Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Matka alkaa!

+2
Rovatar
V.Hepo
6 posters

Siirry alas

Matka alkaa! Empty Matka alkaa!

Viesti kirjoittaja V.Hepo Ma Tammi 04, 2010 6:17 pm

Noin. Nyt tuli Lks:stä aika maaliskuulle sisätautienpolille sekä ravintoterapeutille. Ens kuussa pitää mennä antaan labrat jne. Jännä kuinka nopsaa tää lähti meneen. Varauduin että saan odottaa kk tolkulla aikaa jne.
Mukana tuli ruokapväkirja jne. Ilmeisesti ois päässy nopeempaakin jos oisin tajunnu pitää sitä pväkirjaa! No omaa tyhmyyttä!
Mutta tästä se alkaa. Sehän voi vielä tyssätäkkin? Nythän olen vasta menossa ekaan lekuriin virallisesti asian tiimoilta. Jännää.
V.Hepo
V.Hepo

Viestien lukumäärä : 92
Paikkakunta : lappi
Registration date : 07.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Matka alkaa! Empty Vs: Matka alkaa!

Viesti kirjoittaja Rovatar Ma Tammi 11, 2010 8:40 pm

MOI!
Jes.Hyvä juttu.
Minä kävin juuri joulukuun puolessa välissä nuo samat LKS:ssä.
Muista pyytää ravitsemusterapeutilta ilmaisia pussiruokia, minulle tarjosi
Ne ovat kalliita. Ajattelin seuraavalla kertaa pyytää lisääVery Happy
Antaa varmaan mukaan sinulle ruokailutottumuksista kyselylomakkeen joka palautetaan.
Nyt on aika helmikuulle uudet kokeet (vaikka joulukuussa otettiin), maaliskuun alussa gastrogopia, röntgen,ylävatsan ultra ja aika Tulokkaalle.Sitten paperit lähtee Ouluun.
Nyt olen aloittanut Painonvartioiden pisteillä laskemisen kotona.EN malta maksaa vaan kotona yritän.Ainakni. hyvin viikko mennyt.
Tuo tähystys hieman pelottaa..soitin jo pelon takia.Hoitaja sanoi että voidaan laittaa suoraan suoneen rauhoittavaa.
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Matka alkaa! Empty Vs: Matka alkaa!

Viesti kirjoittaja Tantta Ke Tammi 13, 2010 2:28 am

Onnea matkaan Rovatar, ja usko tai ala, ei se tahystys ole kamalaa. Pyyda puudutussuihketta kurkkuun, niin homma menee tosi helposti. Koko toimitus kestaa muutaman hassun minuutin.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Matka alkaa! Empty Vs: Matka alkaa!

Viesti kirjoittaja V.Hepo To Tammi 14, 2010 9:06 pm

Onnee Rovatar!
En halua masentaa, MUTTA Oysissa jono on tällä hetkellä 2-3v. Tänä vuonna puretaan v.-08 jonoa. Jne.
Saas nähä mitä mulle tuolla sitten sanotaan. Jos sanotaan. Tiedän nyt monta joka on saanut kielteisen päätöksen. Toivon että kuitenkin saisin tän vuoden puolella itseni edes jonoon!! Sekin on plussaa. Ihanaa kun sinä ainakin olet noin nopeaan tahtiin päässy tutkimuksiin jne! Tosi hienoa. Toivon, että minäkin pääsisin käymään kaiken ton läpi vielä tän vuoden puolella, mutta en odottele suuria turhaan. Mitäpä sitä niilläkään kuiten pitämään kiirettä kun jonoon vois lykätä samantien kun jonotus kuiten kestää vuosia!
V.Hepo
V.Hepo

Viestien lukumäärä : 92
Paikkakunta : lappi
Registration date : 07.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Matka alkaa! Empty Vs: Matka alkaa!

Viesti kirjoittaja sinizii Pe Tammi 15, 2010 12:26 am

Tuskin ne tähystystä tekis nyt jo maaliskuussa jos leikkaukseen pääsisi vasta vuoden parin päästä? Tai en minä tiedä, mut luulis että vuosikin on jo niin pitkä aika et mitä vaan siellä massussaki voi tapahtua.. Ota noista nyt selvä. Olisi ihana ku kenenkään ei tarvitsi vuos tolkulla odotella!
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 38
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 05.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Matka alkaa! Empty Vs: Matka alkaa!

Viesti kirjoittaja V.Hepo Pe Tammi 15, 2010 1:23 am

Roissa tehdään kaikki ennakkoon. Tiedän monta jotak on tutkittu jo vuosi sitten ja vielkin ovat jonossa jne. Että todellakin näin tehdään ja ihan turhaan! Jos tässä menee3 v odotukseen niin uudet pitää sittenkin ottaa!
V.Hepo
V.Hepo

Viestien lukumäärä : 92
Paikkakunta : lappi
Registration date : 07.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Matka alkaa! Empty Vs: Matka alkaa!

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Tammi 15, 2010 1:26 am

jooo jos kerran kestäää pitkään leikkuuseen pääsy niin ihan turha sitä on nyt tähystellä Shocked
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Matka alkaa! Empty Vs: Matka alkaa!

Viesti kirjoittaja V.Hepo Pe Tammi 15, 2010 1:52 am

No niin periaatteessa. Mutta et saa lähetettä meneen jonoon jossei niitä kaikkia tehdä..Very Happy Joten vähä kaks piippunen juttu..!
V.Hepo
V.Hepo

Viestien lukumäärä : 92
Paikkakunta : lappi
Registration date : 07.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Matka alkaa! Empty Vs: Matka alkaa!

Viesti kirjoittaja sinizii La Tammi 16, 2010 12:01 am

Se on tätä suomalaista tehotoimintaa se.Wink
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 38
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 05.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Matka alkaa! Empty Vs: Matka alkaa!

Viesti kirjoittaja Rovatar La Tammi 16, 2010 5:22 am

Joo...leikkausjonot ovat harmillisen pitkiä.Soitin Ouluun joku aika sitten ja oikeen varmistin.
Ja sekin on tapauskohtainen .Jotkut odottavat pitempään kun toiset.Toiset hylätään ja toiset pääsee.Ja se riippuu lähettävän paikan lausunnoista mitä siellä on ja vähän siitä miten uskottavalta kuulostat "haastatteluissa".Eli ei saa olla hetken mielijohteesta leikkaukseen haluava jne.

Minulla on uusi aika Tulokkaalle 9.3 samana päivänä kun kaikki kokeet ja tähystykset ovat tehty.En vaan ymmärrä että justiin olin joulukuussa kaikissa kokeissa ja ne pitää taas uudelleen laittaa.Ja lokakuussa myös otettiin kaikki.
Tulokas sanoi silloin joulukuussa että minun lähete lähtee sitten heti Ouluun kun käyn siellä 9.3 .
Kysyin häneltäkin että ketkä on etusijalla niin sanoi että diabeetikot.Sitten nuoret perusterveet on aina päässeet vähän ohi jonojen.
Mutta sekin on tapauskohtaista.
Silloin joulukuussa hän myös kertoi että Oulussa ollaan kiitelty LKS.ssän tapaa ottaa kaikki kokeet ja tutkimukset tehdä etukäteen niin se nopeuttaa asiaa.
Ja hän oli aikaisemmin jutellut Oulusta jonkun kolleegan kanssa ja oli puhetta ollut siitä että alettaisiin lisämään leikkauksia jotta saadaan purattua seisauksissa olevaa jonoa.Oli jotain sellaista ollut puhettu että 2010 aletaan lisämään.
Lisäksi sillä viikolla kun minulla oli aika joulukuussa niin Tulokkaalla oli joku palaveri juuri aiheesta Oulun lääkärin kanssa joka hoitaa näitä leikkausasioita.

Saas nyt nähdä kun menen sinne mitä uutta kuuluu.Onko tapahtunut eteenpäin menoa vai oliko vaan huhua.
Pitää taas udella Smile
Saa nähdä mitä ne sitten Oulussa kun sielläkin joutuu käväsemään ainakin pari kertaa niin mitä sanovat.
Täällä lääkäri sanoi että tulen aikanaan pääsemään varmasti siihen.
Se on vähän huono kun lääkäri "lupaa" täällä päässä ja jos käviskin niin että jostain syystä Oulussa laitetaan luukut kiinni.

Kun V.Hepo käyt niin kysele jonojen etenemisestä että onko tapahtunut mitään edistystä.Vai jyrätäänkö paikalla.
Sitten kun minä meen niin kerron taas.


bounce
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Matka alkaa! Empty Vs: Matka alkaa!

Viesti kirjoittaja perhonen La Tammi 16, 2010 11:20 pm

Rovatar, minulle nuo tutkimukset tehtiin vuoden 2009 alussa kaikki ja lähete lähti keväällä, nyt olen saanut haastatteluajan OYS:iin maaliskuulle. Oletan, että leikkauspäivä sovitaan silloin. Pitkä odotus on viimein tuottanut tulosta.

perhonen

Viestien lukumäärä : 56
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 03.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Matka alkaa! Empty Vs: Matka alkaa!

Viesti kirjoittaja Rovatar Su Tammi 17, 2010 3:06 am

Very Happy
Voi kun kävisi minullekin noin.Voisi ajatella että joskus ensi joulun kieppeillä olisi mahdollisesti Ouluun minullekin aika.Tuon sinun aikataulun mukaan kun laskeskelee.Mutta aina nämä on tapauskohtaisia.
Minä olen luonteeltani sellainen että saan suun auki (liikaakin) ja osaan vaatia.Pitääpi soitella Ouluun sitten useammin ja vähän hoputella Smile kun nyt ensin saan tuon maaliskuun ajan käytyä.
Tässä olen yrittänyt painonvartoiden pisteillä tuota painoa...mutta kyllä se on vaikeaa kun on tottunut isoihin annoksiin.
Justiin eräs tuttu eneili yli 32 kg.Nolottaa kun itsellä ei ole nyt kauheeta motivaatiota siihen.Mutta kun saisi ajan tuonne leikkaukseen niin sitä motivaatio nousisi huippuun Smile
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Matka alkaa! Empty Vs: Matka alkaa!

Viesti kirjoittaja V.Hepo Su Tammi 17, 2010 3:50 am

Lekurin mukaan 2pvä.n pienemmän ruoka ja juoma määrän kanssa vatsalaukku ei vedä enempää kuin mitä sinne on tarkoituskin mahtua. Se alkaa jo pienemään. Eli, testasin ja niin se on. Syön todella pieniä annoksia ja vähänkään liikaa saa olon pahoinvoivaksi. Samoin rasvanen ruoka jne. En tosin ole moisia syönytkään herran aikoihin, mutta kuiten. Eli kantsii kuunnella kehoaan ja oppia huomaamaan se täyden olon tunne. Se tulee jo todella vähästä! Tsemii laihdutukseen! Eneillä voin vaan ruualla, joten elän tässä toivossa, jotta jotain tulosta saisin! Ja toivon että maaliskuun ekan lks lekurin jälkeen alkais tapahtuakkin ja että pääsisin jonoon edes!
V.Hepo
V.Hepo

Viestien lukumäärä : 92
Paikkakunta : lappi
Registration date : 07.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Matka alkaa! Empty Vs: Matka alkaa!

Viesti kirjoittaja perhonen Su Tammi 17, 2010 6:02 pm

V.Hepo,
sinullakin polku on vasta alussa mutta olet jo lähtenyt sitä kulkemaan. Se etenee kyllä. Minä olen kaikille leikkaukseen meneville sanonut, että unohtaisivat laihdutuskuurit siihen asti kunnes leikkausaika on annettu ja alkaa tämä pakollinen eneily. Meillä kaikilla on melko varmasti takana jojo-laihdutusta, paino laskee ja nousee taas muutaman ylimääräisen kilon kanssa. Tärkeää on jo oman mielenterveyden takia pitää paino siinä missä se nyt on, siinäkin on tekemistä. Jokainen taaplaa tyylillään ja tietenkin jos on kovin paljon ylimääräistä pitääkin painoa tiputtaa ennenkuin leikkuulaudalle hyväksytään. Mutta V.Hepo sinun ei tarvitse kunhan pidät sen siinä.
Heti kun lähete on Oulussa aloitat pommittamisen, soitat viikottain ja kysyt missä nyt mennään. LKS:sta tulevilla on se etu puolellaan että tarvittavat tutkimukset tehdään täällä valmiiksi ja lähete menee suoraan leikkausjonoon eikä esim. obesiteettiklinikalle niinkuin monilla muilla. Siinäkin jonossa menisi se kuusi kuukautta, sitä ei nyt ole.

perhonen

Viestien lukumäärä : 56
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 03.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Matka alkaa! Empty Vs: Matka alkaa!

Viesti kirjoittaja V.Hepo Su Tammi 17, 2010 11:15 pm

Eikä! Mun koko txt katos bitti avaruuteen! Crying or Very sad
No pitää kirjottaa koko litanja taas paremmalla ajalla. Mutta tosiaan perhonen, koitan nyt pitää painoa tässä missä se on 114kg. Kunhan siinä pysyis niin olen oikeen iloinen. Tosin kyllä toi 4kg sais vielä kadota niin voisin paremmin! Nyt polvet on kovilla. Muuton jälkeen sain semmosenkin vaivan! :S
V.Hepo
V.Hepo

Viestien lukumäärä : 92
Paikkakunta : lappi
Registration date : 07.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Matka alkaa! Empty Vs: Matka alkaa!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa