Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Onko tietoa

4 posters

Siirry alas

Onko tietoa Empty Onko tietoa

Viesti kirjoittaja teisku Ke Helmi 23, 2011 12:33 am

Olisiko ntäällä ketään Lahdessa leikattua, joka osaisi kertoa kuinka kauan on mennyt kirurgin ja anestesialääkärin vastaanotolla käynnistä leikkaukseen?
teisku
teisku

Viestien lukumäärä : 110
Ikä : 63
Paikkakunta : Jämsä
Registration date : 28.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko tietoa Empty Vs: Onko tietoa

Viesti kirjoittaja Aloittelija Ke Helmi 23, 2011 4:02 am

Moi!

sullekin on jo kirurgin ja nukkumatin luokse kutsu tullut. Mulle kans!
Meidän oma hoitsu sanoi, että Lahti ottaa omat verikokeet, jotta ne on sitten tuoreet leikkaukseen mennessä. Eli eiköhän sulle huomenna selviä leikkausaika ja ei se varmaan kauhean kaukana ole. Meiltä sinne tapaamisiin menee kuulemma kaksi viikossa.

Laitahan viestiä kun tiedät. Mulla tapaaminen maaliskuussa.
Aloittelija

Aloittelija

Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 29.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko tietoa Empty Vs: Onko tietoa

Viesti kirjoittaja Zaidak Ke Helmi 23, 2011 3:18 pm

Olen lahtelainen alkuasukas ja minulla meni kirurgian pkl:lla käynnistä 1½ kuukautta leikkaukseen, mutta minut pyydettiin leikkaukseen peruutusajalla. Normaalisti menee ehkä pidempään (?). Anestesialääkärillä minun ei tarvinnut lainkaan käydä.

Tsemppiä odotteluun!

Zaidak

Viestien lukumäärä : 34
Paikkakunta : Etelä-Suomi
Registration date : 07.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko tietoa Empty Vs: Onko tietoa

Viesti kirjoittaja teisku Ke Helmi 23, 2011 11:49 pm

No niin!
Nyt on Lahden reissu tehty!
Pelkoja oli paljon: lähteekö auto aamulla käyntiin (edellisenä aamuna ei lähtenyt), osaanko ajaa sinne sairaalaan, ehdinkö ajoissa, löydänkö helposti kaikki tarpeelliset paikat, mitä ne lääkärit ajattelevat minusta, kun olen antanut itseni päästä tällaiseen kuntoon....

Kaikki pelot osoittautuivat turhiksi!
Kävin verikokeessa, jossa määritettiin veriryhmä sen varalta että leikkauksessa tarvitsee antaa verta.
Sitten tapasin kirurgin, joka oli maailman herttaisin lääkäri.
Ei lainkaan ylimielinen, eikä arvosteleva. Kertoi leikkauksen riskit ja oli hyvillään kun olin tutstunut tapahtumaan niin juurta jaksain jo etukäteen.

Sanoi, että leikkaus tulee olemaan siinä toukokuun paikkeilla.
Hoitajan kanssa sovimme, että jos aloitan eneilyn jo 1.3. voivat kutsua minut aiemminkin jos tulee aikoja.

Anestesialääkäri tutki pystynkö makaamaan selälläni ja mikä on silloin happisaturaatio. Hyvä oli ja niin pääsin viimeisestäkin seulasta.

Sydänfilmi ja keuhkokuvat olisi pitänyt täältä viedä itse mennessään, mutta kukaan ei ollut muistanut minulle siitä kertoa. Eikä minusta ole kyllä keuhkokuvia edes otettu.
Sanoivat että tuo kun tulet leikkaukseen.
Myöskään en ollut saanut esitietolomaketta, jonka sitten siellä kiireesti täytin.

Mutta siinäpä se.
Hyvin meni ja olen iloisella mielellä aloittamassa pussi-ruokintaani!

teisku
teisku

Viestien lukumäärä : 110
Ikä : 63
Paikkakunta : Jämsä
Registration date : 28.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko tietoa Empty Vs: Onko tietoa

Viesti kirjoittaja Aloittelija To Helmi 24, 2011 2:33 am

Moi!

ja kiitos raportista. Tiedänpä nyt mitä on itsellä edessä. Pitääkin pyytää kaikki tutkimustulokset mukaan. Mulle kun oli kutsukirjeessä ne mainittu samoin kuin tuo esitietolomake.
Voi kun mäkin pääsisin ennen kesää. Oon ollu enellä marraskuusta jouluun ja taas tammikuun alusta eteenpäin ja nyt on painoa pois 22kg.
Enellä ajattelin olla vaikka hamaan tappiin asti jos sillä saan mahdollisimman hyvän lopputuloksen aikaiseksi.

tsemppiä sulle eneen ja odotteluun
Aloittelija

Aloittelija

Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 29.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko tietoa Empty Vs: Onko tietoa

Viesti kirjoittaja Kelsius To Helmi 24, 2011 2:42 am

" Enellä ajattelin olla vaikka hamaan tappiin asti jos sillä saan mahdollisimman hyvän lopputuloksen aikaiseksi."

Kysypä ravitsemusterapeutilta, onko hyvä olla pitkiä aikoja ENE:llä. Muistaakseni ei. Käsittääkseni leikkauksen kannalta oli olennaista, että sain pudotettua sen 8 % painosta (meni kyllä 12 %).

Kelsius

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko tietoa Empty Vs: Onko tietoa

Viesti kirjoittaja teisku To Helmi 24, 2011 3:38 am

Kyllä voi olla. olin itse extralla 15 viikkoa ja ravintoterapeutin ja lääkärini mukaan olisin saanut vieläkin jatkaa. En siis usko että on mitään hätää.
Hieno pudotus sulla, Aloittelija! oNNEA SIITÄ!
Uskon että pääset ennen kesäsulkua jos mulle luvattiin toukokuuta. Leikkaavat juhannusviikolle saakka.
Soittele ja hoputa, niin minäkin tein kun ensin lupailivat lääkäriä vasta huhtikuulle.
teisku
teisku

Viestien lukumäärä : 110
Ikä : 63
Paikkakunta : Jämsä
Registration date : 28.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko tietoa Empty Vs: Onko tietoa

Viesti kirjoittaja Kelsius To Helmi 24, 2011 3:27 pm

"Kyllä voi olla. olin itse extralla 15 viikkoa ja ravintoterapeutin ja lääkärini mukaan olisin saanut vieläkin jatkaa. En siis usko että on mitään hätää."

Aivan. Lääkärin, terapeutin valvonnassa voi olla tuon mukaan vähän pitempään. Hän puhui "hamaan tappiin asti". Minusta kannattaa noudattaa saatuja ohjeita, eikä sooloilla. Omasta terveydestähän on kyse. Ja ainakin minulla annettujen ohjeiden noudattaminen tuotti halutun tuloksen.

" Ennen ENE-dieetin aloittamista tarvitaan tähän hoitoon perehtyneen lääkärin arvio. "
" ENE-dieettiä käytetään hoidon alussa yhtäjaksoisesti ainoana ravinnonlähteenä (vähäenergiaisia vihanneksia ja juureksia voi syödä) 6–12 viikkoa, enintään 16 viikkoa."
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dia00703

Kelsius

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko tietoa Empty Vs: Onko tietoa

Viesti kirjoittaja Aloittelija Pe Maalis 04, 2011 12:25 am

Hei!

Juu ei hätää, Kelsius. Nimenomaan ravitsemusterapeutin ja endokrinologin ohjeilla olen. Alkuviikosta kävin taas ravitsemusterapeutilla ja hän oli oikein tyytyväinen. Tuo hamaan tappiin asti oli nyt vaan semmoinen sutkaus. Luonnollisesti teen niinku ammattilaiset neuvoo, mutta jos endokrinologi käski jatkaa ENEä jotta hieman liian suuren maksan saa vielä pienemmäksi niin totta kai teen niin kuin käsketään.

Mulla oli tuossa joulun aikaan parin viikon tauko ja sekin oli rav. terapeutin kanssa sovittu.
Tosi tarkkaan pidän huolen proteiineista ja kuuntelen omaa oloani tarkkaan. Lisäksi pyysin itse ylimääräisen käynnin rav.terapeutille, jotta varmasti teen kaiken niinkuin pitää.

kiitos huolenpidostasi! Wink

Aloittelija

Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 29.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko tietoa Empty Vs: Onko tietoa

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa