Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

TURKULAISET HOI :)

5 posters

Siirry alas

TURKULAISET HOI :) Empty TURKULAISET HOI :)

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Marras 18, 2009 8:06 pm

Huomenna on aika jollekkin gastro polin lääkärille tyksiin...ja jännittää jo tämä lääkärin käynti ihan vimmatusti... Embarassed
Te jotka olette käyneet tyksissä tuolla gastropolilla niin millaisia lääkäreitä siellä on??onko ne ihan mukavia?Mua jännittää ihan kamalasti kun en tiedä onko tämä käynti nyt se ratkaseva..pääsenkö vai enkö pääse leikkaukseen...olen käynyt jo kahdella sisätauti lääkärillä...ja ehtona leikkaukseen pääsyssä oli että jos olen saanut painoani tippumaan ennen kuin tulen tyksiin sellaisiin hormooniverikokeisiin..ja paino oli tippunut 6 kiloa...mutta nyt pelkään että se paino on tullut jo takaisinkin Crying or Very sad
Mahtaako ne kieltää koko leikkaus jutun jos näin on käynyt..?vaikka en ole vielä ollutkaan tuolla kuuluisalla ene dietillä??
Ei kai näihin kysymyksiin toiset voi edes vastata kunhan jännityksessäni kyselen Sad
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

TURKULAISET HOI :) Empty Vs: TURKULAISET HOI :)

Viesti kirjoittaja Mama XXL Ke Marras 18, 2009 9:05 pm

Heissan Tigertyttö,älä turhaan jännitä mukavia lääkäreitä siellä gastro-polilla on.Itse olen kahden lääkärin kanssa treffannut,nimiä en kyllä muista mies-ja naislääkäri ovat näitä leikkaavia kirurgeja.Ja tuosta painonpudotuksesta vielä,mulle sanottiin silloin että hyvä olis jos vähän saisi painoa alas seuraavaan tapaamiseen mennessä,joka oli sitten se mahantähystys.Itselle kävi tosin niin etten kauheasti ollut painoa saanut pudotettua tähystykseen mennessä sairastelun vuoksi ja aattelin että siihen tyssäs leikkaukseen meno.Mutta toisin kävi,mullahan tuo leikkaus on jo 7.12.Siis jos tuo possuflunssa siirrä sitä... Uskon että tuo sun pudotus riittää varmasti,haluavat vaan varmistaa että on motivoitunut siihen tulevaan eneilyyn ja leikkauksen jälkeiseen elämään Very Happy Tsemppiä huomiseen sunny
Mama XXL
Mama XXL

Viestien lukumäärä : 71
Paikkakunta : Turku
Registration date : 29.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

TURKULAISET HOI :) Empty Vs: TURKULAISET HOI :)

Viesti kirjoittaja tigertytto To Marras 19, 2009 6:57 am

Kiitos mamalle vastauksesta Smile
Toivottavasti eivät evää mun leikkaukseen menoa...en ole uskaltanut käydä edes vaakalla joten jännittää sekin kun huomenna punnitaan,,josko se pudotettu 6 kiloa onkin tullut takaisin Embarassed
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

TURKULAISET HOI :) Empty Vs: TURKULAISET HOI :)

Viesti kirjoittaja anska To Marras 19, 2009 8:26 pm

Mä en osaa sanoa ap:n ongelmaan mitään koska ite olen vielä asian alkutekijöissä..
Olisi kivaa jos tähän ketjuun tulis TYKSin potilaat, tai onko sellainen ketju jo olemassa? Shocked Ekaa kertaa nyt kirjoittelen täällä kun asia näyttää tulevan tosiaan mahdolliseksi Very Happy
Elokuussa kävin Mehiläisessä Nelimarkan vastaanotolla joka teki lähetteen TYKSiin.
15.9 kävin ravitsemusterapeutilla, 23. ja 24. 9 verikokeissa. 23.10 kävin sisätautilääkärillä ja 16.11 psykiatrin arviossa. Tänään tuli kotiin kirjeenä psykiatrin arvio, hän ei näe estettä leikkaukselle Very Happy Samoin lääkärin mielestä olisin juuri sopiva potilas:) 21.1 taas lääkärikäynti, siihen mennessä pitäisi saada painoa pois 6kg. Olen aiemmin elämässäni laihduttanut useaankin otteeseen pitkälti yli toistakymmentä kiloa, mut nyt tää laihdutus takkua PAHASTI!! Mistä potkua asiaan??? affraid Eneillyt olen pariinkin kertaan aiemmin, sekin ajatus tökkii nyt..
Mulla on BMI 42,5 Mad
Mitä tossa gastroskopiassa tehdään??

anska

Viestien lukumäärä : 7
Ikä : 41
Paikkakunta : Turku
Registration date : 06.06.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

TURKULAISET HOI :) Empty Vs: TURKULAISET HOI :)

Viesti kirjoittaja tigertytto To Marras 19, 2009 11:40 pm

Hei taas kaikki Smile
Gastropolilla käyty...ja turhaan jännitin Smile lääkäri oli joku miikka tai mika sukunimeä en muista..mutta kiva lääkäri oli Smile Vieläkään en saanut sitä helpottavaa varmaa lupausta leikkaukseen pääsystä mutta hän sanoi että hänen mielestään olen sopiva ja hän näyttää vihreää valoa Very Happy
Painoa oli tullut 2 kiloa takaisin siitä jo tiputetusta 6 kilosta..mutta ei kuulemma tässä kohtaa haittaa tahtia,seuraavilla kerroilla sitten painon pitää olla pudonnut,kilo määriä ei kuulemma sanele pääasia että paino ei ole sama tai noussut.
Nyt odottelen sitten aikaa uuteen kirurgin vastaanottoon jossa sitten tehdään se mahan tähystyskin Mad ja jos siellä vielä todetaan ettei ole estettä leikkaukseen niin silloin sitten kuulemma saan leikkaus päivänkin jo tietää bounce
Voi että miten mä rukoilen ja toivon että pääsen leikkaukseen.
Leikkaus vaihtoehdoista kun puhuttiin niin hän sanoi että koska mulla on aika paljon närästystä niin se ohitus olisi parempi vaihtoehto,siinä toisessa kuulemma useasti närästys vaan lisääntyy,joillakin paljonkin.
Ja kyllä se tupakka juttu on totta,se pitää lopettaa ja jos ei pysty kokonaan lopettamaan niin ainakin viikkoa ennen leikkausta lopettaa ja olla polttamatta leikkaus saumojen paranemisen kannalta se on hyvä niin...ja ajattelinkin että kyllä mä teen kaikkeni että se myrkky loppuu hyvissä ajoin ennen leikkuria..tietty sitä haluaa mahdollisemman hyvän lopputuloksen itselleen.
Tuo oli hyvä ehdoitus että tähän ketjuun kirjoittaisivat muutkin turkulaiset(ja tietty kaikki muutkin) Laughing
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

TURKULAISET HOI :) Empty Vs: TURKULAISET HOI :)

Viesti kirjoittaja hylje To Marras 19, 2009 11:56 pm

Mika Helmiö, oli se lääkäri ja tuttua tutumpi ,
aivan samoin myös minulle sanaili,
kierrosta sua edellä olen , näemmä
tähystys maanataina mulla, silloin Pauliina Salminen ilmeisesti
ja se kolmas on sitten dosentti Jari Ovaska heidän esimiehensä joka
pulsissa tekee sleeve leikauksia.
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Paikkakunta : Turku
Registration date : 04.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

TURKULAISET HOI :) Empty Vs: TURKULAISET HOI :)

Viesti kirjoittaja Mama XXL Pe Marras 20, 2009 1:38 am

Anska tuohon eneilyn sijaan kannattaisi kokeilla syödä ihan normaalia ruokaa,sellaisia annoksia kun sitten leikkauksen jälkeenkin eli 1dl-1,5dl 6-8 kertaa päivässä.Rasvaa ja sokeria tietenkin vältellen ja kasviksia paljon.Hedelmiä kohtuudella(hedelmäsokeria paljon).Juo vettä paljon se 1,5litraa vähintään,kiihdyttää aineenvaihduntaa.Itse tällä hetkellä osittain eneilen ja syön myös pieniä annoksia normaalia ruokaa esim:keittoja ym...kevyttä.Paino putoaa näinkin ihan mukavasti n.500g viikossa,on itsellä lähtenyt. Smile Tuossa mahantähystyksessä tutkitaan mahalaukkua ja suolistoa pienellä tähystimellä ja otetaan näytteitä ettei ole vatsahaavaa tai helikobakteeria vatsassa tai mitään muutakaan poikkeavaa.Ja jos jotain löytyy niin hoidetaan ennenkuin leikataan.Tigertyttö:siitä ne pyörät alkavat pyöriä kohti leikkausta,hienoa Very Happy Hylje:Pauliina teki mulle tuon mahantähystyksen,on varmaan sitten maanantaina sullakin.Tsemppiä "koitokseen" flower ikävä toimenpide,mutta ei niin paha kuin voisi kuvitella,kunhan muistaa olla mahdollisemman rentona ja hengittelee rauhallisesti.Nopeasti on ohi n.5minuuttia,näytteenottoineen. sunny
Mama XXL
Mama XXL

Viestien lukumäärä : 71
Paikkakunta : Turku
Registration date : 29.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

TURKULAISET HOI :) Empty Vs: TURKULAISET HOI :)

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Pe Marras 20, 2009 4:08 am

Heippa kaikille. Itselleni on toi tähystys tehty nyt neljä kertaa joista kolme ovat olleet leikkauksen jälkeen. Se tuntuu aika inhoittavalta kun pientä pussukkaa koitetaan tähystää, mutta se on nopea toimenpide.
Syy miksi on tähystetty leikkauksen jälkeen niin monta kertaa on ruokatorven liitoskohdan ahtautuma. Ei kuulemma ole Tyksissä tullut vastaan toista jolla se on ahtautunut GBP leikatuilla. No pallolaajenus tehtiin tänään toistamiseen ja joulukuussa menen vielä kolmannen kerran ja toivottavasti silloin antaa liitos tarpeeksi periksi ja pysyy laajana.
Tämä on vaan yksi haitta joka ei tosiaan tule kaikille.
Leikkaukseen kannattaa mennä jos siihen pääsee. EN kadu kyllä yhtään vaikka onkin takkuanut pikkasen. Mukavaa marraskuun jatkoa.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 48
Paikkakunta : Pertteli
Registration date : 12.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

TURKULAISET HOI :) Empty Vs: TURKULAISET HOI :)

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Marras 20, 2009 5:43 am

Juuh nyt muistankin että sehän se olikin..mika helmiö Laughing tämän lääkärin nimi.
Kiitos mama tuosta lauseestasi..."Tigertyttö:siitä ne pyörät alkavat pyöriä kohti leikkausta,hienoa" kohti leikkausta Wink Ai ai *hymyilee täällä*
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

TURKULAISET HOI :) Empty Vs: TURKULAISET HOI :)

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa