Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kysymys juomisesta ja syömisestä????

5 posters

Siirry alas

Kysymys juomisesta ja syömisestä???? Empty Kysymys juomisesta ja syömisestä????

Viesti kirjoittaja tigertytto Su Joulu 20, 2009 6:23 pm

Mikä siinä on ettei voi syödä ja juoda saman aikaisesti??
Esim aamu kaffen kanssa ei voi siis syödä leipää??Mitä tapahtuisi jos joisi syömisen päälle?
Onko kukaan pystynyt juomaan ruokailun yhteydessä?vai pitääkö todella odottaa se 15-30min että voi juoda??
Tälläistä tällä kertaa pohdin täällä Surprised
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymys juomisesta ja syömisestä???? Empty Vs: Kysymys juomisesta ja syömisestä????

Viesti kirjoittaja Jemima-61 Su Joulu 20, 2009 11:07 pm

Kyllä mä ainakin söin aamuteen(nyt menee jo kaffekin) kanssa alusta asti voileivän.Siis nestekuurin jälkeen. En olisi edes saanut syötyä leipää kuiviltaan.Tosin juon vain yhden kupin entisten 3-4 sijaan.Myös ruokaillessa juon ½-1 lasillista maitoa.Ravintoterapeutti varoitti juomasta ruuan päälle paljon,sillä se vie ruuan mahasta liian nopeasti eteenpäin suolistoon-> dumping.½-2 dl sen sijaan käy ruokailun aikana.Ei mun ruokailutavat muuttuneet juurikaan,määrät vaan on kymmenosa entisestä.
Mieliteot muuttu aika paljon, kahvii ei ens voinu juoda lainkaan(nyt rupee maistumaan) ja keitetyt porkkanat muuttu melkein himoksi.
Jemima-61
Jemima-61

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : rauma
Registration date : 20.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymys juomisesta ja syömisestä???? Empty Vs: Kysymys juomisesta ja syömisestä????

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Joulu 21, 2009 3:27 am

Kiitos vastauksestasi Smile
Hu hu... Wink onneksi pystyy juomaan edes pikkuisen..sitten jossain vaiheessa.
Ajattelin just tota et ei oo kivaa syödä esim aamupalalla kuivaa leipää.Mulle riittää kyllä jos etes pikku tipan pystyy hörppäämään.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymys juomisesta ja syömisestä???? Empty Vs: Kysymys juomisesta ja syömisestä????

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Tammi 03, 2012 7:17 am

No niin..nyt sitten oli eka(toivottavasti viimeinenkin)pissatulehdus ja melko varmasti vähäisen juomisen takia Sad Eli kysymykseni onkin nyt että JOS ei pysty juomaan vettä niin auttaako se yhtään jos juo vaikka mehua??ettei tulisi enää ongelmia vähäisen juomisen takia.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymys juomisesta ja syömisestä???? Empty Vs: Kysymys juomisesta ja syömisestä????

Viesti kirjoittaja Kimby Ti Tammi 03, 2012 8:32 am

Tietenkin mikä tahansa neste toimii. Ainoa on vaan että mehuissa voi olla tolkuttomasti sokeria, sen takia niitä ei ekana suositella yleensä. Mutta onhan noita sokerittomia mehuja. Ja sitten muistutaan taas jääteestä. Keitä itse vaikka pari litraa teetä. Laita vaikka hunajaa ja ehkä sitruunaa siihen ja sitten annat jäähtyä tai laitat jääkaappiin. Menee paremmin alas kuin mikään muu. Proteiinipirtelö meni myöskin mulla paremmin alas kuin pelkkä vesi. Siinä on helposti 3 dl vettä ja lisäksi saat sitä proteiinia mitä tarvitset myös. Hera80 suklaajauhe on mun mielestä naturellina juotuna parasta. Löytyy edelleenkin sieltä ison marketin koiranruokaosastolta Smile Kyllä sun pitää ehdottomasti juoda vähintään 1,5 L päivässä, vaikka väkisin. Muuten aineenvaihdunta ei toimi eikä läski pala.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymys juomisesta ja syömisestä???? Empty Vs: Kysymys juomisesta ja syömisestä????

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Tammi 03, 2012 5:29 pm

Kiitti taasen Kimby Smile I love you
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymys juomisesta ja syömisestä???? Empty Vs: Kysymys juomisesta ja syömisestä????

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ti Tammi 03, 2012 7:10 pm

Suosittelen kuitenkin vettä, mä sain ekan kerran leikkauksen jälkeen jouluna kauhean ummetuksen kun en syönyt ja juonut oikein, ( liikaa hiilareita, ei salaattia/hedelmiä, pari proteiinipatukkaa joilla korvasin aterioita) ja liihan vähän nestettä ja vielä mehua veden sijaan, niiin jumahti vatsa totaalisesti.

Ja muistan että sullakin oli tuon vatsan toimimisen kanssa haasteita.

Mä en saa kylmää vettä alas, pitää olla huoneen lämpöistä. Ja vieläkin on sen kanssa taistelua että sen 1.5 litraa saan vettä menemään (kahvien, teen ja jugurttien lisäksi).

Tsemppiä tigertyttö juomisten kanssa!
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymys juomisesta ja syömisestä???? Empty Vs: Kysymys juomisesta ja syömisestä????

Viesti kirjoittaja BLOCCO Su Tammi 22, 2012 7:38 am

PURUKUMIN NIELENTÄÄ
kyllä tää vaatisi koko ajan keskittymistä aterioiden aikana ja vielä niiden jälkeenkin;-)
sen verran kysyisin nyt teiltä kokeneemmilta, jotta haittaako mitä, kun nielaisin purkan. On xylitoli jenkki junior tuttifrutti vaaleanpunainen pala ( - paketissa lukee vielä professional).
Kävin hammaslääkärissä, kun lupasivat vielä laittaa "ruunan" hampaat kuntoon. Ei ollu reikiä eikä plakkeja, joten kehui siltä osin, mutta moitti liian kovasta harjasta ja siitä, että on ollu happohyökkäyksiä suussa. No ENE ja ketoosi tietty aiheuttaa, mutta sitten ehkä liian hapanta ruokaa tullu syötyä.
Käski sitten ateriain jälkeen jauhaa hetken xylitolipurkkaa. No sitähän meillä on, kun vaimo ja kolme teiniä (nyt 10 v, 12 v ja 15 v) ovat kuuliaisesti ottaneet aina ruuan päälle jauhettavaa...

Nyt saunaillan jälkeen, kun muu porukka on jo unten mailla. Jäin ootteleen, että voin laittaa saunan sekä takan pellit kiinni ja tein tuossa vielä yhden iltapalan ja sen jälkeen aloin täyttää ristikkoa ja samalla jauhoin sitä purkkaa.

Ajatuksissani siinä kynäilin ja yht´äkkiä huomasin, jotta nielaisin sen - enkä saanut enää kakomalla takaisin - enkä vaikka työnsin sormet veskissä kurkkuun.
Nuohan on tarkoitettu vain jauhettaviksi (5 - 10 min) ja sitten pois sylkäistäviksi.
Paketissa varoitetaan että "Liiallisella käytöllä voi olla laksatiivisia vaikutuksia". Eli mitä jos pikkumasuun tuollaisen nielaisee - niinkuin mulle nyt kävi?

Otin päälle sitten yhden pienen pyöreän näkkärin ja hieman porkkanaraastetta, vaikka olin just syöny vajaan desin kaurapuuroa, yhden ruisleivänpalan ja hieman mustikkakeittoa.

Nyt sitten tässä odottelen jotta mitä tapahtuu - onko vastaavasta kokemuksia.
Leikkaushan oli 28.9.2011, joten onhan tässä jo viikkoa vaille 4 kk leikkauksesta...

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Paikkakunta : Pirkanmaa/T:reen naapurista
Registration date : 19.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymys juomisesta ja syömisestä???? Empty Vs: Kysymys juomisesta ja syömisestä????

Viesti kirjoittaja Kimby Su Tammi 22, 2012 8:28 am

Ylenpalttisella xylitolin tai sorbitolin syömisellä on laksatiivinen vaikutus, ei sillä purkalla sinänsä. Eli jos jauhaa päivän aikana sellaisen ison pussin jenkkiä niin varmasti on vatsa kuralla sen jälkeen. Ymmärrän toki huolesi mutta kun sulla on jo 4 kk leikkuusta niin ei tuossa nyt mitään hätää ole. 6 tunnissa se purkka on jo mennyt kaikkien saumojen ohi ja on jo paksusuolessa.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymys juomisesta ja syömisestä???? Empty Vs: Kysymys juomisesta ja syömisestä????

Viesti kirjoittaja BLOCCO Su Tammi 22, 2012 8:56 am

Kiitos Kimby.
Mutta ihan oikeesti hätkähdin, jotta miten se jenkki siellä pikkumasussa
"venyy ja paukkuu";-).
On sen verran uutta yli kuusikymppiselle tämä purkan jauhaminen - en oikein koskaan nuorempanakaan käyttänyt purkkaa, joten pitänee siirtyä noihin pastilleihin.

(Lapset ovat katselleet 1960-luvun kuvista minua ja väittävät minun olleen "diinareita" -vaikka mulla ei silloin ollut kuin se sininen keinonahkatakki. Ei me silloin tiedetty olevamme mitään jamesdeaneja, vaan pukeuduttiin niihin kuteisiin mitä vanhemmat suostu ja pysty ostamaan - yhdessä kuvassa sitten vedän purkkaa suusta, mutta ei sellaiseen yleensä ollut edes varaa - siis siihen purkan ostoon - mieluummin me jätkätkin ostettiin brylcreemiä, jotta tukka pysyi hyvin;-))

Ilmeisesti saman hammasystävällisen happohyökkäyksen torjuntavaikutuksen saa aikaan noilla xylitolipastilleilla. Katsoin tuolta kaapista, jotta siellä on montaa eri makua Leafin Läkerolin xylitol Dentsiä ja on siellä Fazerin katti matikaistakin...Ja isommassa pussissa on karkkilalaiskarkkeja eli Fennobonin xylidenttiä, jossa lukee jotta 100 % suomalainen täysksylitolipastilli.

Miten te torjutte happohyökkäykset? Ilmeisesti noissa ei kalorit päätä huimaa - onko muuta huomioitavaa?

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Paikkakunta : Pirkanmaa/T:reen naapurista
Registration date : 19.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymys juomisesta ja syömisestä???? Empty Vs: Kysymys juomisesta ja syömisestä????

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa