Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

+14
tipo57
pioni
Onnekas13
douniainen
Tyrannosaurus
hylje
tigertytto
sirutarleena
papis73
Tantta
Tepa43
sinizii
musti0205
Veli Maha
18 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja Veli Maha Su Joulu 20, 2009 3:54 am

Hyvää iltaa,

Olisin kiinnostunut tietämään miten todella suurten (esim. BMI yli 50) henkilöiden leikkaukset ovat menneet ja onko niissä ollut jonkinlaisia komplikaatioita, jos on niin millaisia?
Onko leikkauksien jälkeen ollut ongelmia vai oletteko selvinneet vai ajoittaisella oksentelulla tms?

Esittely Veli Mahasta:
Olen siis itsekin menossa leikkaukseen Poriin ja nyt ollaan siinä vaiheessa että mahatähystys on tehty ja koepalat hyviksi todettu, leikkausaikaa siis odotellessa.
Leikkauskeskustelut alkoivat kohdallani noin 5 vuotta sitten, mutta silloin painoa oli vielä niin paljon ettei leikkausta olisi voitu tehdä, itse asiassa se oltaisiin tehty Vaasassa avoleikkauksena, joka omastakin mielestäkin oli liian riskialtis. Sen jälkeen onnistunut 9 viikon ENED-kuuri, jonka jälkeen laihdutettu paino nopeasti palautui, itse asiassa tuplaten. Viimeisen 1,5 vuoden aikana olen saanut painoa pudotettua liikunnalla ja ruokavaliomuutoksilla ja nyt alkaa olemaan tähystysleikkaus lähellä.

BMI arvoni on tällä hetkellä noin 60 (178/190), pahimmillaan ollut jopa 75.
Kymmenisen kiloa saatava vielä pois, niin leikkaus mahdollinen, joka ENED kuurilla onnistuu kyllä, kunhan keksin miten saan jatkuvat univaikeudet kuriin (pari 2 viikon jaksoa tänä vuonna takana, dieetti toimii, mutta liiallinen pirteys vie unet jne).

Dokumentteja (mm. Mtv3 Faktan Läskilääkäri) katsellessa ja tietoa leikkauksista hakien/kysellen olen tullut siihen tulokseen että BMI arvoni pitäisi olla huomattavasti pienempi (noin 50) jotta riskit olisivat paljon pienemmät. Olisiko tähän väitteeseen mielipiteitä?

Suurten ihmisten leikkauksissa on tietenkin isommat riskit, joten olisin todella kiinnostunut kuulemaan jo leikattujen henkilöiden kommentteja leikkauksista ja niiden jälkeisestä elämästä.

Hyvää fiilistä kaikille dietteihin ja onnea leikkauksiin, sekä tietenkin lepposaa joulua
santa

Veli Maha

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 20.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja musti0205 Su Joulu 20, 2009 5:41 pm

cheers Itselläni paino indeksi korkeimillaan 57 kesäkuulla oli 54 kun aloitin ene dietin tasan 6kkennen leikkaukseen mennessä paino putosi 50kg
bmi oli 38 .Kirurgi kertoi että vieläkin oli rasvaa riesana asti mutta kaiketi sai homman tehtyä kuntoilin kovasti polkupyörällä mitä jaksoin uiminen on myös terveelinen liikunta muoto lääkäriltä sai nukahtamis lääkettä
Iloista joulua sulle
musti0205
musti0205

Viestien lukumäärä : 44
Paikkakunta : Harjavalta
Registration date : 25.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja sinizii Su Joulu 20, 2009 5:46 pm

Mulla oli BMI 57.8 kun mut leikattiin. Hyvin meni kaikki. Toki alkuun oli vähän oksentelua ja reipas viikko kotiutumisesta jouduin mennä pariksi päiväksi takaisin tippaan ku aloin oksentamaan niin etten voinut syödä enkä juoda. Mutta mitään ei silloinkaan ollut ns vialla, että saattoi olla ihan joku vatsatautikin. No joo, nyt puoli vuotta leikkauksesta ja hengissä ollaan ja hyvin voidaan.Smile
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 38
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 05.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ma Joulu 21, 2009 1:29 am

Terve Veli Maha!

Tervetuloo Porissa leikattavien joukkoon!
En osaa kommentoida tuohon kysymykseesi.........vaikka olin kuulemma pienin kuka on leikattu Porissa niin silti mun suoleen tuli vuoto ja tarvittiin seuraavana päivänä uusinta leikkaus!

Eli riskit ne on kaikilla.............muttä oon sitä mieltä ,että tää kannattaaaa!
Otin ennen leikkausta 24kg pois omin konstein ja nutrien avulla!

Nähtäväksi jää miten tää homma jatkuu!
ps. pääsin tänään kotiin!

T: Tepa 43 Eurasta
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Leikkaus

Viesti kirjoittaja Tantta Ma Joulu 21, 2009 5:27 am

Heippa vaan,
Olen ihan uusi talla foorumilla. Paasin eilen sairaalasta 15.12 tehdyn Mini Gastric Bypass-leikkauksen jalkeen. Paljon tietoa loytyy googlesta).
Mun paino oli leikkaukseen mennessa 159 kiloa, pituus 175 cm, joten bmi reippaasti yli 50. Laihdutin 11 kiloa ennen leikkausta.
Leikkaus tehtiin Belgiassa laparoskopisesti, 5 mitatonta reikaa on nyt mahassa. Kipuja ei ole. Taman suuren painon takia pitivat mua melkein 2 paivaa teho-osastolla valvottavana, ongelmia ei kuitenkaan ilmaantunut.
Ohjeena on, etta 10 paivaa on oltava nestemaisella dieetilla, vaaleata paahtoleipaa pitaa syoda 3 siivua paivassa pureksien niin hyvin kuin mahdollista. Taman jalkeen 2-3 viikkoa soseutetulla ravinnolla, kaikkea muuta, mutta ei viela punaista lihaa. Taman jalkeen saa sitten syoda mita tahansa, vahemman tietysti kuin ennen.
Leikkauksen hinta kokonaisuudessaan noin 5.500 euroa.
Kylla sairaanhoidon taso tana paivana on niin korkea, etta tosi isokin ihminen uskaltaa menna tahan leikkaukseen.
Onnea matkaan!
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ma Joulu 21, 2009 5:42 pm

Onnee Tantta leikkauksesta!
Minutkin leikattiin 15.12. ja vuoto korjattiin 16.12.

Mun ei tulis mieleenkään ruveta syömään PAAHTOLEIPÄÄÄÄÄ!

Kaikki ruuat mitä olen suuhuni laittanut on mennyt hyvin alas ilman mitään ongelmia..............kunhan muistaa syödä hitaasti!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja Tantta Ma Joulu 21, 2009 10:22 pm

Moikka Tepa43,
Kiitos kommentista, ma en ehka ollut ihan tarkka, se leipa on sellaista hyvin huokoista suussasulavaa sorttia, sita myydaan nimella "Bisquit".
Se ei aiheuta minulle mitaan ongelmaa, antoivat sita jo sairaalassa torstaina kun tiistaina oli leikattu. Tanaan soin aamiaiseksi yhden palan pehmean maksapasteijan kanssa. Oli tosi hyvaa.
Oletko proteiinijuomaa koittanut? Mieheni osti urheilukaupasta sellaista keinomakeutettua vaniljanmakuista jauhoa joka sekoitetaan joko veteen tai rasvattomaan maitoon. Tosi hyvan makuista eika kaloreita juuri nimeksikaan..
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ti Joulu 22, 2009 12:51 am

Mulla olisi suklaan makuista proteiini juomaa.....kokeilin veteen oli aika pahan makuista.täytyy koittaa maitoon!

Miten on maha toiminut ...mulla tuli just äsken aika löysää juttuu.sairaalassa tuli vielä kiinteenä kakka mutta nyt tuli liukkaasti! Smile

maha ei oo ollu kipee!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja papis73 Ti Joulu 22, 2009 11:48 am

Itsellä oli leikkauspäivänä BMI yli 50 ja kaikki meni hyvin. Pystyyn nousin seuraavana päivänä ja kotiin pääsin normaalisti (ma leikkaus, to kotiin). Jotkut ruuat ei pysy sisällä, tulee todella huono olo. Mutta pikkuisen kokeilemalla ne on löytynyt ja nyt tiedän vältää ko. ruoka-aineita. Paino tippuu mukavasti ja olen todella tyytyväinen olooni! Käsitin, että työskentelytilaa oli vähän mutta kuitenkin tarpeeksi ja leikkaus saatiin tehtyä suunnitellusti.
Onnea matkaan, kyllä minun mielestäni kannattaa!
papis73
papis73

Viestien lukumäärä : 35
Ikä : 51
Paikkakunta : keuruu
Registration date : 01.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja Tantta Ti Joulu 22, 2009 6:43 pm

Ma nautiskelin aamiaiseksi monivitamiiniporetabletin ja proteiinijuoman rasvattomalla maidolla. sitten jo pitiikin kiiruhtaa...
Ei enaa ripulia, jota oli muutaman paivan ajan, nyt oli hiukan vakavampaa ainetta, kuitenkin luiskahti mukavasti pyttyyn ja nyt on mita mainioin olo. Otin viela kupin kahvia ja nyt sitten rentoutumista.
Puntarissa olen kaynyt uteliaisuuttani joka paiva ja nyt, viikko leikkauksesta on pudonnut 3 kiloa. Hauska nahda miten se menee jatkossa.
Olis oikeastaan aika kivaa olla hiukan enemman "normaali" kuin yli 30 vuoteen.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja Veli Maha To Joulu 24, 2009 2:59 pm

Kiitoksia kaikille nopeista vastauksista ja kannustuksesta, sain taas kasan uskoa lisää, varsinkin kun "saman kalibeerin" leikkauskokemukset ovat olleet hyviä.
Kuten Tepan esimerkki osoittaa leikkaus on aina leikkaus ja mitä vain voi sattua. Toivottavasti Tepa toivut kuitenkin pian ja kaikki menee jatkossa paremmin.

Fakta kuitenkin edelleen on että leikkausta tarvitsen ja siihen tähdätään, periksi ei anneta milloinkaan! Lääkärit ovat ammattinsa osaavia ja prosentualisesti kaikki menee varmaan hyvin, varsinkin kun ne tähystämällä tehdään. BMI eilen 58, joten suunta hyvä. Nyt sitten Piltin luumusosetta aamupalaksi ja kohti jouluaaton viettoa.

Jouluja Kaikille santa

Veli Maha

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 20.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja musti0205 To Joulu 24, 2009 7:32 pm

cheers Katselin tuossa netistä kun sitä leikkausta oli kuvattu.Ammatti taitoisia ovat kirurgit muutakin on käyty kuin kiertokoulua.Isot tv monitorit ovat leikkaussalissa kamera on vatsassa ja valaistus myös .siellä operoidaan
huippu osaamista.Pienentyy se vatsa koko ajan isot alku lukemat alkuun
liikumisessa sen huomasin
cheers
musti0205
musti0205

Viestien lukumäärä : 44
Paikkakunta : Harjavalta
Registration date : 25.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja Tantta To Joulu 24, 2009 9:51 pm

Veli Maha, toivotan sulle hyvaa onnea tulevaan leikkaukseen, kannattaa menna. Luin just, etta sairaalloinen ylipaino on 89 % isompi akkikuoleman riski kuin leikkaus. Itse voin todella hyvin, paino laskee tasaisesti, ei ole suuresti nalka, eika enaa mitaan kipuja 15.12 tehdyn leikkauksen jalkeen.
Hyvaa joulua kaikille!
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja Tantta Pe Helmi 05, 2010 6:22 pm

Veli Maha, miten sulla menee, joko olet saanut tietaa leikkauspaivan?
Mulla on elama juuri niin kuin ennen leikkausta, paitsi, etta syon huomattavasti vahemman, mulla on kamalasti enemman energiaa ja paino putoaa tasaisesti, nyt kyllla hitaammin kuin alussa. Nyt menee sellainen 1-2 kg viikossa. Leikkauksesta tulee 15/2 2 kuukautta. Kuntosalilla kayn ja uimassa. Toissa kayminen tietysti vie aikaa kunnollisilta harrastuksilta.
Hyvaa viikonloppua ja onnea matkaan.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja sirutarleena Ti Helmi 23, 2010 8:01 pm

Mulla bmi oli leikkauksen aikaan reippaasti yli 70 ja meni hyvin vaikka toivottavaa on että saisi laskettua mahdollisimman alas ennen operaatiota.

sirutarleena

Viestien lukumäärä : 27
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 11.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja Veli Maha Ti Maalis 02, 2010 1:54 am

Leikkauspäivä on 16.3, joten 2 viikkoa vielä. Ened-dietti on tällä kertaa sallinut myös kohtuulliset unet ja muutenkin on ollut mahtava fiilis. Uinti on ollut se mun pääasiallinen liikuntamuoto, tehokas eikä kuluta/hajota paikkoja.
Painokin laskenut ja BMI 56,5, joten oma minimi tavoitteeni 54 ennen leikkausta ei enää ole kaukana.
Pitää oikein täälläkin mainita että tällä hetkellä en mitenkään ymmärrä miten olen voinut reilu kaksi vuotta sitten olla edes hengissä kun BMI oli 75 luokkaa. Tarkoittaa kiloissa noin 55:ttä, joten 110 voipakettia reppuselkään ja lenkille? Ei heti onnistuisi, ainakaan ilman autoa Smile
Noh, matka on edelleen pitkä ja ainakin 150 voipakettia kadotettavana.

Veli Maha

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 20.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ti Maalis 02, 2010 2:00 am

Herttileijaaaaaaaaaa ja hurjasti onneeeeeeeeeeeeee!

Hyvin menee, mutta menköön......eikun ilosellamielellä eteenpäin hyvin se menee!

Tsemmpiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja Tantta Ke Maalis 03, 2010 2:45 am

Voi Veli Maha, sulla menee nyt tosi hyvin. Onneksi olkoon ja olkoon onni myota jatkossakin.
Ma kavin puntarissa tana aamuna ja kaikenkaikkiaan nyt on pudonnut 32 kiloa, siita 11 ennen leikkausta ja loput 15/12/2009 jalkeen. En suuremmin nyt tieda onko se tarpeeksi vai ei, olen kuitenkin varsin tyytyvainen. Vaatekaapissa kavi kato, iso muovisakillinen isoimpia vaatteita on jo lahdossa Afrikkaan. Mun mies on sielta kotoisin ja siella on laaja suku taynna isoja naisia, joille mun vaatteet kay oikein hyvin.
Taytyis vaan pian rohkaistua ja menna ostoksille, mutta kun ei oikein osaa. Kun on tottunut vain menemaan sinne kaikkein isoimpien hyllyille ja ottamaan sen mika suurimmalta nayttaa toivoen, etta se olis tarpeeksi iso sitten kun sita kotona sovittaa. Kaupan sovituskoppiin en ole mennyt enaa ainakaan 10 vuoteen. Nyt taitaa taas sinnekin mahtua. Ihme murheita mullakin.
Mutta Veli Mahalle viela kerran onnea hienosta pudotuksesta!
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Maalis 03, 2010 3:44 am

Saitkohan sinä Tantta minun yksityis viestini??se on mulla koko ajan vaan lähtevissä Rolling Eyes
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja Tantta Ke Maalis 03, 2010 4:07 am

Sain, kiitos. Vastasinkin jo.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja Veli Maha Ma Maalis 15, 2010 8:38 pm

Huomenna onkin sitten The Päivä. Sairaanhoitaja juuri soitteli ja kertoi aamun aikataulun. Tähän mennessä ei ole jännittänyt yhtään, enkä usko että enää jännittääkään, eipä siinä itse voi muuta tehdä kuin hengittää :)

Pari kiloa jäänen tavoitteesta, BMI on noin 55 , mutta muuten kroppa aika hyvässä tikissä taannoisesta flunssasta huolimatta. Aamusokeri 5,3 ja verenpaine 133/88, joten luottavaisin mielin siinäkin mielessä leikkaukseen. GBP on leikkaustapa, Sleeve varavaihtoehto. Palailen kokemuksiin noin viikon päästä...

Veli Maha

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 20.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ma Maalis 15, 2010 9:12 pm

TSemppiiiiiii .............oot hyvissä käsissä!
Hoitajatkin ovat ihan kivoja..........
Saat seuraavanapäivänä nauttia suihkusta istuen ja hoitsut pesee sut jos et itse jaksa! Suosittelen menoo suihkuun se virkeisti hurjasti, vaikka en millään olis jaksanut mennä.
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja Tantta Ma Maalis 15, 2010 10:23 pm

Parasta mahdollista onnea matkaan Veli Maha. Elama muuttuu radikalisti ja se on hyva se!
Kirjoittele ihmeessa heti kun pystyt, jotta tiedetaan miten on mennyt. Mua eritoten kiinnostaa Suomen systeemit naissa leikkauksissa.
Lykkya pyttyyn!
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja hylje Ti Maalis 16, 2010 7:31 pm

tsemppiä ja toipumisia Veljelle että uudelle *mahalle*,
ilmoittele kertoile kuulumisia kun kotiudut !

Onnea toipumiseen !!
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Paikkakunta : Turku
Registration date : 04.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja Veli Maha Ti Maalis 23, 2010 2:08 am

Leikkaukseni oli siis viime tiistaina ja kotiutuminen tapahtui lauantai-illalla. Lääkärin mukaan leikkaus meni suunnitelmien mukaan ja sen kyllä huomaa olotilastakin, joka on kylläkin hieman väsynyt, mutta kipuja ei ole ollut juuri lainkaan, vain oman sängyn (sairaalansänkyä paljon pehmeämpi) pohjalta nousetessa huomaa pienen vihlasun.
Hakemalla jos hakee lisää negatiivista, niin hemoglobiinin lasku voisi olla yksi sellainen, mutta sitäkään ei edes olotilassa huomannut. Pari pussia verta, ja seuraavana aamuna arvotkin jo nousussa. Lisäksi yksi "huonetoveri" oli varsin erikoisen sekaisa tapaus, joten varsinaiset unet on tullut nukuttua heräämössä ja kotosalla ja maistuukin sitten niin hyvältä nää kotiunet!
Muistaakseni torstaina sain ensimmäiset nesteet ja ruoat sairaalasssa ja kun hitaasti pistelee menevään niin ei oireitakaan liian nopeasta täyttymisestä tullut.
Ruokaa ei yhtään ole vieläkään tehnyt mieli,nälästä puhumattakaan ja hieman ollut hankaluuksia tottua kotona syömaan usein, mutta siihenkin keksin helpon ratkaisun: tein ihan perustaulukon jossa päivän lääkkeet ja ruokailut on, rasti ruutuun kun tehtävä suoritettu.
Ruoka on ollut aika monipuolista, tosin kokonaan soseututtua, näkkileipä ainoa ns.kovempi tavara, mutta sekin menee alas hyvin pureskeltuna ja nesteen kera. Lisäksi voisin suositella omasta mielestäni ainakin hemmetin hyvää bataatti-kanaa ja iltapalaksi pientä jäätelöpikaria, jonkalaisen sain myös sairaalassa viimeisenä päivänä. Hylä-tuotteet pierettää selkeästi vähemmän, mutta wc-asioinnin jälkeen lemu on yhtäläinen, ihan hirvee, taitaa siis vatta toimia hyvin :)

Erikseen haluan vielä tännekin pistää kiitoksen SatKs:n koko henkilökunnalle, teitte olostani sairaalassa ollesssani mukavan ja helpon. KIITOS kaikille!

Tässä nopeat jaarittelut, nyt kaikki näyttäisi olevan hyvin ja varmasti on jatkossakin, palailen tuntemuksien ja kokemuksien kera lisää myöhemmin.

Tepa: varsinkin ensimmäinen suihku todellakin virkisti, kirmasin sen jälkeen käytävällä kuin pieni varsa aamulaitumella :)

Veli Maha

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 20.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset Empty Vs: Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa