Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Onko kiireellisyysluokituksia?

4 posters

Siirry alas

Onko kiireellisyysluokituksia? Empty Onko kiireellisyysluokituksia?

Viesti kirjoittaja minerva To Loka 23, 2008 3:02 am

Haluaisin tietää, ovatko kaikki potilaat samalla viivalla vai onko tapauksia, jotka pääsevät jonojen ohi? Eli esim leikataanko liitännäissairauksia omaavat ennemmin kuin ne, joilla niitä ei ole tai leikataanko monia liitännäissairauksia tai muita sairauksia omaavat ennemmin?
Jos on kiireellisempiä leikattavia niin mitkä ovat ne syyt (yleisesti), miksi leikkaus on tarpeen nopeasti?
Olisi kiva, jos joku asiasta tietävä vastaisi.

minerva

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 02.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko kiireellisyysluokituksia? Empty Vs: Onko kiireellisyysluokituksia?

Viesti kirjoittaja cubix Ti Tammi 06, 2009 6:41 pm

Siis onhan sairaalassa käytössä kaksi kiireellisyysluokkaa... 1 & 2 ykönen on jos on jonkinlainen liitännäis sairaus vaikeasokeritauti yms... ja kakkonen mihin itse kuuluin ennen leikkausta kun ei ole mitään liitännäis sairauksia ja leikkaus suoritetaan puolenvuoden sisällä leikkauspäätöksestä... Wink

cubix

Viestien lukumäärä : 6
Ikä : 37
Paikkakunta : kouvola
Registration date : 06.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko kiireellisyysluokituksia? Empty Vs: Onko kiireellisyysluokituksia?

Viesti kirjoittaja möhrötti Ma Tammi 12, 2009 1:39 pm

Mä luulen et täss leikkauksess ei ole kiireellisyys luokitusta, hoitotakuu on eli 6kk.
Yleisesti kaikki muut leikkaukset menee tään leikkauksen ohi eli jos sairaalassa on paljon muita tärkeempii leikkaukisii nii laihdutusleikkaus voi vaikka siirtyy muutamall viikoll eteenpäi sitäki on meinaan tapahtunu.
Parin vuoden kokemuksella (siis useaa leikkaukseen menevää seuranneena) en oo huomannu et kukaan olis sen nopeemmin leikkaukseen päässy. Tietty joissain sairaanhoitopiireissä ei ole nii paljo potilaita jonossa nii se voi ehkä nopeuttaa leikkaukseen pääsyä.
Ekasta kirurgin käynnistä menee keskimäärin se 6kk ku leikkaukseen pääsee poikkeuksia tietty on.
möhrötti
möhrötti

Viestien lukumäärä : 67
Registration date : 05.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko kiireellisyysluokituksia? Empty Vs: Onko kiireellisyysluokituksia?

Viesti kirjoittaja perhonen Pe Elo 28, 2009 4:46 pm

Tänään olen saanut tiedon, että Oulussa leikattavat tullaan laittamaan kiireellisyysjärjestykseen litännäissairauksien perusteella. Sehän tarkoittaa sitä ettei pelkkä korkea painoindeksi riitä. Oikeinko vai väärin, jos en itse olisi jonossa sanoisin että oikein. Mut nyt en sano mitään, olen mykistynyt. Hoitotakuu 6kk ei myöskään pidä paikkaansa ainakaan täällä pohjoisessa.

perhonen

Viestien lukumäärä : 56
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 03.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko kiireellisyysluokituksia? Empty Vs: Onko kiireellisyysluokituksia?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa