Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Oliko se nyt kyllä vai ei?

+9
Ano
trintilla
Tikrustiina75
perhonen
Paloma
turkutuulia
Tirlittan
tigertytto
Palleroinen
13 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja Palleroinen Pe Marras 27, 2009 6:08 pm

Kävin äsken terveyskeskuslääkärin juttusilla mahdollisuudesta laihdutusleikkaukseen.
Painoindeksi on 55, ikää 29v ja suvusta löytyy diabetesta, sepelvaltimotautia, uniapneaa (mitä itselläkin on), polvileikkauksia painon takia jne jne.
Aikamme juteltuaan lääkäri sanoi, että minulla on motivaatiota laihtumiseen (no sh*t Sherlock!). Antoi puhelinnumeron ravinto-ohjaukseen, jonne pitää mennä nyt ensimmäiseksi. Sanoi, että jos leikkaus tapahtuu, se on pitkä prosessi eikä päätöstä koskaan anneta saman tien. Ravinto-ohjauksessa yritetään kuulema ensin kartoittaa ruokailutavat yms ja katsotaan mitä sitä kautta saadaan aikaiseksi. Kerroin avoimesti siitä, miten olen 2/3 elämästäni yrittänyt laihduttaa. On yritetty painonhallintaryhmiä, ravintoterapeutteja, laihdutusvalmisteita, laihdutuslääkkeitä, pussikeittoja, ihmedieettejä ja poppakonsteja.
Verikokeet ja sokerirasitukset otettiin. Sormesta otettu verensokeri oli (paastoarvo?) 5.8, verenpaine 140/86 ja pulssi 75 tasainen. Ilmeisesti nuo kaikki oli ihan kohdallaan. Keskiviikkona tulee sitten tieto verikokeista, onko ne kaikki ok. Kaiken tuon jälkeen mulle jäi nyt epäselväksi, että puoltaako tuo lääkäri sitä leikkausta vai ei scratch
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 21.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Marras 27, 2009 6:57 pm

Heips Palleroinen Smile
Älä murehdi,sama täällä,minä olen käynyt verikokeet,ravitsemusterapeutit,kirurgilla 2 kertaa ja mulle on vieläkin epäselvää pääsenkö todella leikkaukseen Mad
Viime kerralla lääkäri sanoi että vielä on edessä yksi kirurgilla käynti jolloin samalla sitten on se mahan tähystys ja silloin sanotaan pääsenkö leikkaukseeen vaiko enkö...tämä lääkäri tosin sanoi että hänen mielestään olen sopiva leikkaukseen ja että hän näyttää vihreää valoa...mutta sitä kauan odotettua PÄÄTÖSTÄ ei sanottu vieläkään....
Uskoisin että kyllä sinäkin sinne leikkuriin päädyt Very Happy
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja Palleroinen Pe Marras 27, 2009 10:48 pm

Kiitti tsempistä Tiikelityttö Very Happy Toivotaan et molemmille olis vihreät valot, on tää melkoista jänskätystä! Positiivista et lääkäri kuitenkin puoltanu sun leikkausta, se on jo askel oikeaan suuntaan cheers Keskiviikkona tohtori soittaa mulle verikokeiden tuloksista, ni koitan inttää sitä mielipidettä siltä silloin tarkemmin
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 21.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja Tirlittan La Marras 28, 2009 12:28 am

Toivottavasti teille molemmille nyt vilautetaan sitä vihreää valoa! Omasta leikkauksestani on nyt kulunut vajaa kolme viikkoa ja voin kyllä tällä (vähäisellä) kokemuksella suositella lämpimästi! Toi paikasta toiseen siirtely ja jatkuva motivaation tutkailu on kyllä julkisella puolella mennyt aika pitkälle, ja odotusajoista sitten vasta pitkiä tuleekin!

Yksityisellä puolella asiat sujuivat niin mahdottoman nopsaan ja luotettiin siihen, että ihminen on motivoitunut elämänmuutokseen. Lieneekö sen motivaation takeena pidetty sitten sitä 10.000-13.000 euroa???

Tirlittan

Viestien lukumäärä : 117
Paikkakunta : tampere
Registration date : 13.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja Palleroinen La Marras 28, 2009 2:10 am

Tirlittan, onhan se kyllä semmoinen summa ettei ihan tavallinen tallaaja kykene taskurahoista maksamaan Very Happy Onnea kovasti leikkauksen johdosta, täältä me (toivottavasti) tullaan perässä!
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 21.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja Tirlittan La Marras 28, 2009 2:23 am

Toivotaan, että asiat sujuisivat sutjakkaasti eteenpäin teillä molemmilla! Vähän vaan suututtaa tämä "eriarvoisuus", eli paha on sekin, että "rahalla saa ja jos ei rahaa ole, ei saa"...

Iso summahan se on, mutta jospa tulisi säästöä sitten myöhemmin vaikka ruokakuluissa, kun yksi pitsa kestää koko viikon! Very Happy

Tirlittan

Viestien lukumäärä : 117
Paikkakunta : tampere
Registration date : 13.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja turkutuulia La Marras 28, 2009 2:26 am

No joo, onhan toi valtava raha MUTTA mä oon sitä mieltä että itseensä kannattaa aina sijoittaa.... Itse oon tosin menossa Viroon leikattavaks kun en saanut pankista tarpeeks lainaa Suomen hintoihin. Mulla on tällä hetkellä niin älyttömän pienet tulot kun teen vain puolta aikaa (terveys reistailee) enkä saa muualta mitään avustuksia. Tsemppiä vielä kerran, välillä se odottavan aika voi olla pitkääkin confused

turkutuulia

Viestien lukumäärä : 154
Paikkakunta : turku
Registration date : 20.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja Palleroinen Su Marras 29, 2009 5:35 pm

Nyt alkoi iskeä epäilys, että noinkohan se lääkäri vaan tahtoo tyrkyttää ravintoterapeuttia ja uusia laihdutusyrityksia Sad Epätietoisuus on jotain ihan kamalaa, kyse kun ei ole joululahjojen sisällöstä vaan omaan terveyteen liittyvistä seikoista! Toisessa ketjussa näkyi olevan kertomus miten lähetteen oli saanut saman tien, vaikka toki iloinen lähetteen saajan puolesta niin pistää se miettimään omaa kohtaloa.
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 21.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja tigertytto Su Marras 29, 2009 7:22 pm

Heips palleroinen Smile
Eheeiiii se lääkäri sulle tyrkytä vaan uusia laihdutus yrityksiä vaan nyt sun pitää tehdä tää viimeinen laihdutus jos mielit päästä painostasi lopullisesti eroon Smile
Tämä leikkaus kun on VIIMEINEN vaihtoehto laihtumiselle niin lääkärit ovat tosi tarkkoja siitä kenelle tästä on hyötyä ja kenelle sopii...eli ihan sinun,minun ja meidän kaikkien parasta ajatellen lääkärit touhuaa näin pitkään ennen kuin antavat sen luvan leikkaukseen...Mä olen odottanut jo vissiin lähemmäs vuoden ja en ole saanut sitä varmaa päätöstä vieläkään leikkuriin pääsystä...toiveet on korkealla,vielä kun saisi itseään kunnolla niskasta kiinni ja painoa tarpeeksi alas.

Jaksat vaan odottaaa niin uskoisin että pääset leikkaukseen I love you
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja Palleroinen Su Marras 29, 2009 8:02 pm

Kiitos tiikelityttö!
Pelastit mun päivän <3 Mä olen tämmöinen hömppä, et pienikin vastoinkäyminen on maailmanloppu Embarassed Tsemppaaminen ja vertaistuki tosiaan on tärkeää tässä touhussa, mieli kun voi olla niin ailahtelevainen Very Happy
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 21.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja Paloma Su Marras 29, 2009 11:40 pm

Koettakaa kumpikin olla sinnikkäitä. Olette ainakin ajoissa liikkeellä.
Olen viisikymppinen ja ikuinen laihduttaja...polvet reistaa tällä iällä kunnolla vaikka veriarvot yms. on kunnossa.
Kyllä ne kilot on hyvä saada ajoissa pysymään pois.
Sinnikkyyttä kaikille, joille ei vielä selkeitä vastauksia ole annettu.
Paloma
Paloma

Viestien lukumäärä : 137
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja Tirlittan Ma Marras 30, 2009 12:50 am

Mä luulen, että ihan peruslääkärille tämä laihdutusleikkaus on vielä vähän outo juttu, jota ei välttämättä edes hoksaa mahdollisuudeksi hoitaa noita monia muita ongelmia. Lääkäri-ystäväni on seurannut mielenkiinnolla tätä mun leikkauskertomustani, ja totesi, että vasta nyt hänkin tajuaa, miten HYVÄ vaihtoehto se monelle on, ja on valmiimpi lähettämään ihmisiä eteenpäin. Nyt sitten pitäisi vaan saada ne leikkausjonot vetämään!

Tirlittan

Viestien lukumäärä : 117
Paikkakunta : tampere
Registration date : 13.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ke Joulu 02, 2009 7:24 pm

Se oli sitten ei.. lääkärin mielestä olen liian terve leikkaukseen. Se siitä sitten No
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 21.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja Tirlittan Ke Joulu 02, 2009 10:04 pm

Voi kun tuli paha mieli sun puolesta Palleroinen! Olipas tyhmä ratkaisu, koska olethan sä terve VIELÄ nyt, kun olet nuori, mutta musta toi painoindeksi on sitä luokkaa, että sinuna en lannistuisi vielä. Pakkohan on olla joku keino päästä leikkaukseen!!! Onko sulle ihan mahdotonta aatella yksityistä operaatiota, koska lainallahan sen moni on kustantanut?

Tirlittan

Viestien lukumäärä : 117
Paikkakunta : tampere
Registration date : 13.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja turkutuulia Ke Joulu 02, 2009 11:00 pm

No sait kyllä huonoja uutisia Palleroinen Crying or Very sad Ikävää vaan on että varmaan kaikki tällä palstalla olevista tietää että se omin keinoin laihduttaminen ei ole ratkasu; ne kilot kun aina tulee takaisin... Itse oon siis menossa ens viikolla Tallinnaan leikkaukseen ja sen hinta on 4300 eli ihan eri luokkaa kuin Suomessa. Ja niinkuin sanoin; lainarahalla minäkin omani maksan. Sä oot niin vielä nuori- ei kannata tuhlata elämän parhaita vuosia kilojen kanssa taisteluun. Mä oon sua kymmenen vuotta vanhempi ja oon laihduttanu 30 vuotta ja joskus tuntuu että elämää on aika paljon jäänyt elämättä kilojen takia. Koska muistan hoikemmista ajoistani kuinka paljon aktiivisempi olen aina ollut ja elämä on ollut paljon mielekkäämpää, helpompaa ja vielä fyysisestikin ihan eri laatuista kuin paksuna ollessa. Ja noi nievel- ym. vaivat on varmaan vaan ajan kysymys koska sullekin tulee. Itsestäni oon huomannu että tilanteeni on huonontunut viimeisen kahden vuoden aikana tosi paljon...
Toivottavasti asiaasi löytyy joku ratkaisu, tsemppiä ja voimia I love you

turkutuulia

Viestien lukumäärä : 154
Paikkakunta : turku
Registration date : 20.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja tigertytto To Joulu 03, 2009 3:41 am

Ei voi olla totta affraid kielsivät leikkauksen...ja painoindeksi on 55...mulla oli joku 52 muistaakseni ja ainakin tämä viime kertainen lääkäri oli sitä mieltä että olisin sopiva laikkaukseen...eikä mulla ole vielä yhtään mitään sairautta lukuunottamatta jalkojen ja selän särkyä...*huokaa täällä* Sad
ÄLÄ anna periksi!!!
Olen samaa mieltä että älä "pilaa"elämäsi hyviä vuosia painon kanssa kamppaillen,,,itse olen tehnyt niin ja ei ole ollut kivaa Mad
Tsemppiä sulle ja toivon todella että saat jotain kautta sen suostumuksen leikkaukseen.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja Palleroinen To Joulu 03, 2009 3:48 am

Kiitos kaikille lohdutuksen sanoista Smile
Mieli veti aika matalaksi, mutta eiköhän täältä vielä nousta. Seuraavana tavoitteena on koittaa löytää täältä päin yksitynen lääkäri, joka on kirjoittanut myöntävän päätöksen laihdutusleikkaukseen ja päästä sellaisen juttusille. Jos sekin vielä kieltää, on se vaan uskottava ettei 20 vuoden laihdutusyritykset ole merkki siitä et haluaa tosissaan pudottaa painoaan Rolling Eyes
Pitkäaikaistyöttömänä ei ole mitään toivoa saada lainaa yksityistä leikkausta varten, muuten tietenkin koittaisi sitä kautta. Hullua se, että tämä pitkäaikaistyöttömyys johtuu suurilta osin siitä, ettei painon takia fysiikka kestä normaalia työpäivää! Lääkärin sanoin: "Jos sinä nyt vielä kokeilisit jotain muuta laihdutustapaa, kun tämä leikkaus on ihan vihoviimeinen painonpudotustapa" Ihankos tosi rabbit
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 21.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja perhonen To Joulu 03, 2009 6:30 pm

Älä luovuta, varaa aika yksityiselle lääkärille ja varaudu perustelemaan hyvin. Vaikka vielä oletkin terve ja jaksat niin takuulla et enää kymmenen vuoden kuluttua ole terve. Ainakin olet saanut kulumia joista et enää parane. Joten älä anna periksi. Ja jos ei muuta niin harkitse tuonne Viroon menoa. Se laina maksaa itsensä takaisin kun paino tippuu ja työkuntosi kohenee. Itsekin harkitsen Viroa kun ei Oys vedä ja minulla jo ikää niin ettei voi vuosikausia enää odottaa.

perhonen

Viestien lukumäärä : 56
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 03.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja tigertytto To Joulu 10, 2009 6:06 am

Nyt tuli aika sitten tähystykseen eli siihen toiseen kirurgi käyntiin bounce
Eli 2.2-10 saa sitten kuulla pääseelö vaiko eikö leikkuriin Rolling Eyes ja arvatkaas kuinka paljon jännittää?
Osaako joku hahmottaa meneeköhän tuosta tähystyksestä vielä pitkäkin aika että se H-hetki olis käsillä?Miten teille turkulaiset on yleensä käynyt kun on annettu leikkaus aika tähystyksen jälkeen,menikö pitkällekkin???
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 To Joulu 10, 2009 3:29 pm

No niin tiikerityttö totuuden hetket on käsillä. Itselläni taisi tosta mennä aikaa leikkauspäivään n 3.5 kuukautta. Mutta leikkauspäivän sain tietää pari viikkoa siitä tähystyksestä. Kesä meni sitten odotellessa. Joten leikkaus lähenee.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 48
Paikkakunta : Pertteli
Registration date : 12.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja tigertytto To Joulu 10, 2009 5:51 pm

Kiitos vastauksestasi tikrustiina Smile
Niin minäkin ajattelin että ei sitä leikkauspäivää voi saada tietää tähystyksen yhteydessä kun eikös ne odottele vielä niitä vastauksiakin sitten vielä?
Se lääkäri kyllä sanoi mulle että silloin saan tietää leikkauspäivänkin jos leikkaukseen edelleen päädytään.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ma Helmi 01, 2010 9:08 pm

Pitkästä aikaa heips.
Tässä nyt ollaan ravinto-ohjaajan luona käyty säännöllisesti ja paino ei ole tippunut grammaakaan. Ohjaaja pyörittelee päätään ja tyrkyttää eneilyä sekä ruokapäiväkirjaa, molempia olen kokeillut eikä tulokset ole ollu mitenkään hurrattavat Neutral Ruokapäikky näyttää et syön liikaa (voi juku mikä ylläri!) ja eneily ei toimi kun nälkä on jatkuvasti ja siitä saa sitten kärsiä ihan kaikki muutkin.. Embarassed
Toistaiseksi yksikään lääkäri ei ole laihdutusleikkausta puoltanut, olen vielä niin nuori ja terve. "Eihän sinulla ole kuin tuo kolesteroli ja verensokeri vähän turhan ylhäällä, niistä selviää muuttamalla ruokailutottumuksia"
Taistelutahto on täysin kadonnut ja tuntuu että on jo valmis antamaan periksi.
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 21.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ti Tammi 01, 2013 9:54 am

No niin. Tässä on sitten kohta kolme vuotta vierähtänyt edellisistä kirjoituksista. BMI huitelee reippaasti yli 60 ja terveys rapistuu lujaa tahtia. Nyt on kuitenkin löytynyt lääkäri, joka laittoi lähetteen eteenpäin ravintoterapeutille. Sinne on aika 9.1. Aiemminkin olen ravintoterapeutilta saanut puoltavan lausunnon, mutta muutto toiselle paikkakunnalle sotki systeemit ja nyt aloitan alusta. Kuitenkin olen varovaisen toiveikas, että nyt pääsisin eteenpäin tässä asiassa.

Huvittava yksityiskohta: Laskeskelin netin laskurilla BMItäni ja se toistuvasti intti, että taisi mennä pituus ja paino väärin päin.. no ei menny Rolling Eyes
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 21.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja trintilla Ti Tammi 01, 2013 5:55 pm

Ihan vinkkinä niille jotka yksityisellä leikkausta miettivät, Tallinnassa leikkauksen saa puoleen hintaan (4000 - 6000 euroa). Ja ainakin itsellä hyvät kokemukset, ei ongelmia.

P.S tämä ei näköjään liittynytkään nykyiseen keskusteluun, luin näköjään vain ekan sivun Smile
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja Ano Ke Tammi 02, 2013 4:41 am

Hei!

"Kiva" että täällä on toinenkin samankaltainen "uudelleenaloittaja" liikenteessä. Mielenkiinnolla seuraan miten sinun urakkasi ottaa tällä kertaa tulta alleen. Onhan tuo nyt aivan tolkutonta että BMI >50 ei ole aikoinaan jo leikattu :/.

Oma BMI:n on alle 50 (vielä), mutta ovia ollaan jo kolkuttelemassa. Kun oman matkani aloitin BMI oli noin 41 (eli siinä "rajalla) ja tällöin en leikkausta saanut. Nyt sitten tilanne on vielä huonompi.

Toivottavasti meitä kumpaakin kohtaa vuonna 2013 elämämme suurin muutos leikkauksen muodossa. Jaksetaan sitten maksaa niitä veroja terveinä työssäkävijöinä.

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oliko se nyt kyllä vai ei? Empty Vs: Oliko se nyt kyllä vai ei?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa