään.

Vatsalaukun tähystys pitää myös vielä tehdä. Vatsan ultraääni on tehty kotikunnassa jo.


Klara vappen (och bara vatten ;D)! Minä tienaan vapun ajan töissä.

-Sandra-


8/2009 työterveyshuollon lähete sisätautilääkärille
8/2009 sisätautilääkäri ODL
9/2009 lähete kotikunnan tk:sta Oys:aan
11/2009 tiedote, että jonossa ollaan laihdutusleikkaukseen
2/2009 soitto Oys jonohoitajalle
5/2010 ravitsemusterapeutti Oys, painoindeksi 60,5, painoa 179 kg

Sandra

Viestien lukumäärä : 23
Paikkakunta : Pohjois-Suomi
Registration date : 10.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Matka jatkuu... Oysiin joskus leikattavaksi, kai. Empty Lopussa kiitos seisoo...

Viesti kirjoittaja SofiaDorotea45 Pe Huhti 30, 2010 5:38 am

Sinulle ja minulle ja monille muillekin. Odotus on vain kurjaa (ja pussikeitot;)). Kiva kun tulit mukaan tänne juttelemaan.
Huomenna saan vähän enemmän tietoja miten omat asiani edistyvät, sisätautilääkärini soittaa vatsatähystys- ym. tutkimuksista. Jotenkin pelkään ettei leikkaus toteudu. En tiedä miksi. Liian hyvä ollakseen totta, ehkä?
Joka tapauksessa sydämelliset terveiset sinulle:)
SofiaDorotea45
SofiaDorotea45

Viestien lukumäärä : 19
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 19.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Matka jatkuu... Oysiin joskus leikattavaksi, kai. Empty Vs: Matka jatkuu... Oysiin joskus leikattavaksi, kai.

Viesti kirjoittaja Tepa43 Su Toukokuu 02, 2010 8:52 pm

Tsemppiii kovasti molemille............ootte jännällä matkalla!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Matka jatkuu... Oysiin joskus leikattavaksi, kai. Empty Vs: Matka jatkuu... Oysiin joskus leikattavaksi, kai.

Viesti kirjoittaja Sandra Ti Toukokuu 04, 2010 5:58 pm

Kiitos tsempeistä!
Kävin eilen ravitsemusterapeutilla Oys:ssa. Aloitin eneilyn samantien tavallisia ruoka-aineita käyttäen. Paino oli uudella kymmenellä, enemmän siis. Koskaan en ole painanut näin paljon. Mutta tästä on hyvä jatkaa alaspäin. Korkeintaan 4 kuukautta voi eneillä. Eli viimeistään elo-syyskuussa olisi sitten leikkaus.

Sandra

Viestien lukumäärä : 23
Paikkakunta : Pohjois-Suomi
Registration date : 10.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Matka jatkuu... Oysiin joskus leikattavaksi, kai. Empty Vs: Matka jatkuu... Oysiin joskus leikattavaksi, kai.

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa