Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leikkaus ohi:)

+4
Rozeanne
ipex
Tangotar-70
SENNI
8 posters

Siirry alas

Leikkaus ohi:) Empty Leikkaus ohi:)

Viesti kirjoittaja SENNI Su Tammi 18, 2009 7:06 am

Heippa ihanat ihmiset ja kiitos tuesta:)

Kotiin pääsin siis jo torstaina, kun maanataina leikattiin, mutta kissa oli syönyt nettikaapelin poikki niin en ole päässyt aikaisemmin koneelle.
Verensokerilääkkeet jäi leikkuupöydälle:))) on se niin upeaa!! Olen 110%:sti tyytyväinen ihan kaikkeen, sairaalan henkilökunta mukaan lukien:)Kaikki onnistui todella hyvin, kuusi reikää on mahassa, vointi on hyväSmile eilen kävelin jo ulkona kävelysauvojen kanssa 400m ja ja tänään lenkki oli jo 1km ja se tuntui hyvältä. Nälkä ei ole ollut kertaakaan leikkauksen jälkeen, joten syömisiä pitää muistutella itselle:) Sairaslomaa sain 2kk.
Niin paino on tippunut nyt kuudessa päivässä 3kg, mutta sekin varmaan tasaantuu koska eihän se tuota vauhtia tule tippumaan koko aikaa. Yhden naisen tapasin siellä jonka leikkauksesta oli 9 viikkoa, ja hän oli tulossa kontrolliin, hänen paino oli tippunut 18kg!

Olen niin onnellinen, että en osaa oikein edes kertoa, mutta kysykääSmile kaikkea saa kysyä! Se tuli tässä mieleen, että 2-3 viikkoa tuli kieltoa autolla ajoon ja seksin harrastamiseen. Kuukausi kieltoa siivoamiseen kotonakin. Toki itse olen ainakin pessyt pyykkiä ja täytellyt astianpesukonetta ym. pientä, mutta mies on imuroinut ja mopaanut lattiat sekä tuulettanut matot.

Reseptejä tuli mukaan kipulääkettä tietenkin, mutta sitten kalkkia, rautaa, b-vitamiiniä ja monivitamiina. Ja noita vitamiineja syödään sitten käsitykseni mukaan koko loppuelämä. Mutta niinhän se menee esim. kasvisruokavaliossakin, vitamiinejä syötävä.

Huippu-extra-super-tyytyväinen olen:))))

SENNI

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Pohjois-pohjanmaa
Registration date : 15.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ohi:) Empty Vs: Leikkaus ohi:)

Viesti kirjoittaja Tangotar-70 Su Tammi 18, 2009 5:26 pm

Onneksi olkoon!!! Kiva kuulla, että kaikki sujui hyvin ja oot tyytyväinen. sunny
Minä täällä kärsimättömänä odottelen homman etenemistä...


Viimeinen muokkaaja, Tangotar-70 pvm Ti Tammi 20, 2009 1:58 am, muokattu 1 kertaa
Tangotar-70
Tangotar-70

Viestien lukumäärä : 57
Registration date : 03.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ohi:) Empty leikkaus ohi

Viesti kirjoittaja ipex Su Tammi 18, 2009 7:11 pm

Joo minut leikkattiin sitten tänä maanantaina.Toipuminen edennyt tosi hyvin ja leikkauksessakaan ei ollut mitään ongelmia.Paino lähtenyt laskemaan ja fiilikset ovat tosi korkealla.Tästä alkaa uusi elämä Smile Pitkä oli prosessi päästä leikkaukseen;mutta se johtui pitkälti minusta itsestään.Haluan rohkaista kaikkia leikkaukseen meneviä ja sitä suunnittelevia,itse toimenpide on loppujenlopuksi pian ohi ja tutkimustulokset leikkaksesta ovat tosi lupaavia.keskustelen mielelläni aiheesta kaikkien täälläolevien ja tänne tulevien kanssa. Smile

ipex

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : kuusamo
Registration date : 16.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ohi:) Empty Vs: Leikkaus ohi:)

Viesti kirjoittaja Rozeanne Su Tammi 18, 2009 7:39 pm

Onnea teille leikatuille! Tosi kiva, kun kerrotte kuulumisianne, minä jo jonnekin osioon pistinkin viestin, että mitä kaikille leikatuille kuuluu.
Omaa leikkausaikaa odotan enemmän kuin innoissani Smile
Rozeanne
Rozeanne

Viestien lukumäärä : 75
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 19.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ohi:) Empty Vs: Leikkaus ohi:)

Viesti kirjoittaja Pia Ti Tammi 20, 2009 12:41 am

Hienoa kuulla, että kaikki mennyt hyvin teillä. sunny

Aurinkoista kevättä ja käykää kertomassa välillä miten kilot ovat lähteneet "uuden elämän" myötä!

Itsellä vielä 13 päivää odotusta edessä... flower
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ohi:) Empty Suuta hymyyn!

Viesti kirjoittaja ipex Ti Tammi 20, 2009 7:15 pm

Niin kyllähän tämä suuta hymyyn jo vetää vaikka en pysty kiloista senkummemmin vielä kertomaan,kun leikkauksesta niin vähän aikaa n.1vko, mutta peili kyllä kertoo missä mennään.Toipuminen leikkaksesta on ollut yllättävänkin nopeaa ja ongelmana on vain miten saisi ajan kulumaan,kun ei pysty mitään nostelemaan ja sairaslomaakin tuli 7 viikkoa.Täytyy alkaa harrastamaan kävelylenkkejä,kunhan suurin riskiaika on ohitse.On kyllä käsitämätontä miten pienellä ruokamäärällä tulee jo kylläinen olo ja laihtuminen varmaa,kunhan muistaa vain valita kyvyttä syötävää Smile Tämä tulee olemaan varmasti yksi elämäni mielenkiintoisimmista keväistä.Tsemppiä vaan kaikille leikkauseen menijöille kaiki se on ohitse parissa päivässä ja tunne paremmasta huomisesta on sanoinkuvaamaton Very Happy

ipex

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : kuusamo
Registration date : 16.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ohi:) Empty Vs: Leikkaus ohi:)

Viesti kirjoittaja Vilina Ti Tammi 20, 2009 8:43 pm

Ihanaa kuulla, että kaikki mennyt hyvin! sunny
Nämä teidän tekstit ja kertomukset tuo uskoa itsellekkin, että hyvää kannattaa odottaa.
Itselläni ENE-dieetti alkamassa 5.2 ja kevään painonhallintaryhmän jälkeen ois tarkoitus päästä keskustelemaan leikkaukseen pääsystä.
Vilina
Vilina

Viestien lukumäärä : 12
Ikä : 46
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 28.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ohi:) Empty Kiva kuulla!

Viesti kirjoittaja ipex Ti Tammi 20, 2009 9:40 pm

Joo ajattelin vain ,että jos nämä todella niin kaikinpuolin myönteiset kokemukset siitä leikkaksesta olisivaat jollekkin apuna tässä osittain niin vaikeassa asiassa.Itse en kyllä epäröinyt hetkeäkään,kun minulle tätä vaihtoehtoa tarjottiin.punnitsin riskejä leikkauksessa ja taas leikkaamatta jättämisessä ja tulin siihen tulokseen,että minulla ei ole vaihtoehtoja.mInulle operaatio suoritettiin oys:ssa ja kun leikkauspäivä oli maanantai, niin jo keskiviikkona kyselin poispääsyä,eivät sentään päästäneet,mutta jo torstaina pääsin kotiin.Kipulääkkeitä en tarvinnut,kuin kahtena ensimmäisenä päivänä ja kotona en ole käyttänyt ollenkaan Very Happy Uskon että tämä päätös oli yksi elämäni parhaista ja sitämukaa,kun paino putoaa alkaa sadonkorjuu.

ipex

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : kuusamo
Registration date : 16.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ohi:) Empty Kiva kuulla kuulumisiasi Ipex

Viesti kirjoittaja Rozeanne Ke Tammi 21, 2009 6:06 am

Sinun hehkusi aistii ihan joka sanasta flower Kiva kuulla, että olet toipunut tosi hyvin ja noinkin lyhyt aika leikkauksesta, vau...
Oma tuleva leikkaukseni jo joka päivä mielessä.. kun tulisi tieto varmasta leikkauspäivästä pian Smile
Rozeanne
Rozeanne

Viestien lukumäärä : 75
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 19.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ohi:) Empty Vs: Leikkaus ohi:)

Viesti kirjoittaja möhrötti Ke Tammi 21, 2009 1:23 pm

Senni ja Ipex hienoo kuulla et leikkaus on menny hyvin ja ootte jo toipumassa.
Tiedän mite mahtavalt tuntuu leikkauksen jälkeen ku hommat lähtee luistamaan ja paino laskemaan sitä tuntee olevansa elämänsä kunnossa.
Voin taata et tuleva kevät tulee olemaan mahtavaa aikaa molemmille. Ku paino putoo nii joka päivä saa kokee uusii asioita siis sellasii pikku juttuja jotka ei ees tullu mieleenkää.
Siis miten helppoo on esim tehä asioita joitten kans ennen sai kamppailla ; varpaan kynnen leikkaaminen, tavaroitte noukkimine lattialta, kengän nauhat jne... listaa riittää tosi paljo.
Mulla ainaki vieläki tulee sellasii hetkii ku huomaan miten paljo leikkaus ja sen myötä tullu laihtuminen on muuttanu elämää. Sitä saa kokee pienii onnen hetkii joka päivä.
Puhumattakaan noista vaatteista kesä on tulossa ja tuleva kesä on mulle ainaki eka kesä hameitten ja sortsien kanssa. Viime kesä ei mulle viell ollu sortsi kesä mut tää kesä tulee olemaan ja sitä odotellessa Very Happy
möhrötti
möhrötti

Viestien lukumäärä : 67
Registration date : 05.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ohi:) Empty Kiitos palautteesta!

Viesti kirjoittaja ipex Ke Tammi 21, 2009 8:28 pm

Niin kyllähän nuo pudonneet kymmenet kilot saa miehen hehkumaan ja kiva kuulla,että sen aistii näin ihan netin välityksellä Very Happy Tänään oli ensimmäinen tarkistuskäynti täällä kuusamossa ja se johti heti toivottuun tulokseen eli vähennettiin verenpainelääkitysstä ja nimenomaan beetesalpaajaa,lääkettä josta sivuvaikutuksineen en tykkää ollenkaan.Toivottavasti pääsen verenpainelääkityksestä kokonaan eroon tulevaisuudessa,hyvältä näyttää. Very Happy eilen autoa ajaessani huomasin,että eihän tämä auto loppujen lopuksi niin pieni olekkaan sisätiloiltaan vai mistähän kyseinen ajatus johtunee.....? Smile.Innolla odotan sitä päivää,että pääsen selailemaan niitä vaatenaulakoita sieltä toisesta päästä ja voi olla,että jonain päivänä löytää itselle jotain tosi muodikastakin Very Happy Pistäkäähän vaan juttua tulemaan;voi olla,että näillä jutuilla voi ola positiivinen vaikutus jonkun leikkauspäätökseen. .:

ipex

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : kuusamo
Registration date : 16.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ohi:) Empty Vs: Leikkaus ohi:)

Viesti kirjoittaja möhrötti Ma Tammi 26, 2009 2:09 pm

Vai sait jo lääkkeitäki vähemmäks no siitä se alkaa kohta ei tartte heittää naamariin ku vitamiinit sun muut.
Mulla oli verenpaine lääkitys 15 vuotta enne leikkausta ja vuos leikkauksen jälkeen sain jättää lääkityksen pois paineet on ny ihan normaalit Cool
möhrötti
möhrötti

Viestien lukumäärä : 67
Registration date : 05.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ohi:) Empty Tervetuloa elämänsä takaisin saaneiden joukkoon

Viesti kirjoittaja Big mama Ke Tammi 28, 2009 2:48 pm

Minut leikattiin 3 kk sitten ja olo on upea, päivä päivältä aurinko paistaa enemmän huvenneiden kilojen myötä 37 kg lähtenyt ja vielä pitäsi n. 20-25 kg pudottaa. Vaatteet ovat pienentyneet koosta 54 kokoon 44 ja polvien kipu on hellittänyt. drunken Verenpaine on lähtenyt laskemaan ollen nyt jo niin alhaisissa lukemissa, että voin luopua kohta lääkkeistä. Kaikista ihaninta tässä on tämä vireystaso, jaksaminen on kohentunut ja olenkin hakemassa takaisin työmaailmaan. Olin ennen leikkausta 134 kg painava ja 170 cm, BMI oli 46. Laihdutuksia elämäni aikana useita. Ensimmäinen 1982, ollessani 30kg ylipainoinen. Laihdutin painonvartioissa tuolloin ainaisjäseneksi ja painoin silloin laihdutettuani 61 kg, minulle kävi 36 numeron vaatteet. Kilot tulivat takaisin 88-92 välisenä aikana ja uudelleen pois painoon 72 kg. Näytin siloinkin hoikalta, käytin vaatteita n.38. Olen tullut siihen tulokseen, että tällä iällä ja ulkonäöllä paras painoni nyt oli joku 75-78 kg. Missään nimessä ei alhaisempi, koska sillä pärjäisin terveyden puolesta hyvin. sunny . ps. Jaksan leikkiä lasten lasten kanssa enemmän nyt.

Nyt pyytäisinkin leikkauksessa olleita ottamaan minuun yhteyttä, mikäli haluatte mukaan kirjaan, jota olen tekemässä. Teen kirjan elämäni pudotuksista ja henkilöistä, jotka ovat kokeneet saman. Kirjaan tarinanne tulee anonyyminä, mutta se voi olla erittäin tärkeä,jollekkin painonsa kanssa kamppailevalle, tai henkilölle joka suunnittelee leikkaukseen lähtemistä. Ottakaa yhteyttä reippaasti sähköpostiini niin vit olla mukana projektissa: helena.suhonen@dnainternet.net, annan myös puh.numeroni käyttöön, mikäli haluat soittaa 0440 174000
Myös voit skybellä olla yhteyksissä : arja-ritva-helena( skybe nimi)

SENNI kirjoitti:Heippa ihanat ihmiset ja kiitos tuesta:)

Kotiin pääsin siis jo torstaina, kun maanataina leikattiin, mutta kissa oli syönyt nettikaapelin poikki niin en ole päässyt aikaisemmin koneelle.
Verensokerilääkkeet jäi leikkuupöydälle:))) on se niin upeaa!! Olen 110%:sti tyytyväinen ihan kaikkeen, sairaalan henkilökunta mukaan lukien:)Kaikki onnistui todella hyvin, kuusi reikää on mahassa, vointi on hyväSmile eilen kävelin jo ulkona kävelysauvojen kanssa 400m ja ja tänään lenkki oli jo 1km ja se tuntui hyvältä. Nälkä ei ole ollut kertaakaan leikkauksen jälkeen, joten syömisiä pitää muistutella itselle:) Sairaslomaa sain 2kk.
Niin paino on tippunut nyt kuudessa päivässä 3kg, mutta sekin varmaan tasaantuu koska eihän se tuota vauhtia tule tippumaan koko aikaa. Yhden naisen tapasin siellä jonka leikkauksesta oli 9 viikkoa, ja hän oli tulossa kontrolliin, hänen paino oli tippunut 18kg!

Olen niin onnellinen, että en osaa oikein edes kertoa, mutta kysykääSmile kaikkea saa kysyä! Se tuli tässä mieleen, että 2-3 viikkoa tuli kieltoa autolla ajoon ja seksin harrastamiseen. Kuukausi kieltoa siivoamiseen kotonakin. Toki itse olen ainakin pessyt pyykkiä ja täytellyt astianpesukonetta ym. pientä, mutta mies on imuroinut ja mopaanut lattiat sekä tuulettanut matot.

Reseptejä tuli mukaan kipulääkettä tietenkin, mutta sitten kalkkia, rautaa, b-vitamiiniä ja monivitamiina. Ja noita vitamiineja syödään sitten käsitykseni mukaan koko loppuelämä. Mutta niinhän se menee esim. kasvisruokavaliossakin, vitamiinejä syötävä.

Huippu-extra-super-tyytyväinen olen:))))

Big mama

Viestien lukumäärä : 11
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 27.01.2009

http://www.helenasuhonen.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ohi:) Empty Vs: Leikkaus ohi:)

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa